Рішення
від 15.12.2010 по справі 2/273-10(9/64-10)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/273-10(9/64-10)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

14.12.10р.

Справа № 2/273-10(9/64-10)

За позовом  Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ  

до  Відкритого акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат", м.Кривий Ріг 

про стягнення 6 202 грн. 08 коп.

            

Суддя  Боділовська М.М.

Представники:

  від Позивача: Селяков О.В., довіреність № 416 від 01.01.10р., Шляєв І.В., довіреність № 415 від 01.01.10р.

від Відповідача: Сотніков П.М., довіреність № 11/81 від 28.12.09 

СУТЬ СПОРУ:

Розглядається позов Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ до Відкритого акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат", м.Кривий Ріг про стягнення 6 202,08 грн.

Позивач підтримує позовні вимоги в повному обсязі. Відповідач позов не визнає з підстав, викладених у відзиві на позов.

В судовому засіданні  оглошено вступну та резолютивну частини рішення, відповідно до ст.85 Господарського процесуального кодексу Українию

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд-

Встановив:

Відокремлений структурний підрозділ "Криворізька дирекція залізничних перевезень" ДП "Придніпровська залізниця" має договірні відносини з ВАТ "Північний ГЗК" по договору від 12.04.2007 року № ПР/М-07-2/14-НЮдч "Про експлуатацію залізничної під"їздної колії ВАТ "Північний ГЗК", яка примикає до ст.Терни і Рядова  Придніпровської залізниці, в п.7 якого вказано, що власні вагони здаються на під"їзні колії комбінату в тій кількості, в якій прибули на станції Терни та Рядова.

В травні та червні 2009 року на підходах до станції Терни, Рядова та на коліях станції Терни, Рядова затримувалися порожні власні вагони, які прямували на адресу ВАТ "Північний ГЗК" по повним перевізним документам (п.6.4 Збірника № 16 Правил перевезень та тарифів залізничного транспорту України "Порожні власні вагони перевозяться за перевізними документами, в яких у графі "Найменування вантажу" вказується "Власний вагон (найменування власника) направляється до пункту навантаження"), із-за скупченості вагонів на станції Терни по причині незбирання з колій станції одержувачем прибувших на його адресу вантажів. За цими фактами станціями Криворізької дирекції у порядку, передбаченому п.9,10 Правил користування вагонами та контейнерами, складено акти про затримку вагонів , на підставі яких складалися відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46 № 12069391 на суму 6 202,08 грн., яку працівники комбінату підписали з запереченнями: "З нарахованою сумою не згодні. ВАТ "Північний ГЗК"  готовий прийняти дані вагони на п/к".

Зайнятість прийомо-відправочних колій до ст.Терни, згідно технологічного процесу роботи станції, планує поїздний диспетчер дирекції, з урахуванням підводу під навантаження вагонів УЗ, запитуємих власних вагонів інших операторів, маневрової роботи, необхідності приймання навантажених маршрутів з Північного ГЗК, обгону локомотивів, для чого необхідна наявність вільних колій на станції. В момент надання наказів про затримку вагонів на підходах до станції призначення на коліях станції призначення затримувалися власні вагони, які не приймалися комбінатом на свою під"їзну колію, про що складалися акти загальної форми.

Згідно Статуту залізниць України:

- ст.46: "Одержувач зобов"язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу";

- ст.125: "Після прибуття на станцію призначення вантажу всю вдповідальність перед залізницею щодо цього перевезення несе одержувач";

- ст.119: "За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати".

Відповідно до вимог Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Мінтрансу України від 25.02.1999 року № 113 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.03.1999 року за № 165/3458, а саме:

- п.п. 3 п.ІІ: облік часу користування вагонами і контейнерами  та нарахування плати за користування ними проводиться на станції відправлення та призначення за "Відомістю плати за користування вагонами (контейнерами)" форми ГУ-46, яка складається на підставі "Пам"яток про користування вагонами (контейнерами)" форми ГУ-45, "Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а, "Актів загальної форми ГУ-23";

- п.п.9 п.ІІІ: "Про затримку вагонів і контейнерів з вини вантажовласника на підходах до станції призначення залізниця видає наказ";

- п.п.10 п.ІІІ: "Облік затриманих на підходах вагонів здійснюється станцією, на якій вони простоюють, на підставі акта про затримку вагонів, що складаються станцією. Усі дані, вказані в  цьому акті, передаються станцією у "Повідомленні про затримку вагонів" до інформаційно-обчислювального центру залізниці та на станцію призначення. Станція призначення інформує вантажовласника про затримку вагонів з його вини, передаючи йому копію Повідомлення про затримку вагонів не пізніше двох годин після його отримання";

- п.п.12 п.ІІІ: загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година".

Плата за користування вагонами розраховується із застосуванням ставок плати за користування вантажними вагонами залізниць, зазначеними в Таблиці 1 розділу 5 Тарифного керівництва № 1, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв"язку України від 26.03.09р. № 317 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.09р. за № 340/16356., і становить 6 202,08 грн.

Відповідач позов не визнає з наступних підстав.

Статтею 71 Статуту залізниць України встановлено, що взаємовідносини Залізниці з власником колії, порядок і умови експлуатації залізничних під"їзних колій визначаються договором.

12 квітня 2007 року між ВАТ "ПівнГЗК" та ДП "Придніпровська залізниця" було укладено тимчасову угоду № ПР/М-07-2/14-1495  НЮдч про експлуатацію під"їздних колій ВАТ "ПівнГЗК", яка примикає до станції Терни та Рядова Придніпровської залізниці.

В пункті 6 угоди зазначено, що вагони, які прибули на ст.Терни Придніпровської залізниці для ВАТ "ПівнГЗК", подаються локомотивом залізниці на одну з колій №№ 1,2,3,4,5,6,7,8,13 ст.Терни, за вказівкою чергової станції.

Статтею 119 Статуту залізниць України та Правилами користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Мінтранспорту України від 25.02.1999 року № 113 передбачено, що за користування вагонами і контейнерами вантажовідправники, вантажоодержувачі, власники під"їздних колій, порти, організації, установи, фізичні особи - СПД вносять плату (п.2 Правил).

Час користування вагонами на залізничних під"їздних коліях, що обслуговуються локомотивами власників колій, обчислюються з моменту їх передавання на передавальних коліях (п.7 Правил). Згідно п.12 Правил, загальний час, за який вноситься плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з вини вантажовласника та час перебування їх у безпосередньому його розпорядженні. За п.13 Правил, плата за користування стягується з вантажовласника також у разі затримки вагонів (контейнерів) під час перевезення в усіх випадках, крім тих, які залежать від залізниці.

Відповідач вважає, що Позивачем не надано доказів, які доводять, що усі колії станції Терни були зайняті вагонами, які прибли на адресу Відповідача і це унеможливлювало прийняття інших вагонів на станцію  та подачу їх на під"їздну колію.

Після складання наказів про затримку вагонів залізниця повідомляла ВАТ "ПівнГЗК" про затримку вагонів. Після отримання повідомлень Відповідач доводив до відома залізниці про готовність прийняти затримані вагони на під"їзні колії, про що було зроблено відповідні записи на повідомленнях.

Час затримки цих вагонів та надання локомотивів для їх подальшого  перевезення визначався залізницею на свій розсуд. Фактично залізниця самостійно здійснювала керування рухом власних вантажних вагонів, що передбачено п.6.6 Правил реєстрації та експлуатації власних вантажних вагонів, за що плата за користування вагонами не нараховується, оскільки немає участі Відповідача у здійсненні таких операцій.

Відповідач вважає, що Позивач не довів належним чином вину Відповідача у затримці вагонів і відсутні підстави для нарахування плати за користування вагонами, передбачені ст.119 Статуту залізниць України, на які посилається Позивач.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив, що документально підтверджуються вимоги Позивача про стягнення  з Відповідача 3 698,16 грн. - суми основного боргу з урахуванням ПДВ. На Відповідача належить покласти судові витрати пропорційно розміру задоволених позовних вимог, згідно ст.49  Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись викладеним, ст.49, ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд-

ВИРІШИВ:

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" (ЄДРПОУ 0336833, 50079, м.Кривий Ріг, р/р 26003117700, 26002117701 у відділенні № 1 ЗАТ "Донгорбанк" м.Кривий Ріг, МФО 334970, ЄДРПОУ 20365318) на користь Державного підприємства  "Придніпровська залізниця" (49602, м.Дніпропетровськ, пр.К.Маркса,108, р/р 26039000002000 в ДФ АБ "Експрес-Банк", м.Дніпропетровськ, МФО 306694, ЄДРПОУ 01073828) 3 698,16 грн. (три тисячі шістсот дев"яносто вісім грн. 16 коп.) основного боргу, 102,00 грн. (сто дві грн. 00 коп.) державного мита; 140,73 грн. (сто сорок грн. 73 коп.) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ.

В решті позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Рішення суду може бути оскаржено протягом десяти  днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя

 М.М. Боділовська

Повне рішення підписано 20.12.2010 року.

 

   

Дата ухвалення рішення15.12.2010
Оприлюднено13.01.2011
Номер документу13412081
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 6 202 грн. 08 коп.            &nbsp

Судовий реєстр по справі —2/273-10(9/64-10)

Судовий наказ від 30.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

Рішення від 15.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні