Постанова
від 07.12.2010 по справі 2-а-11266/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2010 р. Справа № 2-а-11266/10/2070

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Дюкарє вої С.В.

Суддів: Катунова В.В. , Перцо вої Т.С.

за участю секретаря судов ого засідання Геріх Н.А.

представника відповідача - Крицької Ю.О., < Секретар >

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Неолайн-плюс" на постанову Ха рківського окружного адміні стративного суду від 26.10.2010р. по справі № 2-а-11266/10/2070

за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Неолайн-плюс" < Список > < Т екст >

до Державної податково ї інспекції у Фрунзенському районі м. Харкова < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Текст >

про скасування податко вих повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Товариство з об меженою відповідальністю "Не олайн-Плюс" (надалі - ТОВ "Неола йн-плюс") звернувся до Харківс ького окружного адміністрат ивного суду з позовом до Держ авної податкової інспекції у Фрунзенському районі м. Харк ова (надалі - ДПІ у Фрунзенсько му районі м. Харкова, відповід ач), в якому просив суд скасув ати податкове повідомлення-р ішення ДПІ у Фрунзенському р айоні м. Харкова від 31.08.2010 р. № 003791501 /0 про визначення позивачеві п одаткового зобов`язання з по датку на прибуток за штрафни ми (фінансовими) санкціями в с умі 170,00 грн.; скасувати податко ве повідомлення-рішення ДПІ у Фрунзенському районі м. Хар кова від 31.08.2010 р. № 0003661503/0 про визнач ення позивачеві податкового зобов`язання з комунального податку за штрафними (фінанс овими) санкціями в сумі 170,00 грн .

Постановою Харківськ ого окружного адміністратив ного суду від 26 жовтня 2010 року п о справі № 2а-11266/10/2070 у задоволенн і адміністративного позову в ідмовлено.

Позивач, не погодившись із з азначеною постановою суду пе ршої інстанції, подав апеляц ійну скаргу, в якій, посилаючи сь на порушення судом першої інстанції норм матеріальног о та процесуального права, пр осить суд апеляційної інстан ції скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалит и нове рішення, яким задоволь нити позовні вимоги повністю .

Так, в обгрунтування вимог а пеляційної скарги позивач по силається на порушення судом першої інстанції положень п п.2.1.1 п.2.1 ст.2 Закону України "Про о податкування прибутку підпр иємств", ч.ч.1, 3 ст.159, п.4 ч.1 ст.202 Кодек су адміністративного судочи нства України. Вважає, що обов `язок подавати податкові дек ларації з податку на прибуто к у відповідача відсутній, ос кільки такий обов`язок закон ом покладено на платників ць ого податку, а позивач у перев іреному періоді не вів діяль ності, спрямованої на отрима ння прибутку, тому і статусу п латника податку на прибуток не мав. Наголошує на невиріше нні судом першої інстанції п озовної вимоги про скасуванн я податкового повідомлення-р ішення від 31.08.2010 р. № 0003661503/0.

Представник позивача в суд ове засідання не прибув, про д ату, час та місце судового роз гляду апеляційної скарги пов ідомлений належним чином згі дно ст.35 КАС України.

Представник відповідача у судовому засіданні та в нада них до суду письмових запере ченнях проти вимог апеляційн ої скарги заперечував, проси в суд апеляційну скаргу зали шити її без задоволення, а ріш ення суду першої інстанції - б ез змін.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, п еревіривши в межах апеляційн ої скарги рішення суду першо ї інстанції, доводи апеляцій ної скарги, дослідивши матер іали справи, вважає, що апеляц ійна скарга задоволенню не п ідлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції вст ановлено, що ТОВ "Неолайн-плюс " зареєстрований Виконавчим комітетом Харківської міськ ої ради 09.03.2010 р., ідентифікаційн ий код за ЄДРПОУ - 36988154.

Відповідач перебуває на по датковому обліку в ДПІ в Фрун зенському районі м. Харкова з 10.03.2010 року.

31.08.2010 року фахівцем ДПІ в Фрун зенському районі м. Харкова п роведено документальну неви їзну перевірку ТОВ "Неолайн-п люс" з питання неподання пода ткової звітності з податку н а прибуток за І півріччя 2010 рок у, за результатами якої склад ено акт № 4115/15-107/407 від 31.08.2010 р.

Перевіркою встановлено по рушення ТОВ "Неолайн-плюс" пор ушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов`язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ, п.16.4 ст.16 Закону Україн и "Про оподаткування прибутк у підприємств" - неподання под аткової декларації за І півр іччя 2010 року у строки, визначен і законодавством.

На підставі вказаного висн овку акту перевірки відповід ачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 31.08.20 10 р. № 0003791501/0 про визначення позив ачеві податкового зобов`язан ня з податку на прибуток за шт рафними (фінансовими) санкці ями в сумі 170,00 грн.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог про скасуван ня податкового повідомлення -рішення від 31.08.2010 р. № 0003791501/0 , суд пе ршої інстанції виходив із об грунтованості та законності останнього.

Колегія суддів погоджуєть ся з таким висновком суду пер шої інстанції, з наступних пі дстав.

Пунктом 2 частини 1 статті 9 За кону України "Про систему опо даткування" встановлено обов `язок платників податків под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчис ленням і сплатою податків і з борів (обов'язкових платежів ).

Відповідно до пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Зак ону України "Про порядок пога шення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ (надалі - Зако н № 2181) податкові декларації по даються за базовий податкови й (звітний) період, що дорівнює : а) календарному місяцю (у том у числі при сплаті місячних а вансових внесків), - протягом 2 0 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця; б) календарному кварталу а бо календарному півріччю (у т ому числі при сплаті квартал ьних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя); в) календарному року, крі м випадків, передбачених під пунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарн их днів за останнім календар ним днем звітного (податково го) року; г) календарному року для платників податку на дох оди фізичних осіб (прибутков ого податку з громадян), - до 1 кв ітня року, наступного за звіт ним.

Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квар тали або рік розраховується наростаючим підсумком на під ставі показників базових под аткових періодів, з яких скла даються такі квартал, півріч чя, три квартали або рік (без у рахування авансових внесків ) згідно з відповідним законо м з питань оподаткування, так а декларація подається у стр оки, визначені цим пунктом дл я такого базового податковог о періоду. Для цілей підпункт у 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" с лід розуміти перший податков ий період звітного року, визн ачений відповідним законом з питань оподаткування, зокре ма календарний квартал для ц ілей оподаткування прибутку підприємств.

Платник податку звільняєт ься від обов`язку подавати по даткову декларацію за звітни й (податковий) період протяго м поточного року у разі, якщо й ого податкові зобов`язання б ули відображені у річній под атковій декларації на поточн ий рік відповідно до закону з питань окремого податку, збо ру (обов`язкового платежу).

Згідно п.16.4 ст.16 Закону Україн и "Про оподаткування прибутк у підприємств" від 283/97-ВР від 22.05.1 997 року (надалі - Закон № 283/97-ВР) по даток за звітний період спла чується його платником до ві дповідного бюджету у строк, в изначений законом для кварта льного податкового періоду. Платники податку у строки, ви значені законом, подають до п одаткового органу податкову декларацію про прибуток за з вітний період, розраховану н аростаючим підсумком з ураху ванням від'ємного значення о б'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі й ого наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону . При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали пла тники податку подають спроще ну декларацію, а за результат ами звітного року - повну. Форм и декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгод женням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає з а проведення податкової полі тики.

У разі коли платник податку вважає за доцільне роз'яснит и окремі результати фінансов о-господарської діяльності, зазначені у податковій декла рації з цього податку, такий п латник податку може надіслат и податковому органу таке по яснення, складене у довільні й формі. Податковий орган не м оже вимагати надання форм зв ітності чи обліку, прямо не пе редбачених цим Законом, у том у числі складених за правила ми бухгалтерської звітності , інших, не передбачених цим За коном, балансів чи звітності . Статистична та бухгалтерсь ка звітність подається орган ам державної статистики згід но із законом. Крім того, бухга лтерська звітність подаєтьс я підприємствами органам, до сфери управління яких вони н алежать, згідно із законом. Це правило поширюється також н а будь-які інші податки, збори (обов'язкові платежі), включен і до системи оподаткування. П латник податку, крім банків т а інших фінансових установ, я кий отримує дохід від будь-як ої діяльності більше ста міл ьйонів гривень на рік, повине н у наступному році подати на адресу податкового органу ф інансовий звіт у терміни, вст ановлені законодавством для його подання. Відповідальні сть за неподання фінансової звітності зазначеними суб'єк тами встановлюється згідно і з законодавством.

Положеннями підпункту 2.1.1 пу нкту 2.1 статті 2 Закону № 283/97-ВР вс тановлено, що платниками под атку на прибуток з числа рези дентів є суб'єкти господарсь кої діяльності, бюджетні, гро мадські та інші підприємства , установи та організації, які здійснюють діяльність, спря мовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.

Слід відмітити, що Закон № 283/ 97-ВР не ставить в залежність в иконання платником податку о бов`язку подавати податкові декларації за відповідний зв ітний період від ведення гос подарської діяльності та отр имання прибутку.

Крім того, колегія суддів за уважує, що підпунктом 1.3 пункт у 1 Порядку складання деклара ції з податку на прибуток під приємства, затвердженого Нак азом Державної податкової ад міністрації України від 29.03.2003 р оку № 143 "Про затвердження форм и декларації з податку на при буток підприємства та Порядк у її складання", зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 8 квітня 2003 р. за № 271/7592, дек ларація з податку на прибуто к підприємства та додатки до неї подаються платником нез алежно від того, чи виникло у з вітному періоді в платника п одаткове зобов'язання чи ні.

Актом перевірки № 4115/15-107/407 від 31 .08.2010 р. підтверджено факт подан ня ТОВ "Неолайн-плюс" декларац ії з податку на прибуток підп риємств за І півріччя 2010 року 31 .08.2010 року, в той час як граничним строком подання такої декла рації, з урахуванням прписів пп."б" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону № 2181, є 09.08.2 010 року.

Колегія суддів зауважує, що , подавши декларацію з податк у на прибуток за 1 півріччя 2010 р оку, позивач фактично погоди вся із наявністю у нього обов `язку подавати такі декларац ії.

Підпунктом 17.1.1. пункту 17.1 стат ті 17 Закону № 2181 встановлено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у стро ки, визначені законодавством , сплачує штраф у розмірі деся ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян за кожн е таке неподання або її затри мку.

Підсумовуючи викладене, су д апеляційної інстанції пого джується з висновком суду пе ршої інстанції про відмову у задоволенні позовної вимоги щодо скасування податкового повідомлення-рішення про ви значення ТОВ "Неолайн-плюс" по даткового зобов`язання з под атку на прибуток за штрафним и (фінансовими) санкціями в су мі 170,00 грн.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інста нції у цій частині не спросто вують.

За таких обставин, з урахува нням положень ст.200 КАС Україн и, колегія суддів залишає без змін постанову Харківського окружного адміністративног о суду від 26.10.2010 р. по справі № 2-а-11 266/10/2070 в частині відмови у задов оленні позовних вимог про ск асування податкового повідо млення-рішення про визначенн я ТОВ "Неолайн-плюс" податково го зобов`язання з податку на п рибуток за штрафними (фінанс овими) санкціями в сумі 170,00 грн .

Водночас, погоджуючись із в исновками суду першої інстан ції щодо вищевказаної частин и позовних вимог, колегія суд дів вважає за необхідне зазн ачити, що судом першої інстан ції вирішено не всі позовні в имоги, що були заявлені позив ачем.

Так, судом першої інстанції не надано оцінки доводам сто рін та не прийнято рішення по суті позовних вимог про скас ування податкового повідомл ення-рішення від 31.08.2010 р. № 0003661503/0 пр о визначення ТОВ "Неолайн-плю с" податкового зобов`язання з комунального податку за штр афними (фінансовими) санкція ми у сумі 170,00 грн.

Відповідно до п.2 ст.201 КАС Укр аїни вирішення не всіх позов них вимог або питань є підста вою для зміни постанови суду першої інстанції.

Судом апеляційної інстанц ії встановлено, що 31.08.2010 року фа хівцем ДПІ в Фрунзенському р айоні м. Харкова проведено не виїзну документальну переві рку ТОВ "Неолайн-плюс" з питанн я неподання податкової звітн ості з податку на прибуток за І півріччя 2010 року, за результа тами якої складено акт № 4093/15-339/369 88154/343 від 31.08.2010 р.

Перевіркою встановлено по рушення позивачем пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону № 2181, п.5 розділу ІІІ Поло ження "Про порядок обчисленн я і сплати до місцевих бюджет ів комунального податку", зат вердженого рішенням ХІІІ сес ії Харківської міської ради ІІ скликання від 21.03.1996 р. - непода ння податкового розрахунку з комунального податку за 2 ква ртал 2010 року.

На підставі вказаного висн овку акту перевірки ДПІ в Фру нзенському районі м. Харкова прийнято податкове повідомл ення-рішення від 31.08.2010 р. № 0003661503/0 пр о визначення позивачеві пода ткового зобов`язання з комун ального податку в сумі 170,00 грн.

Матеріалами справи підтве рджено, що зазначене податко ве повідомлення-рішення було отримане особисто директоро м ТОВ "Неолайн-плюс" Деонега І.М. 31.08.2010 року.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що положеннями час тини 1 статті 15 Закону України "Про систему оподаткування" к омунальний податок віднесен о до місцевих податків.

Відповідно до ч.3 ст.15 цього З акону місцеві податки і збор и (обов'язкові платежі), механі зм справляння та порядок їх с плати встановлюються сільсь кими, селищними, міськими рад ами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів с тавок, установлених законами України. При цьому податки і з бори (обов'язкові платежі), заз начені у пункті 2 частини перш ої і пунктах 2 - 4, 13 та 14 частини др угої цієї статті, є обов'язков ими для встановлення сільськ ими, селищними та міськими ра дами за наявності об'єктів оп одаткування або умов, з якими пов'язане запровадження цих податків і зборів.

Колегія суддів зазначає, що порядок обчислення та сплат и комунального податку у міс ті Харкові урегульовано Поло женням про порядок обчисленн я та сплату комунального под атку у місті Харкові, затверд женим рішенням ХІІІ сесії Ха рківської міської ради народ них депутатів ІІ скликання в ід 21.03.1996 р., яке на момент перевір ки діяло у редакції Рішення Х LІІІ сесії Харківської міськ ої ради V скликання від 29.04.2010 р. № 76/10.

Пунктом 2.1 цього положення в становлено, що платниками ко мунального податку є суб`єкт и господарювання, незалежно від форми власності, що є юрид ичними особами (крім обласно го управління національного банку України), включаючи під приємства з іноземними інвес тиціями і їх філії, та інші від окремлені підрозділи, міжіна родні неурядові організації та міжнародні об`єднання з мі сцезнаходженням у місті Харк ові.

Таким чином, позивач як суб` єкт господарювання і юридичн а особа, є платником комуналь ного податку.

Відповідно до п.6.1 Положення про порядок обчислення та сп лати комунального податку у місті Харкові, на протязі рок у обчислення податку проводи ться платником самостійно, в иходячи з сережньооблікової кількості штатних працівник ів та розміру неоподатковува ного мінімуму доходів громад ян за звітний період, що дорів нює кварталу.

Пунктом 6.4. цього Положення п ередбачено, що податковий ро зрахунок комунального подат ку, складений за квартал, пода ється платниками до органів державної податкової тслужб и протягом 40 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) кварталу, за формою, вст ановленою центральним орган ом державної податкової служ би.

Вказана норма Положення пр о порядок обчислення та спла ти до міського бюджету комун ального податку кореспондує із приписами пп."б" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 З акону № 2181.

Згідно із п.7.1 Положення, відп овідальність за правильніст ь обчислення, повноту і своєч асність перерахування комун алнього податку до бюджету т а подання податкової звітнос ті несуть платники податку в ідповідно до Закону України "Про порядок погашення зобов `язань перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" т а інших законів у сфері опода ткування.

Відповідальність за непод ання платником податків пода ткових декларацій встановле на приписами пп.17.1.1. п.17.1 ст.17 Зако ну № 2181 у вигляді застосування до такого платника штрафних санкцій у розмірі десяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян за кожне непо дання податкової декларації або її затримку.

Слід відмітити, що факт непо дання податкового розрахунк у з комунального податку за 2 к вартал 2010 року позивачем не за перечується.

Як встановлено приписами ч .3 ст.2 КАС України у справах щод о оскарження рішень, дій чи бе здіяльності суб'єктів владни х повноважень адміністратив ні суди перевіряють, чи прийн яті (вчинені) вони: 1) на підстав і, у межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України; 2) з в икористанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії); 4) бе зсторонньо (неупереджено); 5) д обросовісно; 6) розсудливо; 7) з д отриманням принципу рівност і перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінац ії; 8) пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); 9) з урахув анням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом ро зумного строку.

З огляду на встановлені обс тавини та досліджені докази, колегія суддів приходить до висновку про те, що податкове повідомлення-рішення від 31.08.20 10 р. № 0003661503/0 прийняте відповідач ем на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, коле гія суддів вважає позовні ви моги про скасування податков ого повідомлення-рішення від 31.08.2010 р. № 0003661503/0 - безпідставними та такими, що не підлягають задо воленню.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 201, 205, 207 , 209, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, коле гія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Неолайн-плюс" - залиш ити без задоволення.

Постанову Харківського ок ружного адміністративного с уду від 26.10.2010 р. по справі № 2-а-11266/10/20 70 - змінити у зв`язку з невиріше нням позовних вимог про скас ування податкового повідомл ення-рішення ДПІ у Фрунзенсь кому районі м. Харкова № 0003661503/0 ві д 31 серпня 2010 р.

Прийняти в цій частині пост анову про відмову в задоволе нні даних позовних вимог.

В іншій частині постанову Х арківського окружного адмін істративного суду від 26.10.2010 р. п о справі № 2-а-11266/10/2070 - залишити без змін.

Постанова набирає законно ї сили з моменту її проголоше ння та може бути оскаржена у к асаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складанн я постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної ск арги безпосередньо до Вищого адміністративного суду Укра їни.

Головуючий суддя < підпис > Дюкарєва С.В.

Судді < підпис >

< підпис > Катунов В.В.

Перцо ва Т. С.

< Список > < Текст >

Повний текст постанови виг отовлений 10.12.2010 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13371265
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-11266/10/2070

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні