Постанова
від 23.12.2010 по справі 2а-4576/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

        

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

23 грудня 2010 року                                                             Справа № 2а-4576/10/1170

                Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Хилько Л.І, розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Маловисківської міжрайонної державної податкової інспекції (надалі-позивач) до Коробчанської сільської міжгосподарської пожежної команди (надалі-відповідач) про припинення підприємницької діяльності юридичної  особи,-

                                                                         ВСТАНОВИВ:  

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача про припинення юридичної особи.

          В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до ст. 9 Закону України  «Про систему оподаткування»від 25.06.91р. №1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

          Відповідач всупереч вимогам законодавства більше року не подає до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності, що відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003р. № 755-IV є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи. Наведене підтверджується довідкою Маловисківської МДПІ(а.с.12)

          Копія ухвали про відкриття скороченого провадження направлялася відповідачу за адресою зазначеною в позовній заяві та свідоцтві про державну реєстрацію, проте поштова кореспонденція 10.12..2010 р. повернулася до суду з відміткою “за зазначеною адресою відсутній”(а.с.17).

           Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи те, що протягом строку, встановленого п.3 ч.5 ст.1832 КАС України, до суду не надійшло заперечення відповідача проти позову або ж його заява про визнання позову, суд вважає необхідним здійснення розгляду справи за наявними в матеріалах справи доказами.

 Коробчанська сільська міжгосподарська пожежна команда, код ЄДРПОУ 23693342, зареєстроване Новомиргородською районною державною адміністрацією 04.08.1997р.  (а.с.5) та 30.09.1997 р. взяте на податковий облік (а.с.11).

       Відповідно до ст. 4 Закону України  «Про систему оподаткування»від 25.06.91р. №1251-XII платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

          Згідно п. 2) ч.1 ст. 9 Закону України  «Про систему оподаткування»від 25.06.91р. №1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

          Відповідно до ст. 11 Закону України  «Про систему оподаткування»від 25.06.91р. №1251-XII відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.

          Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарського кодексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.

          Закон України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.90р. №509-XII, а саме п. 3) ч.1 ст. 10, наділяє органи державної податкової служби повноваженнями щодо контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірки достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

          Крім того, п. 17) ст. 11  Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.90р. №509-XII передбачає право органів державної податкової служби на звернення у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

          Відповідно до ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003р. № 755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Відповідно до частин 1 та 6 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його ліквідації за рішенням суду з підстав скасування державної реєстрації такого суб'єкта господарювання.

          Матеріалами справи встановлено, що відповідач з серпня 2004 року не подає податкову звітність до органів державної податкової служби, що підтверджується довідкою Маловисківської МДПІ(а.с.12)

          Крім того, суд враховує, що згідно ст. 239 Господарського кодексу України скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання та його ліквідація за рішенням уповноваженого державного органом є адміністративно-господарською санкцією.

          В свою чергу, згідно ст. 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб’єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб’єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності.

          В разі звернення органів державної податкової служби з позовами про скасування державної реєстрації та про припинення суб’єктів господарювання підставою для таких позовів може бути виключно неподання таким суб’єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством. Тобто, зазначена санкція може бути застосована не раніше, ніж минув один рік з тієї дати, на яку повинні були подаватися відповідні податкові декларації та фінансова звітність.

             Як підтверджено матеріалами справи відповідач в останнє подав звітність в серпні 2004 року. Разом з тим, обов"язок відповідача щодо подання в подальшому звітності у звЁязку з цим не припинився, а строки подання такої звітності визначаються відповідним спеціальним законодавством.

          Таким чином, продовжуючи порушувати встановлені правила здійснення господарської діяльності щодо необхідності подання обов’язкової податкової та фінансової звітності,  відповідач тим самим здійснює триваюче правопорушення, виявлення якого, а отже і відрахування строку для застосування адміністративно-господарської санкції, можливе в будь-який час в залежності від виду податкової та фінансової звітності.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, у відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 –163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

            1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Припинити підприємницьку діяльність юридичної особи: Коробчанської сільської міжгосподарської пожежної команди  (код ЄДРПОУ 23693342).

3. Призначити ліквідаційну комісію в кількості трьох осіб, у тому числі  з числа представників Маловисківської міжрайонної державної податкової інспекції

4. Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів.

5.Ліквідаційній комісії провести заходи щодо ліквідації Коробчанської сільської міжгосподарської пожежної команди.

Після набрання постановою законної сили, копію постанови направити Державному реєстратору Новомиргородської районної державної адміністрації для виконання вимог ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання  апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі протягом десяти днів з дня проголошення постанови, апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

                                                                                                                       

          

Суддя  Кіровоградського                                                                                           Л.І. Хилько

окружного адміністративного суду                                                                                  

                                                                                                                 

          

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2010
Оприлюднено06.01.2011
Номер документу13364299
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4576/10/1170

Ухвала від 01.12.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 23.12.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні