Категорія №2.19.8
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 січня 2011 року Справа № 2а-8185/10/1270
Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Судді: Каюди А.М.,
при секретарі: Єгоровій О.О.
за участю представників:
від позивача Б ойко С.В.
від відповідача не пр ибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Д ержавного підприємства "Свер дловантрацит" в особі відокр емленого підрозділу "Шахта і м. Я.М. Свердлова" до Управлінн я Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської о бласті про скасування рішень , -
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство "Све рдловантрацит" в особі відок ремленого підрозділу "Шахта ім. Я.М. Свердлова" до Управлін ня Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської області про визнання недійс ними та скасування рішень ві дповідача від 15.06.2010 №№624, 625, 626, 627, 628, 629, 6 30, 631, 632 про застосування фінансо вих санкцій та нарахування п ені за несплату (неперерахув ання) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків у тому числі донарах ованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду.
На обґрунтування заявлено го позову позивач зазначив, щ о 30.04.2010 набрав чинності Закон Ук раїни №2154 "Про Державний бюдже т України на 2010 рік", яким зобов 'язано Пенсійний фонд Україн и списати недоїмку із страхо вих внесків, що не погашені ст аном на 1 березня 2010 року на вуг ле- та торфодобувних підприє мствах, які входять до сфери у правління Міністерства вугі льної промисловості України . Постановою Кабінету Мініст рів України №484 від 23.06.2010 визначе но порядок проведення такого списання.
Рішенням №3 від 09.07.2010 платнику ВП "Шахта ім. Я.М. Свердлова" ДП "Свердловантрацит" Управлінн я Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської о бласті було списано заборгов аність перед фондом у сумі 1667562 1,66 грн. позивач вважає, що оскіл ьки суми недоїмки на які оска ржуваними рішеннями було нар аховано штрафні санкції та п еню були списані, то рішення в ідповідача прийняті незакон но та підлягають скасуванню.
Відповідач - суб'єкт владн их повноважень не скориставс я наданим йому статтею 51 Кодек су адміністративного судочи нства України правом надати заперечення проти адміністр ативного позову, не забезпеч ив явки представника у судов е засідання, хоча належним чи ном був повідомлений про час та місце його проведення.
Відповідно до пункту 1 части ни 4 статті 128 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни у разі неприбуття відпові дача - суб'єкта владних повнов ажень, належним чином повідо мленого про дату, час і місце с удового розгляду, без поважн их причин або без повідомлен ня ним про причини неприбутт я розгляд справи не відклада ється і справу може бути вирі шено на підставі наявних у ні й доказів. Ці ж наслідки засто совуються у разі повторного неприбуття за таких самих ум ов відповідача, який не є суб'є ктом владних повноважень.
За таких обставин, відповід но до приписів статті 128 КАС Ук раїни, суд здійснює розгляд с прави на підставі наявних у н ій доказів.
Відповідно до статей 11, 71 Код ексу адміністративного судо чинства України розгляд і ви рішення справ в адміністрати вних судах здійснюються на з асадах змагальності сторін т а свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні п еред судом їх переконливості . Кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Статтею 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, при розгляді сп рав щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень суд не зв'язаний доводами поз овної заяви і повинен переві ряти правомірність і обґрунт ованість оскаржуваного ріше ння у повному обсязі.
Виходячи з наведених вище п риписів Кодексу адміністрат ивного судочинства України с уд вирішуючи даний спір прий має до уваги наступне.
Закон України "Про загально обов'язкове державне пенсійн е страхування" №1058-ІV від 9 липня 2003 року (далі Закон №1058) визнача є принципи, засади і механізм и функціонування системи заг альнообов'язкового державно го пенсійного страхування, п ризначення, перерахунку і ви плати пенсій, надання соціал ьних послуг з коштів Пенсійн ого фонду.
Страхувальниками відповід но до статті 14 цього Закону є р оботодавці: підприємства, ус танови і організації, створе ні відповідно до законодавст ва України, незалежно від фор ми власності, виду діяльност і та господарювання, об'єднан ня громадян, профспілки, полі тичні партії (у тому числі філ ії, представництва, відділен ня та інші відокремлені підр озділи зазначених підприємс тв, установ, організацій, об'єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької ді яльності та інші особи (включ аючи юридичних та фізичних о сіб - суб'єктів підприємницьк ої діяльності, які обрали осо бливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), які використовують працю фізичних осіб на умовах труд ового договору (контракту) аб о на інших умовах, передбачен их законодавством, або за дог оворами цивільно-правового х арактеру.
Відповідно до пункту 6 части ни 1 статті 17 Закону №1058 страхув альник зобов'язаний нарахову вати, обчислювати і сплачува ти в установлені строки та в п овному обсязі страхові внеск и.
Статтею 20 Закону №1058 встанов лено, що страхувальники зобо в'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відпов ідний базовий звітний період , не пізніше ніж через 20 календ арних днів із дня закінчення цього періоду.
Базовим звітним періодом є для страхувальників, зазнач ених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цьог о Закону, - календарний місяць .
У разі несплати авансових п латежів до страхувальників з астосовуються фінансові сан кції, передбачені цим Законо м.
Перерахування страхових в несків здійснюється страхув альниками одночасно з одержа нням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати дохо ду), у тому числі в безготівков ій чи натуральній формі або з виручки від реалізації това рів (послуг). При цьому фактичн им одержанням (перерахування м) коштів на оплату праці (випл ати доходу) вважається одерж ання відповідних сум готівко ю, зарахування на банківськи й рахунок одержувача, перера хування за дорученням одержу вача на будь-які цілі, одержан ня товарів (послуг) або будь-як их інших матеріальних ціннос тей в рахунок зазначених вип лат (доходу), фактичне здійсне ння із цих виплат (доходу) відр ахувань, передбачених законо давством або за виконавчими документами, чи будь-яких інш их відрахувань.
Пунктом 12 зазначеної статті передбачено, страхові внеск и підлягають сплаті незалежн о від фінансового стану плат ника страхових внесків.
Стаття 106 Закону №1058 встановл ює відповідальність страхув альників, банків, організаці й, що здійснюють виплату і дос тавку пенсій, та їх посадових осіб.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових в несків страхувальники зобов 'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нара хуванням пені в порядку і роз мірах, визначених цією статт ею.
Відповідно до частин 8-9 стат ті 106 Закону №1058 на недоїмку нар аховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення пл атежу.
Виконавчі органи Пенсійно го фонду застосовують до стр ахувальників такі фінансові санкції - за несплату (непер ерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перераху вання) страхувальниками стра хових внесків, у тому числі до нарахованих страхувальника ми або територіальними орган ами Пенсійного фонду, наклад ається штраф у розмірі 10 відсо тків своєчасно не сплачених сум.
Одночасно на суми своєчасн о не сплачених (не перерахова них) страхових внесків і фіна нсових санкцій нараховуєтьс я пеня в розмірі 0,1 відсотка за значених сум коштів, розрахо вана за кожний день простроч ення платежу.
Статтею 57 Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2010 рік" №2154-VI, від 27.04.2010 встановлен о - Пенсійному фонду України списати недоїмку із страхов их внесків, заборгованість з відшкодування пільгових пен сій (в тому числі витрат на їх доставку) та борг з фінансови х санкцій та пені, що не погаше ні станом на 1 березня 2010 року н а вугле- та торфодобувних під приємствах, які входять до сф ери управління Міністерства вугільної промисловості Укр аїни. На суму списаної заборг ованості цих підприємств спи сати заборгованість Пенсійн ого фонду України за позикам и, наданими за рахунок коштів єдиного казначейського раху нку, шляхом віднесення усіх с ум на взаєморозрахунки з бюд жетом з подальшим відновленн ям єдиного казначейського ра хунку у порядку, встановлено му Кабінетом Міністрів Украї ни.
Відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України "Пр о списання заборгованості Пе нсійного фонду України за по зиками, наданими з єдиного ка значейського рахунка, на сум у списаної заборгованості ву гле- та торфодобувним підпри ємствам" №484 від 23.06.2010, яка набрал а чинності 02.07.2010 Пенсійний фонд України визначає суму недої мки із сплати страхових внес ків, заборгованості з відшко дування пільгових пенсій (в т ому числі витрат на їх достав ку) та боргу з фінансових санк цій і пені, непогашених стано м на 1 березня 2010 р., вугле- та тор фодобувних підприємств, що н алежать до сфери управління Мінвуглепрому (далі - сума заб оргованості підприємств), за переліком (із зазначенням ст руктурних підрозділів, які м ають окремий баланс і самост ійно ведуть розрахунки із за страхованими особами та є пл атниками внесків до Пенсійно го фонду України, та їх коду зг ідно з ЄДРПОУ), визначеним цим Міністерством.
Органи Пенсійного фонду Ук раїни визначають суму заборг ованості підприємств за дани ми карток особових рахунків платників.
До суми заборгованості під приємств включаються також с уми штрафів та пені, які були р озстрочені відповідно до пун кту 14-1 розділу XV "Прикінцеві по ложення" Закону України "Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (Відом ості Верховної Ради України, 2003 р., N 49-51, ст. 376; 2009 р., N 30, ст. 419), суми стр ахових внесків, донараховані органами Пенсійного фонду У країни за результатами перев ірки, та суми фінансових санк цій і пені, неузгоджені з плат никами, за якими вимоги щодо ї х сплати та рішення про їх зас тосування прийняті до 1 берез ня 2010 р., а також суми недоїмки і з сплати страхових внесків, з аборгованості з відшкодуван ня пільгових пенсій (в тому чи слі витрат на їх доставку) та б оргу з фінансових санкцій і п ені станом на 1 березня 2010 р., які були предметом судового роз гляду.
Сума страхових внесків, фак тично утримана з фізичних ос іб, які є застрахованими особ ами згідно з частиною першою статті 11 Закону України "Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування", та не п ерерахована до Пенсійного фо нду України, не включається д о суми заборгованості підпри ємств.
Органи Пенсійного фонду Ук раїни проводять до 30 липня 2010 р . з вугле- та торфодобувними пі дприємствами, що належать до сфери управління Мінвуглепр ому, звірення розрахунків су ми їх заборгованості, резуль тати якого оформлюються акто м.
Списання суми заборговано сті підприємств здійснюєтьс я до 30 серпня 2010 р. за рішеннями о рганів Пенсійного фонду Укра їни, про що зазначеним підпри ємствам надсилається повідо млення, в якому вказується су ма списаної заборгованості з а видами платежів.
Сума списаної заборговано сті підприємств відображаєт ься у картках особових рахун ків платників із зазначенням дати прийняття рішення про с писання. Такі операції відоб ражаються у звітності окреми м рядком.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржувані рішення відповідача прийняті 15.06.2010, виз начені у рішеннях штрафні са нкції та пеня нараховувалися за період починаючи з 28.09.2009 по 28. 05.2010.
Відповідно до приписів ста тті 57 Закону України "Про Держ авний бюджет України на 2010 рік " сума заборгованості на яку б ули нараховані фінансові сан кції підлягає списанню.
Управління Пенсійного фон ду України в м. Свердловську Л уганської області, відповіда ч - суб'єкт владних повноваж ень, не зважаючи на покладени й на нього приписами КАС Укра їни обов'язок доказування пр авомірності та обґрунтовано сті прийнятого рішення, не на вів жодних заперечень проти заявленого позову та не пода в будь-яких документальних п ідтверджень на обґрунтуванн я правомірності оскаржувани х рішень.
Відтак, суд приходить до вис новку, що у відповідача не бул о підстав застосовувати фіна нсові санкції за несвоєчасну сплату заборгованості, що ви никла у період з 28.09.2009 по 28.05.2010, оск ільки на момент прийняття ос каржуваних рішень, тобто 15.06.2010, ця заборгованість підлягала списанню на підставі статті 57 Закону України "Про Державн ий бюджет України на 2010 рік".
Крім того, суд зауважує, що ч астиною 2 статті 5 "Прикінцеві положення" Закону України "Пр о скорочення заборгованості перед Пенсійним фондом Укра їни підприємств, які мають ст ратегічне значення, та вугле добувних підприємств і відно влення пенсійних прав їх пра цівників" №2508-VI від 09.09.2010 (далі Зак он №2508) внесено зміни до Закону України "Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування" і визначено: "Установи ти, що суми накладених (нарахо ваних) та не сплачених штрафі в та пені, а також суми штрафів та пені, які підлягають (підля гатимуть) накладенню (нараху ванню) на день набрання чинно сті Законом України "Про скор очення заборгованості перед Пенсійним фондом України пі дприємств, які мають стратег ічне значення, та вугледобув них підприємств і відновленн я пенсійних прав їх працівни ків", у тому числі розстрочені згідно із законодавством, ву гле- та торфодобувним підпри ємствам, що належать до сфери управління Міністерства вуг ільної промисловості Україн и, підлягають списанню в поря дку, встановленому правління м Пенсійного фонду України".
Закон №2508 набрав чинності 12.10. 2010, відтак, з цього часу сума фі нансових санкцій визначена в оскаржуваному рішенні відпо відача в будь-якому випадку п овинна бути списана.
Таким чином, враховуючи фак тичні обставини справи, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність заявлених позовних ви мог.
Відповідно до статті 94 КАС У країни якщо судове рішення у хвалене на користь сторони, я ка не є суб'єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України ( або відповідного місцевого б юджету, якщо іншою стороною б ув орган місцевого самовряду вання, його посадова чи служб ова особа).
На підставі викладеного, ке руючись статтями 17, 18, 94, 158-163, 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
ПОСТАНОВИВ
Позовні вимоги Державного підприємства "Свердловантра цит" в особі відокремленого п ідрозділу "Шахта ім. Я.М. Сверд лова" до Управління Пенсійно го фонду України в м. Свердлов ську Луганської області про скасування рішень задовольн ити повністю.
Скасувати рішення Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в м. Свердловську Луган ської області від 15.06.2010 №№624, 625, 626, 627 , 628, 629, 630, 631, 632 про застосування фін ансових санкцій.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Держа вного підприємства "Свердлов антрацит" в особі відокремле ного підрозділу "Шахта ім. Я.М. Свердлова", м. Свердловськ, ід . код 26477426 судові витрати зі спла ти судового збору в сумі 3 грн. 40 коп. (три гривні 40 коп.).
Постанова суду перш ої інстанції набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга подаєт ься до адміністративного суд у апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який у хвалив оскаржуване судове рі шення. Копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні проголошено вступну та резолютивну частини постано ви. Складення постанови у пов ному обсязі відкладено, про щ о згідно вимог частини 2 статт і 167 КАС України повідомлено п ісля проголошення вступної т а резолютивної частин постан ови у судовому засіданні.
Постанову у повному обсязі складено та підписано 17.01.2011
Суддя А.М. Каюда
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2011 |
Оприлюднено | 02.02.2011 |
Номер документу | 13455837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Каюда А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні