А23/197
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
12.09.06р.
Справа № А23/197
За позовом Прокурора Ленінського району м. Дніпропетровьска в інтересах держави в особі Дніпропетровьского обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Дніпропетровськ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Миткаль", м. Дніпропетровськ
про стягнення 4829,41 грн.
Суддя Добродняк І.Ю.
Представники сторін:
Від прокурора: Лисичний А.П. - помічник прокурора, посв. №73
Від позивача Ахметова О.О. - провідний спеціаліст, дов. від 05.01.06 №03-06/04
Від відповідача: не з"явився
СУТЬ СПОРУ:
Прокурором поданий позов в інтересах позивача про стягнення з відповідача заборгованості у сумі 4829,41 грн., яка виникла в результаті несплати штрафних санкцій за нестворені в 2005 році робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Конверт з ухвалою і повісткою суду, направлений на його юридичну адресу, яка зазначена в довідці головного управління статистики у Дніпропетровській області № 22/11-4187 від 22.08.06, повернувся з відміткою пошти про відсутність адресата. Документи в підтвердження змін в установленому порядку юридичної адреси відповідача, фактичного його місцезнаходження в справі відсутні.
Нез'явлення представника відповідача за викладених обставин не перешкоджає розгляду справи по суті. Справа розглядається за наявними в ній доказами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників прокурора, позивача, господарський суд,
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до положення про Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів основними завданнями відділення є участь у реалізації на території області державної політики у сфері соціального захисту інвалідів, а також здійснення на території області контролю за додержанням підприємствами, (об'єднаннями), установами та організаціями нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Згідно з вищеназваним Положенням відділення є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах державного казначейства, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.
Відповідач –Товариство з обмеженою відповідальністю "Міткаль", м. Дніпропетровськ, зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, про що внесено запис до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Відповідно до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
До виконання підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, може бути зараховано забезпечення роботою інвалідів на підприємствах, в організаціях громадських організацій інвалідів шляхом створення господарських об'єднань підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, та підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів з метою координації виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних економічних та соціальних завдань.
Відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
За недотримання підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями зазначеного вище нормативу на останніх статтею 20 зазначеного Закону України покладається відповідальність у вигляді адміністративно-господарської санкції, сума якої визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, у відповідності із ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відповідач згідно даним поданого позивачеві звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік повинний був створити в 2005 році 1 робоче місце для забезпечення працевлаштування інвалідів (середньооблікова чисельність штатних працівників –17).
Фактично в 2005 році на підприємстві відповідача жодний інвалід не працевлаштований, докази створення відповідачем необхідної кількості робочих місць інвалідів в матеріалах справи відсутні, сторонами не подані.
Діюче законодавство України покладає обов'язок щодо працевлаштування інвалідів, а саме: забезпечення (створення, пристосування) робочих місць для інвалідів та інформування відповідних органів про вільні робочі місця для інвалідів на підприємства.
Згідно з Положенням про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.95 № 314, робоче місце інваліда - це окреме робоче місце або ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні), в установі та організації (далі - підприємство) незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда.
Пунктом 3 зазначеного Положення встановлено, що робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Як вбачається матеріалів справи, відповідач робоче місце для інваліда не створив, в районний центр зайнятості, а також управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної ради у м. Дніпропетровську в 2005 році звіти про наявність вільних робочих місць (для осіб з обмеженою працездатністю) не надавав, до зазначених органів з проханням направити для працевлаштування громадян, яким установлено групу інвалідності, не звертався, що підтверджено листами Управління праці та соціального захисту населення № 1303 від 23.05.06, Ленінського районного центру зайнятості № 262 від 05.05.06.
Таким чином, матеріалами справи підтверджений факт порушення відповідачем наведених вище норм Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", що є підставою для нарахування і сплати відповідачем адміністративно-господарської санкції у встановленому ст.20 цього Закону розмірі, а саме: 4829,41 грн.
На момент вирішення спору докази оплати зазначеної суми нарахованих штрафних санкцій за нестворення в 2005 році робочих місць для інвалідів в матеріалах справи відсутні.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, підлягають задоволенню в повному обсязі в сумі 4829 грн. 41 коп.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ч.4 ст. 94, ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити позов в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Міткаль", м. Дніпропетровськ, код 32812619, на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Дніпропетровськ заборгованість в сумі 4829 грн. 41 коп.
Видати виконавчий лист.
Дана постанова набирає законної сили відповідно до порядку, встановленого статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням порядку і строків апеляційного оскарження, визначених статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя
І.Ю. Добродняк
Згiдно з оригіналом
20.09.06
Помічник судді Н.Ф. Голов'яшкіна
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 133787 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Добродняк І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні