Постанова
від 04.12.2010 по справі 2а-4236/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                           

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

04 грудня 2010 року                                                             Справа № 2а-4236/10/1170

                Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Хилько Л.І, розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Кіровоградськоїоб’єднаної державної податкової інспекції (надалі-позивач) до  Приватного підприємства "Комунальник-6" (надалі-відповідач) про припинення підприємницької діяльності юридичної  особи-,-

                                                                         ВСТАНОВИВ:  

Кіровоградська ОДПІ звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства "Комунальник-6" про припинення юридичної особи.

            В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців», підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження направлялася відповідачу за адресою зазначеною в позовній заяві та свідоцтві про державну реєстрацію, проте поштова кореспонденція 26.11.2010 р. повернулася до суду з відміткою “адресат вибув”(а.с.23).

Згідно положення частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (стаття 93 Цивільного кодексу України, стаття 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців").

Суд звертає увагу, що, як випливає зі змісту статті 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" інформація про зміну місцезнаходження юридичної особи підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Доказів опублікування інформації про зміну місцезнаходження юридичної особи Приватного підприємства "Компанія Геос"–в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації суду надано не було. Тому судові ухвали та повістки надсилалися Відповідачу за наявним в матеріалах справи витягом з ЄДРПОУ, в якому зазначена адреса  Приватного підприємства "Комунальник-6": 25014,  м.Кіровоград ,вул.Валентини Терешкової,9.

 Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи те, що протягом строку, встановленого п.3 ч.5 ст.1832 КАС України, до суду не надійшло заперечення відповідача проти позову або ж його заява про визнання позову, суд вважає необхідним здійснення розгляду справи за наявними в матеріалах справи доказами.

Приватне підприємство "Комунальник-6" код ЄДРПОУ 34628983, зареєстроване виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради 29.09.2006р., Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 746057(а.с.13) та 03.10ю2006 р. взяте на податковий облік (а.с.6).

Згідно акту Кіровоградської ОДПІ за вих. № 7489/10/15-10 від 26.08.2010р. та довідки  за вих. №7490/10/15-10 від 26.08.2010 р. дата подання останньої звітності відповідачем  з єдиного податку –11.01.2010р., звіту про обчислення суми комунального податку 10.01.2007р.(а.с.6,7), заборгованість до бюджету станом на 25.08.2010 р. відсутня(а.с.9).

          Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.10-12),  встановлений факт внесення запису до ЄДР про відсутність  Приватного підприємства   "Комунальник-6" за місцезнаходженням.

Пунктом 1 ст. 59 Господарського кодексу України передбачено, що припинення діяльності суб’єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації –за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб –засновників суб’єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - за рішенням суду.

          Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарського кодексу України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб’єктів господарювання адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації та ліквідація суб’єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.

Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”від 15.05.2004р. №755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, визначений статтею 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”

Підпунктом 5 пункту 2 статті 38 зазначеного Закону визначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”державні податкові інспекції в районах, містах, районах у містах входять до системи органів державної податкової служби.

Повноваження позивача, в тому числі і звернення до суду, передбачені ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, яка передбачає право органів державної податкової служби звертатися до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності  не містить повноважень щодо звернення до суду із позовною заявою про припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

Проте, суд вважає, що позивач має право на звернення до суду з позовом про припинення підприємницької діяльності юридичної особи у зв’язку з неподанням останньою протягом року органам державної податкової служби звітності про отримані доходи. Даний висновок суду ґрунтується на підставі наступних законодавчих актів.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Згідно ст. 2 Закону України “Про судоустрій”, суд здійснює правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів юридичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановлено, що судова система забезпечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, встановленому Конституцією України та законами. Відповідно до п. 1 ст. 6 Закону України “Про судоустрій”, усім суб’єктам правовідносин гарантується захист їх прав і законних інтересів незалежним і неупередженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом.

Пунктом 3 статті 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”визначено, що функцію по контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірку достовірності цих документів щодо правильності визначення об’єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів, покладено на державні податкові інспекції.

Отже, Кіровоградську ОДПІ слід вважати органом, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення діяльності у зазначених правовідносинах, в тому числі і діяльності спрямованої на захист інтересів держави, а тому суд приходить до висновку, що позивача слід вважати уповноваженим органом держави, який має право на звернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спору у даній справі.

Таким чином, в судовому засіданні знайшов підтвердження факт наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

          Керуючись ст. ст. 86, 159 –163, 167 КАС України, суд, -

                                                          ПОСТАНОВИВ:

          1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Припинити підприємницьку діяльність юридичної особи Приватного підприємства "Комунальник-6": 25014,  м.Кіровоград ,вул.Валентини Терешкової,9, код ЄДРПОУ 34628983.

3. Призначити ліквідаційну комісію в кількості трьох осіб,  у тому числі з числа представників Кіровоградської  об'єднаної  державної податкової інспекції.

4. Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів.

5. Ліквідаційній комісії провести заходи щодо ліквідації  Приватного підприємства "Комунальник-6" визначені ст.ст. 60,61 Господарського кодексу України.

Після набрання постановою законної сили, копію постанови направити Державному реєстратору виконавчого комітету Кіровоградської міської ради для виконання вимог ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання  апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі протягом десяти днів з дня проголошення постанови, апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

                                                                                                                       

Суддя  Кіровоградського                                                                                           Л.І. Хилько

окружного адміністративного суду      

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2010
Оприлюднено06.01.2011
Номер документу13364300
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4236/10/1170

Ухвала від 18.11.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 04.12.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні