ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" січня 2011 р. Справа № 2a-4283/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Панікара І.В.
при секретарі Бог усевич А.С.
за участю сторін:
представника позивач а - Настюк О.В.,
представника відпов ідача - не з"явився,
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу
за позовом: Міністе рства палива та енергетики Д ержавне підприємство "Націон альна енергетична компанія " Укренерго" в особі ВП "Держене ргонагляд у Західному регіон і" ДП НЕК "Укренерго"
до відповідача: Зарічанської сільської ради Надвірнянського району Іван о-Франківської області
про стягнення шт рафу в сумі 1020 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Міністерство пал ива та енергетики України Де ржавне підприємство «Націон альна енергетична компанія « Укренерго»в особі відокремл еного підрозділу «Держенерг онагляд у Західному регіоні» ДП НЕК «Укренернго» (надалі - позивач) звернулося в суд з ад міністративним позовом до За річанської сільської ради (н адалі - відповідач) про стягне ння штрафу в сумі 1020 гривень.
Позовні вимоги мотив овані тим, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати штрафу, накладеного п озивачем відповідно до Поста нови №15 за порушеня законодав ства про електроенергетику в розмірі 1020 гривень, а саме - за н евиконання припису №20-23/10 від 21.0 4.10 року.
Представник позивача в судовому засіданні позовн і вимоги підтримав з підстав викладених в позовній заяві . Просив позов задовольнити п овністю.
Відповідач в судове з асідання не з' явився та зап еречень на позов не подав, хоч а про час, місце та дату судово го засідання повідомлявся на лежним чином. Про причину нея вки суд не повідомляв, клопот ання про перенесення судовог о засідання суду не надсилав .
Розглянувши матеріал и справи, вислухавши пояснен ня представника позивача, до слідивши подані письмові док ази, суд вважає, що позов слід задовольнити, виходячи з нас тупних мотивів.
Відповідно до частин и 2 статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов "язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Закон України «Про ос новні засади державного нагл яду (контролю) у сфері господа рської діяльності» визначає правові та організаційні за сади, основні принципи і поря док здійснення державного на гляду (контролю) у сфері госпо дарської діяльності, повнова ження органів державного наг ляду (контролю), їх посадових о сіб і права, обов'язки та відпо відальність суб'єктів господ арювання під час здійснення державного нагляду (контролю ).
Згідно пункту 9 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності» невиконання п риписів, розпоряджень та інш их розпорядчих документів ор гану державного нагляду (кон тролю) тягне за собою застосу вання штрафних санкцій до су б'єкта господарювання згідно із законом.
Відповідно до пункті в 4, 5 статті 8 Закону України «Пр о основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності» орга н державного нагляду (контро лю) в межах повноважень, перед бачених законом, під час здій снення державного нагляду (к онтролю) має право надавати (н адсилати) суб'єктам господар ювання обов'язкові для викон ання приписи про усунення по рушень і недоліків та наклад ати штрафні санкції та вжива ти заходи, передбачені закон ом.
Закон України "Про ел ектроенергетику" визначає пр авові, економічні та організ аційні засади діяльності в е лектроенергетиці і регулює в ідносини, пов'язані з виробни цтвом, передачею, постачання м і використанням енергії, за безпеченням енергетичної бе зпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про електрое нергетику" державна політика в електроенергетиці базуєть ся на принципах створення ум ов безпечної експлуатації об 'єктів електроенергетики, до держання єдиних державних но рм, правил і стандартів усіма суб'єктами відносин, пов'язан их з виробництвом, передачею , постачанням і використання м енергії, забезпечення відп овідальності енергопостача льників та споживачів.
Згідно частини 1 статт і 9 вищевказаного Закону, Держ авний нагляд в електроенерге тиці здійснюють Державна інс пекція з експлуатації електр ичних станцій і мереж та Держ авна інспекція з енергетично го нагляду за режимами спожи вання електричної та теплово ї енергії у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни, та інші органи, визначе ні законодавством України.
Відповідно до частин и 5 статті 9 Закону України "Про електроенергетику" державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживан ня електричної та теплової е нергії мають право давати сп оживачам та суб'єктам електр оенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунен ня порушень нормативно-право вих актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергет ики приписи про приведення з асобів обліку, контролю та ре гулювання споживання електр ичної і теплової енергії у ві дповідність з нормами, прави лами і стандартами в електро енергетиці; застосовувати в установленому законодавств ом України порядку санкції д о суб'єктів господарської ді яльності за порушення нормат ивно-правових актів та склад ати протоколи про адміністра тивні правопорушення.
Відповідно до абз ацу 2 частини 3 статті 27 Закону У країни "Про електроенергетик у" суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці за ухилення в ід виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписі в Національної комісії регул ювання електроенергетики Ук раїни, Державної інспекції з експлуатації електричних ст анцій і мереж, Державної інсп екції з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян.
Постанова Кабінету М іністрів України від 21.07.1999 року за №1312 "Про затвердження Полож ення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законод авства в галузі електроенерг етики та сфері теплопостачан ня" (далі - Положення) визнача є порядок накладення Націона льною комісією регулювання е лектроенергетики, державним и інспекторами з експлуатаці ї електричних станцій і мере ж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії на суб 'єктів господарювання незале жно від форм власності штраф ів за порушення законодавств а в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.
Відповідно до абзацу 2 пункту 2 Положення, штрафи за порушення законодавства в г алузі електроенергетики та с фері теплопостачання наклад аються на суб'єктів господар ювання за ухилення від викон ання або несвоєчасне виконан ня рішень, приписів, розпоряд жень, інших розпорядчих доку ментів Національної комісії регулювання електроенергет ики, Державної інспекції з ек сплуатації електричних стан цій і мереж, Державної інспек ції з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної та теплової енергії т а порушення умов ліцензій.
Згідно пункту 5 Положе ння старші державні інспекто ри з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної та теплової енергії ма ють право накладати на суб'єк тів господарювання штрафи за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цьог о Положення, - у розмірі до п'ят исот неоподатковуваних міні мумів доходів громадян.
Відповідно пункту 7 По ложення Рішення про накладен ня штрафу приймається на під ставі акта перевірки суб'єкт а господарювання, складеного посадовими особами Націонал ьної комісії регулювання еле ктроенергетики, та акта пере вірки (протоколу) суб'єкта гос подарювання, складеного поса довими особами Державної інс пекції з експлуатації електр ичних станцій і мереж або Дер женергонагляду.
Згідно пункту 8 Положе ння рішення про накладення ш трафу оформляється постанов ою Національної комісії регу лювання електроенергетики, Д ержавної інспекції з експлуа тації електричних станцій та мереж і постановою (розпоряд женням) Держенергонагляду.
В пункті 10 Положення з азначено, що суб'єкт господар ювання сплачує штраф за пору шення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постан ови (розпорядження) про його н акладення. У разі несплати шт рафу у зазначений термін він стягується в судовому поряд ку.
Відповідно до части ни 1 статті 76 Закону України “П ро місцеве самоврядування в Україні”органи та посадові о соби місцевого самоврядуван ня несуть відповідальність у разі порушення ними Констит уції або законів України.
З матеріалів справи с лідує, що 21 квітня 2010 року на під ставі статті 9 Закону України «Про електроенергетику» та на підставі Акту від 21.04.2010 року, Коломийським відділенням де ржавної інспекції з енергети чного нагляду за режимами сп оживання електричної і тепло вої енергії в Івано-Франківс ькій області до Зарічансько ї сільської ради винесено пр ипис № 20-23/10 щодо дотримання зак онодавства про електроенерг етику.
30.08.2010 року державною інс пекцією з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї було здійснено перевірку д отримання законодавства про електроенергетику та встано влено невиконання вимог прип ису інспекції Держенергонаг ляду № 20-23/10 від 21.04.2010 року згідно п огоджених термінів.
31.09.2010 року, враховуючи д опущені порушення, начальник ом державної інспекції з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії в Івано-Фра нківській області винесено п останову № 15 за порушення пере дбачені статею 27 Закону Украї ни "Про електроенергетику" та накладено штраф у розмірі ші стдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на суму 1020 гривень.
Вказана постанова на правлялась відповідачу 07.09.2010 р оку та отримана 14.09.2010 року уповн оваженою особою особисто, що підтверджується копією супр овідного листа та копією пош тового повідомлення про вруч ення.
Таким чином, позивач реалізовуючи свої владні по вноваження у сфері державног о енергетичного нагляду та к онтролю правомірно, у відпов ідності до пункту 5 Положення та статті 27 Закону України “П ро електроенергетику” засто сував до відповідача штраф, з а порушення законодавства пр о електроенергетику в розмір і 1020 гривень.
Суд вважає за необхід не зазначити, що позивач, як су б' єкт владних повноважень, наділений правом звернутися до адміністративного суду, з позовними вимогами про стяг нення сум накладених штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, у від повідності до пункту 10 Положе ння та статті 27 Закону України “Про електроенергетику”.
Наявність заборгова ності відповідача перед Держ авним бюджетом України підт верджується копією постанов и № 15 від 03.09.2010 року про накладенн я штрафу за порушення законо давства про електроенергети ку, копіяю акта перевірки від 30.08.2010 року, та іншими матеріала ми справи.
В судовому засіданні встановлено, що на момент роз гляду справи відповідачем не погашено штраф в розмірі 1020 гр ивень.
Виходячи з викладено го, суд вважає вимоги позивач а обгрунтованими, а позов так им, що підлягає до задоволенн я, шляхом стягнення з відпові дача суми штрафу в розмірі 1020 г ривень в судовому порядку.
На підставі ст. 124 Кон ституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Зарічансь кої сільської ради Надвірнян ського району Івано-Франківс ької області, код ЄДРПОУ 04354605, ву л. Незалежності, 3, с. Заріччя, На двірнянського району, Івано- Франківської області, в дохі д державного бюджету України штраф в розмірі 1020 (одна тисяч а двадцять гривень).
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Суддя: /підпис/ Панікар І.В.
Постанова складена в повном у обсязі 10.01.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.01.2011 |
Оприлюднено | 18.01.2011 |
Номер документу | 13439010 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні