Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Харків
08.12.2010 р. Справа №2а- 14106/10/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддя-Шевченко О.В.,
при секретарі Нікітенко Л.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області
до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Схід-Агро"
про
стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
Ізюмська об'єднана державна податкова інспекція у Харківській області звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Схід-Агро", у якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість перед бюджетом в сумі 5877,95 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне. Товариства з обмеженою відповідальністю "Схід-Агро" перебуває на обліку в Ізюмській ОДПІ Харківської області, як платник податків. Підприємство має податковий борг перед бюджетом на суму 5877,95 грн.
Податкові зобов'язання в сумі 1035,07грн., визначені самостійно платником на підставі рахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, а також податкові зобов'язання по фіксованому сільськогосподарському податку в сумі 659,71грн., визначені самостійно платником на підставі податкового розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку.
В порушення вимог чинного законодавства відповідачем не надано до Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області декларації з ПДВ за вересень 2009року, лютий 2010року, квітень-червень 2010року та декларації з податку на прибуток за І півріччя 2010року.
Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку (п.п.17.1.1. п.17.1. ст.17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”).
В ході проведення перевірки з питання своєчасного надання податкової звітності було встановлено порушення викладених вище приписів діючого законодавства. Зазначене порушення оформлені актами про результати невиїзних документальних перевірок неподання податкової звітності з ПДВ та податку на прибуток.
На підставі зазначених матеріалів Ізюмською об'єднаною державною податковою інспекцією у Харківській області були прийняті наступні рішення по ПДВ: податкове повідомлення-рішення №0000431520/0 від 09 листопада 2009 року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн., податкове повідомлення-рішення №0000501520/0 від 09 червня 2010 року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн.; податкове повідомлення-рішення №0000631520/0 від 12 липня 2010 року нараховані штрафні санкції в сумі 340,00грн.; податкове повідомлення-рішення №0000721520/0 від 19 серпня 2010 року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн. З податку на прибуток податкове повідомлення-рішення №0000341510/0 від 09 червня 2010року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн. та податкове повідомлення-рішення №0000811510/0 від 27 вересня 2010року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн.
В зв'язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання у встановлені строки, Ізюмська ОДПІ в Харківській області в порядку ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" направляла ТОВ «Схід-Агро» першу та другу податкові вимоги, але підприємством не виконано зобов'язання по сплаті податків.
17.12.2009року начальником Ізюмської ОДПІ Харківської області прийняте рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу. 12.05.2010року всі активи підприємства знаходяться у податковій заставі. Заборгованість ТОВ "Схід-Агро" перед бюджетом складає 5877,95грн.
В судове засідання представник позивача не з'явився, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся повістками з поштовими повідомленнями, які направлялись за офіційним місцем знаходження, визначеним відповідно до реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. У відповідності до ст. 35 КАС України відповідач є належно повідомленим про дату, час та місце судового засідання. Відповідач відзив на позов не надав, правом участі в судовому засіданні не скористався.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до абз. 1 преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Схід-Агро" зареєстроване Ізюмською районною Державною адміністрацією Харківської області 22.03.2004року, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 № 166711 та перебуває на обліку як платник податків у Ізюмській ОДПІ Харківської області з 25.03.2004року за №02/79.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.
Згідно ст. 6 Закону Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року.
Згідно ст. 5 Закону податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується юридичними особами –щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
ТОВ "Схід-Агро", як платник податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів самостійно обчислив суму податку, належну до сплати на 2009 рік та подало до Ізюмської ОДПІ Харківської області 27.02.2009 року Розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.
Самостійно визначена сума податку відповідачем не сплачена.
Відповідно до ст. 3 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок" ставка фіксованого сільськогосподарського податку з одного гектара сільськогосподарських угідь встановлюється у відсотках до їх грошової оцінки, проведеної за станом на 1 липня 1995 року, відповідно до Методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України, в таких розмірах: для ріллі, сіножатей та пасовищ - 0,15.
Згідно з ст. 5 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок " платники податку визначають суму фіксованого сільськогосподарського податку на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника податку до 1 лютого поточного року. Сплата податку проводиться щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем базового звітного (податкового) місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку, у таких розмірах: у I кварталі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 відсотків; у III кварталі - 50 відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків.
ТОВ "Схід-Агро" подало до Ізюмської ОДПІ Харківської області податковий розрахунок фіксованого сільськогосподарського податку на 2009рік, в якому самостійно обчислив суму фіксованого сільськогосподарського податку. Самостійно визначена сума податку відповідачем не сплачена.
02.11.2009року фахівцями Ізюмської ОДПІ Харківської області було проведено невиїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Схід-Агро»з питання неподання декларації з податку на додану вартість за вересень 2009 року.
27.05.2010року проведено невиїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Схід-Агро»з питання неподання декларації з податку на додану вартість за лютий 2010року та декларації з податку на прибуток за І квартал 2010року.
02.07.2010року невиїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Схід-Агро»з питання неподання декларації з податку на додану вартість за квітень-травень 2010року.
10.08.2010року проведено невиїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Схід-Агро» з питання неподання декларації з податку на додану вартість за червень 2010 року.
16.09.2010року проведено невиїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Схід-Агро» з питання неподання декларації з податку на прибуток за І півріччя 2010року.
В ході перевірки було встановлено та відображено в актах перевірок факти неподання декларацій з податку на додану вартість за вересень 2009 року, лютий 20010року, квітень-червень 2010року та декларації з податку на прибуток за І півріччя 2010року. Зазначене неподання податкової звітності є порушенням п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»
Відповідно до абз. 1 п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
На підставі актів перевірок, Ізюмською ОДПІ Харківської області винесені податкові повідомлення-рішення з ПДВ: податкове повідомлення-рішення №0000431520/0 від 09 листопада 2009 року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн., податкове повідомлення-рішення №0000501520/0 від 09 червня 2010 року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн.; податкове повідомлення-рішення №0000631520/0 від 12 липня 2010 року нараховані штрафні санкції в сумі 340,00грн.; податкове повідомлення-рішення №0000721520/0 від 19 серпня 2010 року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн.; з податку на прибуток податкове повідомлення-рішення №0000341510/0 від 09 червня 2010року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн. та податкове повідомлення-рішення №0000811510/0 від 27 вересня 2010року нараховані штрафні санкції в сумі 170,00грн.
Зазначені податкові повідомлення-рішення були направлені за юридичною адресою відповідача, але повернуті без вручення, у зв'язку незнаходженням за фактичним місцям розташування платника податків. Вищевказані податкові-повідомлення рішення розміщені на дошці оголошень.
Відповідно п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли податковий орган не може вручити платнику податків податкове повідомлення податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу в приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до п. 5.2.1. п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Відповідно до п. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Відповідачем сума податкового зобов'язання в установлені строки не сплачена.
Відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Матеріалами справи підтверджено, що позивачем до відповідача були надіслана перша податкова вимога про сплату боргу №1/94 від 30 вересня 2009 року, вимога була направлена відповідачу поштою, але не була вручена, про що складено акт, вказана податкова вимога розміщена на дошці податкових оголошень 14.10.2009року. Друга податкова вимога № 2/102 від 16 листопада 2009року №2/102 вручена відповідачу 16.11.2009року.
17 грудня 2009 р. начальником Ізюмської ОДПІ Харківської області прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Все майно та майнові права боржника знаходяться в податковій заставі на підставі пп. 8.2.2 п. 8.2 ст. 8 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»12 травня 2010 р., що підтверджено витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 27094659, виданого 12 травня 2010 р. Харківською філією державного підприємства «Інформаційний центр»Міністерства юстиції України.
На час розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена та складає 5877,95грн.
Із врахуванням вищевикладених обставин суд вважає, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 8-14, 71, 94, 159, 160-164,167, 186 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Схід-Агро" про стягнення заборгованості-задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Схід-Агро" (с. Кам'янка, Ізюмський район, Харківська обл., 64341, код 32808644) на користь Державного бюджету України (на р/р 34128999700012, одержувач: Ізюмське УДК ГУДКУ, банк ГУДКУ в Харківській області, МФО 851011) заборгованість в сумі 5877.95 (п'ять тисяч вісімсот сімдесят сім) грн. 95коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Якщо суб’єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлений 13 грудня 2010 року.
Суддя Шевченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2010 |
Оприлюднено | 18.01.2011 |
Номер документу | 13439593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шевченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні