Категорія №6.6.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 грудня 2010 року Справа № 2а-8833/10/1270
Суддя Луганського о кружного адміністративного суду Цицюра О.О., розглянувши у м. Луганську в порядку скоро ченого провадження адмініст ративну справу за позовом Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції у м істі Луганську до Підприємст ва товариства з обмеженою ві дповідальністю «ІНТО» про пр ипинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
18 листопада 2010 року позивач - Ленінська МДПІ у місті Луган ську звернувся до Луганськог о окружного адміністративно го суду з позовом, в якому прос ить припинити юридичну особу - Підприємства товариства з обмеженою відповідальніст ю «ІНТО» (ідентифікаційний к од 20163193), у зв' язку з тим, що відп овідач, в порушення вимог пун ктів 1, 2 та 3 частини 1 статті 9 Зак ону України від 25 червня 1991 рок у № 1251-XII «Про систему оподаткув ання» та частини 8 статті 19 Гос подарського кодексу України , з 03 липня 2006 року не подає до Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції у м істі Луганську податкові дек ларації, бухгалтерську звітн ість та інші документи і відо мості, пов' язані з обчислен ням і сплатою податків і збор ів, а саме, протягом року.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню повністю з та ких підстав.
Державна реєстрація юриди чної особи - Підприємства т овариства з обмеженою відпов ідальністю «ІНТО» (ідентифі каційний код 20163193) проведена ви конавчим комітетом Луганськ ої міської ради, дата проведе ння державної реєстрації 08 че рвня 1993 року за реєстраційним номером 137/7 за адресою: м.Луган ськ, вул.Новопромислова,3. На о бліку відповідач перебуває в Ленінській МДПІ у місті Луга нську в якості платника пода тків з 16.06.1993р. за №684/1108, про що зазна чено у висновку від 07.1009.2010 року № 46469/10 (аркуш справи 3).
Юридичні особи відповідно до вимог пунктів 1, 2, 3 частини 1 с татті 9 Закону України від 25 че рвня 1991 року № 1251-XII «Про систему о податкування» зобов' язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фіна нсово-господарську діяльніс ть і забезпечувати її зберіг ання у терміни, встановлені з аконами; подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов' яз кових платежів); сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов' язкових платежів) у в становлені законами терміни .
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальним податковим законода вством.
Відповідно до статті 33 Зако ну України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» юридична о соба припиняється в результа ті передання всього свого ма йна, прав та обов' язків інши м юридичним особам - правонас тупникам у результаті злиття , приєднання, поділу, перетвор ення (реорганізації) або в рез ультаті ліквідації за рішенн ям, прийнятим засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженим ними органо м, за судовим рішенням або за р ішенням органу державної вла ди, прийнятим у випадках, пере дбачених законом.
У відповідності із частино ю 2 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів» підставами для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Висновком Ленінської міжр айонної державної податково ї інспекції у місті Луганськ у від 07 жовтня 2010 року №46469/10 підтв ерджується, що з 03 липня 2006 року відповідач не подає до Ленін ської МДПІ у м.Луганську пода ткові декларації, бухгалтерс ьку звітність та інші докуме нти і відомості, пов' язані з обчисленням і сплатою подат ків і зборів, а саме, останній розрахунок сплати єдиного по датку №41101 за шість місяців 2006 ро ку відповідачем був наданий 03.07.2006 року.
Приймаючи до уваги, що відпо відач не звітує до Ленінсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції у місті Луг анську протягом року, а саме, з 03.07.2006 року, враховуючи відсутні сть у відповідача заборгован ості по платежам до бюджету, щ о підтверджується висновком Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у місті Луганську від 07.10.2010 №46469/10 (а ркуш справи 3), у суду є підстав и для припинення юридичної о соби відповідача.
Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України від 04 грудня 1990 р оку № 509-XII «Про державну податк ову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.
Відповідно до пункту 8.6 розд ілу 8 Порядку обліку платникі в податків, зборів (обов'язков их платежів), затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 19 л ютого 1998 року № 80 (в редакції нак азу Державної податкової адм іністрації України від 17 лист опада 1998 року № 552) і зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за № 172 /2612, якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том, та у разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду або госпо дарського суду із заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації платни ка податків, постановлення с удового рішення про припинен ня юридичної особи чи підпри ємницької діяльності фізичн ої особи - підприємця.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України від 04 грудня 1 990 року № 509-XII “Про державну пода ткову службу в Україні”, відп овідно до якого до функцій по даткових органів належить ко нтролювання своєчасності по дання платниками податків бу хгалтерських звітів і баланс ів, податкових декларацій, ро зрахунків та інших документі в, пов'язаних з обчисленням по датків, інших платежів, а тако ж перевірка достовірності ци х документів щодо правильнос ті визначення об'єктів опода ткування і обчислення податк ів, інших платежів. Застосува ння наслідків, передбачених Законом України від 15 травня 2 003 року № 755-IV «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» за не подання декларацій та фінанс ової звітності можливо лише на підставі рішення суду.
З метою реалізації вказано ї основної функції податково го органу Закон України від 0 4 грудня 1990 року № 509-XII «Про держав ну податкову службу в Україн і» визначив право органів де ржавної податкової служби зд ійснювати документальні нев иїзні перевірки, а також план ові та позапланові виїзні пе ревірки своєчасності, достов ірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а; одержувати у платників под атків (посадових осіб платни ків податків) пояснення з пит ань, що виникають під час пере вірок та стосуються реалізац ії повноважень органів держа вної податкової служби, вста новлених цим та іншими закон ами України; вимагати від пла тників податків, діяльність яких перевіряється, усунення виявлених порушень податков ого законодавства, контролюв ати виконання законних вимог посадових осіб органів держ авної податкової служби, а та кож припинення дій, які переш коджають здійсненню повнова жень посадовими особами орга нів державної податкової слу жби.
Вказана норма кореспондує з нормами Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів», якими визначені підстав и для постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи внаслідок наявно сті в Єдиному державному реє стрі запису про відсутність особи за її місцезнаходження м та неподання податкової зв ітності протягом року, оскіл ьки тільки за умови знаходже ння юридичної особи за місце знаходженням та наявності по даткової звітності можливо р еалізувати основну контроль ну функцію податкового орган у.
Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 01 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.
За таких обставин суд вважа є, що при розгляді справи знай шли підтвердження підстави д ля припинення юридичної особ и.
Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України від 15 травн я 2003 року № 755-IV «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців» су д, який постановив рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язане з банкрутств ом юридичної особи, у день наб рання таким рішенням законно ї сили направляє його копію д ержавному реєстратору за міс цезнаходженням юридичної ос оби для внесення до Єдиного д ержавного реєстру запису про судове рішення.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 15 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 “Про дер жавне мито” від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 33, 38 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців», ст. 9 Закону Укр аїни від 25 червня 1991 року № 1251-XII «П ро систему оподаткування», с т. ст. 17, 18, 94, 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у місті Луганську до Підпри ємства товариства з обмежено ю відповідальністю "ІНТО" про припинення юридичної особи задовольнити повністю.
Припинити юридичну ос обу - Підприємство товариств а з обмеженою відповідальніс тю "ІНТО" (ідентифікаційний ко д 20163193, місцезнаходження: 91000 м.Лу ганськ, вул.Новопромислова, б уд.3), дата проведення державно ї реєстрації виконавчим комі тетом Луганської міської рад и - 08 червня 1993 року за реєстраці йним номером 137/7.
У день набрання поста новою законної сили направит и її копію державному реєстр атору за місцезнаходженням ю ридичної особи (виконавчому комітету Луганської міської ради, місцезнаходження: 91000 м.Л уганськ, вул.Коцюбинського,14) для внесення до Єдиного держ авного реєстру запису про су дове рішення щодо припинення юридичної особи.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною.
Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку також іншими особами у зв 'язку з тим, що суд вирішив пит ання про їхні права, свободи, і нтереси чи обов'язки.
Строк для подання апе ляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участ ь у справі, обчислюється з мом енту отримання копії постано ви.
Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
У разі оскарження в а пеляційному порядку постано ви, прийнятої у скороченому п ровадженні, ухвала суду апел яційної інстанції по такій с праві є остаточною і оскарже нню не підлягає.
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2010 |
Оприлюднено | 11.01.2011 |
Номер документу | 13391956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні