Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 грудня 2010 року Справа № 2а-7688/10/1270
Луганський ок ружний адміністративний суд у складі:
судді Сміш ливої Т.В.,
при секретарі Любімо вій Г.Ю.
За участю представників ст орін:
від позивача: Анохіна Г.О., дов. № 5865/10 від 13.08.2010
від відповідача: не з' явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в Слов' яносербському район і Луганської області до Мало го приватного підприємства « Луч» про стягнення податково го боргу,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інс пекція в Слов' яносербськом у районі Луганської області до Малого приватного підприє мства «Луч» про стягнення за боргованості з орендної плат и за землю.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідач має податкову заборг ованість з орендної плати за землю за період з квітня по ве ресень 2010 року у загальному ро змірі 3670,80грн., але станом на теп ерішній час погашення податк ового боргу не здійснено.
Просив стягнути з відповід ача зазначену суму податково ї заборгованості з орендної плати за землю.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав та просив задовольнити п озовні вимоги в повному обся зі.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час і місце судов ого розгляду повідомлявся на лежним чином, причин неявки с уду не повідомив. Заяв про від кладення розгляду справи або про розгляд справи за його ві дсутності відповідач суду не надавав. За таких обставин су д вважає за можливе розгляну ти справу за його відсутност і на підставі наявних у справ і доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги є обґрунтованими і під лягають задоволенню.
Судом встановлено, що Мале п риватне підприємство «Луч» є юридичною особою, що підтвер джується довідкою головного управління статистики в Луг анській області № 309 (а.с. 7, 23-24), зна ходиться на обліку в ДПІ в Сло в' яносербському районі Луг анської області, як платник п одатків.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни „Про державну податков у службу в Україні”, завдання ми органів державної податко вої служби, зокрема, є здійсне ння контролю за додержанням податкового законодавства, п равильністю обчислення, повн отою і своєчасністю сплати д о бюджетів, державних цільов их фондів податків і зборів (о бов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, устан овлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни „Про державну податкову с лужбу в Україні” державні по даткові інспекції в районах, містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податк ові інспекції виконують, зок рема, таку функцію, а саме, под ають до судів позови до підпр иємств, установ, організацій та громадян про визнання уго д недійсними і стягнення в до ход держави коштів, одержани х ними за такими угодами, а в і нших випадках - коштів, одержа них без установлених законом підстав, а також про стягненн я заборгованості перед бюдже том і державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.
Таким чином, позивач Держ авна податкова інспекція в Слов' яносербському районі Луганської області є суб`єкт ом владних повноважень, та зд ійснює в даних правовідносин ах надані йому Законом Украї ни „Про державну податкову с лужбу в Україні” повноваженн я.
Як вбачається з податкових декларацій орендної плати з а земельні ділянки державної і комунальної власності МПП «Луч» орендує земельні діля нки комунальної форми власно сті на території Слов' яносе рбського району та подає від повідну податкову звітність до ДПІ в Слов' яносербськом у районі.
Станом на теперішній час у в ідповідача існує податковий борг з орендної плати за земл ю у розмірі 3670,80 грн. за квітень-в ересень 2010 року, що підтверджу ється податковою деклараціє ю орендної плати за земельні ділянки державної і комунал ьної власності за 2010 рік, розра хунком податкового боргу та обліковою карткою платника п одатків. (а.с.11-12, 19-20, 40-42).
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”
податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг оджене платником податків аб о узгоджене в адміністративн ому чи судовому порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання;
податкове зобов'язання - зоб ов'язання платника податків сплатити до бюджетів або дер жавних цільових фондів відпо відну суму коштів у порядку т а у строки, визначені цим Зако ном або іншими законами Укра їни;
платники податків - юридичн і особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділ и, що не мають статусу юридичн ої особи, а також фізичні особ и, які мають статус суб'єктів п ідприємницької діяльності ч и не мають такого статусу, на я ких згідно з законами поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), пеню т а штрафні санкції.
Таким чином, податковий бор г може існувати у разі, коли іс нує податкове зобов' язання , узгоджене саме платником по датків, статус якого визнача ється відповідним законом що до відповідного податку, збо ру (обов'язкового платежу).
У відповідності до ст. 14 Зако ну України „Про систему опод аткування” плата за землю (зе мельний податок, а також орен дна плата за земельні ділянк и державної і комунальної вл асності) є загальнодержавним податком.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня” платники податків і збор ів (обов'язкових платежів) зоб ов'язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і збор ів (обов'язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни „Про плату за землю”, по даток - обов'язковий платіж, що справляється з юридичних і ф ізичних осіб за користування земельними ділянками. Платн иками земельного податку згі дно ст. 2 цього Закону є власни ки земельних ділянок, земель них часток (паїв) та землекори стувачі, крім орендарів та ін весторів - учасників угоди пр о розподіл продукції. Статте ю 14 Закону України „Про плату за землю” передбачено, що пла тники земельного податку, а т акож орендної плати за земел ьні ділянки державної або ко мунальної власності (крім гр омадян) самостійно обчислюют ь суму земельного податку та орендної плати щороку за ста ном на 1 січня і до 1 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій.
Наявність заборгованості з орендної плати за землю у ро змірі 3670,80 грн. підтверджуєтьс я податковою декларацією оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності за 2010 рік, розрахунк ом податкового боргу та облі ковою карткою платника подат ків.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України „Про порядок погаше ння зобов`язань перед бюджет ами та державними цільовими фондами”, податкове зобов'яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації. Зазн ачене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платн иком податків в адміністрати вному або судовому порядку. Я кщо у майбутніх податкових п еріодах (з урахуванням строк ів давності, визначених стат тею 15 цього Закону) платник по датків самостійно виявляє по милки у показниках раніше по даної податкової декларації , такий платник податків має п раво надати уточнюючий розра хунок. Платник податків має п раво не подавати такий розра хунок, якщо такі уточнені пок азники зазначаються ним у ск ладі податкової декларації з а будь-який наступний податк овий період, протягом якого т акі помилки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих р озрахунків визначається у по рядку, встановленому для под аткових декларацій.
Таким чином, з урахуванням п риведених норм діючого закон одавства з відповідача підля гає стягненню податковий бор г з орендної плати за землю у сумі 3670,80грн.
У відповідності до п.п. 3.1.1. п. 3.1 ст. 3 Закону України „Про поря док погашення зобов`язань пе ред бюджетами та державними цільовими фондами”, активи п латника податків можуть бути примусово стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду.
Таким чином, оскільки відпо відач не сплатив узгоджені с уми податкового боргу, суд за довольняє позовні вимоги Дер жавної податкової інспекції в Слов' яносербському район і Луганської області до мало го приватного підприємства « Луч» про стягнення заборгова ності з орендної плати за зем лю.
Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як позивач Державна под аткова інспекція в Слов' яно сербському районі Лугансько ї області звільнена від спла ти судового збору відповідно до ст. 4 Декрету Кабінета Міні стрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 року та при пода нні заяви не сплачувала судо вий збір
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 17-20, 51, 69-72, 86, 121, 158 -164, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Держа вної податкової інспекції в Слов' яносербському районі Луганської області задоволь нити повністю.
Стягнути з малого приватно го підприємства «Луч» (код ЄД РПОУ 30409544) на користь місцевого бюджету (розрахунковий раху нок - № 33212812700309, код платежу 24046691, МФО - 804013) заборгованість з оренд ної плати за землю у розмірі 36 70,80 грн. (три тисячі шістсот сім десят грн. 80 коп.)
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , встановленого Кодексом адм іністративного судочинства України, якщо таку скаргу не б уло подано. У разі подання апе ляційної скарги судове рішен ня, якщо його не скасовано, наб ирає законної сили після пов ернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляцій ного провадження або набранн я законної сили рішенням за н аслідками апеляційного пров адження
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду
Суддя Т.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2010 |
Оприлюднено | 10.01.2011 |
Номер документу | 13374844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні