ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
22.11.10 Справа №2а-10662/10/8/0170
(12:31) м. Сімф ерополь
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кушнової А.О., при секретар і Гнатенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу за позовом
Кримського республіканськ ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів
до Сільськогосподарськог о виробничого кооперативу «А грарний»
про стягнення,
за участю представників:
від позивача - Бахарева Н аталія Юріївна, довіреніст ь № 04-5/04 від 04.01.2010р.
від відповідача - не з' явив ся.
Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту і нвалідів звернулося до Окруж ного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Сільськогосподар ського виробничого кооперат иву «Аграрний» про стягнення 4095,00. адміністративно - госпо дарських санкцій.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що згідно вимог ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» № 875-XII від 21.03.1991р. з і змінами та доповненнями і П орядку сплати підприємствам и, установами, організаціями та фізичними особами, що вико ристовують найману працю, за твердженого Постановою Кабі нету Міністрів України № 70 ві д 31.01.2007р., адміністративно-госп одарські санкції розраховую ться та сплачуються підприєм ствами, установами, організа ціями, у тому числі підприємс твами, організаціями громадс ьких організацій інвалідів, фізичними особами, самостійн о в строк до 15 квітня року, наст упного за роком, в якому відбу лося порушення нормативу, вс тановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 14.09.2010р. відкрито провадження в адміністративній справі, зак інчено підготовче проваджен ня та справу призначено до су дового розгляду.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав за явлені позовні вимоги у повн ому обсязі.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання, що відбулося 22.11.2010р., не забезпе чив, про день, час та місце суд ового засідання повідомлени й належним чином - рекомендов аною кореспонденцією з повід омленням про вручення.
Відповідач заперечень на а дміністративний позов не над ав, про причини неявки суду не повідомив.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, заслухавши представника позивача суд,
ВСТАНОВИВ:
Сільськогосподарський ви робничий кооператив «Аграрн ий» зареєстрований як юридич на особа Первомайською район ною державною адміністраціє ю АР Крим 09.03.2000р., про що свідчать довідка Головного управлінн я статистики в АР Крим № 05.3-8.1/1946 в ід 06.08.2010р. та витяг з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців (а.с.7, 25).
Кримським республіканськи м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів на під ставі наказу від 06.05.2010р. № 40 пров едена перевірка виконання ст . 19, 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в України» № 875-XII від 21.03.199 1р. зі змінами та доповненнями , за результатами якої складе но Акт перевірки виконання с т. 19, 20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в України» від 14.05.2010р. (а .с.8,9).
Згідно даних Акту перевірк и від 14.05.2010р. встановлено розбіж ності у показника рядків: 03, 04, 05, 06, а саме: згідно звіту підприє мства за 2009 рік кількість інва лідів - штатних працівників , які повинні працювати на роб очих місця, створених відпов ідно ст. 19 Закону України «Про основи захищеності інваліді в в України» - 1, за даними перев ірки - 2, розбіжність - 1; згі дно звіту підприємства за 2009 р ік фонд оплати штатних праці працівників - 172,2 тис. грн.., за даними перевірки - 172 тис. грн ., розбіжність 0,2 тис. грн.; згідн о звіту підприємства за 2009 рік середньорічна заробітна пла та штатного працівника - 4,1 г рн., за даними перевірки - 4095 г рн., розбіжність - 4090,9 грн.; згі дно звіту підприємства за 2009 р ік сума адміністративно - г осподарських санкцій за неви конаної нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів - 0, за даними перевірк и - 4095, розбіжність - 4095грн.
Копія Акту направлялася на адресу відповідача, про що св ідчить копія реєстру відправ лення рекомендованих листів (а.с.10).
Відповідно до ст. 43 Конститу ції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості д ля його реалізації. Законом У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» від 21.03.1991р. №875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), п ередбачені гарантії для забе зпечення інвалідів рівними п равами з іншими громадянами.
Згідно ст.19 Закону для підпр иємств, установ і організаці й, у томі числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю (далі роботодавці) у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб - у кількості одного робо чого місця.
Звітом про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2009рік за формою № 10-ПІ, затвердж еною наказом Міністерства пр аці і соціальної політики Ук раїни від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів у кількості одного м ісця. Він зазначив середньоо блікову чисельність штатних працівників облікового скла ду, що працювали у 2009 році у кіл ькості 42 осіб, з них середньоо блікова кількість штатних пр ацівників, яким відповідно д о чинного законодавства вста новлена інвалідність склала 1 осіб; кількість інвалідів - штатних працівників, які пов инні працювати на робочих мі сцях, створених відповідно д о вимог ст. 19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» ск лала 1 особу; фонд оплати праці штатних працівників склав 172, 2 тис. грн. (а.с.11).
Перевіркою встановлено, що відповідач повинен був забе зпечити у 2009 році працевлашту вання інвалідів на 2 робочих м ісця, фактично у 2009 році працев лаштований 1 інвалід.
Суд вважає, що відповідач на лежним чином не інформував в ідповідні державні фонди з п рацевлаштування про вільні р обочі місця, призначені для п рацевлаштування інвалідів, щ о підтверджується довідкою П ервомайського районного цен тру зайнятості від 19.11.2010р. № 24/05-969, відповідно до якої Сільсько господарський виробничий ко оператив «Аграрний» у період з 01.01.2009р. по 01.01.2010р. звіти за формою № 3-ПН «Про наявність вакантн их робочих місць» з вакансія ми для працевлаштування інва лідів не надавав (а.с.27).
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону та Порядку сплати підприємс твами, установами, організац іями та фізичними особами, що використовують найману прац ю, суми адміністративно-госп одарських санкцій та пені за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів (далі Порядок), зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України від 31.01.20 07р. № 70 адміністративно-господ арські санкції розраховують ся та сплачуються роботодавц ями самостійно в строк до 15 кв ітня року, наступного за роко м, в якому відбулося порушенн я нормативу, встановленого ч . 1 ст. 19 Закону. На підприємства х, де працює більш як 15 чоловік , суми штрафних санкцій визна чаються у розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайнят е інвалідом, а на підприємств ах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зай няте інвалідом.
Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не викон ав встановлений норматив пра цевлаштування інвалідів на 2 009р. в кількості 1 особи.
Приймаючи до уваги, що серед ньооблікова кількість штатн их працівників Сільськогосп одарського виробничого кооп еративу «Аграрний» у 2009 році с кладала 42 особи, відповідач зо бов' язаний сплатити санкці ю у розмірі середньої річної заробітної плати, тобто в роз мірі 4095 гривень, що також підтв ерджується розрахунком сум и позову КРВ Фонду соціально го захисту інвалідів (а.с.6).
Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2010 року сам остійно визначити та сплатит и адміністративно-господарс ьку санкцію за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в розмірі 4095 гривень.
При цьому суд вважає необхі дним визначити, що здійснюва ти функції контролю за своєч асним і повним отриманням ко штів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарсь ких санкцій підприємств, уст анов, організацій, які не забе зпечують встановлених норма тивів робочих місць, признач ених для працевлаштування ін валідів, якщо ними добровіль но не сплачуються у відповід не відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайн яте інвалідом.
Пунктом 11 Порядку встановле но, що у разі несплати адмініс тративно-господарських санк цій у встановлений термін ві дділення Фонду вживають захо дів щодо їх стягнення у судов ому порядку.
Відповідно до п. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення» підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.
Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005р. № 420, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 21.12.2005р. за № 1534/11814 затвердже на Інструкція щодо заповненн я форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій».
У абзаці 1 Інструкції щодо з аповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакан сій», зазначено, що відповідн о до Закону України «Про зайн ятість населення» підприємс тва, установи й організації, ї х структурні підрозділи та ф ілії незалежно від форми вла сності та господарювання пов инні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інф ормацію про наявність вільни х робочих місць (вакансій) цен трам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника стра хових внесків.
Однак відповідач щомісячн их звітів про наявність віль них робочих місць за 2009 рік до ц ентру зайнятості не подавав, отже не вживав заходів щодо п рацевлаштування інвалідів.
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2009 році 2 ін валідів, також не надано суду доказів сплати за непрацевл аштування інваліда адмініст ративно - господарських сан кцій у розмірі 4095,00грн., натоміс ть позивач надав суду докази наявності такої заборговано сті.
Таким чином, суд вважає, що в имоги позивача доведені мате ріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсяз і.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Ук раїни, у справах, в яких позива чем є суб'єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. В раховуючи, що позивач не здій снював судових витрат по спр аві, судові витрати стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 22.11.10 р.
У повному обсязі постанову викладено 29.11.2010р
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольни ти повністю.
2. Стягнути з Сільськогоспод арського виробничого коопер ативу «Аграрний» (96322, АР Крим, П ервомайський район, с. Сари - Баш, вул. Зелена, б. 37; код ЄД РПОУ 30639017, р/р 2600825819,АТ «Райф файзен Банк Аваль», МФО 380805, а бо іншого рахунку) до держбюд жету Первомайського району (банк одержувача: Управління Державного казначейства в А Р Крим м. Сімферополь, МФО 824026, р /р 31210230700212, ЄДРПОУ 34740583, код платежу : 50070000;01; призначення платежу: адм іністративно - господарськ і санкції за робочі місця не з айняті інвалідами за 2009 рік) 4095, 00грн. адміністративно - госп одарських санкцій.
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний суд через Окружний адміністрат ивний суд АР Крим шляхом пода чі апеляційної скарги на пос танову суду в десятиденний с трок з дня її проголошення.
У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13362972 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні