Рішення
від 14.12.2010 по справі 27/197-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

27/197-10

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

07.12.10р.

Справа № 27/197-10

За позовом Державного підприємства «Придніпровська залізниця»(м. Дніпропетровськ)

до Відкритого акціонерного товариства «Криворізький залізорудний комбінат»(м. Кривий Ріг)

про стягнення плати за користування вагонами у розмірі 5277,84грн.

Суддя Татарчук В.О.

Секретар Дякун А.І.

Представники:

від позивача –Доброгорська Л.В. дов. від 01.01.10 №110, Русанова В.В. дов. від 20.0710 №725   

від відповідача –не з'явився

Суть спору:

Державне підприємство «Придніпровська залізниця»звернулося з позовом до відкритого акціонерного товариства «Криворізький залізорудний комбінат»про стягнення плати за користування вагонами у сумі 5277,84грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним:

-          відповідачем неналежним чином виконані зобов'язання за договором №ПР/М-10401-НЮдч/361 щодо оплати за користування вагонами;

-          ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»не сплачено 5277,84грн. за користування вагоном №66049800;

-          час перебування вагонів у користуванні відповідача зафіксований в пам'ятках форми ГУ-45 №67, які підписані відповідальними працівниками сторін;

-          посилання ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»на те. що вказаний вагон був поданий під навантаження непридатним є безпідставними;

-          всі вагони були оглянуті працівниками залізниці і відповідачем не виконані вимоги Інструкції для обліку наявності та ремонту несправних вагонів від 28.02.1995р.

Відповідач заперечує проти позову з посиланням на те, що:

-          вагон №66049800 після проведення ремонту було повторно передано на під'їзну колію товариства 11.01.10р., однак працівники відповідача дійшли висновку, що вказаний вагон не зможе забезпечити збереження вантажу та склали акт комісійного повернення від 11.01.10р., який позивач відмовився підписувати;

-          вагон було прийнято ДП «Придніпровська залізниця»лише 24.01.10р.

ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»не забезпечив явку представника в судове засідання. Суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача, який був належним чином повідомлений про час та місце судового засідання.

В судовому засіданні 07.12.2010р. були оголошені вступна та резолютивна частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд -

встановив:

21.04.2009р. між ДП «Придніпровська залізниця»(Залізниця) і ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»(Власник колії) був укладений договір №ПР/М-09-НЮдч/361 про експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат», яка примикає до станції Рокувата Придніпровської залізниці (з урахуванням протоколу узгодження розбіжностей від 28.05.2009р.).

Відповідно до п.п. 1, 2 договору, згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів і на умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику колії, що примикає до станції Рокувата Придніпровської залізниці через стрілки №№ 30,32,38,58,21,29,41,71 і яка обслуговується власними локомотивами.

Межею під'їзної колії є знаки «Межа під'їзної колії», які встановлено на відстані:

48,7м - від стрілочного переводу № 3О;

20,0м - від стрілочного переводу № 32;

20,0м - від стрілочного переводу № 38;

57,75м - від стрілочного переводу № 58;

51,9м - від стрілочного переводу №21;

55,5м - від стрілочного переводу № 29;

58,8м - від стрілочного переводу № 41;

53,5м - від стрілочного переводу № 71.

Розгорнута довжина під'їзної колії складає 50029,5 погонних метрів.

Пунктом 5 договору (з урахуванням протоколу розбіжностей від 05.05.2009р.) встановлено, що подача вагонів для під'їзної колії здійснюється:

-          порожніх напіввагонів, в тому числі власних або орендованих під навантаження руди - через інтервал часу - 2,5 години;

-          інші вагони - по повідомленням.

Під маршрутне навантаження станцією Рокувата подаються вагони однією передачею на весь маршрут. У разі відсутності вагонів на весь маршрут дозволяється подача вагонів двома групами. Вагони кожної групи знімаються з обліку після виставлення їх на передавальні колії станції Рокувата і закінчення приймально-здавальних операцій.

Повідомлення про подачу вагонів для під'їзної колії передаються прийомоздавальником станції Рокувата по телефону прийомоздавальнику станції Рокувата-Промислова не пізніше, ніж за 2,0 години до фактичної передачі вагонів з обов'язковою реєстрацією у Книзі повідомлень форми ГУ-2.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 02.12.2009р. по справі №30/209-09 викладені п.15, підпункти 17.1, 17.3, 17.5 пункту 17 договору від 21.04.2009 року №ПР/М-09-НЮдч/361 про експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат», яка примикає до станції Рокувата Придніпровської залізниці, в наступній редакції:

п.15. –«Власник колії сплачує залізниці плату:

- за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами;

- за зберігання вантажів у вагонах - у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення  терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення на підходах до неї) - згідно Правил зберігання вантажів;

- інші збори і платежі за додаткові роботи та послуги, що виконує Залізниця для Власника колії - згідно діючих нормативних документів. Збори і плати вносяться на підставі ст. 62 Статуту залізниць України по передоплаті через розрахунковий підрозділ залізниці з відповідними оголошеними Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення»;

п.п.17.1. –«Розподіл порожніх вагонів під навантаження руди між власником колії та його контрагентом згідно добового наряду виконує начальник зміни під'їзної колії за вказівкою Диспетчера УЗТ».

п.п.17.3. –«Станція Рокувата здійснює підбирання вагонів у двох напрямках для:

- станції Центральна для ВАТ «Суха Балка»;

- станції Рокувата промислова для ВАТ «Кривбасзалізрудком».

п.п. 17.5. –«Для ущільнення конструктивних зазорів в напіввагонах на під'їзній копії для навантаження їх рудою, власнику колії надається 30 хвилин безоплатного часу користування вагонами на всю одночасно подану групу вагонів».

Також, сторони 04.04.2006р. підписали Технологічний процес роботи пункту технічної передачі вагонів на під'їзні колії Криворізького залізорудного комбінату станція Рокувата.

Суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги з таких підстав.

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Частинами 1 і 2 статті 193 Господарського кодексу України встановлено, що:

-          суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться;

-          кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Як вказано вище, між сторонами по справі було укладено договір від 21.04.2009р. №ПР/М-09-НЮдч/361 про експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат», а також Технологічний процес роботи пункту технічної передачі вагонів на під'їзні колії Криворізького залізорудного комбінату станція Рокувата від 04.04.2006р.

Позивачем були виконані умови наведеного договору та Технологічного процесу і 11.01.2010р. о 5год.00хв. на станцію Рокувата було подано 38 порожніх вагонів парку Укрзалізниці в тому числі і вагон №66049800 для забезпечення планових заявок на перевезення.

24.01.2010р. о 00год.05хв. вказані вагони були здані з під'їзної колії по перевізному документу №45988328 в навантаженому стані для перевезення на станцію Ізмаїл-експорт.

Однак, відповідачем не виконаний належним чином п.15 договору від 21.04.2009р. та не було оплачено користування вагоном №66049800 за період з 11.01.2010р. по 24.01.2010р. в сумі 5277,84грн.

Статтею 610 ЦК України встановлено, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Суд враховує, що вагон №66049800 був прийнятим відповідачем 11.01.2010р. і фактично перебував у користуванні останнього до 24.01.2010р. Наведене має визначальне значення для вирішення даного спору.

Час перебування вагонів у користуванні відповідача зазначений в Пам'ятках форми ГУ-45 №67 (підписана представниками сторін без заперечень), а також ГУ-45 №103 (підписана відповідачем із запереченнями).

Відомість плати за користування наведеними вагонами форми ГУ-46 №24019011 була підписана відповідачем із запереченнями.

ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»не спростовано твердження позивача про те, що перед подачею на під'їзну колію 11.01.2010р. вагони (в тому числі вагон №66049800) були оглянуті працівниками вагонного господарства і станції та підготовлені під навантаження.

Пунктами 7.1, 7.3 підписаного сторонами Технологічного процесу від 04.04.2006р. передбачений наступний порядок технічної передачі вагонів на під'їзні колії:

- Усі вагони, які передаються на під'їзні колії, пред'являються до огляду черговим по станції з записом у книзі форми ВУ-14 з вказівкою номера колії. При передачі групи вагонів до 15 одиниць у книзі записуються номера кожного вагону, більше 15 вагонів - номера головного і хвостового вагонів з вказівкою загальної кількості пред'явлених вагонів;

- Огляд вагонів виконується з обох сторін оглядачами вагонів ПТП і промислового  підприємства  одночасно. Організація та порядок огляду вирішується сторонами виходячи з оперативних можливостей підприємства і залізниці. При цьому перевіряється технічний стан деталей, вузлів і взагалі вагонів. Технічний стан навантажених вагонів перевіряють   зовнішнім оглядом, порожніх - оглядом як зовнішніх, так і внутрішніх поверхонь вагонів.

Таким чином, наведеним Технологічним процесом передбачений порядок передачі та огляду вагонів за участю і представника ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат». Відповідач взагалі не повинен був приймати несправний вагон.   

Відповідно до Інструкції для обліку наявності та ремонту несправних вагонів, затвердженої заступником генерального директора Укрзалізниці 28.02.1995р.:

- п.2.1.1 Несправним вважається вагон вантажного або пасажирського парку, непридатний за технічним станом для експлуатації, що не забезпечує безпеку руху, цілісність вантажів, нормальні умови перевезення пасажирів і не відповідає іншим вимогам Правил технічної експлуатації. Ці вагони мають бути забраковані і оформлені повідомленнями на ремонт форми ВУ-23;

- п.2.1.5 Моментом зарахування до наявності несправних вантажних вагонів для всіх видів ремонту, пасажирських та РРС - на поточний ремонт, вважається час прибуття на станцію поїзда, від якого відчіплюються несправні вагони, у решті випадків - час виявлення несправного вагона, вказаний у повідомленні на ремонт форми ВУ-23 або у телефонограмі (телеграмі) станції, де знаходиться вагон, що потребує ремонту;

- п. 2.1.6 Повідомлення на ремонт форми ВУ-23 видається на кожний вантажний, пасажирський вагон, рефрижераторну секцію (поїзд) та АРВ як інвентарного парку Укрзалізниці, так і той, що належить іншим підприємствам, організаціям та відомствам   України, який підлягає капітальному, деповському, поточному відчіплювальному ремонту, укрупненому технічному обслуговуванню ТО-3;

- п. 2.1.11 Повідомлення на ремонт вагона форми ВУ-23 не видається на вагони:

1) які ремонтуються безвідчіплювальним ремонтом у парках прибуття та відправлення і при підготовці вагонів до перевезень у межах норм часу, встановлених технологічним процесом роботи;

2) справні, що подаються під очищення, промивання, пропарювання, дезинфекцію, нейтралізацію та льодопостачання, а також для обладнання під спеціальні перевезення і роз обладнання після них;

3) підприємств та організацій Укрзалізниці, а також власні вагони інших організацій та підприємств України, що не використовуються для планових перевезень вантажів і не мають права виходу на колії загального користування, які підлягають плановим видам ремонту за укладеними договорами;

4) вагони-механізми.

Час закінчення технічного обслуговування вказаних вагонів зазначений в книзі ф. ВУ-14 і підтверджений повідомленнями на ремонт ф. ВУ-23, ВУ-36.

Вагон №66049800 перебував на технічному обслуговуванні працівниками позивача з 03год.25хв. 05.01.2010р. по 11год.20хв. 10.01.2010р. згідно з повідомленням форми ВУ-23М №6617, ВУ-36М №9667. Після вказаного обслуговування вагон згідно пам'ятки про подавання вагонів форми ГУ-45 №67 був зданий відповідачу на під'їзну колію для навантаження о 05год.00хв 11.01.2010р. Наведена пам'ятка підписана представниками сторін.

В ході вирішення спору відповідачем не виконані вимоги ч.1 ст.33 ГПК України та не доведений факт подання позивачем 10.01.2010р. непридатного для завантаження вагону №66049800.      

З урахуванням викладеного суд задовольняє вимоги в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

вирішив:

Позов задовольнити.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Криворізький залізорудний комбінат»(50029, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Симбірцева, 1, ідентифікаційний код 00191307) на користь державного підприємства «Придніпровська залізниця»(49600, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108, ідентифікаційний код 01073828) 5277,84грн. –плати за користування вагонами, 102грн. - витрат по сплаті державного мита, 236грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя                                                                                          Татарчук В.О.

Дата підписання рішення, оформленого у відповідності до ст.84 ГПК України - 13.12.2010р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення14.12.2010
Оприлюднено13.01.2011
Номер документу13411933
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —27/197-10

Судовий наказ від 24.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Татарчук Володимир Олександрович

Рішення від 14.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Татарчук Володимир Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні