Харківський окружний адм іністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнськ а, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
23.12.2010 р. №2а- 15384/10/ 2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді - Бартош Н.С.,
при секретарі судового зас ідання Чупікової О.С.,
за участю представника поз ивача - Семенченка В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Харкові справу за адміні стративним позовом Державно ї податкової інспекції у Кра снокутському районі Харківс ької області до ОСОБА_2 пр о стягнення заборгованості, -
встановив:
Позивач, Державна податкова інспекція у Красн окутському районі Харківськ ої області, звернувся до Харк івського окружного адмініст ративного суду з позовом до ОСОБА_2, в якому просить суд стягнути з відповідача на ко ристь державного бюджету заб оргованість з земельного под атку в сумі 382,81 грн. на р/р 33212813700328, МФ О 851011, код 24134395, банк ГУДК в Харківс ькій області, одержувач УДК у Краснокутському районі, обґ рунтовуючи свої вимоги насту пним.
Відповідач має у власності земельну частку (пай) в розмір і 4,6743 га, що підтверджено держа вним актом № 002486 серії ХР.
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про плату за землю»об 'єктом плати за землю є земель на ділянка, а також земельна ч астка (пай), яка перебуває у вл асності або користуванні, у т ому числі на умовах оренди.
Суб' єктом плати за землю (п латником) є власник земельно ї ділянки, земельної частки (п аю) і землекористувач, у тому ч ислі орендар.
Відповідно до ч. 5 ст. 7 Закону України «Про плату за землю» ставки земельного податку з а земельні ділянки (за винятк ом сільськогосподарських уг ідь) диференціюють та затвер джують відповідні сільські, селищні, міські ради виходяч и із середніх ставок податку , функціонального використан ня та місцезнаходження земел ьної ділянки, але не вище ніж у два рази від середніх ставок податку з урахуванням коефі цієнтів, встановлених частин ами другою і третьою цієї ста тті.
Пунктом 1 Рішення ХХХXIV сесії V скликання Рябоконевської с ільської ради Краснокутсько го району Харківської област і від 21 травня 2010 року затвердж ені ставки земельного податк у за земельні ділянки, отрима ні в рахунок земельних части к (паїв) в розмірі за 1 га ріллі - 13,76 грн.
Відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону України «Про плату за землю» нарахування громадянам сум земельного податку, а також о рендної плати за земельні ді лянки державної і комунально ї власності проводиться орга нами державної податкової сл ужби, які видають платникові до 15 липня поточного року пла тіжне повідомлення про внесе ння платежу.
Згідно з вимогами ст. 15 вище в казаного Закону власники зем лі та землекористувачі сплач ують земельний податок, а так ож орендну плату за земельні ділянки державної та комуна льної власності з дня виникн ення права власності або пра ва користування земельною ді лянкою.
У відповідності з вим огами ст. 17 зазначеного Закону земельний податок, а також ор ендна плата і земельні ділян ки державної і комунальної в ласності громадянами сплачу ється рівними частками до 15 с ерпня і 15 листопада.
Відповідачу відповідно до вимог чинного законодавства України податковим органом нараховане податкове зобов'я зання зі сплати за землю в роз мірі 42,07 грн., про що 13.07.2010 року вин есене рішення №0026661700. 13 липня 2010 ро ку рішення було вручене борж нику. Сума податкового боргу є узгодженою.
Податковий борг відповіда ча, як зазначає позивач, з земе льного податку становить 382,81г рн.
Відповідач ОСОБА_2 в суд ове засідання не з' явився, п ро дату, час та місце судового розгляду повідомлений нале жним чином, причини неявки су ду не повідомив.
Представник позивача в суд овому засіданні надав заяву в якій відкликав частину поз овних вимог на суму 340,74 грн., та п росив стягнути з ОСОБА_2 с уму в розмірі 42,07 грн.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив такі обста вини.
Згідно довідки Державної п одаткової інспекції у Красно кутському районі Харківсько ї області ОСОБА_2 має у вла сності земельну частку (пай) в розмірі 4,6743 га. (а.с. 8).
Рішенням ХХХXIV сесії V склика ння Рябоконевської сільсько ї ради Краснокутського район у Харківської області від 21 тр авня 2010 року затверджені став ки земельного податку за зем ельні ділянки, отримані в рах унок земельних частик (паїв) в розмірі за 1 га ріллі - 13,76 грн. (а.с .11-12).
Відповідачу Державною податковою інспекцією у Кра снокутському районі Харківс ької області нараховане под аткове зобов'язання з плати з а землю в розмірі 42,07 грн., про що 13.07.2010 року винесене рішення №00266 61700, яке було вручене боржнику, а тому сума податкового борг у є узгодженою.
На час розгляду справи забо ргованість відповідачем не б ула сплачена.
Відповідно до ст.19 Конститу ції України правовий порядок в Україні ґрунтується на зас адах, відповідно до яких ніхт о не може бути примушений роб ити те, що не передбачено зако нодавством. Органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їхні посадові особи зобов' язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.67 Конститу ції України кожен зобов' яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.
Згідно з ст.10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні»від 04 грудня 1990 р оку № 509-XII до функцій органів де ржавної податкової служби вх одить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю , повнотою нарахування та спл ати податків та зборів обов'я зкових платежів).
Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »від 21 грудня 2000 року № 2181-III платн ики податків - юридичні особи , їх філії, відділення, інші ві докремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної осо би, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підпр иємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), пеню та штр афні санкції.
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про плату за землю»ві д 03 липня 1992 року № 2535-XII об'єктом п лати за землю є земельна діля нка, а також земельна частка (п ай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числ і на умовах оренди. Суб'єктом п лати за землю (платником) є вла сник земельної ділянки, земе льної частки (паю) і землекори стувач, у тому числі орендар.
Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про плату на землю»ві д 03 липня 1992 року №2535 використан ня землі в Україні є платним. П лата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визнач ається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ді лянки, надані в оренду, справл яється орендна плата.
Згідно із ч.4 ст.7 Закону Украї ни «Про плату на землю»ставк и земельного податку за земе льні ділянки (за винятком сіл ьськогосподарських угідь) ди ференціюють та затверджують відповідні сільські, селищн і, міські ради виходячи із сер едніх ставок податку, функці онального використання та мі сцезнаходження земельної ді лянки, але не вище ніж у два ра зи від середніх ставок подат ку з урахуванням коефіцієнті в, встановлених частиною дру гою і третьою цієї статті.
Згідно із ч.3 ст.14 Закону Укра їни «Про плату на землю»нара хування громадянам сум земел ьного податку, а також орендн ої плати за земельні ділянки державної і комунальної вла сності проводиться органами державної податкової служби , які видають платникові до 15 л ипня поточного року платіжне повідомлення про внесення п латежу.
Відповідно до ст.ст. 26, 27 Закон у України «Про плату на землю » за порушення Закону Україн и «Про плату на землю»платни ки несуть відповідальність, передбачену Земельним кодек сом України та законами Укра їни. Контроль за правильніст ю обчислення і справляння зе мельного податку, а також оре ндної плати за земельні діля нки державної та комунальної власності здійснюється орга нами державної податкової сл ужби.
Згідно з п.11 ст.11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу»органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право застосовува ти до платників податків фін ансові (штрафні) санкції, стяг увати до бюджетів та державн их цільових фондів суми недо їмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених за конами України.
Відповідно до п.п. 17.1.7. п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», у разі коли платник п одатків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня протягом граничних строкі в, визначених цим Законом, так ий платник податку зобов'яза ний сплатити штраф у таких ро змірах: при затримці до 30 кале ндарних днів, наступних за ос таннім днем граничного строк у сплати узгодженої суми под аткового зобов'язання, - у розм ірі десяти відсотків погашен ої суми податкового боргу; пр и затримці від 31 до 90 календарн их днів включно, наступних за останнім днем граничного ст року сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у р озмірі двадцяти відсотків по гашеної суми податкового бор гу, при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу.
Згідно із п.п. 5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »податкове зобов'язання плат ника податків, нараховане ко нтролюючим органом відповід но до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цьо го Закону, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків, визначених підпунктом 5.2. 2 цього пункту.
Приписами абзацу 3 п.п. 5.3.1 п. 5.3 с т. 5 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»встановлено, що у ра зі визначення податкового зо бов'язання контролюючим орга ном за підставами, зазначени ми у підпунктах «а»-«в»підпу нкту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платн ик податків зобов'язаний пог асити нараховану суму податк ового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового по відомлення, крім випадків ко ли протягом такого строку та кий платник податків розпочи нає процедуру апеляційного у згодження.
Згідно з п.п.16.1.1 п.16.1 ст. 16 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами », після закінчення встановл ених строків погашення узгод женого податкового зобов'яза ння на суму податкового борг у нараховується пеня.
Згідно п.п.16.4.1 п. 16.4 ст.16 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»в становлено, що пеня нарахову ється на суму податкового бо ргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із ро зрахунку 120 відсотків річних о блікової ставки Національно го банку України, діючої на де нь виникнення такого податко вого боргу або на день його (ча стини) погашення, залежно від того, яка з величин таких став ок є більшою, за кожний календ арний день прострочення у йо го сплаті.
Відповідно до п.п.6.2.1 п.6.2 ст.6 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»у разі коли платник под атків не сплачує узгоджену с уму податкового зобов' язан ня в установлені строки, пода тковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податковим органом було до держано процедуру визначенн я суми податкового зобов' яз ання, здійснено заходи щодо п огашення податкового боргу у встановленому законодавств ом порядку. Рішення про визна чення суми земельного податк у та податкові вимоги про спл ату боргу відповідачем отрим ані та оскаржені не були.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 155 КАС У країни, у випадку надходженн я від позивача заяви про відк ликання адміністративного п озову, суд залишає зазначену позовну заяву без розгляду.
Згідно із ч. 3 ст. 155 КАС України , особа, позовна заява якої зал ишена без розгляду, після усу нення підстав, з яких заява бу ла залишена без розгляду, має право звернутися до адмініс тративного суду в загальному порядку.
Із врахуванням вищевиклад ених обставин суд адміністра тивний позов в частині в част ині стягнення земельного под атку в сумі 340,00 грн. залишає без розгляду, а в частині стягнен ня заборгованості в сумі 42.07 гр н. вважає, що позовні вимоги по зивача обґрунтовані та підля гають задоволенню.
Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни судові витрати з відповід ача не стягуються.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167 , 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Д ержавної податкової інспекц ії у Краснокутському районі Харківської області до ОСО БА_2 про стягнення заборгов аності в частині стягнення з емельного податку в сумі 340,00 гр н. - залишити без розгляду.
Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї у Краснокутському районі Х арківської області до ОСОБ А_2 в частині стягнення забо ргованості в сумі 42.07 грн. - задо вольнити в повному обсязі.
Стягнути з ОСОБА_2 (АДР ЕСА_1, код НОМЕР_1) заборго ваність з земельного податку на користь державного бюдже ту, шляхом перерахування вка заної суми на р/р 33212813700328, МФО 851011, ко д 24134395, банк: ГУДКУ в Харківській області, одержувач - УДК у Кр аснокутському районі Харків ської області у сумі 42.07 грн. (со рок дві гривні 07 копійок) 42.07 грн . (сорок дві гривні 07 копійок).
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду .
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
Апеляційна скарга, подана п ісля закінчення строків, вст ановлених законом, залишаєть ся без розгляду, якщо суд апел яційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення стро ку, про що постановляється ух вала.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про ваджені або набрання законно ї сили рішенням за наслідкам и апеляційного провадження.
У повному обсязі постанова виготовлена 30.12.2010 року.
Суддя Бартош Н.С.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2010 |
Оприлюднено | 17.01.2011 |
Номер документу | 13434317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бартош Н.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні