Постанова
від 19.12.2007 по справі а8/173-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А8/173-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

  

19.12.07р.

Справа № А8/173-07

За позовом          Прокурора Бабушкінського району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (м. Дніпропетровськ)

до          Закритого акціонерного товариства виробниче об?єднання "Центр" (м.Дніпропетровськ)

про стягнення 3 400,00 грн.

Суддя Дубінін І.Ю.

Представники:

прокурор:                    Дзюба В.В.

від позивача:          Харечко К.В. –пров. спеціаліст (дов. № 2192/01-19/03 від 21.11.07 р.)

від відповідача:          не з'явився

Суть          спору:

Прокурор звернувся в інтересах держави в особі Дніпропетровського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом до відповідача про стягнення з останнього в доход державного бюджету штрафу в сумі 3 400 грн. 00 коп.

Позов мотивовано тим, що відповідачем не виконане розпорядження позивача № 1353-ДН від 30.11.04 р. «Про усунення правопорушень законодавства про цінні папери».

Позивач вимоги прокурора підтримав у повному обсязі.

Ухвалою господарського суду від 19.07.07 р. провадження у справі було зупинене.

Ухвалою господарського суду від 20.11.07 р. провадження у справі було поновлене.

Відповідач у судове засідання не з'явився тричі, відзив на позов та витребувані судом документи не надав.

Господарський суд вважає за можливе розглянути справу за відсутністю відповідача, оскільки останній був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, що підтверджується направленням ухвал суду на юридичну адресу відповідача, вказану у довідці облстату від 11.10.07 р.

Вислухавши прокурора та позивача, розглянувши матеріали справи, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

Статтею 121 Конституції України на органи прокуратури покладено представництво інтересів держави в суді.

Відповідно до ст. 60 КАС України, у випадках, встановлених законом, прокурор може звертатися до адміністративного суду з адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим кодексом та іншими законами і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.

Частина друга ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачає, що підставою представництва прокуратурою у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Частиною п'ятою ст. 36-1 цього Закону встановлено: "прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах".

Згідно рішенню Конституційного Суду України від 08.04.99 р. № З-рп/99, прокурори і їх заступники мають право звертатися до суду з позовними заявами в інтересах держави. Оскільки "інтереси держави є оціночним поняттям", прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту та зазначає орган уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, і ця заява, за ст. 2 Господарського процесуального кодексу України, є підставою для порушення справи в господарському суді.

Пунктом 2 зазначеного рішення встановлено, що під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах" потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади, орган, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямованої на захист інтересів держави.

Таким органом відповідно до ст.ст. 6, 7, 13, 143 Конституції України може виступати орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

Відповідно до ст.ст. 5, 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи, на який Законом покладено обов'язок здійснення відповідних функцій у сфері ринку цінних паперів та основними завданнями якого є:

1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів;

2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних;

3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, додержання законодавства у цій сфері;

4) захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень;

5) сприяння розвитку ринку цінних паперів;

6) узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

За таких обставин прокурором правильно визначено орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

В ході проведеної прокуратурою перевірки дотримання вимог законодавства у сфері обігу цінних паперів було встановлено, що 13.12.05 р. Дніпропетровське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку актом № 1490-ДН зафіксувало факт порушення ЗАТ „ВО „Центр" вимог п. З ст. 4 Закону України „Про національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні", та п. 1.16 Положення про вимоги до сертифікатів цінних паперів, випущених у документарній формі, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 95 від 31.07.1998 року, а саме: емітентом цінних паперів - ЗАТ „ВО „Центр" - не приведено сертифікати цінних паперів у відповідність до вимог зазначеного Положення про вимоги до сертифікатів цінних паперів, випущених у документарній формі.

Відповідач не виконав вимоги розпорядження територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1353-ДН від 30.12.04 року про усунення зазначених вище порушень, чим порушив вимоги п. 10 ст. 8 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Відповідно до абз. 4 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів —у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Статтею 12 вказаного Закону, встановлено, що штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії чи головою відповідного територіального органу після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф.

Розгляд справ про правопорушення в сфері ринку цінних паперів здійснюється згідно Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 27 від 13.02.01 р.

Відповідно до п.1.11. зазначених Правил, юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення не пізніше трьох років з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше трьох місяців з дня його виявлення, за винятком порушень, за вчинення яких передбачено накладення штрафів.

Згідно ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", постановою уповноваженої особи Дніпропетровського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1471-ДН від 22.12.05 р. за вказане порушення на ЗАТ „ВО „Центр" було накладено штраф у розмірі 3400 грн., який підлягав сплаті до Державного бюджету України.

До цього часу вказаний штраф в добровільному порядку відповідачем не сплачено, чим державі заподіюється шкода у вигляді ненадходження грошових коштів до державного бюджету.

Згідно із ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись Законом України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, ст.ст. 9, 17, 87, 89, 94, 98, 158, 160-163, 186, 264 КАС України, господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства виробниче об?єднання "Центр" (49118, м.Дніпропетровськ, вул.. Чаплинська, 96, код 30004562, рахунок в установах банків відсутній) в доход держбюджету (за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації 23030300 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ 101, на рахунок територіального органу казначейства в м. Дніпропетровську) –3400,00 грн. штрафу.

Постанова може бути оскаржена в порядку та в строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Суддя                                                                                                    І.Ю. Дубінін

Постанова підписана 24.01.08р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення19.12.2007
Оприлюднено11.02.2008
Номер документу1342220
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а8/173-07

Постанова від 19.12.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

Ухвала від 20.11.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

Ухвала від 19.07.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

Ухвала від 18.06.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні