Постанова
від 26.07.2010 по справі 2а-289/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 липня 2010 року Справ а № 2а-289/10/1170

Кіровоградський окру жний адміністративний суд у складі головуючого судді Хи лько Л.І., при секретарі Муляр енко О.В.,

за участю:

позивача представник Оре л Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Кі ровоградської міжрайонної д ержавноїподаткової інспекц ії до малого приватного підп риємства «Укрторгсервіс» пр о припинення юридичної особи , -

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградська міжрайо нна державна податкова інспе кція звернулась до Кіровогра дського окружного адміністр ативного суду з позовом до ма лого приватного підприємств а «Укрторгсервіс» про припин ення юридичної особи.

В обґрунтування поз овних вимог позивач зазначив , що відповідно до ст. 9 Закону У країни «Про систему оподатк ування»від 25.06.91р. №1251-XII платники податків і зборів (обов'язков их платежів) зобов'язані пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів).

Відповідач всупереч вимогам законодавства більш е року не подає до державної п одаткової служби податкових декларацій та документів фі нансової звітності, що відпо відно до ч. 2 ст. 38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців»від 15.05.2003р. № 755-IV є підставою для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної осо

Відповідач запер ечень проти позову суду не на дав, на судовий розгляд справ и не з'являвся, про розгляд спр ави був повідомлений належни м чином за адресою, вказаною у довідці ЄДРПОУ у Кіровоград ській області (а.с.6,7, 31,32,36,58,59).

Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС У країни неприбуття в судове з асідання сторін без поважних причин або неповідомлення н ими про причини неприбуття н е є перешкодою для розгляду с прави.

Згідно положення частини 8 статті 35 Кодексу адміністра тивного судочинства України вважається, що повістку вруч ено юридичній особі, якщо вон а доставлена за адресою, внес еною до відповідного державн ого реєстру, або за адресою, як а зазначена її представником , і це підтверджується підпис ом відповідної службової осо би.

Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців").

Суд звертає увагу, що , як випливає зі змісту статті 22 Закону України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в" інформація про зміну місце знаходження юридичної особи підлягає обов'язковому опуб лікуванню в спеціалізованом у друкованому засобі масової інформації. Доказів опублік ування інформації про зміну місцезнаходження юридичної особи малого приватного під приємства «Укрторгсервіс»- в спеціалізованому друкован ому засобі масової інформаці ї суду надано не було. Тому суд ові ухвали та повістки надси лалися відповідачу за наявно ю в матеріалах справи довідк ою з ЄДРПОУ з зазначеною адре сою відповідача та довідкою Головного управління статис тики у Кіровоградській облас ті (а.с. 7,58).

Справа розглядається суд ом за наявними в ній матеріал ами.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 26.07.2010 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на 01.08.2010 р ., про що повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови в с удовому засіданні з урахуван ням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України

Дослідивши письмові дока зи по справі, з'ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтується позов, об'єктивно оц інивши докази, які мають знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд вс тановив.

Відповідач є юридич ною особою за законодавством України. Відповідач зареєст рований Державним реєстрато ром Новгородківської районн ої державної адміністрації К іровоградськоїобласті 22.04.2004р. за № 185 Р (а.с.6, 58).

Станом на день розгляду с пору відповідач перебуває на податковому обліку у Новгор одківській районній державн ій адміністрації Кіровоград ськоїобласті.

Відповідно до ст . 4 Закону України «Про систем у оподаткування» від 25.06.91р. №1251-XI I платниками податків і зборі в (обов'язкових платежів) є юри дичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України по кладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові п латежі).

Згідно п. 2) ч.1 ст. 9 Закону України «Про систему оподат кування»від 25.06.91р. №1251-XII платник и податків і зборів (обов'язко вих платежів) зобов'язані под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчис ленням і сплатою податків і з борів (обов'язкових платежів ).

Відповідно до ст. 11 Зак ону України «Про систему опо даткування»від 25.06.91р. №1251-XII відп овідальність за правильніст ь обчислення, своєчасність с плати податків і зборів (обов 'язкових платежів) і додержан ня законів про оподаткування несуть платники податків і з борів (обов'язкових платежів ) відповідно до законів Украї ни.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Госпо дарського кодексу України пе редбачено, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування відповідно д о своїх повноважень та у поря дку, встановленому законом, м ожуть застосовувати до суб'є ктів господарювання адмініс тративно-господарську санкц ію у вигляді скасування держ авної реєстрації та ліквідац ія суб'єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Госпо дарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом го сподарювання діяльності, що суперечить закону чи установ чим документам, до нього може бути застосовано адміністра тивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.

Закон України «Про д ержавну податкову службу в У країні»від 04.12.90р. №509-XII, а саме п. 3) ч .1 ст. 10, наділяє органи державно ї податкової служби повноваж еннями щодо контролю за своє часністю подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевірки дос товірності цих документів що до правильності визначення о б'єктів оподаткування і обчи слення податків, інших плате жів.

Крім того, п. 17) ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»від 04.12.90р. №509-XII передбачає право орг анів державної податкової сл ужби на звернення у передбач ених законом випадках до суд ових органів із заявою (позов ною заявою) про скасування де ржавної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності .

Відповідно до ст. 38 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців»в ід 15.05.2003р. № 755-IV підставами для пос тановлення судового рішення щодо припинення юридичної о соби, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, зокре ма, є неподання протягом року органам державної податково ї служби податкових декларац ій, документів фінансової зв ітності відповідно до закону .

Відповідно до частин 1 та 6 с т. 59 Господарського кодексу Ук раїни припинення діяльності суб'єкта господарювання зді йснюється шляхом його ліквід ації за рішенням суду з підст ав скасування державної реєс трації такого суб'єкта госпо дарювання.

Як встановлено мате ріалами справи відповідач з 21.04.2009 року не подає податкову зв ітність до органів державної податкової служби, що підтве рджується довідкою Олександ рійської ОДПІ у Кіровоградс ькій області (а.с.6).

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Згідно з ч. 1 ст. 69 КАС України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до ч.ч. 1 та 4 ст. 70 КА С України належними є докази , які містять інформацію щодо предмету доказування.

На підтвердження подання д о державної податкової служб и податкових декларацій та д окументів фінансової звітно сті відповідач мав би надати суду або примірники відпові дних довідок зі штампом канц елярії податкового органу пр о їх прийняття, або докази про їх відправлення поштою, або д окази про подання декларацій та розрахунків в електронні й формі.

Однак таких доказів відпо відач суду не надав.

Таким чином, в судов ому засіданні знайшов підтве рдження факт неподання відпо відачем до державної податко вої служби податкових деклар ацій та документів фінансово ї звітності більше одного ро ку, що є підставою для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи, а отже позовні вимоги є обґру нтованими та підлягають задо воленню.

Крім того, суд враховує, що згідно ст. 239 Господарського к одексу України скасування де ржавної реєстрації суб' єкт а господарювання та його лік відація за рішенням уповнова женого державного органом є адміністративно-господарсь кою санкцією.

В свою чергу, згідно с т. 250 Господарського кодексу У країни адміністративно-госп одарські санкції можуть бути застосовані до суб' єкта го сподарювання протягом шести місяців з дня виявлення пору шення, але не пізніш як через о дин рік з дня порушення цим су б' єктом встановлених закон одавчими актами правил здійс нення господарської діяльно сті.

В разі звернення орга нів державної податкової слу жби з позовами про скасуванн я державної реєстрації та пр о припинення суб' єктів госп одарювання підставою для так их позовів може бути виключн о неподання таким суб' єктом протягом року до органів дер жавної податкової служби под аткових декларацій, документ ів фінансової звітності згід но з законодавством. Тобто, за значена санкція може бути за стосована не раніше, ніж мину в один рік з тієї дати, на яку п овинні були подаватися відпо відні податкові декларації т а фінансова звітність.

Як встановлено матер іалами справи відповідач ост анній раз подав звітність до органів державної податково ї служби починаючи з 01.01.2008 року. Разом з тим, обов' язок відпо відача щодо подання в подаль шому звітності у зв' язку з ц им не припинився, а строки под ання такої звітності визнача ються відповідним спеціаль ним законодавством.

Таким чином, продовжу ючи порушувати встановлені п равила здійснення господарс ької діяльності щодо необхід ності подання обов' язкової податкової та фінансової зв ітності, відповідач тим сами м здійснює триваюче правопор ушення, виявлення якого, а отж е і відрахування строку для з астосування адміністративн о-господарської санкції, мож ливе в будь-який час в залежно сті від виду податкової та фі нансової звітності.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, у відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові в итрати з відповідача не стяг уються.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовну заяву задовольн ити повністю.

Припинити юридичну особу мале приватне підприє мство «Укрторгсервіс», смт Н овгородка Кіровоградськоїо бласті, вул. 50 років Жовтня, буд .13; ідентифікаційний код 32730290.

3. Призначити ліквідаційну комісію в кількості трьох ос іб, з числа представників Кір овоградської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії.

4. Встановити строк роботи л іквідаційної комісії 70 днів.

5. Ліквідаційній комісії про вести заходи щодо ліквідації малого приватного підприємс тва «Укрторгсервіс», визначе ні ст.ст. 60,61 Господарського код ексу України.

Після набрання постаново ю законної сили, копію постан ови направити Державному реє стратору Новгородківськоїр айонної державноїадміністр ації для виконання вимог ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців ”.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає за конної сили в порядку та стро ки, передбачені ст. 254 КАС Украї ни.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі апеля ційної скарги в 10-денний стро к з дня її оголошення. У разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, а також прийняття поста нови у письмовому провадженн і, апеляційна скарга подаєть ся в 10-денний строк з дня отри мання копії постанови.

Повний текст постанов и складено 02.08.2010 р.

Суддя Кіровоградськог о окружного

адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13378889
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-289/10/1170

Ухвала від 09.02.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 08.04.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні