< Копия >
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.12.10
о 15 год. 40 хв.
каб. № 3 Справа №2а-3530/10/2770
Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:
судді Єфременко О.О.,
при секретарі Авчиян К.Е.
за участю представників:
прокурора - Цуркан Сергія Ан атолійовича, посвідчення № 505 від 03.06.2007;
позивача - Дерябкіної Вікторії Любомирівни, дові реність № 5091/10/10 від 09.08.2008;
відповідача - не з' явивс я;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом прокурора Бала клавського району м.Севастоп оля в інтересах держави в осо бі Державної податкової інсп екції у Балаклавському район і м.Севастополя
до Обслуговуючого коопера тиву “Садівниче товариство “ Маяк-25”
про стягнення 403,74 грн.,
суть спору:
Прокурор Балаклавськ ого району м.Севастополя зве рнувся до суду в інтересах де ржави в особі Державної пода ткової інспекції у Балаклавс ькому районі м.Севастополя з адміністративним позовом до Обслуговуючого кооперативу “Садівниче товариство “Маяк -25” про стягнення заборговано сті зі збору за спеціальне ви користання водних ресурсів у розмірі 403,74 грн.
Ухвалою від 24.11.2010 провадження в адміністративній справі б уло відкрито.
Ухвалою від 24.11.2010 закінчено п ідготовче провадження, справ а призначена до судового роз гляду.
Ухвалами від 02.12.2010 відповідно до пункту 1 частини першої ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України розг ляд справи був відкладений.
В ході судового розгляду пр едставники прокурора та пози вача на позовних вимогах нап олягала.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про причини неявки суд не п овідомив, письмові заперечен ня проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунт овуються та витребувані доку менти не надав, про час та місц е судового розгляду повідомл ений у встановленому законом порядку, за адресою, зазначен ою у позові.
Відповідно до частини дру гої статті 128 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, неприбуття в судове засід ання без поважних причин пре дставника сторони або третьо ї особи, які прибули в судове з асідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття н е є перешкодою для розгляду с прави.
За таких обставин, врахову ючи те, що відповідач виклика вся в судове засідання, але в с удове засідання не з' явився , витребувані документи не на дав, суд вважає можливим розг лянути справу у відсутність відповідача за наявними в ні й матеріалами.
Відповідно до статей 27, 49, 51, 130 К одексу адміністративного су дочинства України представн икам прокурора та позивача р оз' яснені процесуальні пра ва і обов' язки.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників прокурора та поз ивача, дослідивши інші доказ и в межах позовних вимог, суд
встановив
Згідно з пунктом 4 статті 17 Кодексу адміністративного с удочинства України до компет енції адміністративних суді в входить розгляд спорів за з верненням суб'єктів владних повноважень у випадках, вста новлених законом.
Відповідно до пункту 2 статт і 121 Конституції України на ор гани прокуратури покладаєть ся представництво інтересів держави у випадках, передбач ених законом.
Рішенням Конституційного суду України № 3-рп/99 від 08.04.1999 виз начено, що прокурор чи його за ступник у кожному конкретно му випадку самостійно визнач ає у чому проявилося порушен ня матеріальних чи інших інт ересів держави, обґрунтовує в позовній заяві необхідніст ь їх захисту і визначає орган , уповноважений державою зді йснювати відповідні функції в спірних відносинах.
Відповідно до частини друг ої статті 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и прокурор здійснює в суді пр едставництво інтересів гром адянина або держави в порядк у, встановленому цим Кодексо м та іншими законами, і може зд ійснювати представництво на будь-якій стадії адміністра тивного процесу.
Обслуговуючий кооперати в “Садівниче товариство “Мая к-25” зареєстрований у Балакла вській районній державній ад міністрації м.Севастополя, в зятий на облік платників под атків в Державній податковій інспекції у Балаклавському районі м.Севастополя 26.11.1992 за № 26 та є платником збору за спец іальне використання водних р есурсів та збору користуванн я водами для потреб гідроене ргетики і водного транспорту .
16.02.2010 посадовими особами ДП І у Балаклавському районі м.С евастополя проведена перев ірка Обслуговуючий кооперат ив “Садівниче товариство “Ма як-25” з питань неподання або н есвоєчасного подання податк ової звітності, а саме податк ового розрахунку збору за сп еціальне водовикористання з а 1 квартал 2009 року, півріччя 2009 р оку, 9 місяців 2009 року, за наслід ками якої був складений акт № 20/70/15-341/25125464 від 16.02.2010, в якому відобра жено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»№ 2181-III від 21.12.2000, з наступним и змінами та доповненнями (да лі - Закон № 2181), яке вираз илося у несвоєчасному непода нні зазначеного податкового розрахунку по строку наданн я 11.05.2009, 10.08.2009, 09.11.2009 відповідно.
Статтею 4 Закону № 2181 встанов лений порядок подання податк ової декларації та визначенн я суми податкових зобов'язан ь.
Відповідно до абзацу «б»п.п .4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону № 2181 податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює календарному к варталу або календарному пів річчю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних а вансових внесків), - протягом 4 0 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу (півріччя).
Згідно п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону № 2181, платник податків, що не нада є податкову декларацію в тер міни, визначені законодавств ом, сплачує штраф у розмірі де сяти неоподатковуваних пода тком мінімумів доходів грома дян за кожне таке не надання а бо затримку.
На підставі акту перевірки ДПІ у Балаклавському районі м.Севастополя було прийнято податкове повідомлення-ріше ння № 0000671503/0 від 23.03.2010 про застосув ання до відповідача штрафних санкцій у сумі 510,00 грн., яке 27.03.2010 б уло їм отримано, про що свідчи ть особистий підпис на пошто вому повідомленні, прикладен ому до матеріалів справи.
Дане податкове повідомлен ня-рішення, в порядку статті 5 Закону № 2181 відповідачем не ос каржено.
Згідно п.п. 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону № 21 81, якщо платник податків не ос каржив нараховане контролюю чим органом податкове зобов' язання, таке зобов'язання вва жається узгодженим.
Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 За кону № 2181, якщо узгоджена сума п одаткового зобов'язання не с плачена платником податків в строк, то вона признається с умою податкового боргу платн ика податків.
Відповідно до підпунктів 6.2.2 та 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181, ДПІ у Балаклавському райо ні м.Севастополя на адресу ві дповідача була направлена пе рша податкова вимога № 1/30 від 08 .04.2010, яка була повернута поштов им відділенням з відміткою « за зазначеною адресою не про живає», та друга податкова ви мога № 2/74 від 08.06.2010, яка була повер нута поштовим відділенням з відміткою пошти «за закінчен ням терміну зберігання».
Зазначені податкові вимог и, відповідно до підпункту 6.2.4 п ункту 6.2 статті 6 Закону №2181 були поміщені на дошці податкови х повідомлень-рішень, про що б ули складені акти про неможл ивість вручення вимоги № 2/24-0 ві д 08.05.2010 та № 5/24-0 від 16.07.2010. При цьому д ень розміщення податкового р ішення вважається днем її вр учення.
Таким чином, заборгованіс ть відповідача по сплаті зас тосованих штрафних санкцій, з урахуванням переплати у су мі 0,03 грн., часткової сплати у с умі 214,82 грн. та нарахованої сум и пені у сумі 9,19 грн., складає 304,34 грн.
Відповідно до підпункту 2. 1 пункту 2 Інструкції про поряд ок обчислення і справляння з бору за спеціальне використа ння водних ресурсів та збору за користування водами для п отреб гідроенергетики і водн ого транспорту, затвердженою наказом Міністерства фінанс ів України, Державної податк ової адміністрації України, Міністерства економіки Укра їни, Міністерства охорони на вколишнього природного сере довища та ядерної безпеки Ук раїни № 231/539/118/219 від 01.10.1999, зареєстро ваної в Міністерстві юстиції України 19.10.1999 за № 711/4004 (далі - Інструкція) платниками зб ору за спеціальне водокорист ування в частині використанн я води є підприємства, устано ви та організації незалежно від форми власності, їх філії , відділення, інші відокремле ні підрозділи, а також громад яни - суб'єкти підприємницько ї діяльності, які використов ують водні ресурси та корист уються водами для потреб гід роенергетики і водного транс порту.
Підпунктом 4.1 пункту 4 Інстр укції встановлено, що об'єкто м обчислення збору за спеціа льне використання водних рес урсів є фактичний обсяг води , який використовують водоко ристувачі, з урахуванням обс ягу втрат води в їх системах в одопостачання.
Згідно підпункту 6.1 пункту 6 І нструкції водокористувачі с амостійно обчислюють збір за спеціальне використання вод них ресурсів та збір за корис тування водами для потреб гі дроенергетики щоквартально наростаючим підсумком з поч атку року, а за користування в одами для потреб водного тра нспорту - починаючи з I піврічч я.
Контроль за повнотою обчис лення і своєчасністю сплати до бюджетів збору за спеціал ьне водокористування в части ні використання води здійсню ється органами державної под аткової служби (підпункту 8.2 п ункту 8 Інструкції).
Підпунктом 9.1 пункту 9 Інстру кції зазначено, що відповіда льність за правильність обчи слення, своєчасність подання розрахунків і повноту та сво єчасність сплати збору за сп еціальне водокористування в частині використання води н есуть платники відповідно до чинного законодавства Украї ни.
Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 За кону № 2181 платник податків сам остійно обчислює суму податк ового зобов'язання, яку зазна чає у податковій декларації.
30.04.2010 відповідач надав до ДПІ у Балаклавському районі м.Се вастополя розрахунок збору з а спеціальне використання во дних ресурсів та збору за кор истуванням води для потреб г ідроенергетики за 1 квартал 201 0 року, в якій платник податків самостійно визначив податко ве зобов' язання у сумі 11,34 грн .
15.07.2010 від Обслуговуючий коопе ратив “Садівниче товариство “Маяк-25” надано до податкової інспекції податковий розрах унок збору за спеціальне вик ористання водних ресурсів та збору за користуванням води для потреб гідроенергетики за півріччя та за 9 місяців 2010 р оку, в якій платник податків с амостійно визначив податков е зобов' язання у сумі 38,98 грн. та 49,08 грн. відповідно.
Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 по даткове зобов'язання, самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації. Зазначене податко ве зобов'язання не може бути о скаржене платником податків в адміністративному або суд овому порядку. Якщо у майбутн іх податкових періодах (з ура хуванням строків давності, в изначених статтею 15 цього Зак ону) платник податків самост ійно виявляє помилки у показ никах раніше поданої податко вої декларації, такий платни к податків має право надати у точнюючий розрахунок.
П.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 перед бачено, що платник податків з обов'язаний самостійно сплат ити суму податкового зобов'я зання, зазначену у поданій ни м податковій декларації, про тягом десяти календарних дні в, наступних за останнім днем відповідного граничного стр оку, передбаченого підпункто м 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зак ону для подання податкової д екларації.
Однак, відповідач не здійсн ив сплату сум збору за спеціа льне використання водних рес урсів, яка зазначена у розрах унках.
Відповідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 За кону № 2181, якщо узгоджена сума п одаткового зобов'язання не с плачена платником податків в строк, то вона признається су мою податкового боргу платни ка податків.
Згідно п.п.16.1.1, 16.1.2 п.16.1 ст.16 Закону № 2181 після закінчення встанов лених строків погашення узго дженого податкового зобов'яз ання на суму податкового бор гу нараховується пеня. Нарах ування пені розпочинається: а) при самостійному нарахува нні суми податкового зобов'я зання платником податків - ві д першого робочого дня, насту пного за останнім днем грани чного строку сплати податков ого зобов'язання, визначеног о цим Законом; б) при нарахува нні суми податкового зобов'я зання контролюючими органам и - від першого робочого дня, н аступного за останнім днем г раничного строку сплати пода ткового зобов'язання, визнач еного у податковому повідомл енні згідно з нормами цього З акону.
При частковому погашенні п одаткового боргу сума такої частки визначається з урахув анням пені, нарахованої на та ку частку. Податковий борг, що погашається частково, сплач ується разом зі сплатою пені , нарахованої відповідно до т акої частки, єдиним платіжни м документом, в якому суми так ого податкового боргу та так ої пені визначаються окремо. Якщо платник податків не спл ачує пеню разом зі сплатою по даткового боргу (його частин и) або не визначає її окремо у платіжному документі (чи виз начає з порушенням зазначено ї пропорції), то податковий ор ган самостійно здійснює розп оділ такої сплаченої суми на суму, що спрямовується на пог ашення такого податкового бо ргу (його частини), та суму, що с прямовується на погашення пе ні, нарахованої на суму таког о погашеного податкового бор гу (його частини), та надсилає такому платнику податків пов ідомлення, в якому міститься зазначена інформація (п.п.16.3.3 п .16.3 ст.16 Закону № 2181).
Оскільки застосована штра фна санкція у сумі 510,00 грн. була сплачена відповідачем частк ово у сумі 214,85 грн., була нарахов ана пеня у сумі 10,04 грн., з якої сп лачено 0,85 грн.
Станом на день розгляду спр ави в суді, заборгованість ві дповідача по сплаті заборгов аності зі збору за спеціальн е використання водних ресурс ів погашена не була, та склада є 403,74 грн., з яких: 99,40 грн. - основн ий платіж, 295,15 грн. - штрафна са нкція, 9,19 грн. - пеня.
Відповідно до пункту 11 стат ті 10 Закону України Про держав ну податкову службу в Україн і»державні податкові інспек ції в районах, в містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об' єднані державні податкові інспекці ї подають до судів позови, зок рема про стягнення заборгова ності перед бюджетом і держа вними цільовими фондами за р ахунок майна.
Згідно підпункту 3.1.1 пункту 3 .1 статті 3 Закону № 2181 активи пла тника податків можуть бути п римусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду. В інших випадках платник и податків самостійно визнач ають черговість та форми зад оволення претензій кредитор ів за рахунок активів, вільни х від заставних зобов'язань з абезпечення боргу.
Отже, вимоги позивача щодо с тягнення з відповідача суми заборгованості по сплаті заб оргованості зі збору за спец іальне використання водних р есурсів в сумі 403,74 грн., підляга ють задоволенню.
Відповідно до пункту 4 статт і 94 Кодексу адміністративног о судочинства України, у спра вах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсн ені позивачем, з відповідача не стягуються.
Відповідно до частини друг ої статті 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у судовому засіданні прого лошені тільки вступна та рез олютивна частини постанови.
Постанова складена та підп исана в порядку частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни 27 грудня 2010 року о 10-15.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -
п о с т а н о в и в:
1. Адміністрат ивний позов задовольнити пов ністю.
2. Стягнути з Обслуговую чого кооперативу “Садівниче товариство “Маяк-25” (99703, м.Севас тополь, вул.Погорелова, 23, код Є ДРПОУ 25125464) заборгованість зі с плати збору за спеціальне ви користання водних ресурсів у розмірі 403,74 грн. (чотириста три грн. 74 коп.) на р/р 31118017700002, одержува ч - Балаклавський державний бюджет, код платежу 13020100, в УДК м .Севастополя, МФО 824509, код ЄДРОУ 24035629).
Постанова набирає за конної сили в порядку, встано вленому статтею 254 Кодексу адм іністративного судочинства України та може бути оскарже на в апеляційному порядку до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду через суд першої інстанції ш ляхом подачі апеляційної ска рги. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу апеляційна скарг а подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови. Якщо суб'єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених частино ю четвертою статті 167 цього Ко дексу, було повідомлено про м ожливість отримання копії по станови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Суддя < підпис > О.О. Єфременко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2010 |
Оприлюднено | 13.01.2011 |
Номер документу | 13411153 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Єфременко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні