Рішення
від 16.12.2010 по справі 9/339-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/339-10

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

16.12.10р.

Справа № 9/339-10

За позовом  Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів", м. Нікополь Дніпропетровської області  

до  Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ 

про стягнення 5005 грн. 22 коп.

            

Суддя  Подобєд І.М.

При секретарі судового засідання Синяговська Є.С.

Представники:

  Від позивача - Добровольський А.Т., ю/к., довіреність № 70-4016 від 19.08.2009 р.  

  Від відповідача - Селяков О.В., ю/к., довіреність № 416 від 01.01.2010 р.  

СУТЬ СПОРУ:

ВАТ "Нікопольський завод феросплавів" звернулось у листопаді 2010 року із позовом до ДП "Придніпровська залізниця", в якому просить господарський суд стягнути з відповідача на свою користь вартість майнової шкоди у розмірі 5005,22 грн., спричиненої внаслідок недостачі вугілля антрациту АМ у кількості 10000 кг. Вказує, що станцією Нікополь Придніпровської залізниці було складено комерційні акти АА № 037170/122 від 12.07.2010р., № 037175/127 від 23.07.2010р., № 037176/128 від 26.07.2010р. про нестачу вантажу у вагонах №№ 67571273, 66962747, 67883777, що прибули по залізничним накладним № 52249890 від 08.07.2010р., № 52249927 від 18.07.2010р., № 52249936 від 21.07.2010р. відповідно.

Відповідач письмовий відзив на позов не надав. Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, але належних доказів на спростування позовних вимог суду не надав.   

В судовому засіданні 16.12.2010р. оголошено вступну та резолютивну частину судового рішення, згідно ст. 85  Господарського процесуального кодексу України.

          Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд -

        встановив:

Як вказує Позивач - Відкрите акціонерне товариство "Нікопольський завод феросплавів", між ним та Товариством з обмеженою відповідальністю "Шахта "Садова" укладений договір № 904259 від 02.11.2009р., на виконання умов якого вантажовідправником –ТОВ "Шахта "Садова" зі станції Янівський Роз'їзд Донецької залізниці на станцію призначення Нікополь Придніпровської залізниці у вагонах                №№ 67571273, 66962747, 67883777 по залізничним накладним № 52249890 від 08.07.2010р.,          № 52249927 від 18.07.2010р., № 52249936 від 21.07.2010р. відповідно  на адресу Позивача направлявся вантаж –антрацит АМ, перевезення якого здійснював Відповідач –Державне підприємство "Придніпровська  залізниця".

Зазначений вантаж був виданий вантажоодержувачу –Позивачу у відповідності до ст. ст. 52, 129 Статуту залізниць України, разом із складеними на станції призначення Нікополь  Придніпровської залізниці комерційними актами, складеними в порядку доповнення до актів загальної форми станції Запоріжжя Ліве Придніпровської залізниці №№ 5485, 5437, станції Синельникове Придніпровської залізниці № 1930 зі змісту яких вбачається наступне:

- згідно акту АА № 037170/122 від 12.07.2010р., у вагоні № 67571273 вага нетто менш вказаної в документах на 3500 кг. Згідно залізничної накладної № 52249890 від 08.07.2010р., вагон завантажений нижче бортів у вологому стані, поверхня вугілля та периметр вагону  промарковані синьою фарбою. У дійсності навантаження  нижче бортів 15-20 см, маркування не проглядається. Над 2 та 7 люками виявлені поглиблення.

- згідно акту АА № 037175/127 від 23.07.2010р., у вагоні № 66962747 вага нетто менш вказаної в документах на 2300 кг. Згідно залізничної накладної № 52249927 від 18.07.2010р., вагон завантажений нижче бортів у вологому стані, поверхня вугілля та периметр вагону  промарковані білою фарбою. У дійсності навантаження  нижче бортів 10 см, вантаж маркований білою фарбою. Над 1 та 2 люками виявлені поглиблення, маркування порушене.

- згідно акту АА № 037176/128 від 26.07.2010р., у вагоні № 67883777 вага нетто менш вказаної в документах на 4200 кг. Згідно залізничної накладної № 52249936 від 21.07.2010р., вагон завантажений нижче бортів у вологому стані, поверхня вугілля та периметр вагону промарковані білою фарбою. У дійсності навантаження нижче бортів 20 см, вантаж маркований крім поглиблень над 1, 3-4 люками.

З відомостей, наведених в комерційних актах, вбачається, що недостатній вантаж у вказаних вагонах вміститися міг. Двері та люки вагону зачинені, слідів втрати та течі вантажу не виявлено.

На виконання умов договору № 904259 від 02.11.2009р. постачальник вантажу вугілля АМ ТОВ "Шахта "Садова" виставив покупцю - Позивачу рахунки № 09/07 від 08.07.2010р., № 26/07 від 18.07.2010р., № 36/07 від 21.07.2010р., на загальну суму 118680,55 грн. (з ПДВ), який був повністю оплачений Позивачем, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами.

З зазначених рахунків ТОВ "Шахта "Садова" вбачається, що вартість однієї тони вантажу вугілля АМ визначена постачальником у сумі 716,67 грн.

За розрахунком Позивача, виконаним згідно п. 27 Правил видачі вантажів, з урахуванням природної втрати у 2 %, вартість втраченого вантажу у вагоні № 67883777 становить 2390,81 грн., у вагоні № 66962747 вартість втраченого вантажу становить 791,20 грн., вартість втраченого вантажу у вагоні № 67571273 становить 1823,21 грн., а усього на загальну суму 5005,22 грн.

Отже, розмір спричинених Позивачу збитків складає 5005,22 грн., який на час розгляду справи залишається не відшкодованим Відповідачем.      

З урахуванням встановлених обставин позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Спірні відносини сторін виникли при перевезенні вантажів залізницею, тому мають регулюватися Статутом залізниць України, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998р. № 457 та визначає обов'язки, права і відповідальність залізниці, а також підприємств, організацій, установ, які користуються залізничним транспортом.

Як вбачається зі змісту наявних в матеріалах судової справи залізничних накладних № 52249890 від 08.07.2010р., № 52249927 від 18.07.2010р., № 52249936 від 21.07.2010р. та комерційних актів АА № 037170/122 від 12.07.2010р., № 037175/127 від 23.07.2010р.,            № 037176/128 від 26.07.2010р., визначення маси вантажу у вагонах №№ 67571273, 66962747, 67883777, а також навантаження здійснювалося засобами відправника –ТОВ "Шахта "Садова".

Окрім того, зазначені залізничні накладні містить вказівку відправника на маркування вантажу вапном, яке в подальшому було порушене.

За змістом ст. ст. 110, 113, 114 Статуту залізниць України та ст. ст. 306, 314, 315 Господарського кодексу України, залізниця несе відповідальність за схоронність вантажу з часу його прийняття до перевезення і до моменту видачі одержувачу і, як перевізник, відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з незалежних причин.

          У відповідності до ст. ст. 110, 129 Статуту залізниць України, залізниця несе відповідальність за збереження від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому підприємству; обставини, які можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, посвідчуються комерційним актом.

          Як свідчать обставини, наведені у вищевказаних комерційних актах, що були складені  в порядку доповнення до актів загальної форми станції Запоріжжя Ліве Придніпровської залізниці №№ 5485, 5437, станції Синельникове Придніпровської залізниці № 1930, у вагонах №№ 67571273, 66962747, 67883777 були виявлені ознаки часткової втрати вантажу.  

Згідно ст. 115 Статуту залізниць України, вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка  або іншого документа відправника, який  підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу. Вартість вантажів, які належать громадянам і вартість яких не було оголошено під час відправлення,  визначається за  цінами,  що діють  у  тому  місці  і  на  той  час,  де  і  коли  здійснюється відшкодування збитків.

Право пред'явлення перевізникові претензій і позовів, що випливають із договору перевезення, належить відправнику вантажу або його одержувачу, згідно положень ст. 925 Цивільного кодексу України.

На підставі викладеного, з урахуванням встановлених обставин, суд доходить висновку, що перевізником - Відповідачем не було виконано належним чином свого обов'язку із забезпечення схоронності переданого йому до перевезення вантажу, внаслідок чого Позивачу, як вантажоодержувачу, була спричинена фактична шкода, а тому позовні вимоги Позивача до Відповідача про примусове стягнення суми 5005,22 грн. на відшкодування збитків від недостачі вантажу, виходячи з вартості 1 тони вантажу у 716,67 грн., тобто за цінами вантажовідправника, визначеними в рахунках на оплату, - є обґрунтованими та   підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати у справі покладаються на Відповідача, згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст. ст. 4, 32-34, 36, 43, 45, 49, 82-85, 116-117 Господарського процесуального кодексу України, суд -

        В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.  

Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця” на користь Відкритого акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів" суму 5005 грн. 22 коп. збитків від недостачі вантажу, 102 грн. витрат на держмито, 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

 Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня складення його повного тексту і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя

 І.М. Подобєд

Повне рішення складено 21.12.10р.

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено13.01.2011
Номер документу13412375
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/339-10

Судовий наказ від 04.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Рішення від 16.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні