Постанова
від 06.01.2011 по справі 2а-27690/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 06 січня 2011 р.                                                             справа № 2а-27690/10/0570

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17

09 год. 00 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Абдукадирової К.Е.,

розглянувши справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Краматорську

до Краматорської міської організації партії «Прагматичний вибір», м. Краматорськ

про припинення юридичної особи Краматорської міської організації партії «Прагматичний вибір», -

                                                                             ВСТАНОВИВ:

Державною податковою інспекцією у м. Краматорську заявлено позов до Краматорської міської організації партії «Прагматичний вибір» про припинення юридичної особи Краматорської міської організації партії «Прагматичний вибір».

Правовою підставою припинення юридичної особи позивач вважає норми Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ, Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-ІV.

Відповідно до статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що юридична особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Оскільки повістка направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою реєстрації, але була повернута на адресу суду з відміткою пошти, що «за зазначеною адресою  відсутнє»,  суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача – Краматорської міської організації партії «Прагматичний вибір» належним чином про час і місце розгляду справи. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача відповідно до положень  статті 128 Кодексу адміністративного судочинства  України.

У відповідності до пункту 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.  

Краматорська міська організація партії «Прагматичний вибір» зареєстрована як юридична особа, структурне утворення політичної партії «Прагматичний вибір» Краматорським міським управлінням юстиції, про що видано свідоцтво № 3 від 20.08.2001р., включена до ЄДРПОУ за номером 26040698, перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Краматорську з 19.09.2001р. як неприбуткова організація (арк. справи 6, 10, 11).

Відповідно до акту про ненадання звітності від 06.09.2010р. № 83/15-1-26040698 відповідач не надає звітність до податкового органу з 23.07.2002р. (арк. справи 5).

Статтею 2 Закону  України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001р. № 2365-III встановлено, що політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Відповідно до частини 2 статті 14 зазначеного Закону, політичні партії є неприбутковими організаціями.

Статтею 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. № 334/94-ВР визначено оподаткування операцій особливого виду. Пунктом 7.11. статті 7 цього Закону визначено оподаткування неприбуткових установ і організацій.

Згідно із пунктом «б» підпункту 7.11.1. пункту 7.11. статті 7 Закону, ця стаття застосовується, зокрема, до політичних партій.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997р. № 233 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 03.04.2003р. № 153), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.081997р. за № 290/2094 затверджено Порядок складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі – Порядок № 233).

Цей Порядок розроблений на підставі норм Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Відповідно до пункту 1.2. Порядку № 233, Порядок застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості (далі - неприбуткові установи) у встановленому порядку відповідно до наказів Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997р. № 232 «Про затвердження Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.08.1997р. за № 291/2095, і від 03.07.2000р. № 355 «Про затвердження Порядку визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій)», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.07.2000 за № 451/4672.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідача взято на податковий облік як неприбуткову організацію, що посвідчується довідкою про взяття на облік платника податків № 214 від 17.09.2001р. (арк. справи 6).

Відповідно до пункту 1.3. Порядку № 233, податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі - звіт) складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.

Відповідно до підпункту 7.11.3 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у абзаці "б" підпункту 7.11.1, отримані у вигляді: коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань; пасивних доходів; коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям, від проведення їх основної діяльності, з урахуванням положень підпункту 7.11.11 цієї статті; дотацій або субсидій, отриманих з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або у межах благодійної, у тому числі гуманітарної допомоги чи технічної допомоги, що надаються таким неприбутковим організаціям відповідно до умов міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх отримувачам згідно із законодавством, з метою зниження рівня таких цін.

Згідно із підпунктом 7.11.9. пункту 7.11 статті 7 цього Закону, у разі коли доходи неприбуткових організацій, отримані протягом звітного (податкового) року з джерел, визначених підпунктом 7.11.5, на кінець першого кварталу наступного за звітним року перевищують 25 відсотків від загальних валових доходів, отриманих протягом такого звітного (податкового) року, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок з нерозподіленої суми прибутку за ставкою, встановленою пунктом 10.1 статті 10 цього Закону, до суми такого перевищення. Внесення до бюджету зазначеного податку здійснюється за результатами першого кварталу наступного за звітним року у строки, встановлені для інших платників податку.

Незалежно від положень абзацу першого цього підпункту, у разі коли неприбуткова організація отримує доход з джерел, інших ніж визначені відповідними підпунктами 7.11.2 - 7.11.7 цього пункту, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих з таких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних із отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів.

Аналіз вищенаведеної норми дає підстави для висновку, що, по-перше, відповідач звільнений від деяких видів доходів, по-друге, Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» передбачає можливість отримання неприбутковою організацією доходу, який є базою оподаткування та зобов’язує неприбуткову організацію сплачувати у випадках встановлених законом податок на прибуток.

Відповідно до пункту 16.4. статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Як було встановлено судом, для неприбуткових організацій Порядком № 233 встановлені особливості надання податкової звітності – звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.

Відповідно до пункту 4.1. Порядку № 233, звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.

Податковими періодами відповідно до пункту 11.1. статті 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» є календарний квартал, півріччя, три квартали, рік.

Відповідно до підпункту 2 пункту 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991р. № 1251–ХІІ, платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів).

Підпунктом 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. визначено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації. Пунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 наведеного закону передбачені строки надання  платниками податків податкових декларацій за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю, календарному кварталу, календарному року.

Пунктом 3 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року № 509– ХІІ передбачено, що державні податкові інспекції в районах у містах контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням податків, інших платежів.       

Податковим органом було направлено відповідачу лист від 02.09.2010р. № 35117/10/12-112 з пропозицією надати звітність (арк. справи 12).  

Проте, відповідач до податкового органу звіти про використання коштів неприбутковими установами й організаціями не надавав з 23.07.2002р. і по теперішній час, що підтверджується  актом від 06.09.2010р. (арк. справи 5).

Крім того слід зазначити, що станом на 06.09.2010р. відповідач не має заборгованості перед бюджетом (арк. справи 14).  

Таким чином, рік, протягом якого суб’єкт підприємницької діяльності не звітувався перед відповідними податковими органами, повинен обчислюватися з дати, коли необхідна звітність була надана в останній раз.

Згідно частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV неподання юридичною особою протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Враховуючи викладене, вимоги позивача про припинення відповідача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства  України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 183-2, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

                                                  ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податкової інспекції у м. Краматорську до Краматорської міської організації партії «Прагматичний вибір» про припинення юридичної особи Краматорської міської організації партії «Прагматичний вибір» задовольнити.

Припинити юридичну особу – Краматорську міську організацію партії «Прагматичний вибір».

Постанова складена 6 січня 2011 року. Відповідач зобов’язаний виконати постанову негайно.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

          

Суддя                                                                                      Абдукадирова К.Е.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.01.2011
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу13447963
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-27690/10/0570

Постанова від 06.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні