Постанова
від 28.12.2010 по справі 2а-4546/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 грудня 2010 р. № 2а-4546/10/1370

Львівський окружний адм іністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засіда ння Андрушакевич Т.В.,

представник позивача не з' явився;

представника відповідача Копняк Н.Я.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом у правління Держкомзему у Брод івському районі Львівської о бласті до Державної інспекці ї з контролю за цінами у Львів ській області про визнання п ротиправним дій та скасуванн я рішення про застосування е кономічних санкцій, -

в с т а н о в и в :

управління Держкомз ему у Бродівському районі Ль вівської області звернулося до суду з позовом до Державно ї інспекції з контролю за цін ами у Львівській області, в як ому просить суд визнати неза конними дії відповідача щодо складання акту проведення п еревірки із зазначенням пору шень та скасувати рішення ві д 02.03.2010 року № 72 про застосування економічних санкцій за пору шення державної дисципліни ц ін.

Позовні вимоги мотивова ні протиправністю висновків та рішення відповідача у зв' язку з тим, що при отриманні пл ати за виконання землевпоряд них робіт та послуг позивач к ерується вимогами спільного наказу Держкомзему, Міністе рства фінансів України, Міні стерства економіки України « Про затвердження Розмірів оп лати земельно-кадастрових ро біт та послуг»від 15.06.2001 року № 97/2 98/124, зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 10.07.2001 рок у за № 579/5770, прийнятого на викона ння постанови Кабінету Міні стрів України від 01.11.2000 року № 1619 «Про затвердження Порядку в иконання земельно-кадастров их робіт та надання послуг на платній основі державними о рганами земельних ресурсів» . У зв' язку з тим, що проведен ня отримання плати за викона ння землевпорядних робіт зді йснювалось позивачем в поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України, вважає рі шення відповідача протиправ ним.

Відповідачем подано до суд у заперечення від 09.06.2010 року, в я кому зазначає, що проведеною перевіркою встановлено пору шення позивачем державної ди сципліни цін, що виразилось у справлянні плати за послуги надані юридичним та фізични м особам з видачі висновків щ одо наданні земельних діляно к у користування, складання т ехнічного завдання на викона ння землевпорядних робіт. Де ржавні органи земельних ресу рсів мають право стягувати п лату лише за ті види землевпо рядних робіт та послуг, які пе редбачено постановою Кабіне ту Міністрів України від 01.11.2000 р оку № 1619 «Про затвердження Пор ядку виконання земельно-када стрових робіт та надання пос луг на платній основі держав ними органами земельних ресу рсів». Вважає, що надання посл уг на платній основі, повнова жень надавати які за плату не надано вказаним нормативно- правовим актом, є порушенням порядку застосування цін на земельно-кадастрові послуги та роботи.

Позивач явку уповноважено го представника в судове зас ідання не забезпечив, хоча на лежним чином був повідомлени й про дату, час та місце його п роведення. В судових засідан ня, в яких брав участь предста вник позивача, додатково поя снив, що постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 рок у № 1619 «Про затвердження Поряд ку виконання земельно-кадаст рових робіт та надання послу г на платній основі державни ми органами земельних ресурс ів»встановлено види, а не вич ерпний перелік земельно-када стрових робіт та послуг, які м ожуть надаватись на платній основі державними органами з емельних ресурсів, а розміри оплати земельно-кадастрових робіт та послуг, визначені сп ільним наказом Держкомзему, Міністерства фінансів Украї ни, Міністерства економіки У країни «Про затвердження Роз мірів оплати земельно-кадаст рових робіт та послуг»від 15.06.20 01 року № 97/298/124. Крім того, зазнача є, що відповідно до ст. 27 Закону України «Про землеустрій», о дним з обов' язків замовника документації із землеустрою є оплата виконаної роботи. У з в' язку з викладеним, вважає рішення відповідача протипр авним.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечив. Вважає, що дов оди, наведені позивачем в поз овній заяві є необґрунтовани ми та не базуються на нормах ч инного законодавства. Додатк ово пояснив, що виключно зако нами встановлюється платніс ть або безоплатність видачі документа дозвільного харак теру. Згідно з Законом Україн и «Про дозвільну систему Укр аїни у сфері господарської д іяльності»висновки віднесе но до документів дозвільного характеру, а тому, стягнення п озивачем плати за видачу вис новків є порушенням вказаног о закону. Зазначає, що безпідс тавне стягнення із замовникі в плати за видачі висновків п ро погодження проекту землеу строю щодо відведення земель ної ділянки, висновків про на явні земельні сервітути та о бмеження прав при використан ні земельних ділянок, виснов ків про надання земельних ді лянок тощо призвело до завищ ення позивачем плати на зага льну суму 41585 грн. 00 коп. та отрим ання необґрунтованої виручк и. Враховуючи викладене, прос ить суд відмовити позивачу у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі факти чні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об' є ктивно та в сукупності оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, с уд дійшов висновку, що позов п ідлягає задоволенню, виходяч и з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 25.02.2010 року, відповідно д о ст. 13 Закону України «Про цін и і ціноутворення», постанов и Кабінету Міністрів України «Питання Державної інспекці ї з контролю за цінами»від 13.12.2 000 року № 1819, Державною інспекці єю з контролю за цінами у Льві вській області проведено пла нову перевірку управління Де ржкомзему у Бродівському рай оні Львівської області на пр едмет формування, встановлен ня та застосування тарифів (п лати) на землевпорядні робот и, роботи та послуги, пов' яза ні з формуванням документів, в тому числі, які підтверджую ть право власності на земель ні ділянки при передачі їх бе зоплатно у власність громадя нам України, за результатами якої складено акт перевірки від 25.02.2010 року № 000085.

Під час проведення перевір ки Державна інспекція з конт ролю за цінами у Львівській о бласті дійшла висновку про о держання позивачем необґрун тованої виручки в результаті справляння плати за послуги , що надаються безоплатно, а са ме внаслідок порушення Закон у України «Про дозвільну сис тему у сфері господарської д іяльності»та постанови Кабі нету Міністрів України «Про затвердження Порядку викона ння земельно-кадастрових роб іт та надання послуг на платн ій основі державними органам и земельних ресурсів»від 01.11.200 0 року № 1619 загальна сума завище ння плати за видачу висновкі в про погодження проекту зем леустрою щодо відведення зем ельної ділянки, висновків пр о наявні земельні сервітути та обмеження прав при викори станні земельних ділянок, ви сновків про надання земельни х ділянок, складання технічн ого завдання на виконання зе млевпорядних робіт та оформл ення проектів договорів орен ди землі, стягнута управлінн ям Держкомзему у Бродівськом у районі Львівської області із замовників у період з жовт ня 2008 року по 25.02.2010 року склала 41585 г рн. 00 коп. Необґрунтовано отри мана виручка за період з 26.02.2009 р оку по 25.02.2010 року склала 25245 грн. 00 к оп.

На підставі акту перевірки від 25.02.2010 року № 000085, Державною ін спекцією з контролю за цінам и у Львівській області прийн ято рішення від 02.03.2010 року № 72 про застосування економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно д о якого, керуючись ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутво рення», вирішено вилучити в у правління Держкомзему у Брод івському районі Львівської о бласті в дохід Держбюджету Б родівського району кошти в р озмірі 75735 грн. 00 коп.

Спір між сторонами виник ст осовно правомірності прийня ття Державною інспекцією з к онтролю за цінами у Львівськ ій області рішення про засто сування економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін.

З матеріалів справи вбачає ться, що управління Держкомз ему у Бродівському районі Ль вівської області, що знаходи ться за адресою: 80600, Львівська область, Бродівський район, м . Броди, вул. 22 січня, буд. 17, зареє строване державним реєстрат ором Бродівської районної де ржавної адміністрації Львів ської області як юридична ос оба, ідентифікаційний код - 23972763, що підтверджується Свідо цтвом про державну реєстраці ю юридичної особи та віднесе не до Єдиного державного реє стру підприємств та організа цій України (ЄДРПОУ).

Управління Держкомзему у Б родівському районі Львівськ ої області є територіальним органом Держкомзему, підзвіт не і підконтрольне Головному управлінню Держкомзему у Ль вівській області та відповід но Держкомзему. У своїй діяль ності керується Конституціє ю України, законами України, п остановами Верховної Ради Ук раїни, актами Президента Укр аїни і Кабінету Міністрів Ук раїни, наказами Держкомзему, Головного управління Держк омзему у Львівській області та Положенням про управління Держкомзему у Бродівському районі Львівської області.

Під час проведення перевір ки Державною інспекцією з ко нтролю за цінами у Львівські й області встановлено, що поз ивачем за період з жовтня 2008 ро ку по 25.02.2010 року надавались плат ні послуги по складанню техн ічних завдань на виконання з емлевпорядних робіт для юрид ичних осіб вартістю 35 грн. 00 коп . за одну послугу. Фактів надан ня платних послуг по складан ню технічних завдань на вико нання землевпорядних робіт д ля фізичних осіб не встановл ено. За цей період позивачем н адано 53 послуги по складанню т ехнічних завдань на суму 1855 гр н. 00 коп., в тому числі з 26.02.2009 року по 25.02.2010 року на суму 1155 грн. 00 коп.

Також, перевіркою встановл ено, що управлінням Держкомз ему у Бродівському районі Ль вівської області за період з жовтня 2008 року по 25.02.2010 року нада вались платні послуги по офо рмленню проектів договорів о ренди землі вартістю: для фіз ичних осіб - 15 грн. 00 коп.; для юр идичних осіб - 40 грн. 00 коп. За ц ей період позивачем оформлен о фізичним особам 10 проектів д оговорів на суму 150 грн. 00 коп. та юридичним особам 30 проектів д оговорів на суму 1200 грн. 00 коп., в сього на суму 1350 грн. 00 коп., в том у числі за період з 26.02.2009 року по 25.02.2010 року на суму 800 грн. 00 коп.

Крім того, позивачем за вказ аний вище період надавались платні послуги по підготовці та видачі висновків про пого дження проекту землеустрою щ одо відведення земельної діл янки, висновків про наявні зе мельні сервітути та обмеженн я прав при використанні земе льних ділянок, висновків про надання земельних ділянок ю ридичним та фізичними особам вартістю: для фізичних осіб - 30 грн. 00 коп.; для юридичних осіб - 80 грн. 00 коп. Управлінням Дер жкомзему у Бродівському райо ні Львівської області підгот овлено та видано висновків з надання земельних ділянок у користування фізичним особа м в кількості 1066 висновків на с уму 31980 грн. 00 коп. та юридичним о собам 80 висновків на суму 6400 гр н. 00 коп., всього на суму 38380 грн. 00 к оп., в тому числі за період з 26.02.2 009 року по 25.02.2010 року на суму 23290 грн . 00 коп.

При цьому, Державною інспек цією з контролю за цінами у Ль вівській області робиться ви сновок, що складання технічн их завдань на виконання земл евпорядних робіт, оформлення договорів оренди за плату, на дання платних послуг по підг отовці та видачі висновків п ро погодження проектів земле устрою щодо відведення земел ьної ділянки, висновків про н аявні земельні сервітути та обмеження прав при використа нні земельних ділянок, висно вків про надання земельних д ілянок юридичним та фізичним и особам є порушенням постан ови Кабінету Міністрів Украї ни «Про затвердження Порядку виконання земельно-кадастро вих робіт на платній основі д ержавними органами земельни х ресурсів»від 01.11.2000 року № 1619, у з в' язку з чим позивачем необ ґрунтовано отримано виручку за період з 26.02.2009 року по 25.02.2010 рок у в сумі 25245 грн. 00 коп.

Основні принципи встановл ення і застосування цін і тар ифів, а також організація кон тролю за їх дотриманням на те риторії України визначаєтьс я Законом України «Про ціни т а ціноутворення»від 03.12.1990 року № 507-ХІІ. Згідно з ст. 1 цього Зако ну, законодавство в Україні п ро ціноутворення складаєтьс я з цього закону та інших акті в законодавства України, що в идаються відповідно до нього .

Відповідно до ст. 7 Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення»вільні ціни і тарифи вс тановлюються на всі види про дукції, товарів і послуг, за ви нятком тих, по яких здійснюєт ься державне регулювання цін і тарифів.

Стаття 8 вказаного Закону пе редбачає, що державне регулю вання цін і тарифів здійснює ться шляхом встановлення: де ржавних фіксованих цін (тари фів); граничних рівнів цін (тар ифів) або граничних відхилен ь від державних фіксованих ц ін і тарифів; введення Урядом України інших методів держа вного регулювання.

Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін визна чається ст. 13 Закону України « Про ціни та ціноутворення», з гідно з якою державний контр оль за цінами здійснюється п ри встановленні і застосуван ні державних фіксованих та р егульованих цін і тарифів. А в сфері дії вільних цін контро люється правомірність їх зас тосування та додержання вимо г антимонопольного законода вства.

Частиною 1 ст. 190 ГК України пе редбачено, що вільні ціни виз начаються на всі види продук ції (робіт, послуг), за винятко м тих, на які встановлено держ авні ціни.

Для виконання земельно-кад астрових робіт та надання по слуг на платній основі держа вними органами земельних рес урсів Кабінетом Міністрів Ук раїни постановою від 01.11.2000 року № 1619 затверджено Порядок вико нання земельно-кадастрових р обіт та надання послуг на пла тній основі державними орган ами земельних ресурсів.

На виконання постанови Ка бінету Міністрів України № 1619 від 01.11.2000 року Державний коміте т України по земельним ресур сам, Міністерство фінансів У країни Міністерство економі ки України видали наказ № 97/298/124 від 15.06.2001 року, зареєстрований в Міністерстві юстиції Україн и від 10.07.2001 року за № 579/5770 «Про затв ердження розмірів оплати зем ельно-кадастрових робіт та п ослуг», який значно розширив перелік надання послуг на пл атній основі державними орга нами земельних ресурсів.

Відповідач вважає, що пози вачем одержано необґрунтова ну виручку в результаті спра вляння плати за послуги, що на даються безоплатно, оскільки вичерпний перелік послуг, як і можуть виконуватись та над аватись на платній основі ви значено постановою Кабінету Міністрів України «Про затв ердження Порядку виконання з емельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній ос нові державними органами зем ельних ресурсів»від 01.11.2000 року № 1619.

Пунктом 1 «Порядку виконан ня земельно-кадастрових робі т та надання послуг на платні й основі державними органами земельних ресурсів», який за тверджений постановою Кабін ету Міністрів України від 01.11.20 00 року № 1619 зазначено, що цей пор ядок визначає основні вимоги щодо виконання земельно-кад астрових робіт та надання по слуг на платній основі держа вними органами земельних рес урсів, бюджетними установами та організаціями, які належа ть до сфери їх управління, на п латній основі.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України «Про землеустрій»ві д 22.05.2003 року одним із видів доку ментації із землеустрою є те хнічна документація із земле устрою щодо складання докуме нтів, що посвідчують право вл асності на земельну ділянку. Згідно з ст. 27 Закону України « Про землеустрій»одним із обо в' язків замовника документ ації із землеустрою є оплата виконаної роботи. Оплата роб іт по підготовці документів із землеустрою громадянами в ідповідає також вимогам ст. 67 вказаного Закону.

Пунктом 1.16 абз. 4 Наказу № 43 від 4 травня 1999 року Державного ком ітету України по земельних р есурсах, зареєстрованого в М іністерстві юстиції 04.061999 року за № 354/3647 «Про затвердження інс трукції про порядок складанн я, видачі, реєстрації і зберіг ання державних актів на прав о власності на земельну діля нку і право постійного корис тування земельною ділянкою т а договорів оренди землі», за значено, що невід' ємною час тиною технічної документаці ї є висновок державного орга ну земельних ресурсів Держко мзему України.

Пунктом 5 вказаного Порядку встановлено види, а не вичерп ний перелік, земельно-кадаст рових робіт та послуг, які мож уть виконуватися та надавати ся на платній основі державн ими органами земельних ресур сів, а п. 1 додатку спільного на казу Держкомзему, Міністерст ва фінансів України, Міністе рства економіки України від 15.06.2001 року № 97/298/124 «Про затверджен ня розмірів оплати земельно- кадастрових робіт та послуг» встановлені рекомендовані р озміри оплати земельно-кадас трових робіт та послуг.

Крім того, відповідно до ст. 2 Закону України «Про ціни і ц іноутворення», його дія поши рюється на всі підприємства й організації незалежно від форм власності, підпорядкова ності і методів організації праці та виробництва. Як зазн ачено вище, управління Держк омзему у Бродівському районі Львівської області є терито ріальним органом влади, держ авною установою (відповідно до довідки статуправління - о рган державної влади, а не під приємством чи організацією, як зазначено в ч. 1 ст. 14 Закону У країни «Про ціни та ціноутво рення».

Кошти, що отримуються позив ачем на виконання земельно-к адастрових робіт та надання послуг на платній основі не є виручкою або доходом відділ у, а є власністю держави, оскіл ьки відповідно до п. 7 Порядку виконання земельно-кадастро вих робіт та надання послуг н а платній основі державними органами земельних ресурсів , кошти, отримані за виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі, зараховуються до спе ціального фонду державного б юджету і використовуються на відшкодування витрат пов' я заних з виконанням робіт з ве дення Державного земельного кадастру. Таким чином, кошти, що надійшли за надані позива чем послуги, не є його власним доходом, а є доходом бюджету.

Суд додатково звертає ува гу на те, що відповідно до ст. 218 Господарського кодексу Укра їни, однією з підстав господа рської відповідальності, як і застосування адміністрати вно-господарських санкцій є наявність вини.

Враховуючи те, що позивачем надавались послуги фізичним та юридичним особам з видачі висновків про погодження пр оекту землеустрою щодо відве дення земельної ділянки, вис новків про наявні земельні с ервітути та обмеження прав п ри використанні земельних ді лянок, висновків про надання земельних ділянок, складанн я технічного завдання на вик онання землевпорядних робіт та оформлення проектів дого ворів оренди землі у відпові дності до Порядку виконання земельно-кадастрових робіт т а надання послуг на платній о снові державними органами зе мельних ресурсів, в його діях відсутня вина, як одна із підс тав застосування адміністра тивно-господарських санкцій . З огляду на викладене, суд вв ажає, що позивач діяв у повній відповідності до норм чинно го законодавства.

Стаття 19 Конституції Україн и встановлює, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Положення ст. 9 КАС України п ередбачає, що суди при виріше нні справи керуються принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді й чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Таким чином, виходячи із зая влених позовних вимог, систе много аналізу положень чинно го законодавства України та матеріалів справи, суд дійшо в висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підляга ють задоволенню.

Щодо судових витрат, то у в ідповідності до вимог ч. 1 ст. 94 КАС України, на користь позив ача належить присудити докум ентально підтверджені судов і витрати у вигляді судового збору з Державного бюджету.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 94, 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов задовольнити.

2.Визнати протиправним та скасувати рішення Державної інспекції з контролю за ціна ми у Львівській області від 02. 03.2010 року № 72 про застосування ек ономічних санкцій за порушен ня державної дисципліни цін.

3.Присудити на користь управ ління Держкомзему у Бродівсь кому районі Львівської облас ті (місцезнаходження: 80600, Львів ська область, Бродовський ра йон, м. Броди, вул. 22 Січня , буд. 17, код ЄДРПОУ - 23972763) судові витрати у розмірі 03 грн. 40 коп. (т ри гривні сорок копійок) з Дер жавного бюджету.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о Кодексом адміністративног о судочинства України, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у ст рок, встановлений Кодексом а дміністративного судочинст ва України, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги судов е рішення, якщо його не скасов ано, набирає законної сили пі сля повернення апеляційної с карги, відмови у відкритті ап еляційного провадження або н абрання законної сили рішенн ям за наслідками апеляційног о провадження. Якщо строк апе ляційного оскарження буде по новлено, то вважається, що пос танова суду не набрала закон ної сили.

Апеляційна скарга подаєт ься до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Львівський окружний адм іністративний суд. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до Львівського апеляційн ого адміністративного суду. Апеляційна скарга на постано ву суду першої інстанції под ається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі з астосування судом ч. 3 ст. 160 Код ексу адміністративного судо чинства України, а також прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом 10 днів з дня отримання копії постано ви. Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою ст. 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п' ятиденного строку з мом енту отримання суб' єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 3 1 грудня 2010 року.

Суддя Гу лик А.Г.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2010
Оприлюднено18.01.2011
Номер документу13439288
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4546/10/1370

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 28.12.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 31.05.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 28.05.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні