Рішення
від 28.12.2010 по справі 9/365-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/365-10

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

23.12.10р.

Справа № 9/365-10

За позовом  Одеської залізниці, м. Одеса 

до  Товариства з обмеженою відповідальністю "Стеклогруп", м. Дніпропетровськ 

про стягнення 21060, 00 грн.

            

Суддя  Подобєд І.М.

При секретарі судового засідання Синяговська Є.С.

Представники:

  Від позивача - Бондаренко М.В., ю/к., довіреність б/н від 04.01.2010 р.  

  Від відповідача - Михайлик Н.В., представник,  довіреність № 10 від 12.10.2010р. 

СУТЬ СПОРУ:

Одеська залізниця звернулася у грудні 2010 року із позовом до ТОВ "Стеклогруп", в якому просить господарський суд стягнути з Відповідача на свою користь грошові кошти в сумі 21060,00 грн. штрафу за невірно вказану у залізничній накладній № 44964228 масу вантажу. Вказує, що це порушення було виявлено 29.06.2010р. на станції Знам'янка Одеської залізниці, про що був складений комерційний акт АА№ 054988/533/1 від 29.06.2010р. Обґрунтовує свої вимоги тим, що згідно ст. ст. 24, 118 і 122 Статуту залізниць України, Відповідач має нести відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей зазначених ним у накладній.

          Відповідач вважає обґрунтованими викладені Позивачем доводи у позовної заяви. Проте вказує, що в матеріалах судової справи відсутні докази на підтвердження огляду вагів і технічного паспорту на ваги. Вважає, що жодних збитків Одеській залізниці з боку ТОВ "Стеклогруп" завдано не було, у зв'язку із чим просить відмовити у позові з тих підстав, що Позивачем не надано належних доказів для стягнення суми штрафу.

           В судовому засіданні 23.12.2010р. оголошено вступну та резолютивну частину судового рішення, згідно ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.

          Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, господарський суд -

        встановив:

          У червні 2010 року Позивачем –Одеською залізницею згідно із залізничною накладною № 44964228 від 26.06.2010р. надавались Відповідачу - Товариству з обмеженою відповідальністю "Стеклогруп" послуги з перевезення залізницею вантажу –бію скляному у вагонах №№ 67157446, 67850644 від станції Супрунівка Південної залізниці до станції Вільногірськ Придніпровської залізниці для одержувача вантажу –ТОВ “Вільногірське скло”.

Отже, вантажовідправником зазначеного вантажу був Відповідач, в той час як перевезення цього вантажу здійснював Позивач.

29.06.2010р. на станції Знам'янка Одеської залізниці в результаті зважування на тензометричних динамічних вагах було виявлено наступне:

-          у вагоні № 67157446 згідно даних залізничної накладної № 44964228 нетто –60000, в той час як фактично виявлено нетто 48100 кг, тобто зменшення маси вантажу на 11900 кг, про що складено акт загальної форми № 16998;

-          у вагоні № 67850644 згідно даних залізничної накладної № 44964228 нетто –65000, в той час як фактично виявлено нетто 46400 кг, тобто зменшення маси вантажу на 18600 кг, про що складено акт загальної форми № 16999.

Даний факт підтверджується також витягом із книги перезважування станції Знам'янка Одеської залізниці, розпочатої 01.01.2008р. (перезважування здійснювалося 29.06.2010р.  з 10-30 год. по 10-50 год.), та протоколом результату зваження потягу, до складу якого входили спірні вагони, копії яких знаходяться в матеріалах судової справи.   

          Таким чином, дійсна маса зазначеного вантажу у вагонах №№ 67157446, 67850644  у дійсності складала на 30500 кг менше ніж це було вказано Відповідачем у залізничній накладній № 44964228 від 26.06.2010р., про що станцією Знам'янка Одеської залізниці складений комерційний акт АА№ 054988/533/1 від 29.06.2010р.

Як вказано у зазначених загальних та комерційному актах, вантаж завантажений навалом, на рівні висоти бортів. Слідів втрати або просипання вантажу немає.  

З урахуванням встановлених обставин позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.5 ст. 306 Господарського кодексу України загальні умови перевезення вантажів, а також особливості умови перевезення окремих видів вантажів (вибухових речовин, зброї, отруйних, легкозаймистих, радіоактивних та інших небезпечних речовин тощо) визначаються цим кодексом і виданими відповідно до нього транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Спірні відносини сторін виникли при перевезенні вантажів залізницею, тому мають регулюватися Статутом залізниць України, який визначає обов'язки, права і відповідальність залізниці, а також підприємств, організацій, установ, які користуються залізничним транспортом.

Статтею 6 Статуту залізниць України визначено, що накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача.

Згідно з положенням ст. 37 Статуту залізниць України, під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса; маса вантажів  визначається відправником.

Оформлення накладної має здійснюватися у відповідності до Правил оформлення перевізних документів (затверджені Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 року №644).

Згідно з п.2.1 Правил оформлення перевізних документів, вантажовідправник при заповненні комплекту перевізних документів повинен вказати масу вантажу у кілограмах.

В силу приписів ст. 24 Статуту залізниць України, вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній. Залізниця має право перевірити правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.

У відповідності до ст. 129 Статуту залізниць України, обставини, які можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, посвідчуються комерційним актом.

Як вбачається зі змісту залізничної накладної № 44964228 від 26.06.2010р. та комерційного акту АА№ 054988/533/1 від 29.06.2010р., визначення маси вантажу у вагонах №№ 67157446, 67850644 , а також навантаження здійснювалося засобами відправника, тобто Відповідача.

Також вказаним комерційним актом АА№ 054988/533/1 від 29.06.2010р. у встановленому порядку засвідчено факт нестачі вантажу та відсутність ознак його розкрадання або втрати під час перевезення.

Позивачем надана до матеріалів справи засвідчена копія технічного паспорту вагонних ваг по станції Знамянка Одеської залізниці із відмітками про їх періодичну повірку, що спростовує доводи Відповідача про відсутність у Позивача належних доказів на підтвердження неправильно визначеної маси вантажу.

Таким чином, за вказаних обставин всі наслідки за неправильності відомостей, зазначених у накладній мають бути покладені на Відповідача.

          Згідно зі ст. 122 Статуту залізниць України, за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту. При цьому відправник несе  перед  залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.

          У відповідності до ч.1 ст. 118 Статуту залізниць України, за пред'явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.

За розрахунком Позивача, вартість перевезення вантажу у вагоні № 67157446 складає 2092,00 грн., у вагоні № 67850644 –2120,00 грн., а відтак з Відповідача підлягає стягненню штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати у сумі 21060,00 грн. (2092,00 грн. + 2120,00 грн. х 5 х 2 = 21060,00 грн.).

          Відповідач доказів добровільної сплати зазначеного штрафу на час розгляду справи суду не надав.

          В силу положень ст. 16 Цивільного кодексу України та ст. 20 Господарського кодексу України, держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів, зокрема, шляхом застосування штрафних санкцій.

          Відповідачем були порушенні вищевказані вимоги Статуту залізниць України, тому позовні вимоги Позивача про примусове стягнення з Відповідача 21060,00 грн. штрафу у розмірі п'ятикратної провізної плати за неправильне зазначення маси вантажу - є обґрунтованими і підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати у справі покладаються на Відповідача, згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст. ст. 4, 32-34, 43-45, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Стеклогруп" на користь Одеської залізниці суму 21060 грн. штрафу, 210 грн. 60 коп. витрат на державне мито, 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

 Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня складення його повного тексту і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя

 І.М. Подобєд

Повне рішення складено-27.12.2010р.

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення28.12.2010
Оприлюднено14.01.2011
Номер документу13422999
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/365-10

Судовий наказ від 10.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Рішення від 28.12.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні