Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 березня 2010 року Спр ава № 2а-7802/09/1170
Кіровоградський окружни й адміністративний суд у скл аді: головуючого-судді Л.І. Хил ько, при секретарі - Валявськ ій О.О.
за участю:
позивача - представник О садчий С.Ю.
відповідача - предс тавник Івашкін О.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Фірма БОС"
до Державн ої податкової інспекції у м. К іровограді
про визнан ня протиправними рішень Держ авної податкової інспекції у м. Кіровограді,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Фірма БОС»зв ернулося до Кіровоградсько го окружного адміністративн ого суду з позовною заявою до Державної податкової інспек ції у м. Кіровограді про визн ання протиправними рішень Де ржавної податкової інспекці ї у м. Кіровогр аді № 0004622320 від 21.08.2009 р. про стяг нення з ТОВ «Фірма БОС»штраф у в сумі 2915 грн., № 0004612320 від 21.08.2009 р. про стягнення штрафу в сумі 1700 грн.
Позивач обґрунтував позов ні вимоги порушенням відпові дачем законодавства про поря док проведення перевірок та проведенням перевірки позив ача всупереч Постанови Кабін ету Міністрів України від 21.05.20 09 р. № 502 «Про тимчасові обмежен ня щодо здійснення заходів д ержавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяль ності»якою до 31 грудня 2010 року тимчасово припинено проведе ння планових перевірок суб' єктів господарювання та уст ановленні обмеження щодо про ведення позапланових переві рок суб' єктів господарюван ня. Також, в обгрунтування поз овних вимог позивач послався на процедуру усунення виявл ених порушень, встановлену з азначеною Постановою якою пе редбачено у разі перевірки т а виявлення порушень видават и суб' єкту господарювання п рипис про усунення протягом 30 діб виявлених порушень. На д умку позивача рішення про за стосування до суб' єктів гос подарювання фінансових і адм іністративних санкцій повин но прийматися тільки у разі н евиконання протягом зазначе ного строку вимог припису.
Відповідач заперечив прот и задоволення позовних вимог , обґрунтувавши заперечення пріоритетністю застосуванн я норм Законів України «Про д ержавну податкову службу в У країні»та «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»якими визначений порядо к та підстави проведення поз апланових перевірок, повнова ження податкових органів на проведення таких перевірок п еред вимогами Постанови Каб інету Міністрів України від 21.05.2009 р. № 502 «Про тимчасові обмеж ення щодо здійснення заходів державного нагляду (контрол ю) у сфері господарської діял ьності»оскільки закон має ви щу юридичну силу.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав п озовні вимоги в повному обся зі, представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 18.03.2010 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на 23.03.2010 р ., про що повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови в с удовому засіданні з урахуван ням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши думку сторін я кі брали участь у справі суд в становив наступне.
16 липня 2009 року посадовими ос обами Добровеличківської мі жрайонної державної податко вої інспекції Кіровоградськ ої області на підставі напра влення № 0197 від 16 липня 2009 року (а. с. 70) проведено перевірку госп одарської одиниці - магазин «На сходах»розташованого по вул. Леніна, 17, смт В ільшанка, суб' єкта господар ської діяльності ТОВ «БОС», к од ЄДРПОУ 20655246, м. Кіровоград, ву л. Жовтневої революції 2/30, відн осно дотримання суб' єктами господарювання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій. З направленням на перевірку 16.07 .10 р. ознайомлений продавець м агазину ОСОБА_1 про що сві дчить підпис на направленні.
В процесі перевірки виявле ні порушення Законів України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг», «Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів»а саме, непроведен ня розрахункової операції че рез реєстратор розрахункови х операцій та невидача докум енту, що підтверджує факт про дажу товару на суму 29 гр н., невідповідність готівков их коштів на місці проведенн я розрахунків, не забезпечен е зберігання фіскальних звіт них чеків, реалізація алкого льних напоїв без наявності л іцензії. За наслідками перев ірки складений акт № 0389/11/02/23/20655246 (а .с. 30, 31)
У зв' язку з виявленими пор ушеннями норм Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг», «Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів»на підставі акту п еревірки № 0389/11/02/23/20655246 щодо контро лю за здійсненням розрахунко вих операцій у сфері готівко вого та безготівкового облік у суб' єктами підприємницьк ої діяльності від 16.07.2009 р. Держа вною податковою інспекцією у м. Кіровограді до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «БОС» рішенням № 000 4622320 від 21.08.2009 р. за порушення нор м п.1, п. 2, п. 9 ст. 3 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»згідно п. 4 ст. 17 зазначеного Закону за стосовано штрафні санкції в сумі 2915,00 грн. (а.с. 5) Рішенн ям № 0004612320 від 21.08.2009 р. до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «БОС»за порушення нор м ст. 15 Закону України «Про дер жавне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів»згідно норм ст. 17 зазна ченого Закону застосовано шт рафні санкції в сумі 1700,00 грн. (а .с. 4)
Статтею 17 КАС України встановлено категорії спорі в, на які поширюється компете нція адміністративних судів щодо вирішення адміністрати вних справ, зокрема, на спори ф ізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноваже нь щодо оскарження його ріше нь (нормативно-правових акті в чи правових актів індивіду альної дії), дій чи бездіяльно сті.
Поняття "суб'єкт влад них повноважень" визначено с таттею 3 КАС України, згідно з якою це - орган державної влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа, інший суб'єкт при зд ійсненні ними владних управл інських функцій на основі за конодавства, в тому числі на виконання делегованих повн оважень.
В процесі реалізаці ї своєї компетенції, визначе ною законодавством, щодо зді йснення контролю за додержан ням податкового законодавст ва, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю спл ати до бюджету, державних ціл ьових фондів податків і збор ів (обов' язкових платежів), а також, неподаткових доходів , установлених законодавство м орган державної податкової служби в межах наділених зак оном повноважень здійснює вл адні функції, делеговані йом у державою.
Відповідно до ст атті 2 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні»(далі - Закону). Завданн ями органів державної податк ової служби є, зокрема, здійсн ення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, пов нотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством.
Органи державної под аткової служби України у сво їй діяльності керуються Конс титуцією України, законами У країни, іншими нормативно-пр авовими актами органів держа вної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Р еспубліки Крим і Ради мініст рів Автономної Республіки Кр им, органів місцевого самовр ядування з питань оподаткува ння, виданими у межах їх повно важень. Зазначене визначене статтею 3 Закону.
До функцій державни х податкових інспекцій в рай онах, містах без районного по ділу, районах у містах, міжрай онних та об'єднаних державни х податкових інспекцій згідн о п. 4 ст. 10 Закону України від 04.12.1 990, № 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" у межах пов новажень належить здійсненн я контролю за додержанням по рядку проведення готівкових розрахунків за товари (послу ги) у встановленому законом п орядку, ліцензій на провадже ння видів господарської діял ьності, що підлягають ліценз уванню відповідно до закону.
Частиною 1 статті 11 Закону У країни від 04.12.1990, № 509-XII "Про держав ну податкову службу в Україн і" визначене право органів де ржавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України здійснювати планові та позапланові виїз ні перевірки.
Відповідно до ч. 2 п. 9 статті 11- 1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" п озаплановими перевірками вв ажаються також перевірки в м ежах повноважень податкових органів, визначених законам и України "Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів".
Правові засади заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг визначає Закон України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг», введений в дію з 11 липня 1995 року, із змінами і доповнення ми.
Контроль за додерж анням суб' єктами підприємн ицької діяльності порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), інших вимог цього Закону шляхом проведення пл анових або позапланових пере вірок згідно із законодавств ом України покладено на орга ни державної податкової служ би України відповідно до ста тті 15 Закону України «Про заст осування РРО у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг».
Відповідно до ч. 3 При кінцевих положень Закону Укр аїни «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»до пр иведення чинного законодавс тва у відповідність з цим Зак оном чинні закони та інші нор мативно-правові акти застосо вуються в частині, що не супер ечить цьому Закону.
Статтею 16 Закону України в ід 19.12.1995 р. № 481/95-ВР "Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів" в изначено, що контроль за дотр иманням норм цього Закону зд ійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначе ної законами України.
21 травня 2005 року Кабінетом Мі ністрів України прийнята Пос танова № 502 "Про тимчасові обме ження щодо здійснення заході в державного нагляду (контро лю) у сфері господарської дія льності на період до 31 грудня 2010 року". Відповідно до ч. 1 Поста нови КМУ № 502 до 31 грудня 2010 р. о рганам і посадовим особам, уп овноваженим законами здійсн ювати державний нагляд (конт роль) у сфері господарської д іяльності: тимчасово припини ти проведення планових перев ірок суб'єктів господарюванн я, крім перевірок суб'єктів го сподарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Мі ністрів України критеріїв оц інки ступеня ризику від пров адження господарської діяль ності віднесені до суб'єктів господарювання з високим ст упенем ризику, та планових за ходів державного нагляду (ко нтролю) за додержанням саніт арного і податкового законод авства, правильністю обчисле ння, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державни х цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежі в); установити обмеження щодо проведення позапланових пер евірок суб'єктів господарюва ння, крім перевірок, що провод яться за зверненнями фізични х і юридичних осіб про поруше ння суб'єктом господарювання вимог законодавства або за п оданням суб'єктом господарюв ання до відповідного органу письмової заяви про проведен ня перевірки за його бажання м; видавати суб'єктові господ арювання припис про усунення протягом 30 діб виявлених пору шень, підготовлений на підст аві акта про проведення пере вірки, якщо інший строк не пер едбачено законом, а також, пр иймати рішення про застосува ння до суб'єктів господарюва ння фінансових і адміністрат ивних санкцій лише у разі нев иконання ними протягом 30 діб в ід дня одержання приписів пр о усунення виявлених порушен ь (крім порушень, що неможливо усунути) та не застосовувати санкції за порушення, які усу нуті на виконання припису.
Згідно ч. 2 Постанови № 502 органам і посадовим особа м, уповноваженим законами зд ійснювати державний нагляд ( контроль) у сфері господарсь кої діяльності привести у мі сячний строк власні норматив но-правові акти у відповідні сть з цією постановою.
Статтею 19 Конституції Укр аїни від 28.06.1996, встановлено, що п равовий порядок в Україні ґр унтується на засадах, відпов ідно до яких ніхто не може бут и примушений робити те, що не п ередбачено законодавством. О ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.
Відповідно до наведеного, с уд прийшов до висновку, що при винесенні оскаржуваних ріше нь відповідач діяв в рамках п овноважень та у відповідност і з чинним законодавством.
Оскільки позивачем не запе речувався факт порушення За конів України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг», "Про державне регул ювання виробництва і обігу с пирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів" заф іксований в акті перевірки в ід 16.07.2009 р. № 0389/11/02/23/20655246, а о скаржувалися процедура та пі дстави проведення перевірки органом державної податково ї служби суд прийшов до висно вку про відсутність підстав для задоволення вимог адміні стративного позову.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст . 86, 158-163, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позов них вимог адміністративного позову відмовити в повному о бсязі.
Постанова суду набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, як що таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у строк, постанова суду набир ає законної сили після закін чення цього строку.
Постанова суду може б ути оскаржена до Дніпропетро вського апеляційного адміні стративного суду через Кіров оградський окружний адмініс тративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі від повідно до ст. 160 КАС України - з дня складення постанови у п овному обсязі, заяви про апел яційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів а пеляційної скарги, або в поря дку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Суддя Кіровоградського ок ружного
адміністративного суду Л.І. Хил ько
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2010 |
Оприлюднено | 11.01.2011 |
Номер документу | 13378849 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні