8/340-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"29" січня 2008 р. Справа №8/340-А
за позовом Славутського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття м. Славута
до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Крупець", с. Крупець Славутського району
про стягнення 6423,58 грн.
Суддя Степанюк А.Г. Секретар судового засідання Світко С.В.
Представники сторін:
від позивача: Борисова О. В. - за довіреністю №11-01/123 від 16.01.2008 р.
від відповідача: не з'явився
Суть спору: позивач просить стягнути з відповідача 6423,58 грн., з яких 3945,28 грн. недоїмки по внесках на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, 2478,30 грн. пені.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, обґрунтовуючи наданими в матеріали справи доказами.
Відповідач, повідомлений належним чином про розгляд справи, своїми процесуальними правами не скористався, відзив на позов не подав, позовні вимоги по суті не оспорив.
Суд вважає за можливе розглядати справу без участі представника відповідача.
Розглядом наявних матеріалів справи встановлено:
Згідно Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
20.11.2007 року Славутським міськрайонним центром зайнятості була проведена перевірка правильності нарахування, своєчасності та повноти перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (далі Фонд) СТОВ "Крупець", с. Крупець Славутського району. За результатами перевірки складено акт №69 від 20.11.2007 року.
Згідно акту перевірки № 69 заборгованість відповідача по страхових внесках перед Фондом складає 12524,75 грн. За несвоєчасну сплату страхових внесків до Фонду нараховано 3691,28 грн. пені., що підтверджується копією розрахункової відомості за період з 01.07.2005 р. по 30.09.2007 р.
Оскільки заборгованість відповідачем в добровільному порядку не погашена, позивач просить стягнути з відповідача по справі суму 6423,58 грн. (в т.ч. 2478,30 грн. пені) заборгованості.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом до уваги приймається наступне:
Відповідно до Закону України “Основи законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування“ від 14.01.1998 року та п. 1 ст.1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” від 11.01.2001 року загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття – це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від них обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Згідно ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція Фонду та її poбoчi органи ведуть реєстр платників страхових внесків, проводять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхування на випадок безробіття, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються, зокрема на міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Як встановлено абз. 11 ч. 2 ст. 19 Закону України "Про зайнятість населення", державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ i організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Відповідно до п. 3 ст. 17 цього Закону роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
У разі нестачі у роботодавців коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться у пропорційних сумах. Якщо роботодавці несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються санкції, передбачені, зокрема, згідно п. 1 ст. 38 Закону роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню, у т.ч. страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Судом враховується, що відповідач, як роботодавець, є платником внесків до Фонду загальнообов'язкового Державного соціального страхування України на випадок безробіття, а згідно п.2 ст. 35 цього Закону, роботодавець, як страхувальник, зобов'язаний своєчасно та повністю сплачувати в установленому порядку страхові внески.
Частиною 2 ст.38 Закону, визначено, що несплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку. Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
При цьому судом враховується, що відповідно до ст. 39 Закону правовідносини за цим законом вирішуються у судовому порядку.
За таких обставин, в частині стягнення непогашеної недоїмки та пені позов заявлений обґрунтовано, підтверджений належними доказами, відповідає чинному законодавству та підлягає задоволенню.
У зв'язку із задоволенням позову судові витрати по справі (судовий збір) покладаються на відповідача у розмірі, передбаченому п.п. 2 п. 3 Розділу VII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КАС України (відповідно до підпункту "б" пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито").
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 105, 158-163, 167, 254-259, п.п.3, 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Славутського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Славута до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Крупець", с. Крупець Славутського району про стягнення 6423,58 грн. задовольнити.
Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Крупець", с. Крупець Славутського району (код 23836184) на користь Славутського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Славута (вул. Леніна, 20, код 22986875) 3945,28 грн. (три тисячі дев'ятсот сорок п'ять грн. 28 коп.) недоїмки по внесках на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, 2478,30 грн. (дві тисячі чотириста сімдесят вісім грн. 30 коп.) пені.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено, КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя А.Г. Степанюк
віддрук. 3 прим. 1. до справи, 2. позивачу, 3. відповідачу.
- до справи,
- позивачу,
- відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2008 |
Оприлюднено | 11.02.2008 |
Номер документу | 1344767 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Степанюк А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні