Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 серпня 2010 року Спра ва № 2а-1653/10/1170
Кіровоградський окру жний адміністративний суд у складі головуючого судді Хил ько Л.І., при секретарі Мулярен ко О.В.,
за участю:
відповідача - представник Стоян С.В.;
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за позовом Кіровоградської об'єднаної д ержавної податкової інспекц ії до приватного підприємств а «Промторг-сервіс-п»про при пинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інсп екція у м. Кіровограді зверну лась до Кіровоградського окр ужного адміністративного су ду з позовом до приватного пі дприємства «Промторг-сервіс -п»про припинення юридичної особи.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідно до ч.2 ст. 38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и є наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
Ухвалою Кіровоградськог о окружного адміністративно го суду від 22.06.2010 р. за клопотанн ям представника позивача доп ущено заміну позивача -Держа вної податкової інспекції у м. Кіровограді на її правонас тупника -Кіровоградську об'є днану державну податкову інс пекцію.
В судове засідання предст авник позивача не з'явився, до суду надійшла заява про розг ляд справи без його участі та про підтримання позовних ви мог у повному обсязі (а.с.65).
В судовому засіданні пр едставник відповідача визна в позовні вимоги в повному об сязі.
На підставі ч. З ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні 16.08.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постано ви. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено н а 20.08.2010 р., про що повідомлено піс ля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни.
Приватне підприємство «П ромторг-сервіс-п», код ЄДРПОУ 35451480, зареєстроване виконавчи м комітетом Кіровоградської міської ради 22.10.2007 р., Свідоцтво про державну реєстрацію юри дичної особи серії А00 № 747527 (а.с.4) та 25.10.2007 р. взяте на облік ДПІ у М. Кіровограді (а.с.12).
Згідно акту ДПІ у м. Кірово граді за вих. № 9799/10/1510 від 14.05.2010 р. по чинаючи з 04.08.2009 року відповідач не подавав звіти до ДПІ у м. Кі ровограді, заборгованість до бюджету станом на 12.05.2010 р. за при ватним підприємством «Промт орг-сервіс-п»відсутня.
На запит суду державним реє стратором надано Витяг з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців (а.с.39-40), на підставі якого встановлений факт вне сення запису до ЄДР про відсу тність приватного підприємс тва «Промторг-сервіс-п»за мі сцезнаходженням.
Пунктом 1 ст. 59 Господарськог о кодексу України передбачен о, що припинення діяльності с уб'єкта господарювання здійс нюється шляхом його реоргані зації (злиття, приєднання, под ілу, перетворення) або ліквід ації-за рішенням власника (вл асників) чи уповноважених ни м органів, за рішенням інших о сіб -засновників суб'єкта гос подарювання чи їх правонасту пників, а у випадках передбач ених цим Кодексом - за рішення м суду.
Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарсь кого кодексу України визначе но, що органи державної влади та органи місцевого самовря дування відповідно до своїх повноважень та у порядку, вст ановленому законом, можуть з астосовувати до суб'єктів го сподарювання адміністратив но-господарську санкцію у ви гляді скасування державної р еєстрації та ліквідація суб' єкта господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господ арського кодексу України у р азі здійснення суб'єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.
Згідно з частиною 1 статті 33 З акону України "Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"в ід 15.05.2004р. №755-ГУ юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов'язків іншим юридич ним особам -правонаступникам у результаті злиття, приєдна ння, поділу, перетворення (рео рганізації) або в
результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом.
Порядок державної реєстр ації припинення юридичної ос оби на підставі судового ріш ення, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, визна чений статтею 38 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б -підприємців"
Підпунктом 5 пункту 2 статт і 38 зазначеного Закону визнач ено, що підставою для постано влення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, зокрема, є н аявність в Єдиному державном у реєстрі запису про відсутн ість юридичної особи за вказ аним її місцезнаходженням.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєст ру запису про державну реєст рацію припинення юридичної о соби.
Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкру тством юридичної особи, у ден ь набрання таким рішенням за конної сили направляє його к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи для внесення до Єди ного державного реєстру запи су про судове рішення.
Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.
Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні"державні п одаткові інспекції в районах , містах, районах у містах вход ять до системи органів держа вної податкової служби.
Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні", яка передбачає право органів державної под аткової служби звертатися до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єк та підприємницької діяльнос ті і не містить повноважень щ одо звернення до суду із позо вною заявою про припинення п ідприємницької діяльності ю ридичної особи.
Проте, суд вважає, що позива ч має право на звернення до су ду з позовом про припинення п ідприємницької діяльності ю ридичної особи у зв'язку з неп оданням останньою протягом р оку органам державної податк ової служби звітності про от римані доходи. Даний висново к суду грунтується на підста ві наступних законодавчих ак тів.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни "Про судоустрій", суд здійсн ює правосуддя на засадах вер ховенства права, забезпечує захист гарантованих Констит уцією України та законами пр ав і законних інтересів юрид ичних осіб. Пунктом 3 статті З зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України "Про судоустрій", усім суб'єктам пр авовідносин гарантується за хист їх прав і законних інтер есів незалежним і неупередже ним судом. Відповідно до п. З с т. 6 зазначеного закону, ніхто не може бути позбавлений пра ва на розгляд його справи у су ді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним зак оном.
Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни "Про державну податкову службу в УкраїнГвизначено, щ о функцію по контролю за своє часністю подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевірку дос товірності цих документів що до правильності визначення о б'єктів оподаткування і обчи слення податків, інших плате жів, покладено на державні по даткові інспекції.
Отже, Кіровоградську ОДПІ с лід вважати органом, на який д ержавою покладено обов'язок щодо здійснення діяльності у зазначених правовідносинах , в тому числі і діяльності спр ямованої на захист інтересів держави, а тому суд приходить до висновку, що позивача слід вважати уповноваженим орган ом держави, який має право на з вернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спор у у даній справі.
Таким чином, в судовому засі данні знайшов підтвердження факт наявності в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням, а тому позовні вимоги є об грунтованими та підлягають з адоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 159 -163, 167 КА С України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністратив ний позов задовольнити в пов ному обсязі.
2. Припинити підпри ємницьку діяльність юридичн ої особи приватного підприєм ства
«Промторг-сервіс-п»(к од ЄДРПОУ 35451480. адреса: 25014. м. Кіров оград, вул. Промислова, 1
КІМ.6).
3. Призначити лікв ідаційну комісію в кількості трьох осіб, у складі голова ко місії- Стоян Сергій Вікторо вич, члени комісії - предста вники Кіровоградської об'єдн аної державної податкової ін спекції.
4. Встановити строк роботи ліквідаційної комісі ї 70 днів.
5. Ліквідаційній ко місії провести заходи щодо л іквідації приватного підпри ємства
«Промторг-сервіс-п »визначені ст.ст. 60,61 Господарс ького кодексу України.
Після набрання постановою законної сили, копію постано ви направити Державному реєс тратору виконавчого комітет у Кіровоградської міської ра ди для виконання вимог ст.38 За кону України „Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, якщо таку скаргу не бул о подано.
У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеля ційної скарги, відмови у відк ритті апеляційного провадже ння або набрання законної си ли рішенням за наслідками ап еляційного провадження.
Постанова суду може бути о скаржена до Дніпропетровськ ого апеляційного адміністра тивного суду через суд першо ї інстанції шляхом подачі пр отягом десяти днів з дня прог олошення постанови, апеляцій ної скарги. У разі застосуван ня судом частини третьої ста тті 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Суддя Кіровоградсь кого окружного Л.І. Хилько
адміністративного суду
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2010 |
Оприлюднено | 10.01.2011 |
Номер документу | 13381208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні