Постанова
від 16.08.2010 по справі 2а-1653/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 серпня 2010 року Спра ва № 2а-1653/10/1170

Кіровоградський окру жний адміністративний суд у складі головуючого судді Хил ько Л.І., при секретарі Мулярен ко О.В.,

за участю:

відповідача - представник Стоян С.В.;

розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за позовом Кіровоградської об'єднаної д ержавної податкової інспекц ії до приватного підприємств а «Промторг-сервіс-п»про при пинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інсп екція у м. Кіровограді зверну лась до Кіровоградського окр ужного адміністративного су ду з позовом до приватного пі дприємства «Промторг-сервіс -п»про припинення юридичної особи.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідно до ч.2 ст. 38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и є наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

Ухвалою Кіровоградськог о окружного адміністративно го суду від 22.06.2010 р. за клопотанн ям представника позивача доп ущено заміну позивача -Держа вної податкової інспекції у м. Кіровограді на її правонас тупника -Кіровоградську об'є днану державну податкову інс пекцію.

В судове засідання предст авник позивача не з'явився, до суду надійшла заява про розг ляд справи без його участі та про підтримання позовних ви мог у повному обсязі (а.с.65).

В судовому засіданні пр едставник відповідача визна в позовні вимоги в повному об сязі.

На підставі ч. З ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні 16.08.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постано ви. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено н а 20.08.2010 р., про що повідомлено піс ля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни.

Приватне підприємство «П ромторг-сервіс-п», код ЄДРПОУ 35451480, зареєстроване виконавчи м комітетом Кіровоградської міської ради 22.10.2007 р., Свідоцтво про державну реєстрацію юри дичної особи серії А00 № 747527 (а.с.4) та 25.10.2007 р. взяте на облік ДПІ у М. Кіровограді (а.с.12).

Згідно акту ДПІ у м. Кірово граді за вих. № 9799/10/1510 від 14.05.2010 р. по чинаючи з 04.08.2009 року відповідач не подавав звіти до ДПІ у м. Кі ровограді, заборгованість до бюджету станом на 12.05.2010 р. за при ватним підприємством «Промт орг-сервіс-п»відсутня.

На запит суду державним реє стратором надано Витяг з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців (а.с.39-40), на підставі якого встановлений факт вне сення запису до ЄДР про відсу тність приватного підприємс тва «Промторг-сервіс-п»за мі сцезнаходженням.

Пунктом 1 ст. 59 Господарськог о кодексу України передбачен о, що припинення діяльності с уб'єкта господарювання здійс нюється шляхом його реоргані зації (злиття, приєднання, под ілу, перетворення) або ліквід ації-за рішенням власника (вл асників) чи уповноважених ни м органів, за рішенням інших о сіб -засновників суб'єкта гос подарювання чи їх правонасту пників, а у випадках передбач ених цим Кодексом - за рішення м суду.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарсь кого кодексу України визначе но, що органи державної влади та органи місцевого самовря дування відповідно до своїх повноважень та у порядку, вст ановленому законом, можуть з астосовувати до суб'єктів го сподарювання адміністратив но-господарську санкцію у ви гляді скасування державної р еєстрації та ліквідація суб' єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господ арського кодексу України у р азі здійснення суб'єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.

Згідно з частиною 1 статті 33 З акону України "Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"в ід 15.05.2004р. №755-ГУ юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов'язків іншим юридич ним особам -правонаступникам у результаті злиття, приєдна ння, поділу, перетворення (рео рганізації) або в

результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом.

Порядок державної реєстр ації припинення юридичної ос оби на підставі судового ріш ення, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, визна чений статтею 38 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б -підприємців"

Підпунктом 5 пункту 2 статт і 38 зазначеного Закону визнач ено, що підставою для постано влення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, зокрема, є н аявність в Єдиному державном у реєстрі запису про відсутн ість юридичної особи за вказ аним її місцезнаходженням.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєст ру запису про державну реєст рацію припинення юридичної о соби.

Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкру тством юридичної особи, у ден ь набрання таким рішенням за конної сили направляє його к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи для внесення до Єди ного державного реєстру запи су про судове рішення.

Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні"державні п одаткові інспекції в районах , містах, районах у містах вход ять до системи органів держа вної податкової служби.

Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні", яка передбачає право органів державної под аткової служби звертатися до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єк та підприємницької діяльнос ті і не містить повноважень щ одо звернення до суду із позо вною заявою про припинення п ідприємницької діяльності ю ридичної особи.

Проте, суд вважає, що позива ч має право на звернення до су ду з позовом про припинення п ідприємницької діяльності ю ридичної особи у зв'язку з неп оданням останньою протягом р оку органам державної податк ової служби звітності про от римані доходи. Даний висново к суду грунтується на підста ві наступних законодавчих ак тів.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни "Про судоустрій", суд здійсн ює правосуддя на засадах вер ховенства права, забезпечує захист гарантованих Констит уцією України та законами пр ав і законних інтересів юрид ичних осіб. Пунктом 3 статті З зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України "Про судоустрій", усім суб'єктам пр авовідносин гарантується за хист їх прав і законних інтер есів незалежним і неупередже ним судом. Відповідно до п. З с т. 6 зазначеного закону, ніхто не може бути позбавлений пра ва на розгляд його справи у су ді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним зак оном.

Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни "Про державну податкову службу в УкраїнГвизначено, щ о функцію по контролю за своє часністю подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевірку дос товірності цих документів що до правильності визначення о б'єктів оподаткування і обчи слення податків, інших плате жів, покладено на державні по даткові інспекції.

Отже, Кіровоградську ОДПІ с лід вважати органом, на який д ержавою покладено обов'язок щодо здійснення діяльності у зазначених правовідносинах , в тому числі і діяльності спр ямованої на захист інтересів держави, а тому суд приходить до висновку, що позивача слід вважати уповноваженим орган ом держави, який має право на з вернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спор у у даній справі.

Таким чином, в судовому засі данні знайшов підтвердження факт наявності в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням, а тому позовні вимоги є об грунтованими та підлягають з адоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 159 -163, 167 КА С України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністратив ний позов задовольнити в пов ному обсязі.

2. Припинити підпри ємницьку діяльність юридичн ої особи приватного підприєм ства

«Промторг-сервіс-п»(к од ЄДРПОУ 35451480. адреса: 25014. м. Кіров оград, вул. Промислова, 1

КІМ.6).

3. Призначити лікв ідаційну комісію в кількості трьох осіб, у складі голова ко місії- Стоян Сергій Вікторо вич, члени комісії - предста вники Кіровоградської об'єдн аної державної податкової ін спекції.

4. Встановити строк роботи ліквідаційної комісі ї 70 днів.

5. Ліквідаційній ко місії провести заходи щодо л іквідації приватного підпри ємства

«Промторг-сервіс-п »визначені ст.ст. 60,61 Господарс ького кодексу України.

Після набрання постановою законної сили, копію постано ви направити Державному реєс тратору виконавчого комітет у Кіровоградської міської ра ди для виконання вимог ст.38 За кону України „Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, якщо таку скаргу не бул о подано.

У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеля ційної скарги, відмови у відк ритті апеляційного провадже ння або набрання законної си ли рішенням за наслідками ап еляційного провадження.

Постанова суду може бути о скаржена до Дніпропетровськ ого апеляційного адміністра тивного суду через суд першо ї інстанції шляхом подачі пр отягом десяти днів з дня прог олошення постанови, апеляцій ної скарги. У разі застосуван ня судом частини третьої ста тті 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Суддя Кіровоградсь кого окружного Л.І. Хилько

адміністративного суду

Дата ухвалення рішення16.08.2010
Оприлюднено10.01.2011
Номер документу13381208
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1653/10/1170

Постанова від 16.08.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 18.05.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 16.08.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні