Постанова
від 28.12.2010 по справі 2а-2584/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2010 р. м. Че рнівці Справа № 2а- 2584/10/2470

Чернівецький окруж ний адміністративний суд у с кладі:

головуючого - судді Дембіць кого П.Д.,

при секретарі судового зас ідання;

за участю: представника по зивача - Василик І.С. (за д овіреністю);

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у м. Чернівці до Чернівецької обласної організації Соціал ьно-Християнської партії про припинення юридичної особи, -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Державна податкова інспе кція у м. Чернівці (далі - позив ач) звернулась до суду з адмін істративним позовом про прип инення юридичної особи Черні вецької обласної організаці ї Соціально-Християнської па ртії (далі - відповідач).

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач з 01.02.2006 року н е подає до органу податкової служби податкових деклараці й - звітності, відомості, пов 'язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов'язко вих платежів), документів фін ансової звітності, що є підс тавою для припинення юридичн ої особи.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав у повному обсязі, просив п озов задовольнити.

Відповідачу неодноразово за адресою зазначеною позива чем, а також за адресою внесен ою до Єдиного державного реє стру підприємств та організа цій України, а також за надани ми матеріалами, інформацією податкового органу щодо місц ь проживання посадових осіб було надіслано рекомендован і листи з повідомленням із за значенням часу, дати та місця проведення судового розгляд у справи.

Статтею 17 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців»передбачено, що в Єдиному державному реєстрі м істяться відомості щодо місц езнаходження юридичної особ и. Відповідно до ст. 18 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців" відомос ті внесені до Єдиного держав ного реєстру вважаються дост овірними і можуть бути викор истані в спорі з третьою особ ою, доки до них не внесено відп овідних змін.

Стаття 19 вказаного Закону р егламентує положення про обо в'язок виконавчого органу юр идичної особи повідомляти де ржавного реєстратора про вне сення змін до відомостей про юридичну особу.

Згідно до ч. 8 ст. 35 Кодексу адм іністративного судочинства України вважається, що повіс тку вручено особі, якщо вона д оставлена за адресою внесено ю до відповідного реєстру. Ві дповідно до вимог

ст. 128 Код ексу адміністративного судо чинства України суд вважає з а можливе розглянути справу без представника відповідач а, на підставі наявних у ній д оказів.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, однак це не пе решкоджає розгляду справи по суті, оскільки у справі наявн і поштові повідомлення, які з асвідчують повідомлення від повідача про час слухання сп рави.

Відповідач заперечень на п озовну заяву суду не надав, по вноважного представника у су дове засідання не направив. Заслухавши пояснення пр едставника позивача, розглян увши матеріали справи, встан овивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінив ши надані докази в сукупност і, проаналізувавши законодав ство, яке регулює спірні прав овідносини, суд, -

ВСТАНОВИВ :

До Чернівецького окру жного адміністративного суд у надійшов адміністративни й позов Державної податкової інспекцією у м. Чернівці про п рипинення юридичної особи - Ч ернівецької обласної органі зації Соціально-Християнськ ої партії (58000, м. Чернівці, вул. П ідгаєцька, 12, ід. код 33522161).

Ухвалою суду від 22 липня 2010 ро ку відкрито провадження в ад міністративній справі та зоб ов' язано позивача надати до кази по справі.

Однак позивач не надав суду належних письмових доказів, на підставі яких можливо бул о б надати всебічний, повний а наліз, з метою прийняття ріше ння у справі, а також підтверд ження щодо переліку податков их декларацій по їх виду та кі лькості, які необхідно надав ати до податкового органу, ін формації з якого саме часу та які саме види податкової зві тності не подавалось до пода ткового органу та інших орга нів, перевірку платника пода тку не проводив, матеріалів п еревірки суду не надав, а тако ж письмових - належних доказі в, які б довели правомірність його дій пов' язаних із прий няттям рішення про припиненн я юридичної особи Чернівецьк ої обласної організації Соці ально-Християнської партії.

Відповідно до ч. 4 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України суб' єкт владн их повноважень повинен надат и суду всі наявні у нього доку менти та матеріали, які можут ь бути використані як докази у справі. У разі невиконання ц ього обов' язку суд витребов ує названі документи та мате ріали.

Відповідно до ч. 4, 5 ст. 11, ст. ст. 69-71 Кодексу адміністративног о судочинства України на адр есу ТОВ Аудиторська фірма «В ест Аудит»направлено запит щ одо надання роз' яснення - до казів у справі, а саме надання переліку податкових деклара цій по їх виду та кількості, як і необхідно надавати до пода ткового органу, розрахунку с уми можливого боргу за несво єчасне подання та за неподан ня звітних документів, декла рацій до податкового органу та з інших питань. 28.12.2010 року отр имано відповідь ТОВ Аудиторс ька фірма «Вест Аудит»із пит ань зазначених судом.

У ході судового розгляду вс тановлено, що Чернівецька об ласна організація Соціально -Християнська партія зареєст роване Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради 23.0 2.2005 року.

Згідно довідки Головного у правління статистики у Черні вецькій області вбачається, що Чернівецька обласна орган ізація Соціально-Християнсь ка партія включена до єдиног о державного реєстру підпри ємств та організацій України 23.02.2005 року, ідент. код - 33522161 за ви дами діяльності КВЕД, а саме:

- 91.32.0 Діяльність політичних о рганізацій;

Станом на 29 грудня 2010 року міс цезнаходження юридичної осо би Чернівецької обласної орг анізації Соціально-Християн ської партії, а саме зареєстр овано за адресою м. Чернівці (5 8000), вул. Підгаєцька,1 кв. 2.

Згідно довідки № б/н від 22.06.2010 р оку виданої ДПІ м. Чернівці вб ачається, що станом на 22.06.2010 рок у Чернівецька обласна органі зація Соціально-Християнськ а партія знаходиться за юрид ичною адресою: 58000, м. Чернівці, в ул. Підгаєцька, 1/2, взято на пода тковий облік в ДПІ м. Чернівці , як платник податків 23.02.2005 року .

Згідно довідки-висновку ві д 22.06.2010 року вбачається, що ЧОО С оціально-Християнська парті я не подає на адресу ДПІ у м. Че рнівці податкову звітність і з 01.02. 2006 року.

Згідно довідки про відсутн ість заборгованості з податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів), що контролюються ДПІ у м. Чернівці № 5653/10/19-015 від 22.06.2010 рок у вбачається, що ЧОО Соціальн о-Християнська партія стано м на 21.06.2010 року не має заборгова ності зі сплати податків, збо рів (обов' язкових платежів ). Вказана довідка дійсна про тягом 10 днів з дня видачі, тобт о до 01 липня 2010 року.

Водночас слід зазначити, що строки подання звітності - декларацій до податкового ор гану визначаються спеціаль ним законодавством, яке є обо в' язкове для виконання та к онтроль - позивачем.

Відповідно до відповіді - ро з' яснення № 4/12 від 21.12.2010 року ТО В Аудиторська фірма «Вест-Ау дит»вбачається, що платник п одатків ЧОО Соціально-Христи янська партія зареєстроване в ДПІ

м. Чернівці на загаль ній системі оподаткування, т о згідно п.4.1 Наказу ДПА Україн и від 11 липня 1997 року № 233 «Про зат вердження форми Звіту про ви користання коштів неприбутк ових організацій і установ т а порядку її заповнення»заре єстрованого Міністерстві юс тиції України 06 серпня 1997 року за № 290/2094, то він зобов' язаний п одати до податкового органу податковий звіт про викорис тання коштів неприбутковими установами й організаціями протягом 40 календарних днів, наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) періоду. Відповідно до підпункту «а» підпункту 4.2.2 п ункту 4.2 статті 4 Закону Україн и від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ „П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” (далі Зако н «2181) податковий орган зобов'я заний самостійно визначити с уму податкового зобов'язання платника податків у разі, якщ о платник податків не подає у встановлені строки податков у декларацію. Якщо платник податків не подає де кларацію і за результатами п еревірки податковий орган с амостійно визначає суму пода ткового зобов' язання платн ика за вказаними підставами, то за кожний звітний податко вий період, в якому виникає по даткове зобов' язання, згідн о з підпункту 17.1.2 пункту 17.1 стат ті 17 Закону № 2181 та підпунктом 6.1 .2 пункту 6.1 Інструкції № 110 до так ого платника податків додат ково до штрафних санкцій, виз начених підпунктом 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону 2181, застосову ються штрафні (фінансові сан кції у розмірі десяти відсот ків суми податкового зобов' язання за кожний повний або н еповний місяць затримки пода ння податкової декларації ( незалежно) від кількості ус тановлених для такого податк у, збору (обов' язкового плат ежу) податкових періодів, що м инули, але не більше п' ятдес яти відсотків суми нарахован ого податкового зобов' язан ня та не менше десяти неопода ткованих мінімумів доходів громадян. В р азі, якщо ЧОО Соціально-Христ иянська партія до податковог о органу не було подано звіт про використання коштів непр ибутковими установами й орга нізаціями з лютого 2006 року по д ень розгляду, то сума штрафни х санкцій склала б 3230,00 грн.

Проаналізувавши довідку п ро відсутність заборгованос ті з податків і зборів (обов' язкових платежів) № 5653/10/19-015 від 22.0 6.2010 року вбачається, що довідка дійсна протягом 10 днів з дня в идачі, тобто до 01 липня 2010 року, а тому слід прийти до висновку , що позивач не довів, що відпо відач - ЧОО Соціально-Христия нська партія не має заборгов аності із сплати податків, то бто про відсутність заборгов аності.

Разом з тим слід зазначит и, що статус державної пода ткової служби в Україні, її фу нкції та правові основи діял ьності визначаються Законом України «Про державну подат кову службу в Україні»(далі-З акон). Державна податков а служба у своїй діяльності к ерується Конституцією Украї ни, Законом України „Про сист ему оподаткування”, Законом України „Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” та іншими, а також відомчими Н аказами.

Статтями 67 та 68 Конституції У країни передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати под атки і збори в порядку і розмі рах, встановлених законом, не ухильно додержуватися Конст итуції України та законів Ук раїни. Частиною 1 ст. 9 Закону Ук раїни “Про систему оподаткув ання” передбачено обов'язок платників податків і зборів (обов'язкових платежів) вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені законам и; подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухга лтерську звітність, звіт про використання коштів неприбу тковими установами й організ аціями та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів), с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни.

Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” пер едбачено, що обов' язок плат ників податків і зборів (обов ' язкових платежів), а саме: ве сти бухгалтерський облік, ск ладати звітність про фінансо во-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені закон ами; подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність, звіт про в икористання коштів неприбут ковими установами й організа ціями та інші документи і від омості, пов' язані з обчисле нням і сплатою податків і збо рів (обов' язкових платежів) ; сплачувати належні суми под атків і зборів (обов' язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” (З акону України від 21.12.2000 року № 2181 -ІІІ) передбачено, що податков і декларації подаються за ба зовий податковий (звітний) пе ріод, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.

В порушення зазначених нор м Закону Відповідач не звіту є до ДПІ у м. Чернівці з 01.02. 2006 р оку, що підтверджується д овідкою позивача від 22.06.10 року .

Пунктом 4.2.2 статті 4 Закону Ук раїни 2181-ІІІ передбачено, що ко нтролюючий орган зобов'язани й самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі як що платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України № 2181, податковий борг ( недоїмка) - податкове зобов'яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання.

У відповідності до п.п. 5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону № 2181, яка регулює стр оки погашення податкового зо бов'язання, платник податків зобов'язаний самостійно спл атити суму податкового зобов 'язання, зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року, передбаченого підпункт ом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього За кону для подання податкової декларації. У разі визначенн я податкового зобов'язання к онтролюючим органом за підст авами, зазначеними у підпунк тах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4. платник податків зоб ов'язаний погасити нарахован у суму податкового зобов'яза ння протягом десяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення, крім випадків коли протягом тако го строку такий платник пода тків розпочинає процедуру ап еляційного узгодження.

Згідно з п.п. 5.4.1. п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181, узгоджена сума податково го зобов'язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.

Згідно пункту 17.1 статті 17 Зак ону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) податк овий орган застосовує штрафн і санкції за порушення подат кового законодавства, а саме накладаються на платника по датків у розмірах, визначени х цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютн ого законодавства, що встано влюються окремим законодавс твом.

Пунктом 17.1.1 статті 17 Закону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) передбачен о, що платник податків, що не п одає податкову декларацію, з віт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями у строки, визн ачені законодавством, сплачу є штраф у розмірі десяти неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян за кожне таке н еподання або її затримку.

Згідно пункту 17.1.2 Закону (№ 2181-І ІІ від 21.12.2000 року) передбачено, щ о у разі коли контролюючий ор ган самостійно визначає суму податкового зобов'язання пл атника податків за підставам и, викладеними у підпункті "а" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 ц ього Закону, додатково до штр афу, встановленого підпункто м 17.1.1 цього пункту, платник под атків сплачує штраф у розмір і десяти відсотків суми пода ткового зобов'язання за кожн ий повний або неповний місяц ь затримки податкової деклар ації, але не більше п'ятдесяти відсотків від суми нарахова ного податкового зобов'язанн я та не менше десяти неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 17.1.7 Закону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов'язання протягом г раничних строків, визначених цим Законом, такий платник по датку зобов'язаний сплатити штраф у розмірах визначених законом.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування»(дал і Закону № 1251-ХІІ від 25.0691 року)пер едбачено,що платники податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) зобов'язані:

2) подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність, звіт про ви користання коштів неприбутк овими установами й організац іями та інші документи і відо мості, пов'язані з обчислення м і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів;

Керівники і відповідні пос адові особи юридичних осіб т а фізичні особи під час перев ірки,що проводиться державни ми податковими органами, зоб ов'язані давати пояснення з п итань оподаткування у випадк ах, передбачених законами, ви конувати вимоги державних по даткових органів щодо усунен ня виявлених порушень законі в про оподаткування.

Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»(далі Закон у

№ 509-ХІІ від 04 грудня 1990 року ) передбачено, що до функцій по даткових інспекцій входить к онтроль за своєчасністю пода ння платниками податків бухг алтерських звітів і балансів , податкових декларацій , звітів про використання ко штів неприбутковими установ ами й організаціями розрахун ків та інших документів, пов'я заних з обчисленням податків , інших платежів.

Пунктом 6 статті 10 (Закону № 509- ХІІ від 04 грудня 1990 року) передб ачено, що податкові інспекці ї забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум ф інансових санкцій, передбаче них цим Законом та іншими зак онодавчими актами України за порушення податкового закон одавства, а також стягнення а дміністративних штрафів за п орушення податкового законо давства, допущені посадовими особами підприємств, устано в, організацій та громадянам и.

Відповідно до пункту 11 стат ті 11 далі Закону (№ 509-ХІІ від 04 гр удня 1990 року) вбачається, що на податкову інспекцію покладе но обов' язок застосовувати до платників податків фінан сові (штрафні) санкції, стягув ати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїм ки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених закон одавством.

Відповідно до відповіді - ро з' яснення № 3/12 від 28.12.2010 року ТО В Аудиторська фірма «Вест-Ау дит»вбачається, що розділом ІІІ посадової інструкції в о бов' язки головного податко вого інспектора відділу адм іністрування податку на приб уток управління оподаткуван ня юридичних осіб входить,

- підготовка рішень про заст осування штрафних фінансови х санкцій за несвоєчасне под ання податкової звітності та несвоєчасну сплату платника ми узгодженої суми податков ого зобов' язання по податку на прибуток протягом гранич них термінів, 3.17 - передача спис ків платників податків, які н е звітували до підрозділів контрольно перевірочної роб оти, для проведення їх переві рок з метою визначення подат кових зобов' язань.

Пунктом 8.2.1 розділу 8 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року «Про затвердження порядку облік у платників податків, зборів (обов' язкових платежів)»пе редбачено, що у разі прийнятт я рішення про припинення юри дичної особи призначається т а одночасно проводиться п еревірка юридичної особи та її не знятих з обліку відок ремлених підрозділів. У разі прийняття рішення про закри ття відокремленого підрозді лу призначається і проводить ся перевірка підрозділу, яки й закривається, та може бути п ризначена перевірка юридичн ої особи в установленому зак онодавством порядку. Якщо у т аких випадках юридична особа та її відокремлений підрозд іл (відокремлені підрозділи) перебувають на обліку в різн их органах державної податко вої служби, організацію взає модії відповідних органів що до проведення перевірки здій снює той орган державної под аткової служби, у якому переб уває на обліку юридична особ а.

Пунктом 11.2 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, що підрозділи орган у державної податкової служб и - стосовно платників податк ів, якими не подано в зазначен і терміни звіти, деклара ції, у порядку, передбаченому законодавством, самостій но визначають суму податково го зобов'язання, проводять роботу з узгодження податко вого зобов'язання та інші зах оди.

У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів ДПС здійснюється п еревірка місцезнаходження (м ісця проживання) платника по датків. За наслідками переві рки складається акт перевірк и місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено в ідсутність платника податкі в за його місцезнаходженням (місцем проживання), то провод иться робота із з'ясування фа ктичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, відповідальних та афілійованих осіб.

Пунктом 11.4 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, що до кожного платни ка податків, за яким виявлена відсутність його за місцезн аходженням (місцем проживанн я) та не з'ясоване його фактичн е місцезнаходження (місце пр оживання), підрозділ органу д ержавної податкової служби, який з'ясував зазначений фак т, готує та передає підрозділ ам податкової міліції запит на встановлення місцезнаход ження (місця проживання) плат ника податків за формою, що за тверджується центральним ор ганом державної податкової с лужби. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру фі зичних осіб вносяться дані п ро подання запиту.

Пунктом 11.5 розділу 11 Наказу Д ПА України № 80 від 19.02.1998 року пере дбачено, якщо за результатам и заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходженн я юридичної особи підрозділа ми податкової міліції буде п ідтверджено відсутність так ої особи за місцезнаходження м або встановлено, що фактичн е місцезнаходження юридично ї особи не відповідає зареєс трованому місцезнаходженню , керівник (заступник керівни ка) органу державної податко вої служби приймає рішення п ро направлення до відповідно го державного реєстратора по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою N 18-ОПП (додат ок 17) для вжиття заходів, перед бачених частиною восьмою ста тті 19 Закону України "Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців".

Пунктом 8.6 розділу 8 Наказу ДП А України № 552 від 17.11.1998 року «Інс трукції про порядок обліку п латників податків»передбач ено, якщо платник податків не має заборгованості перед бю джетом, та у разі неподання пр отягом одного року в органи д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів бухгалтерської звітнос ті, то керівник органу держав ної податкової служби прийма є рішення у вигляді розпоряд ження про звернення до суду п ро скасування державної реєс трації такого платника подат ків і закриття банківських р ахунків.

Пунктом 11.4 розділу 11 Наказу Д ПА України № 552 від 17.11.1998 року пер едбачено, якщо взятий на облі к платник податків не надав у встановлений термін податко вих декларацій, документів б ухгалтерської звітності, то підрозділи з оподаткування ю ридичних/фізичних осіб та пр имусового стягнення податкі в негайно зупиняють опера ції на всіх рахунках платн иків податків у банках, встан овлюють факт відсутності пла тника податків за місцезнахо дженням (фізичної особи - за мі сцем проживання) та передают ь матеріали в підрозділи под аткової міліції на розшук ке рівників та засновників підп риємств.

Відповідно до статті 8 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні", з метою урегулювання окремих питань взяття на облік та зняття з об ліку платників податків Нака зом ДПА України від 24 липня 2006 р оку N 428 Затверджено зміни до Ін струкції про порядок обліку платників податків, затвердж еної наказом ДПА України від 19.02.98 N 80, зареєстрованої у Мініст ерстві юстиції України 16.03.1998 р. за № 172/2612 (у редакції наказу ДПА України від 17.11.1998р. № 552).

Відповідно до порядку 15 пун кт 8.2 розділу 8 Наказу ДПА Укра їни від 24 липня 2006 року N 428 п ередбачено, що у зв'язку з пров еденням реорганізації чи лік відації юридичної особи орга ном державної податкової слу жби приймається рішення про проведення позапланової виї зної перевірки платника пода тків, який перебуває на облік у в такому органі, у разі одерж ання хоча б одного з таких док ументів (відомостей): порушен ня справи або прийняття ріше ння судом про припинення юри дичної особи.

Пунктом 8.2.1 розділу 8 вказано го Наказу ДПА України ві д 24 липня 2006 року N 428 передб ачено, що у разі прийняття ріш ення про припинення юридично ї особи призначається та одн очасно проводиться перевірк а юридичної особи.

Відповідно до пункту 6.1.1 розд ілу 6 Наказу ДПА України від 17 б ерезня 2001 року № 110 «Про затверд ження Інструкції про порядок застосування та стягнення ш трафних (фінансових) санкцій органами державної податков ої служби»вбачається, що у ра зі неподання податкової дек ларації у строки, визначені з аконодавством, платник подат ків сплачує штраф у розмірі д есяти неоподаткованих міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання.

Пунктом 6.1.1 розділу 6 Наказу Д ПА України від 17.03.2001 року № 110 пер едбачено, якщо платник подат ків не подає у встановлені те рміни податкову декларацію і контролюючий орган самос тійно визначає суму податков ого зобов' язання платни ка податків, то додатково за кожний звітний податковий період, в якому виникає подат кове зобов' язання, до штраф у, установленого п.6.1.1 цього пун кту, платник податків сплачу є штраф у розмірі десяти відс отків суми податкового зобо в' язання за кожний повний, а бо неповний місяць затримки податкової декларації, але н е більше п' ятдесяти відсот ків суми нарахованого податк ового зобов' язання та не ме нше десяти неоподатковувани х мінімумів доходів громадян .

Пунктом 9 Наказу ДПА України від 17.03.2001 року № 110 передбачено, щ о зазначені в п.п. 6.1.1-6.1.6 цієї Інст рукції штрафні санкції заст осовуються щодо податків, ін ших платежів і внесків, за яки ми встановлено обов' язкове подання органам державної п одаткової служби податкових декларацій.

Пунктом 6.2 розділу 6 Наказу ДП А України від 28 лютого 2007 року № 110 «Про затвердження Пор ядку взаємодії між структурн ими підрозділами органів дер жавної податкової служби з п итань реєстрації та обліку п латників податків»щодо о рганізації роботи щодо зн яття з обліку платника подат ків за рішенням суду (господа рського суду) щодо припиненн я платника податків передбач ено, що прийняттю рішення про подання позову до суду має пе редувати відповідна робота, зокрема, вжиття заходів для п одання податкових деклараці й, встановлення фактів наявн ості/відсутності ведення гос подарської діяльності, зокре ма, отримання інформації від фінансових установ про відс утність руху коштів по рахун ках платника, повноти сплати податків, встановлення факт ичного місцезнаходження та ф актичного місцезнаходження - проживання посадових осіб юридичної особи, тощо.

Пунктом 6.1.8 розділу 6 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 передбачено, що разі прийн яття рішення про припинен ня юридичної особи призна чається та одночасно проводи ться перевірка юридичної осо би та її не знятих з обліку від окремлених підрозділів.

Пунктом 5.2.3 розділу 5 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 передбачено, що працівник ами органу ДПС при виконанні службових обов'язків, визнач ених пунктом 11.2 розділу 11 Поряд ку обліку, здійснюється або м оже здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця про живання) платника податків. Я кщо за наслідками перевірки встановлено відсутність пла тника податків за його місце знаходженням (місцем прожива ння), то складається акт перев ірки місцезнаходження платн ика податків та проводиться робота із з'ясування фактичн ого місця розташування (місц езнаходження) платника подат ків, відповідальних та афілі йованих осіб.

Пунктом 5.2.8. розділу 5 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 вбачається, що структурні підрозділи органу податково ї служби при прийнятті рішен ня про припинення надають до кументи (довідки) інформацію від фінансових установ, митн их органів та інших контролю ючих органів, яка підтверджу є відсутність здійснення гос подарської діяльності тощо).

У пункті 5.2.9 розділу 5 Наказу Д ПА України від 28 лютого 2007 року № 110 зазначено, що з метою забез печення достовірності реєст раційних даних платників под атків підрозділи органу ДПС, які здійснюють перевірки пл атників податків, зобов'язан і протягом 5 днів після закінч ення перевірки надати до під розділу реєстрації та обліку платників податків інформац ію про виявлені в процесі пер евірки розбіжності облікови х відомостей з інформацією Є диного банку даних юридичних осіб у вигляді довідки, сформ ованої засобами АІС "Аудит" пі сля внесенні фактичних даних про платника податків, устан овлених в ході перевірки.

Разом з тим, слід зазначити, що позивач не дотримався вим ог Наказу ДПА України № 336 від 17 .05.2010 року Про затвердження «По ложення про організацію взає модії підрозділів податково ї міліції з іншими структурн ими підрозділами органів дер жавної податкової служби для встановлення місцезнаходж ення платників податків» не вжив заходів щодо встановлен ня посадових-службових осіб та засновників ЧОО Соціально -Християнська партія перевір ку не провів, та не надав доказ ів правомірної діяльності що до звернення до суду про прип инення юридичної особи.

Відповідно до частини 5 ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців»суд признача є в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією комісію з при пинення (ліквідаційну комісі ю) та встановлює строк і поряд ок її роботи. При цьому лікві даційну комісію суд повинен призначити з числа осіб, зазн ачених податковим органом, щ о є позивачем у справі. Однак, як встановлено у судовому за сіданню позивач не зазначив осіб із числа яких, суд міг би призначити ліквідаційну ком ісію та встановити строк і по рядок її роботи. Водночас пре дставник позивача зазначив, що дана обставина не входить до його повноважень.

28.12.2010 року у судовому засідан ні досліджено облікову справ у платника податків. Отже дос лідженням матеріалів надани х позивачем та облікової спр ави платника податків ЧОО Со ціально-Християнська партія встановлено, що позивач само стійно не визначив суму пода ткового зобов'язання платник а податків за неподання звіт них документів, податкових д екларацій, бухгалтерських до кументів, не зупинив рух кошт ів по рахунках відповідача, н е вжив заходів щодо перевірк и руху коштів, не прийняв ріше ння про застосування штрафни х фінансових санкцій за несв оєчасне подання податкової з вітності та несвоєчасну спла ту платниками узгодженої сум и податкового зобов' язання по податку на прибуток протя гом граничних термінів, спис ки платників податків, які не звітували до підрозділів ко нтрольно перевірочної робот и, для проведення їх перевіро к з метою визначення податко вих зобов' язань, не передав , не вжив заходів щодо встано влення фактичного місцезнах одження юридичної особи, а та кож не встановив фактичне мі сце знаходження - проживання посадових осіб та засновник ів відповідача, до адміністр ативної відповідальності не притягнув. Крім того слід заз начити, що позивач не встанов ивши посадових осіб, засновк ів ЧОО Соціально-Християнськ а партія, а звертаючись з позо вом до суду не зазначив та не н адав суду осіб які б могли бут и призначені до складу лікві даційної комісії з метою вст ановлення строку і порядку її роботи.

Згідно пункту 17.1 статті 17 Зак ону (№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року) податк овий орган самостійно не виз начив суму податкового зобов 'язання платнику податків за не подачу у встановлені стро ки податкових декларацій; не застосував штрафні санкції за порушення податкового зак онодавства, Інформацію стосо вно діяльності платника пода тку-юридичної особи щодо яко ї прийнято рішення про припи нення юридичної особина не в итребовував від фінансових у станов, митних органів та інш их контролюючих органів, яка підтверджує відсутність зді йснення господарської діяль ності з моменту подання оста нньої звітності, рух коштів п о рахунках не зупиняв, переві рка не призначалась та не про водилась, заходи щодо встано влення фактичного місцезнах одження платника податку та встановлення фактичного міс це проживання його посадови х осіб та засновників не здій снювалось, як передбачено На казом ДПА України від 17.05.2010 року № 336, який видано відповідно ви мог абзацу четвертого статті 2 та пункту 2 статті 8 Закону Укр аїни від 4 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", статті 5 Закону Укра їни від 25 червня 1991 року N 1251-XII "Про систему оподаткування", розд ілу 11 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом ДПА Українивід19.02.98N 80 (у р едакції наказу Державної под аткової адміністрації Украї ни від 17.11.98 N 552), із змінами, з метою поліпшення організації робо ти із встановлення місцезнах одження (місця проживання) пл атника податків.

Пунктом 17 ч. 1 ст. 11 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні" передбачено , що органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право звертатися у пер едбачених законом випадках д о судових органів із заявою (п озовною заявою) про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості.

Проаналізувавши чинне зак онодавство, нормативно - пра вові акти пов'язані з припине нням підприємницької діяльн ості юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців за ріше нням суду, що не пов'язане з ба нкрутством, можна дійти висн овку, що позивач не довів прав омірності своїх дій щодо при пинення юридичної особи.

З урахуванням досліджених доказів, встановлених на під ставі них фактів та правовід носин, аналізу приведених но рм Законів, суд приходить до в исновку, що вимоги позивача н е відповідають вимогам части ни 3 статті 2 КАС України та пор ушують вимоги ст. 19 Конституці ї України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Згідно з частиною 1 статті 9 К АС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

У ході судового розгляду сп рави Позивач, як суб'єкт владн их повноважень не довів нале жним чином правомірність вчи нених ним дій та не надав суду доказів правомірності припи нення юридичної особи ЧОО Со ціально-Християнська партія .

Водночас, суд вважає за необ хідне констатувати, що за змі стом пункту 1 частини 1 статті Кодексу адміністративного судочинства України справа а дміністративної юстиції (адм іністративна справа) - публіч но-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган вик онавчої влади, орган місцево го самоврядування чи їхня по садова чи службова особа

Разом з цим слід зазначити, що відповідно до пункту 1 част ини першої статті 17 КАС Україн и компетенція адміністратив них судів поширюється на спо ри фізичних чи юридичних осі б із суб' єктом владних повн оважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів інди відуальної дії), дій чи бездія льності.

Відповідно до частини друг ої статті 124 Конституції Украї ни юрисдикція судів поширюєт ься на всі правовідносини, що виникають у державі. Отже, суд и розглядають виключно спори , які виникають між учасникам и певних правовідносин.

У процесі розгляду справи н е встановлено інших фактични х обставин, що мають суттєве з начення для правильного вирі шення спору, і доказів на підт вердження цих обставин.

За наведених вище обставин , суд вважає, що позов не підля гає задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 8, 9, 69-71, 94, 86, 100, 158-163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ :

Відмовити у задоволенні а дміністративного позову.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го Кодексом адміністративно го судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений КАС У країни, постанова набирає за конної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова не на брала законної сили.

Відповідно до частини пер шої статті 185, частини першої - другої, четвертої статті 186 КА С України, сторони які беруть участь у справі , мають право оскаржити в апеляційному по рядку дану постанову повніст ю або частково шляхом поданн я апеляційної скарги до Вінн ицького апеляційного адміні стративного суду через Черні вецький окружний адміністра тивний суд.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня одержання її копії.

Повний текст постанови в иготовлено 02 січня 2011 року.

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13376079
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2584/10/2470

Постанова від 28.12.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 18.11.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 22.07.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні