УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2010 р. Справа № 2-а-886/10/1670
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Гуцала М.І.
Суддів: Зеленського В.В. , П' янової Я.В.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Відділу Дер жкомзему у Хорольському райо ні Полтавської області на по станову Полтавського окружн ого адміністративного суду в ід 04.10.2010р. по справі № 2-а-886/10/1670
за позовом Державної і нспекції з контролю за цінам и в Полтавській області < Спи сок > < Текст >
до Відділу Держкомзему у Хорольському районі Полта вської області < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участ ю > < Текст >
про стягнення економіч них санкцій,
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Полтавськог о окружного адміністративно го суду від 04.10.2010 р. позовні вимо ги Державної інспекції з кон тролю за цінами в Полтавські й області до Відділу Держком зему у Хорольському районі П олтавської області про стягн ення економічних санкцій в с умі 97950 грн. - задоволено.
Стягнуто з Відділу Держком зему у Хорольському районі П олтавської області, (37800, Полтав ська область, ідентифікаційн ий код 24391270, р/р 3521001000563 в УДК в Хороль ському районі, МФО 831019) в дохід д ержавного бюджету, код 21081100 на р /р 31117106700464, УДК в Хорольському рай оні, МФО 831019, код ЄДРПОУ 34698343 суму е кономічної санкції в розмірі 97950 (дев'яносто сім тисяч дев'ят сот п'ятдесят) грн.
Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, відп овідач подав апеляційну скар гу, в якій просить скасувати п останову суду першої інстанц ії та прийняти нову, якою в зад оволенні позовних вимог відм овити повністю, посилаючись на те, що при винесенні оскарж уваної постанови судом не бу ли враховані ст.ст. 118, 123 Земельн ого кодексу України, положен ня Постанови Кабінету Мініст рів України від 1 листопада 2000 р оку №1619 «Про затвердження Пор ядку виконання земельно-када стрових робіт та послуг на пл атній основі державними орга нами земельних ресурсів», по ложення Закону України від 22.0 5.03 р. «Про землеустрій». Судом б езпідставно не надано правов ої оцінки доказам, які підтве рджують те, що Відділ Держком зему у Хорольському районі п ри визначенні розміру цін за надані послуги та виконані р оботи завжди керувався лише вищезазначеними нормативно -правовими актами та не поруш ував їх.
Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, перевірив ши рішення суду та доводи апе ляційної скарги, дослідивши матеріали справи, дійшла вис новку, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню, вихо дячи з наступного.
Судом першої інстанції вст ановлено, що в період з 01.02.2010 рок у по 08.02.2010 року Державною інспек цією з контролю за цінами в По лтавській області була прове дена планова перевірка Відді лу Держкомзему у Хорольськом у районі Полтавської області з питань дотримання порядку формування та застосування цін та тарифів на землевпоря дні роботи.
За результатами перевірки 08.02.2010 року складено акт за № 000021, я ким встановлено порушення Ві дділом Держкомзему у Хорольс ькому районі Полтавської обл асті вимог п.5 Порядку виконан ня земельно-кадастрових робі т та надання послуг на платні й основі державними органами земельних ресурсів, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України від 01.11.2000 року №1619 "Про затвердження Порядку виконання земельно-кадастро вих робіт та надання послуг н а платній основі державними органами земельних ресурсів ", а саме: видача висновків з на дання земельних ділянок у ко ристування за плату. За періо д з 15.02.2009 року по 08.02.2010 року відпові дачем зайво отримано виручку за видачу висновків в розмір і 32650 грн.
В зв'язку із одержанням відп овідачем необґрунтовано оде ржаної суми виручки в розмір і 32650 грн., 11.02.2010 року позивачем при йнято рішення №24 про застосув ання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін, яким вилучено в дохід держави 32650 грн. та накладено ш траф в розмірі 65300 грн.
Задовольняючи позовні вим оги, суд першої інстанції вих одив з того, що вони обґрунтов ані та підтверджені матеріал ами справи.
Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду, в иходячи з такого.
Згідно з ст. 8 Закону України "Про ціни та ціноутворення" де ржавне регулювання цін і тар ифів здійснюється як шляхом встановлення державних фікс ованих цін (тарифів), гранични х рівнів цін (тарифів) або гран ичних відхилень від державни х фіксованих цін і тарифів, та к і шляхом введення інших мет одів державного регулювання цін і тарифів.
Відповідно до п. 3 ст. 116 Консти туції України Кабінет Мініст рів України забезпечує прове дення цінової політики.
На виконання даного повнов аження Кабінет Міністрів Укр аїни видав Постанову № 1619 від 01 .11.2000 р. «Про затвердження Поряд ку виконання земельно-кадаст рових робіт та надання послу г на платній основі державни ми органами земельних ресурс ів». В п. 5 вказаної Постанови в изначено виключний перелік з емельно-кадастрових робіт, я кі можуть надаватися на плат ній основі. В зазначеному пер еліку платне надання висновк ів не передбачено. В абз. 9 п. 5 ви щевказаної Постанови визнач ено, що на платній основі пров одиться складання схем земле устрою, розроблення техніко- економічних обґрунтувань з в икористання й охорони земель них ресурсів, визначення меж земельних ділянок, а також ви конання інших робіт щодо про ведення землеустрою.
Тобто, останнє положення ві дносяться до розширення пере ліку робіт із землеустрою, а н е до розширення переліку роб іт, які можуть виконуватися н а платній основі.
В абз. 1 п. 3 Положення «Про дер жавний комітет із земельних ресурсів», затвердженого Пос тановою Кабінету Міністрів У країни № 224 від 19.03.08 р., до основни х завдань Держкомзему віднес ено розроблення пропозицій щ одо формування державної пол ітики у сфері регулювання зе мельних відносин, використан ня, відтворення, охорони та пр оведення моніторингу земель , ведення державного земельн ого кадастру, здійснення зем леустрою, встановлення меж о бласті, району, міста, району в місті, села і селища та забезп ечення її реалізації, провед ення земельної реформи та по дання їх Кабінетові Міністрі в України через Міністра охо рони навколишнього природно го середовища.
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про землеустрій» техн ічна документація із землеус трою щодо складання документ ів, що посвідчують право на зе мельну ділянку, є документац ією із землеустрою.
Згідно з ст. 56 вказаного Зако ну технічна документація із землеустрою щодо складання д окументів, що посвідчують пр аво власності на земельну ді лянку, включає перелік обмеж ень прав на земельну ділянку .
Управліннями та відділами Держкомзему зазначені обмеж ення надаються у формі висно вків з надання земельних діл янок у користування або влас ність та наявні обмеження на замовлення юридичних осіб т а фізичних, а також висновки щ одо умов надання земельної д ілянки.
Відповідно до абз. 4 п. 1 ст. 1 За кону України "Про дозвільну с истему України у сфері госпо дарської діяльності" докумен т дозвільного характеру це д озвіл, висновок, рішення, пого дження, свідоцтво, інший доку мент, який дозвільний орган з обов'язаний видати суб'єкту г осподарювання у разі надання йому права на провадження пе вних дій щодо здійснення гос подарської діяльності або ви дів господарської діяльност і, і без наявності якого суб'єк т господарювання не може про вадити певні дії щодо здійсн ення господарської діяльнос ті або видів господарської д іяльності.
Визначення дозвільних орг анів наведено в абз. 5 п. 1 зазнач еної норми як місцеві дозвіл ьні органи - міські ради та їх виконавчі органи, районні та районні у містах Києві і Сева стополі державні адміністра ції, територіальні (місцеві) о ргани центральних органів ви конавчої влади, їх посадові о соби, уповноважені відповідн о до закону видавати докумен ти дозвільного характеру від свого імені, а також підприєм ства, установи, організації, щ о у випадках, передбачених за коном, уповноважені видавати документи дозвільного харак теру і можуть залучатися до п роведення експертизи та обст еження, необхідних для видач і документів дозвільного хар актеру, у межах відповідної а дміністративно-територіаль ної одиниці.
Відповідно до Положення пр о Державний комітет України із земельних ресурсів, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України № 224 від 19.03.0 8 р., Державний комітет із земе льних ресурсів є центральним органом виконавчої влади з п итань земельних ресурсів, ді яльність якого спрямовуєтьс я і координується Кабінетом Міністрів України, який здій снює реалізацію державної по літики та управління у сфері регулювання земельних відно син, використання, відтворен ня, охорони та проведення мон іторингу земель, ведення дер жавного земельного кадастру , провадження топографо-геод езичної та картографічної ді яльності, а також міжгалузев у координацію та державне ре гулювання у сфері встановлен ня меж області, району, міста, району в місті, села і селища.
Саме до використання земел ь і відносяться висновки, на п ідставі яких проводиться від ведення земельної ділянки у користування та погодження п роектів землеустрою, що дают ь право суб'єкту господарюва ння на здійснення діяльності або фізичній особі на здійсн ення правочинів з земельною ділянкою.
Таким чином, на думку колегі ї суддів апеляційної інстанц ії, відповідачем порушені ви моги діючого законодавства п ри стягненні плати за видачу висновків з надання земельн их ділянок у користування аб о власність та наявні обмеже ння на замовлення юридичних осіб та фізичних, а також висн овки щодо умов надання земел ьної ділянки, так як це віднос иться до їх повноважень, а отж е повинно здійснюватись безк оштовно, а тому стягнення від повідачем плати за видачу ви сновків, спираючись на полож ення спільного наказу Держав ного комітету України по зем ельним ресурсам Міністерств а фінансів України та Мініст ерства Економіки України № 97/2 98/124 від 15.06.01 р. «Про затвердження розмірів оплати земельно-ка дастрових робіт та послуг», є порушенням вимог Постанови Кабінету Міністрів України № 1619 від 01.11.2000 р. «Про затвердження Порядку виконання земельно- кадастрових робіт та надання послуг на платній основі дер жавними органами земельних р есурсів», що має вищу юридичн у силу відносно вищевказаног о наказу і останній підлягає застосуванню в частині, що не суперечить вказаній постано ві.
За таких обставин, позиваче м зроблений правомірний висн овок про те, що в результаті вк азаного порушення за період з 15.02.2009 року по 08.02.2010 року відповід ачем зайво отримана виручка за видачу висновків в розмір і 32650 грн., яка відповідно до ст. 1 4 Закону України «Про ціни і ці ноутворення» та Інструкції « Про порядок застосування еко номічних та фінансових (штра фних) санкцій органами держа вного контролю за цінами», за твердженої спільним наказом Міністерства економіки та М іністерства фінансів Україн и № 298/519 від 03.12.01 р. (зареєстрована в Мінюсті України 18.12.01 р. за № 1047/623 8) підлягає вилученню в дохід Д ержавного бюджету і крім тог о, з підприємства стягується штраф у двохкратному розмір і необґрунтовано отриманої в иручки.
Крім того, колегія суддів ап еляційної інстанції вважає з а необхідне зауважити на той факт, що ухвалою Полтавськог о окружного адміністративно го суду № 2а-922/10/1670 від 26.07.2010 року (а.с .47) позов Відділу Держкомзему у Хорольському районі Полтав ської області до Державної і нспекції з контролю за цінам и в Полтавській області про с касування рішення № 24 від 11.02.2010 р оку про стягнення економічни х санкцій в розмірі 97950, 00 грн. за лишено без розгляду.
Ухвала набрала законної си ли 02.08.2010 року та Відділом Держко мзему у Хорольському районі Полтавської області не оскар жувалась.
З огляду на викладене, суд п ершої інстанції правомірно д ійшов висновку про наявність законних підстав для задово лення позову - про стягнення с уми економічної санкції в ро змірі 97950, 00 грн.
Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростову ють з підстав, наведених вище .
Отже, колегія суддів апеляц ійної інстанції підтверджує , що постанова суду першої інс танції ґрунтується на всебіч ному, повному та об'єктивному розгляді всіх обставин спра ви, які мають значення для вир ішення спору, відповідає нор мам матеріального та процесу ального права, доводи апеляц ійної скарги не спростовують висновків суду першої інста нції, викладених у зазначені й постанові, у зв'язку з чим пі дстав для її скасування не вб ачається.
У відповідності до ст. 200 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд апеляцій ної інстанції залишає апеляц ійну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального і процесуа льного права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 2 05, 206, 209, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, кол егія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Від ділу Держкомзему у Хорольськ ому районі Полтавської облас ті залишити без задоволення.
Постанову Полтавського ок ружного адміністративного с уду від 04.10.2010р. по справі № 2-а-886/10/1 670 залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.
Головуючий суддя (підпис) Гуцал М.І.
Судді (підпис)
(підпис) Зеленський В.В.
П' янова Я.В.
ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: П' янова Я.В.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2010 |
Оприлюднено | 10.01.2011 |
Номер документу | 13371255 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
П'янова Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні