ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
29.11.10 Справа №2а-8466/10/14/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В.,
при секретарі Белової Ю.Г.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «Фі рма «ЕГО»
до Державної податкової ін спекції в м. Ялта АР Крим
про визнання незаконними д ій та спонукання до виконанн я певних дій
за участю представників:
від позивача - Летаніна Н.О., пасп. НОМЕР_1;
від відповідача - Волод ькін С.А. - представник, дов іреність б/н від 19.08.2009 року;
Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю «Фі рма «ЕГО» (далі позивач) зверн улось до Окружного адміністр ативного суду АР Крим з адмін істративним позовом, в якому просило визнати незаконними дії Державної податкової ін спекції в м. Ялта АР Крим (далі відповідач) щодо невизнання податкової декларації позив ача з податку на додану варті сть за перший квартал 2010 року п одатковою звітністю; зобов' язати відповідача визнати по даткову декларацію позивача з податку на додану вартість за перший квартал 2010 року пода тковою звітністю.
Вимоги мотивовані тим, що по зивачем подана відповідачу д екларація з податку на додан у вартість за перший квартал 2010 року, проте не визнані остан нім як податкова звітність. Т акі дії, на думку позивача, є п ротиправними та суперечать в имогам діючого законодавств а.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 20.09.2010 року, представник позивача надав уточнення по зовних вимог, згідно яких, крі м вищевказаних позовних вимо г доповнив прохальну частину позовної заяви вимогами про визнання протиправними та с касуванні податкових повідо млень-рішень відповідача №00015 21502/0 від 14.06.2010р та №0001521502/1 від 05.07.2010р.
У судовому засіданні 29.11.2010р. п редставник позивача підтрим ав уточнені позовні вимоги, т а просив задовольнити їх у по вному обсязі.
У судовому засіданні 29.11.2010 ро ку представник відповідача п роти позовних вимог заперечу вав з мотивів, викладених у за переченні на позов, посилаюч ись на те, що декларація з пода тку на додану вартість за пер ший квартал 2010 року була подан а позивачем, проте не була виз нана як податкова декларація у зв' язку з порушенням пози вачем порядку їх заповнення.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, вислухавши пояснення пред ставників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
Позивач 19.02.1993 року зареєстров аний Виконавчим комітетом Ял тинської міської ради як юри дична особа та є платником по датків та зборів, передбачен их Законом України «Про сист ему оподаткування».
Судом встановлено, що позив ачем 28.04.2010 року було направлено відповідачу поштою декларац ію з податку на додану вартіс ть за перший квартал 2010 рік , як а була отримана ним 30.04.2010р, що пі дтверджується повідомлення м про вручення поштового від правлення №7893096.
Однак, відповідач листом ві д 13.05.2010р. №9598/10/15-2 повідомив позивач а про те, що надана ним деклара ція з податку на додану варті сть за перший квартал 2010 року н е визнана податковою звітніс тю, у зв' язку з тим, що в надан ої декларації відсутній пере лік номерів строк декларації , до яких є додатки, що є поруше нням вимог до заповнення дек ларації. Позивачу рекомендов ано надати нову декларацію з податку на додану вартість з а перший квартал 2010 року.
Позивач листом від 21.05.2010 року повідомив відповідача про т е, що декларація заповнена ві дповідно до вимог п.п. 4.1.2 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» №2181 від 21.12.2000р. та вимог На казу ГНАУ №691 від 02.12.2004р. «Про зат вердження нової редакції Пор ядку прийняття та комп' ютер ної обробки звітних документ ів платників податків в ДПІ р айонного рівня и СДПІ з робот и з крупними платниками пода тків», тому підстав для невиз нання її податковою звітніст ю немає.
28.05.2010р. відповідач вдруге нап равив позивачу листа за №10917/10/15- 2, яким повідомив його про те, щ о податкова декларація з ПДВ за перший квартал 2010р. надана п озивачем правомірно не визна на податковою звітністю у зв ' язку з відсутністю в неї пе реліку номерів строк.
03.06.2010р. відповідачем проведен о документальну невиїзну пер евірку позивача з питань нес воєчасного надання податков ої звітності з ПДВ, за результ атами якої складено Акт пере вірки № 2663/15-2/13449530, згідно якого вс тановлено порушення ТОВ «Фір ма ЕГО» п.п.4.1.4а пункту 4.1. ст. 4 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»№2181 від 21.12.2000р.
На підставі вищевказаного Акту перевірки відповідачем було прийняте податкове пов ідомлення-рішення №0001521502/0 від 14.0 6.2010р. згідно якого позивачу виз начено податкові зобов' яза ння у вигляді штрафних санкц ій в розмірі 170 грн. за порушенн я п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181.
Не погодившись з вказаним п одатковим повідомленням-ріш енням позивач оскаржив його в адміністративному порядку до ДПІ в м. Ялті.
Рішенням ДПІ в м. Ялта від 30.06.2 010р. №13885/10/25-0 скаргу ТОВ «Фірма ЕГО » залишено без задоволення. З а результатами розгляду скар ги прийнято податкове-повідо млення рішення №0001521502/1 від 05.07.2010р. згідно якого позивачу визнач ено податкові зобов' язання у вигляді штрафних санкцій в розмірі 170 грн. за порушення п.п . 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України №2181.
Стаття 19 Конституції Україн и визначає, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу владних по вноважень, суд керується кри теріями, закріпленими у стат ті 2 КАС України, які певною мі рою відображають принципи ад міністративної процедури, як их він повинен дотримуватись при реалізації дискреційних повноважень владного суб' є кта, встановлюючи чи прийнят і (вчинені) ним рішення (дії): 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5) добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.
Матеріали справи свідчать про те, що відповідач, повідом ляючи позивача про невизнанн я поданої податкової деклара ції (лист № 9598/10/15-2 від 13.05.2010 року) з п одатку на додану вартість за перший квартал 2010 року податк овою звітністю, не посилався на жодний нормативно-правов ий акт, який на його думку, був порушений позивачем.
Підставою для невизнання п одаткової декларації за перш ий квартал 2010 року згідно з лис том №10917/10/15-2 від 28.05.2010р. є порушення п. 1.3 ст.1 Порядку заповнення та подання податкової декларац ії з податку на додану вартіс ть, затвердженого Наказом Де ржавної податкової адмініст рації України № 166 від 30.05.1997 року «Про затвердження форми пода ткової декларації та Порядку її заповнення і подання», згі дно з яким декларація склада ється зі вступної частини, сл ужбових полів, чотирьох розд ілів і обов'язкових додатків , з них платником заповнюютьс я вступна частина, службові п оля, перші три розділи і додат ки.
Відповідно до ст. 9 КАС Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого орган и державної влади, органи міс цевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Спеціальним Законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в'язань юридичних або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язков их платежів), нарахування і сп лати пені та штрафних санкці й, що застосовуються до платн иків податків контролюючими органами, у тому числі за пору шення у сфері зовнішньоеконо мічної діяльності, та визнач ає процедуру оскарження дій органів стягнення є Закон Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» (да лі - Закон).
Згідно з п. 1.11 Закону податко ва декларація - це документ, що подається платником податкі в до контролюючого органу у с троки, встановлені законодав ством, на підставі якого здій снюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'яз кового платежу).
Пунктом 4.1.1. зазначеного Зако ну встановлено, що платник по датків самостійно обчислює с уму податкового зобов'язання , яку зазначає у податковій де кларації.
Детальний перелік вимог до податкової звітності, поряд ку її заповнення зазначені в Методичних рекомендаціях що до централізованого прийма ння та комп' ютерної обробки податкової звітності платн иків податків до ОДПС Україн и, затверджений наказом ДПА У країни № 827 від 31.12.2008 року (далі - Рекомендації).
Згідно з п. 4.4. Рекомендацій п рацівники ОДПС при прийманні податкової звітності на пап ерових та електронних носіях з доданням роздрукованих ор игіналів контролюють наявні сть: підписів посадових осіб ; печатки платника податків; о бов'язкових реквізитів; обов 'язкових додатків до податко вої звітності, передбачених порядком заповнення відпові дної звітності; прокреслень у значеннях показників, що не заповнюються через відсутні сть інформації. У цьому конте ксті під обов'язковими рекві зитами розуміються: тип доку мента (звітний, уточнюючий, зв ітний новий); звітний (податко вий) період; назва платника по датків; код платника податкі в згідно з Єдиним державним р еєстром підприємств та орган ізацій України відповідно до постанови Кабінету Міністрі в України від 22 січня 1996 року N 118 " Про створення Єдиного держав ного реєстру підприємств та організацій України" або реє страційний (обліковий) номер з ТРДПАУ; ідентифікаційний н омер згідно з ДРФО або, у разі відмови від нього - серія та но мер паспорта для фізичної ос оби; місцезнаходження платни ка податків; назва ОДПС, до яко го подається звітність; дата подання звіту (або дата запов нення - залежно від форми); під писи посадових осіб, засвідч ені печаткою. Для звітів, у яки х це передбачено формою: звіт ний (податковий) період, що уто чнюється, у разі надання плат ником податків уточнюючого р озрахунку; ініціали, прізвищ а та ідентифікаційні номери посадових осіб; код виду екон омічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядув ання за КОАТУУ; індивідуальн ий податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію дл я платників ПДВ.
В силу пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» прий няття податкової декларації є обов'язком контролюючого о ргану. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній п оказників через канцелярію, чий статус визначається відп овідним нормативно-правовим актом. Відмова службової (пос адової) особи контролюючого органу прийняти податкову де кларацію з будь-яких причин а бо висування нею будь-яких пе редумов щодо такого прийнятт я (включаючи зміну показникі в такої декларації, зменшенн я або скасування від'ємного з начення об'єктів оподаткуван ня, сум бюджетних відшкодува нь, незаконного збільшення п одаткових зобов'язань тощо) з абороняється та розцінюєтьс я як перевищення службових п овноважень такою особою, що т ягне за собою її дисциплінар ну та матеріальну відповідал ьність у порядку, визначеном у законом.
Підпункт 4.1.2 пункту 4.1 ст атті 4 вказаного Закону та п. 4.3. Порядку заповнення та подан ня податкової декларації з п одатку на додану вартість, за твердженого Наказом Державн ої податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997 року «Про з атвердження форми податково ї декларації та Порядку її за повнення і подання» містять вичерпний перелік підстав, к оли податкова звітність, отр имана контролюючим органом в ід платника податків як пода ткова декларація, що заповне на ним всупереч правилам, заз наченим у затвердженому поря дку її заповнення, може бути н е визнана таким контролюючим органом як податкова деклар ація, а саме - якщо в ній не зазн ачено обов'язкових реквізиті в, її не підписано відповідни ми посадовими особами, не скр іплено печаткою платника под атків.
У цьому випадку, якщо к онтролюючий орган звертаєть ся до платника податків з пис ьмовою пропозицією надати но ву податкову декларацію з ви правленими показниками (із з азначенням підстав неприйня ття попередньої), то такий пла тник податків має право: нада ти таку нову декларацію разо м зі сплатою відповідного шт рафу; оскаржити рішення пода ткового органу в порядку апе ляційного узгодження.
Таким чином, повноваження о рганів державної податкової служби щодо прийняття подат кових декларацій обмежено ви черпним переліком дій, а саме : прийняти декларацію або від мовити в її прийнятті з підст ав, визначених законом, при ць ому перелік підстав для відм ови в прийнятті податкової д екларації також є вичерпним відповідно до п. 4.1.2. п. 4.1. ст. 4 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и».
Відповідно до Методичних р екомендацій щодо централізо ваного приймання та комп' ют ерної обробки податкової зві тності платників податків до ОДПС України, затверджених н аказом ДПА України № 827 від 31.12.2008 року, обов' язковими реквізи тами є: - тип документа ( звітний, уточнюючий, звітний новий);
- звітний (податковий) п еріод;
- назва платника подат ків;
- код платника податкі в згідно з Єдиним державним р еєстром підприємств та орган ізацій України відповідно до постанови Кабінету Міністрі в України від 22 січня 1996 року № 11 8 «Про створення Єдиного держ авного реєстру підприємств т а організацій України» або р еєстраційний (обліковий) ном ер з ТРДПАУ;
- ідентифікаційний но мер згідно з ДРФО або, у разі в ідмови від нього - серія та ном ер паспорта для фізичної осо би;
- місцезнаходження пл атника податків;
- назва ОДПС, до якого п одається звітність;
- дата подання звіту (аб о дата заповнення - залежно ві д форми);
- підписи посадових ос іб, засвідчені печаткою.
Судом досліджено подану по зивачем декларацію з податку на додану вартість за перший квартал 2010 року, та встановлен о, що вказана декларація має в сі передбачені Наказом ДПА У країни № 827 від 31.12.2008 року обов' я зкові реквізити, тобто була з аповнена та подана позивачем відповідно до вимог діючого законодавства.
Тобто на думку суду, відсутн ість переліку номерів строк декларації, до якої є додатки , не може бути підставою для не визнання податкової деклара ції з ПДВ поданої позивачем з а перший квартал 2010р. податков ою звітністю.
В порядку, передбаченому ст . 71 КАС України, відповідачем н е надано доказів того, що декл арація позивача з податку на додану вартість за перший кв артал 2010 рік не визнана податк овою звітністю з підстав, вст ановлених чинним законодавс твом.
Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку про те, щ о відповідач, не визнав декла рацію позивача з податку на д одану вартість за перший ква ртал 2010 року та прийняв податк ові повідомлення рішення №00015 21502/0 від 14.06.2010р. та №0001521502/1 від 05.07.2010р. пр о застосування до позивача ш трафних санкцій за неподання податкової звітності, діяв н евмотивовано, без з' ясуванн я всіх фактичних обставин, з п орушенням порядку, визначено го діючим законодавством, у з в' язку з чим суд вважає, що та кі дії відповідача є протипр авними, в наслідок чого позов ні вимоги належить задовольн ити.
Згідно з ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є с уб' єктом владних повноваже нь, суд присуджує всі здійсне ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України (або ві дповідного місцевого бюджет у, якщо іншою стороною був орг ан місцевого самоврядування , його посадова чи службова ос оба).
Приймаючи до уваги, що рішен ня у справі ухвалене на корис ть позивача, який не є суб' єк том владних повноважень, суд вважає за необхідне присуди ти всі здійснені ним судові в итрати, а саме судовий збір у р озмірі 3,40 грн., з державного бюд жету.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 29.11.2010 р. оголошені вступ на та резолютивна частини по станови.
Відповідно до ст. 163 КАСУ пос танову складено у повному об сязі 03.12.2010р.
Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС У країни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції в м. Ялта АР Крим щодо неви знання направленої Товарист вом з обмеженою відповідальн істю «Фірма «ЕГО» (ЕДРПОУ 19449530) д екларації з податку на додан у вартість від 24.04.2010р. за перший квартал 2010р.
3. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в м. Ялта АР К рим визнати направлену Товар иством з обмеженою відповіда льністю «Фірма «ЕГО» (ЕДРПОУ 19449530) декларацію з податку на до дану вартість від 24.04.2010р. за пер ший квартал 2010р. податковою зв ітністю.
4. Визнати протиправними та скасувати податкові повідом лення-рішення ДПІ в м. Ялта №00015 21502/0 від 14.06.2010р. та №0001521502/1 від 05.07.2010р.
5. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Фірма «ЕГО» (98600, м. Ялт а, вул. Пушкінська, 17, ЕДРПОУ 19449530) судовий збір у розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2010 |
Оприлюднено | 06.01.2011 |
Номер документу | 13363787 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні