Ухвала
від 22.11.2010 по справі 2а-932/10/1/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а -932/10/1/0170

22.11.10 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Єла нської О.Е.,

суддів Дадінсько ї Т.В. ,

Санакоєвої М.А.

секретар судового засід ання Плисенко Ф.Ю.

за участю сторін:

представник позивача - Підприємства "Бона" у судов е засідання не з' явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину нея вки суд не повідомив;

представник відповідача - Сімферопольського місько го управління земельних ресу рсів у судове засідання не з' явився, про час та місце розгл яду справи повідомлений нале жним чином та своєчасно, про п ричину неявки суд не повідом ив;

розглянувши апеляційну ск аргу Сімферопольського м іського управління земельни х ресурсів на постанову Окру жного адміністративного суд у Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р.) від 02.04.10 рок у у справі № 2а-932/10/1/0170

за позовом Підприємс тва "Бона" (вул. Москалева, 12, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, 95000)

до Сімферопольського м іського управління земельни х ресурсів (пр. Кірова, 52, м.Сімф ерополь, Автономна Республік а Крим, 95000)

про визнання незаконними т а спонукання до виконання пе вних дій.

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного ад міністративного суду Автоно мної Республіки Крим від 02.04.2010 р оку у справі № 2а-932/10/1/0170 (суддя Тре щова О.Р.) був повністю задовол ений адміністративний позов Підприємства “Бона” до С імферопольського міського у правління земельних ресурсі в України про визнання незак онними дій та спонукання до в иконання певних дій. Визнано протиправними дії Сімферопо льського міського управлінн я земельних ресурсів в части ні застосування коефіцієнту функціонального використан ня для земель комерційного призначення - 2,5 при здійснен ні розрахунку нормативної гр ошової оцінки земельної діл янки, загальною площею 12164 кв.м. , розташованої за адресою м. Сі мферополь, вул. Зелена, 7, яку ор ендує підприємство “Бона” на підставі договору оренди зе мельної ділянки від 18.03.2008 року. Зобов' язано Сімферопольсь ке міське управління земельн их ресурсів провести перерах унок нормативної грошової о цінки земельної ділянки зага льною площею 12164 кв.м., розташов аної за адресою м. Сімферопол ь, вул. Зелена, 7, із застосуванн ям коефіцієнта функціональн ого призначення для земель п ромисловості, що дорівнює 1,2. Стягнуто на користь пози вача Підприємства “Бона ” з Державного бюджету Украї ни судовий збір в розмірі 3 гри вень 40 копійок.

Не погодившись з зазначено ю постановою суду, Сімферопо льське міське управління зем ельних ресурсів надало на ад ресу суду апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пос танову Окружного адміністра тивного суду Автономної Респ убліки Крим від 02.04.2010 року та пр ийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог Підприємства "Бона" відмо вити.

У судове засідання 22.11.2010 року сторони не з' явилися, про ча с та місце розгляду справи по відомлені належним чином та своєчасно, про причину неявк и суд не повідомили.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 К АС України, неприбуття у судо ве засідання сторін або інши х осіб, які беруть участь у спр аві, належним чином повідомл ених про дату, час і місце апел яційного розгляду, не перешк оджає судовому розгляду спра ви.

Розглянувши справу в поряд ку статей 195, 196 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, перевіривши правильніст ь застосування судом першої інстанції норм матеріальног о та процесуального права та відповідність висновків суд у обставинам справи, судова к олегія встановила наступне.

На підставі статті 55 Консти туції України, кожному гаран тується право оскарження в с уді рішень, дії або бездіяльн ості органів державної влади органів місцевого самовряду вання, посадових і службових осіб.

Стаття 19 Конституції Україн и передбачає обов' язок орга нів державної влади, органів місцевого самоврядування, ї х посадових осіб діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті вони на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України, обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення; безстороннь о (неупереджено); добросовісн о.

Тому вирішуючи справу стос овно позовних вимог позивача щодо законності дій відпові дача, який є суб'єктом владних повноважень, зобов' язання його вчинити певні дії, суд зо бов'язаний перевірити, чи зді йснено такі дії на підставі з акону в межах повноважень, бе зсторонньо та добросовісно.

З матеріалів справи вбачає ться, що Підприємство “Бо на” є юридичною особою (ідент ифікаційний код 22300079), зареєстр оване виконавчим комітетом С імферопольської міської рад и 22.12.1994 року, що підтверджується довідкою Головного управлін ня статистики в АР Крим № 05.3-06-19/196 3 від 21.09.2005 року, свідоцтвом про д ержавну реєстрацію юридично ї особи серії А00 № 435514 (а.с.7).

Відповідно до довідки Голо вного управління статистик и в АР Крим № 05.3-06-19/1963 від 21.09.2005 року, в идами діяльності позивача за КВЕД є 51.53.2 - оптова торгівля б удівельними матеріалами; 52.46.0 - роздрібна торгівля залізним и виробами, фарбами і склом; 45.21 .1 - загальне будівництво буд івель (нові роботи, роботи із з аміни, реконструкції та відн овлення) (а.с.8).

Відповідно до ліцензії Мін істерства будівельної політ ики, архітектури та житлово - комунального господарства А Р Крим серії АБ № 179268 на період з 14 вересня 2005 року по 14 вересня 2010 року Підприємству “Бона ” надано право здійснювати д ослідницькі та проектні робо ти в будівництві, спорудженн я носійних та огороджувальни х конструкцій, будівництво т а монтаж інженерних та транс портних мереж. (а.с.20).

02 жовтня 2006 року Підприємст во “Бона” надіслало до заст упника міського голови м.Сім ферополь лист із проханням н адати земельну ділянку площе ю 12441 м.кв, яка знаходиться у пос тійному користуванні підпри ємства “Кримська пересувна м еханізована колона № 6”та від чужується на користь Підпр иємства “Бона” для обслуго вування набутих будівель та споруд, та дозволити виконат и проект відведення (а.с.51).

27 лютого 2007 року за № 100 Колекти вним підприємством “Візавір ” з яким позивачем було ук ладено договір щодо підготов ки проектної документації ві дведення земельної ділянки, голові Комітету з управління земельними ресурсами місько ї ради м.Сімферополя було нап равлено супровідний лист, в я кому було вказано, що підприє мство направляє проектну док ументацію для отримання згод и на розробку проекту відвед ення земельної ділянки Під приємству “Бона” для експл уатації та обслуговування ви робничої бази за адресою м. Сі мферополь, вул.. Зелена, 7, для ви несення питання на сесію міс ької ради (а.с.52).

26 квітня 2007 року за № 267 Колекти вним підприємством “Візавір ” начальнику Управління земе льними ресурсами було направ лено лист, в якому вказувалос я, що підприємство направляє передпроектну документацію для отримання згоди на викон ання проекту землеустрою з в ідведення земельної ділянки Підприємству “Бона” для експлуатації та обслуговува ння виробничої бази за адрес ою м. Сімферополь, вул. Зелена, 7 для погодження (а.с.53).

26 листопада 2007 року начальни ком Управління містобудуван ня та архітектури було затве рджено висновок № 8670 про можли вість цільового використанн я земельної ділянки, та у цьом у висновку було вказано, що фу нкціональне використання ці єї земельної ділянки - розмі щення виробничої бази, та заз началося, що розглянувши над ані позивачем документи, Упр авління містобудування та ар хітектури вважає можливим оф ормити документи на передачу вказаної земельної ділянки в оренду на 49 років для експлу атації та обслуговування вир обничої бази (а.с.54-55).

Відповідно до висновку № 352 в ід 11.12.2007 року про погодження про екту землеустрою з відведенн я земельної ділянки, наданог о Сімферопольським міським у правлінням земельних ресурс ів, проект землеустрою з відв едення земельної ділянки бул о погоджено за умови дотрима ння ст. 96 ЗК України. Також у цьо му висновку було вказано, що ц ю земельну ділянку віднесено за категорією земель до земе ль промисловості, транспорту , зв' язку, енергетики, оборон и та іншого призначення, ціль ове призначення земельної ді лянки - інша комерційна діял ьність, було вказано умови ви користання земельної ділянк и - підприємствами іншої про мисловості, та зазначено, що п роектні дані за формою 6-зем: і нші установи, заклади, органі зації (шифр рядка за формою 6-з ем. - 58), у тому числі за ріллею - землі під забудовою, у тому числі, що використовуються у комерційних цілях (графа по ф ормі 6-зем. - 34, у тому числі - 42).

Згідно наданого Республік анського комітету по земельн им ресурсам АР Крим висновку державної експертизи землев порядної документації від 25 г рудня 2007 року № 8051/22 (а.с.67) об' єкто м державної експертизи є про ект землеустрою з відведення земельної ділянки Підприє мству “Бона” для експлуата ції та обслуговування виробн ичої бази. Згідно підсумково ї оцінки результатів державн ої експертизи направлений на державну експертизу проект землеустрою з відведення зем ельної ділянки Підприємст ву “Бона” для експлуатації та обслуговування виробничо ї бази в цілому відповідає ви могам чинного земельного зак онодавства, оцінюється позит ивно та погоджується за умов и усунення вказаних зауважен ь.

Згідно висновку експертиз и зазначено, що земельна діля нка обліковується як землі п ідприємств інших галузей буд івництва (шифр строки 65 форми 6-зем), за видами земельних уго дій - забудовані землі, у том у числі землі промисловості (графи 34,37 ф.6-зем).

Отже, судом першої інстанці ї правильно встановлено, що в ідповідно до форми 6-зем, на мо мент виділення земельної діл янки, вона відносилася до зем ель промисловості.

Рішенням 33 сесії V скликання Сімферопольської міської ра ди № 464 від 25 грудня 2007 року-10 січн я 2008 року підприємству “Бона” в оренду передана земельна д ілянка площею 1,2164 га., з метою не сільськогосподарського вик ористання згідно п. “ж” ст. 19 Зе мельного кодексу України, а с аме для обслуговування та ек сплуатації виробничої бази ( а.с.60).

За договором оренди земель ної ділянки укладеного між С імферопольською міською рад ою (орендодавець) та Підпри ємством “Бона” (орендар) № NQ 224-P від 18.03.2008 року Орендодавець н адав, а орендатор прийняв у те рмінове, оплатне користуванн я земельну ділянку для обслу говування та експлуатації ви робничої бази, яка знаходить ся за адресою м.Сімферополь, в ул. Зелена, 7, план - схема яког о є невід' ємною частиною До говору, кадастровий номер ді лянки - 01 101 000 00: 07: 001: 0010 (а.с.9-17).

Підприємством “Бона” бул о направлено лист до начальн ика Управління земельними ре сурсами м. Сімферополь з прох анням видати висновок про де ржавну реєстрацію договору о ренди земельної ділянки площ ею 1,2218 га., під виробничу базу (а. с.70).

Листом від 06.06.2008 року № 884/10-01-16 Упр авління земельними ресурсам и м.Сімферополь Підприємст во “Бона” було повідомлене про те, що Сімферопольське мі ське управління земельних ре сурсів вважає за можливе реє страцію договору оренди земе льної ділянки для обслуговув ання та експлуатації виробни чої бази (а.с.71).

Зазначений договір нотарі ально засвідчений, зареєстро ваний у реєстрі нотаріальних дій за № 2609 та в Кримській регі ональній філії Державного пі дприємства “Центр ДЗК при Де ржкомземі України”, у Книзі з аписів реєстрації договорів оренди землі Залізничного р айону за № 040800100029 від 17.06.2008 року. До в казаного договору був долуче ний план (схема) меж земельної ділянки та акт прийому - пер едавання земельної ділянки в ід Сімферопольської міської ради до Підприємства “Бо на”.

Відповідно до довідкового матеріалу № 58-48 наданого пози вачеві відповідачем для виз начення нормативної грошово ї оцінки земельних ділянок д ля розрахунку земельного под атку на 2009 рік та довідки - роз рахунку розміру орендної пла ти за земельну ділянку, надан ої рішенням 33 сесії міськради V скликання від 25.12.07 року - 10.10.08 р оку № 464, в якому було зазначено , що категорія земель - несіл ьськогосподарського призна чення, об' єкт призначений д ля обслуговування та експлуа тації виробничої бази. Норма тивна вартість 1 м.кв., земельн ої ділянки з урахуванням фун кціонального використання с клала 102,11 грн., при цьому викори стано коефіцієнт функціонал ьного призначення 2,5.

23 січня 2009 року за вихідним № 8 (а.с.18) Підприємством «Бона » начальнику Сімферопольськ ого міського управління земе льних ресурсів було направле но лист про те, що при визначен ні нормативної грошової оцін ки земельної ділянки ціна бу ла завищена майже вдвічі у зв ' язку з тим, що був неправиль но застосований коефіцієнт ф ункціонального використанн я земельної ділянки. Оскільк и земельна ділянка була виді лена для обслуговування та е ксплуатації виробничої бази , то коефіцієнт має бути засто сований 1,2, а не 2,5, як застосувал о Сімферопольське міське упр авління по земельним ресурса м. Виходячи із вказаного, поз ивач просив відповідача пере глянути розрахунок норматив ної грошової оцінки земельно ї ділянки та видати новий роз рахунок у встановлений закон ом строк.

Листом від 03.02.2009 року № 38/10-01-16 (а.с. 19) Сімферопольського міськог о управління земельними ресу рсами Підприємство “Бон а” було повідомлено про те, що грошова оцінка земельної ді лянки за адресою м. Сімферопо ль, вул. Зелена, 7, була розрахов ана згідно чинного законодав ства та наданих документів, а саме рішення сесії в частині площі та функціонального пр изначення земельної ділянки , місця розташування земельн ої ділянки з урахуванням зем ельно - оціночного району, с прави БТІ, а також довідки ста тистики з ЄДРПОУ. Згідно викл аденого, розрахунок норматив ної грошової оцінки земельно ї ділянки від 06.12.2007 року № 2227/10-01-16, ра ніше виданий СМУЗР до проект у землеустрою, може бути пере рахований у випадку розробки нової землевпорядної докуме нтації.

Згідно зі статтею 14 Констит уції України земля є основни м національним багатством, щ о знаходиться під особливою охороною держави. Право на зе млю набувається і реалізуєть ся громадянами і суб'єктами г осподарської діяльності (юри дичними і фізичними особами) виключно відповідно до зако ну.

Так, згідно ст. 116 Земельного Кодексу України (у редакції, я ка діяла на момент укладення та реєстрації договору орен ди земельної ділянки - 18 бере зня 2008 року та 22 квітня 2008 року ві дповідно) громадяни та юриди чні особи набувають права вл асності та права користуванн я земельними ділянками із зе мель державної або комунальн ої власності за рішенням орг анів виконавчої влади або ор ганів місцевого самоврядува ння, або державних органів пр иватизації, або центрального органу виконавчої влади з пи тань земельних ресурсів в ме жах їх повноважень, визначен их цим Кодексом. Набуття прав а на землю громадянами та юри дичними особами здійснюєтьс я шляхом передачі земельних ділянок у власність або нада ння їх у користування.

Згідно статті 93 Земельного кодексу України N 2768-III від 25.10.2001 ро ку (далі - ЗК України) право оре нди земельної ділянки - це зас новане на договорі строкове платне володіння і користува ння земельною ділянкою, необ хідною орендареві для провад ження підприємницької та інш ої діяльності. Земельні діля нки можуть передаватися в ор енду громадянам та юридичним особам України, іноземним гр омадянам і особам без громад янства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднан ням і організаціям, а також ін оземним державам.

Отже, відповідно до статті 1 9 ЗК України землі України за основним цільовим призначен ням поділяються на такі кате горії: а) землі сільськогоспо дарського призначення;

б) землі житлової та громадс ької забудови; в) землі природ но-заповідного та іншого при родоохоронного призначення ; г) землі оздоровчого признач ення; г) землі рекреаційного п ризначення; д) землі історико -культурного призначення; е) з емлі лісогосподарського при значення; є) землі водного фон ду; ж) землі промисловості, тра нспорту, зв'язку, енергетики, о борони та іншого призначення .

Земельні ділянки кожної ка тегорії земель, які не надані у власність або користуванн я громадян чи юридичних осіб , можуть перебувати у запасі.

Віднесення земель до тієї ч и іншої категорії здійснюєть ся на підставі рішень органі в державної влади та органів місцевого самоврядування ві дповідно до їх повноважень. З міна цільового призначення з емель провадиться органами в иконавчої влади або органами місцевого самоврядування, я кі приймають рішення про пер едачу цих земель у власність або надання у користування, в илучення (викуп) земель і затв ерджують проекти землеустро ю або приймають рішення про с творення об'єктів природоохо ронного та історико-культурн ого призначення. Зміна цільо вого призначення земель, які перебувають у власності гро мадян або юридичних осіб, зді йснюється за ініціативою вла сників земельних ділянок у п орядку, що встановлюється Ка бінетом Міністрів України (с таття 20 ЗК України).

Пунктом 2 Постанови Кабінет у Міністрів України від 11.04.2002 р оку № 502 "Про затвердження Поря дку зміни цільового призначе ння земель, які перебувають у власності громадян або юрид ичних осіб" визначено, що змін а цільового призначення земе льної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) ї ї власника до сільської, сели щної, міської ради, якщо земел ьна ділянка розташована в ме жах населеного пункту, або ра йонної держадміністрації, як що земельна ділянка розташов ана за межами населеного пун кту.

Згідно статті 66 ЗК України д о земель промисловості належ ать землі, надані для розміще ння та експлуатації основних , підсобних і допоміжних буді вель та споруд промислових, г ірничодобувних, транспортни х та інших підприємств, їх під 'їзних шляхів, інженерних мер еж, адміністративно-побутови х будівель, інших споруд. Земл і промисловості можуть переб увати у державній, комунальн ій та приватній власності. Ро зміри земельних ділянок, що н адаються для зазначених ціле й, визначаються відповідно д о затверджених в установлено му порядку державних норм і п роектної документації, а від ведення земельних ділянок зд ійснюється з урахуванням чер говості їх освоєння. Надання земельних ділянок для потре б, пов'язаних з користуванням надрами, проводиться після о формлення в установленому по рядку прав користування надр ами і відновлення земель згі дно із затвердженим проектом рекультивації на раніше від працьованих площах у встанов лені строки.

З матеріалів справи вбачає ться, що цільовим призначенн ям земельної ділянки площею 1,2164 га., розташованої за адресо ю: м. Сімферополь, вул. Зелена, 7, у тому числі за формою 6-зем є з емлі промисловості і зміна ц ільового призначення земель ної ділянки після укладення договору не здійснювалась.

За статтею 201 ЗК України грош ова оцінка земельних ділянок визначається на рентній осн ові. Залежно від призначення та порядку проведення грошо ва оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експ ертною. Нормативна грошова о цінка земельних ділянок вико ристовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарсько го і лісогосподарського виро бництва, економічного стимул ювання раціонального викори стання та охорони земель тощ о. Експертна грошова оцінка в икористовується при здійсне нні цивільно-правових угод щ одо земельних ділянок. Грошо ва оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, як а затверджується Кабінетом М іністрів України.

Відповідно до Закону Украї ни “Про оцінку земель” N 1378-IV від 11.12.2003 року нормативна грошова оцінка земельних ділянок - ка піталізований рентний дохід із земельної ділянки, визнач ений за встановленими і затв ердженими нормативами;

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використо вується для визначення розмі ру земельного податку, держа вного мита при міні, спадкува нні та даруванні земельних д ілянок згідно із законом, оре ндної плати за земельні діля нки державної та комунальної власності, втрат сільського сподарського і лісогосподар ського виробництва, а також п ри розробці показників та ме ханізмів економічного стиму лювання раціонального викор истання та охорони земель (ст аття 5 Закону України “Про оці нку земель”).

Відповідно до статті 13 Зако ну України “Про оцінку земел ь” нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводить ся у разі: визначення розміру земельного податку; визначе ння розміру орендної плати з а земельні ділянки державної та комунальної власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводить ся відповідно до державних с тандартів, норм, правил, а тако ж інших нормативно-правових актів на землях усіх категор ій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводить ся: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначенн я - не рідше ніж один раз на 5-7 ро ків; розташованих за меж ами населених пунктів земель них ділянок сільськогоспода рського призначення - не рідш е ніж один раз на 5-7 років, а нес ільськогосподарського приз начення - не рідше ніж один раз на 7-10 років. Нормативна грошов а оцінка земельних ділянок п роводиться юридичними особа ми, які отримали ліцензії на п роведення робіт із землеустр ою ( стаття 18 Закону України “П ро оцінку земель”).

Як вбачається з матеріалі в справи, земельна ділянка пл ощею 1,2164 га., розташована за адр есою: м. Сімферополь, вул. Зеле на, 7, яку орендувало Підприє мство “Бона”, знаходиться в межах населеного пункту м. Сі мферополь.

За таких обставин, суд першо ї інстанції правильно дійшов до висновку про застосуванн я при визначенні грошової но рмативної оцінки зазначеної земельної ділянки Порядку н ормативної грошової оцінки з емель сільськогосподарсько го призначення та населених пунктів, затвердженого спіль ним наказом N 18/15/21/11 від 27.01.2006 року Д ержкомзему, Міністерства агр арної політики, Міністерства будівництва, архітектури та ЖКГ України, Української ака демії аграрних наук, зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 5 квітня 2006 року за N 388/12262. До того ж, зазначена земел ьна ділянка відноситься до з емель несільськогосподарсь кого призначення за своїм ці льовим призначенням.

У розділі 3 Порядку закріпле на нормативна грошова оцінка земель населених пунктів. В о снові нормативної грошової о цінки земель населених пункт ів лежить капіталізація рент ного доходу, що отримується з алежно від місця розташуванн я населеного пункту в загаль нодержавній, регіональній і місцевій системах виробницт ва та розселення, облаштуван ня його території та якості з емель з урахуванням природно -кліматичних та інженерно-ге ологічних умов, архітектурно -ландшафтної та історико-кул ьтурної цінності, екологічно го стану, функціонального ви користання земель. Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільов им призначенням, які розташо вуються в їх адміністративни х межах. Нормативна грошова о цінка населених пунктів для всіх категорій земель та зем ельних ділянок (за винятком с ільськогосподарських угідь ) визначається згідно з форму лою.

За п. 3.3 Порядку в цій формулі використовується коефіцієн т, який враховує функціональ не використання земельної д ілянки (Кф), табл. 1.1 (додаток 1 д о Порядку).

Таблиця 1.1 визначає коефіці єнти, які характеризують фун кціональне використання зем ельної ділянки, за якою катег орії земель за функцією вико ристання розподілено на 10 ви дів, одним із яких є землі пром исловості. При цьому критері єм поділу визначено склад ка тегорії земель (код розділу - за КВЕД).

За допомогою значеної клас ифікації і визначається знач ення коефіцієнта Кф - у дано му випадку суд вказує, що його значення для земель промисл овості складає 1,2.

Згідно матеріалів справи ф ункціональне призначення зе млі було визначене як обслуг овування та експлуатація вир обничої бази, вказана ділянк а за категорією земель відно ситься до земель промисловос ті, що вказану виробничу базу позивачем планується викори стовувати для виробництва ме блів.

Відповідно довідки Головн ого управління статистики в АР Крим № 05.3-06-19/1963 від 21.09.2005 року, вид ами діяльності позивача за К ВЕД є 51.53.2 - оптова торгівля бу дівельними матеріалами; 52.46.0 - роздрібна торгівля залізним и виробами, фарбами і склом; 45.21 .1 - загальне будівництво буд івель (нові роботи, роботи із з аміни, реконструкції та відн овлення).

Твердження апелянта про те , що оскільки діяльність пози вача за КВЕД відноситься до о птової торгівлі будівельним и матеріалами, роздрібної то ргівлі і будівництву, то земе льна ділянка, яка орендуєтьс я позивачем, відноситься до з емель комерційного використ ання і тому до неї має застосо вуватися коефіцієнт функціо нальності 2,5, а не 1,2, спростовує ться наступним.

Так, відповідно до довідки Г оловного управління статист ики в АР Крим № 05.3-06-19/1963 від 21.09.2005 рок у, видом діяльності позивача за КВЕД є також 45.21.1 - загальне будівництво будівель (нові р оботи, роботи із заміни, рекон струкції та відновлення). Заз начена діяльність класифіку ється за КВЕД як діяльність с екції F - і тому повністю відп овідає категорії земель за ф ункцією використання - “зем лі промисловості”, а отже й не обхідності використання кое фіцієнта, який враховує функ ціональне використання земе льної ділянки - 1,2. Крім того, у в сіх документах, що надавалис я позивачем до державних орг анів для розробки проекту ві дведення земельної ділянки т а технічної документації, бу ло вказано функціональне при значення цієї земельної діля нки - експлуатація та обслуг овування виробничої бази, та у подальшому виробництво ме блів, що повністю спростовує протилежну позицію відповід ача стосовно функціональног о призначення земельної діля нки для оптової торгівлі.

Віднесення земельної діля нки до категорії земель коме рційного призначення помилк ово, оскільки такі висновки б азуються на безпідставній кв аліфікації діяльності позив ача до секції G (оптова та розд рібна торгівля; торгівля тра нспортними засобами; послуги з ремонту) за КВЕД та викорис танню у зв' язку з цим невірн ого коефіцієнта, який не вра ховує справжнє функціональ не використання земельної д ілянки.

Віднесення, на думку відпов ідача, земельної ділянки за к атегорією до земель комерці йного призначення взагалі су перечить матеріалам справи, не підтверджується жодними д оказами та є лише припущення м відповідача - навпаки, всі на явні докази доводять та визн ачають призначення землі, як землі промисловості.

Фактично відповідач самос тійно та безпідставно змінив функціональне призначення з емлі на землі комерційного п ризначення.

Більш того, в графі 42 форми 6-з ем, до якої відповідач самост ійно відніс земельну ділянку при здійснення її грошової о цінки, обліковуються дані пр о землю комерційного та іншо го використання, які викорис товуються, головним чином, ко мерційними, торговими та від повідними службами, торговим и центрами, комерційними бан ками, автозаправними станція ми, ремонтними майстернями, г отелями, ресторанами, барами , складами та будівельними ор ганами управління ними.

Будівництво виробничої ба зи, розміщення такої бази, для якої виділяється земельна д ілянка позивачу, не може облі ковуватися за графою 42 форми 6 -зем, так як такий вид використ ання землі в зазначеній граф і не передбачений.

Відповідачем також вказув алося, що відповідно до матер іалів справи, наданої БТІ, згі дно яких на ділянці, що була на дана позивачеві, розташовані лабораторія - літер Е, склад - літер Д, та гараж - літер Г, що, на думку відповідача, ще р аз підтверджує відсутність в иробництва.

Отже, наявність чи відсутні сть на території земельної д ілянки, що буде орендована, бу дь-яких споруд, не може свідчи ти про нездійснення позиваче м виробничої діяльності на ц ій земельній ділянці у майбу тньому, оскільки саме для буд івництва бази і отримується земельна ділянка.

Судом першої інстанції пра вильно встановлено, що оскіл ьки цільове та функціональне використання земельної діля нки, що передана в оренду пози вачу, повністю співпадає та ц і землі відносяться до земел ь промисловості, застосуванн я під час здійснення оцінки з емлі коефіцієнта комерційно го використання землі є безп ідставним та протиправним, д ії Сімферопольського місько го управління земельних ресу рсів в частині застосування коефіцієнту функціональног о використання для земель к омерційного призначення - 2, 5 при здійсненні розрахунку н ормативної грошової оцінки з емельної ділянки, який знахо диться у користуванні позива ча на підставі договору орен ди земельної ділянки від 18.03.2008 р оку не можна визнати такими, щ о відповідають діючому закон одавству, тому позовні вимог и позивача в частині визнанн я цих дій протиправними підл ягають задоволенню. У відпов ідача відсутні підстави для застосування коефіцієнту фу нкціонального використання для земель комерційного при значення 2,5, у зв' язку з чим, су д першої інстанції задовольн ив позовні вимоги позивача п ро зобов' язання відповідач а провести перерахунок норма тивної грошової оцінки земел ьної ділянки загальною площе ю 12164 м.кв., розташованого за адр есою м. Сімферополь, вул. Зелен а, 7, із застосуванням коефіціє нта функціонального признач ення для земель промисловос ті, що дорівнює 1,2.

Відповідно до частини 1 стат ті 200 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд а пеляційної інстанції залиша є апеляційну скаргу без задо волення, а постанову або ухва лу суду - без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.

Судова колегія дійшла до ви сновку, що судом першої інста нції правильно встановлені о бставини справи, рішення суд у ухвалене з додержанням нор м матеріального та процесуал ьного права, тому підстав для задоволення апеляційної ска рги та скасування судового р ішення не вбачається.

Керуючись стат тями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 198, ч. 1 ст. 200, 205, 206, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Сімфе ропольського міського управ ління земельних ресурсів на постанову Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим (суддя Трещов а О.Р.) від 02.04.10 року у справі № 2а-932 /10/1/0170, залишити без задоволення .

Постанову Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим (суддя Трещ ова О.Р.) від 02.04.10 року у справі № 2 а-932/10/1/0170, залишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається протягом двадцят и днів після набрання законн ої сили судовим рішенням суд у апеляційної інстанції, крі м випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення у хвали в повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення ухвали в п овному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 19 лис топада 2010 р.

Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська

Судді підпис Т.В. Дадінська

підпис М.А.Санакоєва

З оригіналом згідно

Суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2010
Оприлюднено17.01.2011
Номер документу13434715
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-932/10/1/0170

Ухвала від 22.11.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні