Категорія № 6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 січня 2011 року Справа № 2а-10009/10/1270
Суддя Луганського ок ружного адміністративного с уду Островська О.П., розглянув ши в м. Луганську в порядку ско роченого провадження адміні стративну справу за позовом Краснодонської об' єднаної державної податкової інспек ції Луганської області до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Юг» про стягнення податкового боргу в сумі 1162213 г рн. за рахунок активів,
В С Т А Н О В И В:
20 грудня 2010 року Краснодо нська ОДПІ Луганської област і звернулася до Луганського окружного адміністративног о суду з позовом до ТОВ «Юг», в якому зазначила наступне. ТО В «Юг» зареєстроване як суб' єкт підприємницької діяльно сті державним реєстратором К раснодонської міської ради 1 5.11.2002 та внесено в Єдиний держав ний реєстр підприємств та ор ганізацій України за № 32025513. Від повідач має податкові зобов' язання з податку на прибуток підприємств. Податкові зобо в' язання були визначені в а кті від 08.04.2010 № 521/23/32025513 про результа ти позапланової виїзної пере вірки ТОВ «Юг» з питань дотри мання податкового законодав ства за період з 01.01.2007 по 31.12.2009, вал ютного та іншого законодавст ва за період з 01.01.2007 по 31.12.2009. На під ставі акту було прийняте под аткове повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій з податку на прибуто к від 22.04.2010 № 0000172340/0 у сумі 193702 грн. та з а основним платежем - 968511 грн. Станом на 15.10.2010 у відповідача і снує податковий борг на зага льну суму 1162213 грн. У зв' язку з н еможливістю вручення податк ового повідомлення-рішення п озивачем було складено акт в ід 28.04.2010 № 69 про розміщення зазна ченого податкового повідомл ення-рішення на дошці оголош ень. Рішення позивача відпов ідачем не оскаржувалося. У зв ' язку з тим, що відповідач не сплатив узгоджену суму пода ткового зобов' язання у вста новлені строки, податковим о рганом відповідно до ст. 6 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» на адресу відповідача бу ли направлені перша податков а вимога від 27.04.2010 № 1/124 та друга по даткова вимога від 05.07.2010 № 2/179. Поз ивач просить стягнути з відп овідача податковий борг у су мі 1162213 грн. на користь державно го бюджету шляхом звернення стягнення на активи.
Відповідно до ч. 4 ст. 33 К одексу адміністративного су дочинства України у разі від сутності осіб, які беруть уча сть у справі, за такою адресою вважається, що судовий викли к або судове повідомлення вр учене їм належним чином. Судо ва повістка, надіслана відпо відачеві за зареєстрованою у встановленому порядку адрес ою, повернута суду з відмітко ю про вибуття організації. У в становлений судом строк відп овідачем не подано ні запере чень проти позову, ані заяви п ро визнання позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи, суд вважає, що позов п ідлягає задоволенню з таких підстав.
Стаття 67 Конституції Ук раїни передбачає, що кожен зо бов' язаний сплачувати пода тки і збори в порядку і розмір ах, встановлених законом.
Законом України «Про систему оподаткування» визн ачено, що під податком і зборо м (обов' язковим платежем) до бюджетів та до державних ціл ьових фондів слід розуміти о бов' язковий внесок до бюдже ту відповідного рівня або де ржавного цільового фонду, зд ійснюваний платниками у поря дку і на умовах, що визначають ся законами України про опод аткування. Платниками податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) є юридичні і фізичні о соби, на яких згідно з законам и України покладено обов' яз ок сплачувати податки і збор и (обов' язкові платежі). Плат ники податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні у числі іншого, сплачувати належні суми податків і збор ів (обов' язкових платежів) у встановлені законами термін и.
Відповідно до ст. 10 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні» де ржавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об' єднані держав ні податкові інспекції, сере д інших, виконують такі функц ії: здійснюють контроль за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та сплат и податків та зборів (обов' я зкових платежів); контролюют ь своєчасність подання платн иками податків бухгалтерськ их звітів і балансів, податко вих декларацій, розрахунків та інших документів, пов' яз аних з обчисленням податків, інших платежів, а також перев іряють достовірність цих док ументів щодо правильності ви значення об' єктів оподатку вання і обчислення податків, інших платежів; здійснюють у межах своїх повноважень кон троль за законністю валютних операцій, додержанням поряд ку проведення готівкових роз рахунків за товари (послуги) у встановленому законом поряд ку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб' єк тів підприємницької діяльно сті, ліцензій на провадження видів господарської діяльно сті, що підлягають ліцензува нню відповідно до закону, з на ступною передачею матеріалі в про виявлені порушення орг анам, що видають ці документи , за наявністю торгових патен тів; забезпечують застосуван ня та своєчасне стягнення су м фінансових санкцій, передб ачених цим Законом та іншими законодавчими актами Україн и за порушення податкового з аконодавства, а також стягне ння адміністративних штрафі в за порушення податкового з аконодавства, допущені посад овими особами підприємств, у станов, організацій та грома дянами.
Згідно положень ст. 11 З акону, органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право:
1) здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов' язаних з нарахув анням і сплатою податків та з борів (обов' язкових платежі в) незалежно від способу їх по дачі), а також планові та позап ланові виїзні перевірки своє часності, достовірності, пов ноти нарахування і сплати по датків та зборів (обов' язко вих платежів), додержання вал ютного законодавства юридич ними особами, їх філіями, відд іленнями, іншими відокремлен ими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а та кож фізичними особами, які ма ють статус суб'єктів підприє мницької діяльності чи не ма ють такого статусу, на яких зг ідно із законами України пок ладено обов' язок утримуват и та/або сплачувати податки і збори (обов' язкові платежі ), крім Національного банку Ук раїни та його установ (далі - п латники податків);
2) здійснювати контроль за д одержанням порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку.
Відповідно до п. 11 ст. 10 З акону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачена як одна з функці й податкового органу подання до судів позовів до підприєм ств, установ та організацій п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахуно к їх майна.
Законом України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» № 2181 (далі - Закон № 2181) визначений порядок погаш ення податкового боргу платн ика податків та порядок звер нення стягнення на активи пл атника податків, який відпов ідно до ввідної частини є спе ціальним законом з питань оп одаткування, та встановлює п орядок погашення зобов' яза нь юридичних або фізичних ос іб перед бюджетами та держав ними цільовими фондами з под атків і зборів (обов' язкови х платежів), нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами.
Також цим Законом запров аджене поняття податкового б оргу, як податкового зобов' язання, узгодженого платнико м податків або встановленого судом, але не сплаченого у вст ановлений строк, а також пені , нарахованої на суму такого п одаткового зобов' язання.
Крім того, ним же визнач ено, що органами, уповноважен ими здійснювати заходи з пог ашення податкового боргу, є в иключно податкові органи.
Згідно п.п. 4.2.2. п. 4.2 ст. 4 Закон у № 2181, контролюючий орган зобо в' язаний самостійно визнач ити суму податкового зобов' язання платника податків у р азі якщо:
а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;
б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов' язань, заявлених у податкови х деклараціях.
Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закону № 2181 платник податків з обов' язаний самостійно спл атити суму податкового зобов ' язання, зазначену у подані й ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім д нем відповідного граничного строку, передбаченого підпу нктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податков ої декларації.
Абзацом 1 пункту 5.1. ст. 5 За кону № 2181 визначено, що податко ве зобов' язання, самостійно визначене платником податкі в у податковій декларації, вв ажається узгодженим з дня по дання такої податкової декла рації.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181, у разі коли плат ник податків не сплачує узго джену суму податкового зобов ' язання в установлені строк и, податковий орган надсилає такому платнику податків по даткові вимоги.
Згідно п.п. 6.2.3. п. 6.2 ст. 6 За кону № 2181, податкові вимоги над силаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого д ня після закінчення гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календ арного дня від дня направлен ня (вручення) першої податков ої вимоги, у разі непогашення платником податків суми под аткового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимо га додатково до відомостей, в икладених у першій податкові й вимозі, може містити повідо млення про дату та час провед ення опису активів платника податків, що перебувають у по датковій заставі, а також про дату та час проведення публі чних торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті ви значено, що податкова вимога вважається надісланою (вруч еною) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі та кої юридичної особи під розп иски або надіслано листом з п овідомленням про вручення.
Податкова вимога вваж ається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вруче но особисто такій фізичній о собі або її законному предст авникові чи надіслано листом на її адресу за місцем прожив ання або останнього відомого місця її знаходження із пові домленням про вручення.
У разі коли податковий орган або пошта не може вручи ти платнику податків податко ве повідомлення або податков і вимоги у зв' язку з незнахо дженням посадових осіб, їх ві дмовою прийняти податкове по відомлення або податкову вим огу, незнаходженням фактично го місця розташування (місце знаходження) платника податк ів, податковий орган розміщу є податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці по даткових оголошень, встановл еній на вільному для огляду м ісці біля входу до приміщенн я податкового органу. При цьо му день розміщення такої под аткової вимоги вважається дн ем її вручення.
Відповідно до п. 17.3 ст. 17 За кону № 2181 сплата (стягнення) штр афних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
Судом установлено, що Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Юг» зареєстрова не в якості юридичної особи В иконавчим комітетом Краснод онської міської ради Лугансь кої області 15.11.2002 (а.с. 5, 16-19).
Фахівцями Краснодонсь кої ОДПІ Луганської області у відповідності до норм чинн ого законодавства було прове дено позапланову виїзну пере вірку ТОВ «Юг» з питань дотри мання вимог податкового зако нодавства за період з 01.01.2007 по 31.1 2.2009, валютного та іншого законо давства за період з 01.01.2007 по 31.12.2009. За результатами перевірки ск ладено акт від 08.04.2010 № 521/23/32025513 (а.с. 5-13) .
Перевіркою встановлено порушення відповідачем поло жень Законів України «Про оп одаткування прибутку підпри ємств», «Про податок на додан у вартість», «Про податок з до ходів фізичних осіб», «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг».
На підставі акту було прийняте податкове повідомл ення-рішення про застосуванн я фінансових санкцій з подат ку на прибуток від 22.04.2010 № 0000172340/0 у с умі 193702 грн. та за основним плат ежем - 968511 грн. (а.с. 23).
У зв' язку з неможливі стю вручення податкового пов ідомлення-рішення позивачем було складено акт від 28.04.2010 № 69 п ро розміщення зазначеного по даткового повідомлення-ріше ння на дошці оголошень (а.с. 22).
Рішення позивача ві дповідачем не оскаржувалося .
У зв' язку з тим, що в ідповідач не сплатив узгодже ну суму податкового зобов' я зання у встановлені строки, п одатковим органом відповідн о до ст. 6 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» на адресу від повідача були направлені пер ша податкова вимога від 27.04.2010 № 1/124 та друга податкова вимога в ід 05.07.2010 № 2/179. У зв' язку з неможли вістю вручення податкових ви мог їх було розміщено на дошц і податкових оголошень (а.с. 20, 2 1).
До Державного реєстру обтяжень рухомого майна вне сено запис від 09.06.2010 про податко ву заставу активів ТОВ «Юг» з гідно з актом опису від 09.06.2010 № 102 22/24-009 (а.с. 15).
Відповідно до п. 1.7 ст. 1 За кону № 2181 активи платника пода тку - це кошти, матеріальні т а нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізи чній особі за правом власнос ті або повного господарськог о відання.
Відповідно до п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 Закону № 2181 активи платни ка податків можуть бути прим усово стягнуті в рахунок пог ашення його податкових зобов ' язань виключно за рішенням суду.
На підставі наведено го суд приходить до висновку про задоволення позовних ви мог.
Питання по судових вит ратах не вирішується, оскіль ки позивач звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст. 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 1 8, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Красн одонської об' єднаної держа вної податкової інспекції Лу ганської області до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Юг» про стягнення подат кового боргу в сумі 1162213 грн. за р ахунок активів задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Юг», код ЄДРПОУ 32025513, в дохід Державного бюджету України (код платежу 11021000, р/р 31115009700028, одержу вач - Краснодонське УДК, код одержувача 24048922, банк ГУДКУ в Лу ганській області, МФО 804013) пода тковий борг у сумі 1162213 грн. (один мільйон сто шістдесят дві ти сячі двісті тринадцять грн.) ш ляхом звернення стягнення на активи боржника.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною і підлягає негайному в иконанню.
Постанова за результ атами скороченого проваджен ня може бути оскаржена сторо нами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку також іншими особами у зв 'язку з тим, що суд вирішив пит ання про їхні права, свободи, і нтереси чи обов'язки.
Строк для подання апе ляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участ ь у справі, обчислюється з мом енту отримання копії постано ви.
Апеляційна скарга по дається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови.
Апеляційна скарга пода ється до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через Луганський окружний а дміністративний суд. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.
У разі оскарження в ап еляційному порядку постанов и, прийнятої у скороченому пр овадженні, ухвала суду апеля ційної інстанції по такій сп раві є остаточною і оскаржен ню не підлягає.
Суддя О.П. Островська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2011 |
Оприлюднено | 20.01.2011 |
Номер документу | 13455765 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.П. Островська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні