Справа № 6519/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2010 року м.Одеса
Одеський окружний адмініс тративний суд у складі:
головуючого судді - Соко ленко О.М.
при секретарі - Соколик І.М .
за участю: представника по зивача - Кіндяк Н.В. (за д овіреністю);
відповідач - не з' явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом О деського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з об меженою відповідальністю «В озрождение»про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 3369 грн. 23 коп. та п ені за порушення встановлени х законодавством термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій у розмірі 75 гр н. 47 коп., -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного ад міністративного суду надійш ов адміністративний позов Од еського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з об меженою відповідальністю «В озрождение»про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 3369 грн. 23 коп. та п ені за порушення встановлени х законодавством термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій у розмірі 75 гр н. 47 коп.
В обґрунтування позову заз начається, що у відповідност і до ст. 19 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні»для вс іх підприємств, установ і орг анізацій, які використовують найману працю установлюєтьс я норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб - у кількості одного робочо го місця. Позивач вважає, що ТО В «Возрождение»порушило заз начену норму закону, а саме у 2 009 році на підприємстві повине н був працювати 1 інвалід, прот е відповідач не створив жодн ого робочого місця для праце влаштування інваліда, та від повідно за це порушення підп риємство повинно було сплати ти 3369 грн. 23 коп. адміністративн о-господарських санкцій. Згі дно ч.2 ст.20 вказаного Закону пе редбачено нарахування пені з а порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій, які розраховуют ься та сплачуються підприємс твами, установами, організац іями в строк до 15 квітня року, н аступного за роком, в якому ві дбулося порушення нормативу , встановленого частиною пер шою статті 19 Закону України «П ро основи соціального захист у інвалідів в Україні». На ден ь подання позову підприємств о самостійно адміністративн о - господарську санкцію не ві драхувало. Розмір нараховано ї пені за порушення строків с плати адміністративно-госпо дарської санкції становить 7 5 грн. 47 коп. Тому позивач вважає , що підприємством не виконан о норми Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», а саме , ст.ст. 19, 20 і тому відповідач пов инен нести відповідальність згідно чинного законодавств а.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав, просив стягнути з відпов ідача на користь Державного бюджету України несплачені а дміністративно-господарськ і санкції за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у 2009 році в розмірі 3369 грн. 23 коп. та п еню за порушення терміну спл ати санкції в розмірі 75 грн. 47 к оп., всього на суму 3444 грн. 70 коп.
Відповідач до судового засідання не з' явився, про д ату, час і місце судового розг ляду був повідомлений належн им чином та своєчасно, його по зиція щодо позову не відома, о скільки заперечень на позовн у заяву він не подав та повнов ажного представника у судове засідання не направив. Судов і повістки про виклик до суду на 02.08.2010р., 01.09.2010р., 24.09.2010р., 16.11.2010р., 09.12.2010р., бу ли надіслані відповідачу, ал е, повернуті до суду, з поштово ю відміткою «за зазначеною а дресою не значиться». Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі пов ернення поштового відправле ння, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, в важається, що воно вручене на лежним чином.
Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача на лежним чином про час і місце р озгляду судової справи та вв ажає за можливе розглянути с праву без участі представник а відповідача відповідно до положень ст.ст. 35, 128 КАС України .
Вивчивши матеріали справи , заслухавши пояснення предс тавника позивача, а також дос лідивши обставини та факти, я кими обґрунтовувалися вимог и, перевіривши їх доказами, су д вважає, що адміністративни й позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 № 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціа льної політики і підпорядков ується йому.
Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.
Основними завданнями Ф онду, відповідно до пункту 3 ць ого Положення є, зокрема конт роль за виконанням підприєм ствами, установами, організа ціями, у тому числі підприємс твами і організаціями громад ських організацій інвалідів , фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів, ус тановленого Законом України «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україн і». Фонд також відповідно до п окладених на нього завдань з дійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністрати вно-господарських санкцій і пені.
За змістом статті 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»(Закон) для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі чотирьох відсотків середн ьооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця.
Тобто, відповідною нормою д ля підприємств, установ, орга нізацій встановлюється норм атив робочих місць для забез печення працевлаштування ін валідів.
Згідно з частиною 3 статті 18 ц ього Закону підприємства, ус танови, організації, фізичні особи, які використовують на йману працю, зобов'язані виді ляти та створювати робочі мі сця для працевлаштування інв алідів, у тому числі спеціаль ні робочі місця, створювати д ля них умови праці з урахуван ням індивідуальних програм р еабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні г арантії, передбачені чинним законодавством, надавати дер жавній службі зайнятості інф ормацію, необхідну для орган ізації працевлаштування інв алідів, і звітувати Фонду соц іального захисту інвалідів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів у порядку, вс тановленому Кабінетом Мініс трів України.
Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні», підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гр омадських організацій інвал ідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працю є 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Ф онду соціального захисту інв алідів за своїм місцезнаходж енням і щороку подають цим ві дділенням звіт про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів.
Судом встановлено, щ о 24 лютого 2010 року відповідачем до Одеського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів було надано з віт про зайнятість і працевл аштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ (а.с.7), в якому за значено, що середньооблікова чисельність штатних працівн иків ТОВ «Возрождение»у 2009 ро ці склала 13 осіб, з них: середнь ооблікова кількість штатних працівників, яким відповідн о до чинного законодавства в становлено інвалідність - 0, середньооблікова кількість інвалідів - штатних працівн иків, які повинні працювати н а робочих місцях - 0,52; сума адм іністративно-господарських санкцій за невиконання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів відп овідачем не розрахована.
Згідно ч.2 ст. 19 Закону п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі
підпр иємства, організації громад ських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викор истовують найману працю, са мостійно розраховують кіль кість робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів в ідповідно до нормативу, вста новленого частиною першою ці єї статті, і забезпечують п рацевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюєтьс я до цілого значення.
Відповідно до Порядку под ання підприємствами, установ ами, організаціями
та фіз ичними особами, що використо вують найману працю, звітів п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів та інформації , необхідної для організації їх працевлаштування, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70, звіт про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів ро ботодавці подають (надсилают ь рекомендованим листом) щор оку до 1 березня відділенням Ф онду, в яких вони зареєстрова ні, за формою, затвердженою Мі нпраці за погодженням з Держ комстатом. Інформацію про на явність вільних робочих місц ь (вакантних посад) для праце влаштування інвалідів робот одавці подають центру зайнят ості за місцем їх реєстрації як платників страхових внес ків на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпра ці за погодженням з Держком статом.
Судом встановлено, що відповідач у 2009 році не нада вав до державної служби зайн ятості звіти за формою 3-ПН «Зв іт про наявність вакансій», щ о підтверджується листом Ком інтернівського районного це нтру зайнятості від 07.07.2010 року № 436/04-10 (а.с. 71).
Таким чином суд прих одить до висновку, що у 2009 році відповідачем не було вжито у сіх залежних від нього заход ів для недопущення правопору шення у вигляді недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості, передбаченою ст . 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні” та у зв' язк у з цим відповідач має нести в ідповідальність у вигляді ад міністративно-господарськи х санкцій, передбачених ст. 20 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні».
Відповідно ч. 1 ст. 20 За кону Для підприємств, устан ов, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністративно-гос подарських санкцій за робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом, визначаєтьс я в розмірі половини сере дньої річної заробітної пл ати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, організації громадських ор ганізацій інвалідів, у фізич ної особи, яка використовує найману працю.
Згідно з ч.4 ст.20 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” адміністративно-го сподарські санкції розрахов уються та сплачуються підпри ємствами, установами, органі заціями, у тому числі підприє мствами, організаціями грома дських організацій інваліді в, фізичними особами, зазначе ними в частині першій цієї ст атті, самостійно у строк до 15 к вітня року, наступного за рок ом, в якому відбулося порушен ня нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цьог о Закону.
Відповідно до звіт у про зайнятість і працевлаш тування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ (а.с.7), наданого від повідачем середньорічна зар обітна плата складає 6738 грн. 46 к оп., тому, сума адміністративн о-господарських санкцій за н едотримання відповідачем у 2 009 році нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до ч. 1 ст. 20 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” дорівнює 3369 грн . 23 коп., що підтверджено р озрахунком, наданим відповід ачем (а.с.8). Проте у строк до 15 кві тня 2010 року та станом на момент розгляду справи вказана сан кція відповідачем не була сп лачена.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України “Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні” порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій тяг не за собою нарахування пені . Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних обліков ої ставки Національного банк у України, що діяла на момент с плати, нарахованої на повну с уму недоїмки за весь її строк .
З цих підстав Одеськ е обласне відділення Фонду с оціального захисту інваліді в нарахувало відповідачу пен ю за період з 16.04.2010 року по 10.06.2010 ро ку, що становить розмір 75 грн. 47 коп. Відсоток ставки НБУ на 10.06 .2010 року становить 12,0 %, відсоток ставки на один день склав 12,0 % х 120% / 365 х 100= 0,04 %. Таким чином, сума пені за 56 днів (з 16.04.2010 року по 10.06.2010 року) становить: 4911 х 0,04 х 56 : 100 = 75 грн . 47 коп.
Частиною 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України передбачено, щ о кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення.
Згідно з ст. 86 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд оцінює дока зи, які є у справі, за своїм вну трішнім переконанням, що ґру нтується на їх безпосередньо му, всебічному, повному та об 'єктивному дослідженні.
Суд дослідивши наяв ні в матеріалах справи доказ и, заслухавши пояснення пред ставника позивача, приходить до висновку, що оскільки відп овідач не виконав своїх обов ' язків по дотриманню нормат иву робочих місць для забезп ечення працевлаштування інв алідів та не вжив всіх необхі дних заходів для недопущення вказаного правопорушення та своєчасно не сплатив суму ад міністративно-господарськи х санкцій, позивач цілком зак онно застосував до відповіда ча адміністративно-господар ські санкції та нарахував пе ню за несвоєчасну сплату штр афу.
На підставі виклад еного суд вважає, що позовні в имоги підлягають задоволенн ю в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.2, 9,17, 71, 86, 158-163,167 КА С України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Одеського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до товариства з о бмеженою відповідальністю « Возрождение» про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій за невиконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у 2 009 році у розмірі 3369 грн. 23 коп. та пені за порушення встановлен их законодавством термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 75 г рн. 47 коп. - задовольнити.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Во зрождение»(код ЄДРПОУ 20925734) на к ористь Одеського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахуно к Державного казначейства су му адміністративно-господар ських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 3369 грн. 23 коп. т а пені за порушення встановл ених законодавством терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій у розмірі 75 грн. 47 коп.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку ш ляхом подачі до Одеського ап еляційного адміністративно го суду через Одеський окруж ний адміністративний суд апе ляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає до Одеського апеляц ійного адміністративного су ду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого ст. 186 КАС Укра їни, якщо таку скаргу не було п одано.
Повний текст постанови скл адений та підписаний суддею 13 грудня 2010 року
Суддя О.М. Соколен ко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2010 |
Оприлюднено | 13.01.2011 |
Номер документу | 13410731 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Соколенко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні