Постанова
від 17.01.2011 по справі 2а-6692/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

      

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2011 року  

м. Полтава

Справа № 2а-6692/10/1670

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду  Кукоба О.О., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Багатопрофільного  приватного підприємства "Бастардо" про стягнення боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач,  Державна податкова інспекція у м.Полтаві 20 грудня 2010 року звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Багатопрофільного  приватного підприємства "Бастардо" про стягнення боргу.

В обґрунтування своїх вимог позивач вказує на той факт, що за відповідачем рахується податковий борг по податку на прибуток - в розмірі 360 грн. 76коп., який підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвала про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі направлялась відповідачу на адресу згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Поштове направлення повернуто на адресу суду з відміткою "за зазначеною адресою не знаходиться".

Відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи те, що відповідач повідомлений належним чином, а також те, що останнім, а ні заперечень, а ні заяви про визнання позову до суду не було подано, суд дійшов висновку, що спір підлягає вирішенню на підставі наявних у матеріалах справи доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.

Вивчивши та дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні факти та відповідні до них правовідносини.

Судом встановлено, що  Багатопрофільне приватне підприємство "Бастардо" 15 травня 1992 року зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Октябрської районної ради, рішення №500 (а.с. 13). З 05.06.1995 року відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції м. Полтави (а.с. 20) та згідно Закону України “Про систему оподаткування” є платником податків і зборів, передбачених зазначеним Законом.

Відповідно до Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Працівниками ДПІ в м. Полтаві 20.03.2008 року проведено невиїзну документальну перевірку з питання своєчасності подання податкової звітності БПП "Бастардо", за результатами якої складено акт перевірки № 253/15-139/13949881 від 20.03.2008 року.

На підставі вказаного акту перевірки податковою інспекцією винесено податкове повідомлення - рішення від 24.03.2008 року № 0002411501/0, яким до відповідача за порушення п.4.1.4.ст.4  Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами." застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 170 грн.

Також, згідно акту ДПІ в м. Полтаві № 8441/15-01/13949881 від 15.09.2010 року (а.с. 21), встановлено порушення відповідачем п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997р. № 283/97 - ВР (зі змінами і доповненнями) та п.4.1.4.ст.4  Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами.", яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 170 грн.

На підставі вказаних актів перевірки ДПІ в м. Полтаві прийнято податкові повідомлення - рішення:

- № 0002411501/0 від 24.00.2008 року про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасне подання декларацій в розмірі 170 грн. (а.с. 7);

- № 0008531501/0 від 29.09.2010 року про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасне подання декларацій в розмірі 170 грн. (а.с. 22);

Зазначені податкові повідомлення - рішення в порядку адміністративного узгодження відповідачем оскаржено не було.

Згідно даних зворотного боку облікової картки платника податків за відповідачем станом на день розгляду справи рахується заборгованість по податку на прибуток - в розмірі 360 грн. 76 коп.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме відповідно до п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. ДПІ в м. Полтаві винесено першу податкову вимогу № 1/622 від 31.05.2008 року (а.с. 8), яку направлено відповідачу поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення. У зв'язку із поверненням поштового відправлення з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання", перша податкова вимога розміщена на дошці оголошень, про що складено акт від 18.07.2008 р. № 230 (а.с. 11) та винесено другу податкову вимогу № 2/919 від 19.08.2008 року (а.с. 8), яку направлено відповідачу поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення. У зв'язку із поверненням поштового відправлення з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання", друга податкова вимога була розміщена на дошці оголошень, про що складено акт № 323 від 07.10.2008 року (а.с. 19).

Доказів оскарження в адміністративному або судовому порядку зазначених податкових вимог відповідач не надав.

Відповідно до Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ податкові органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.

Податкове зобов’язання та податковий борг згідно п. п. 1.2, 1.3 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (далі –Закон № 2181-ІІІ) є зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів, самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно п. п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Згідно п. 5.4 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки,  визначені цією  статтею,  визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п. п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-ІІІ у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Згідно п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов’язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.

Відповідно до частини першої статті 218 ГК України зазначено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Згідно до частини другої статті 218 ГК України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов'язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів.

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед  бюджетами та державними цільовими фондами" впровадив у практику господарювання термін "узгоджене податкове зобов'язання". Даний термін, хоча і не визначений прямо в законі, проте використовується як зрозумілий і може бути пояснений - як сума податку (збору), яку платник зобов'язаний сплатити до бюджету (цільового фонду) у визначений строк.

Названий закон містить кілька шляхів узгодження податкових зобов'язань, кожен з яких втілюється в певній процедурі.

Отже, відповідно до Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання може бути узгоджене одним із таких способів:  самостійно, шляхом подання платником контролюючому (податковому чи іншому) органу податкової декларації (розрахунку) - самостійне узгодження;  внаслідок нарахування контролюючим органом, рішення якого можуть бути оскаржені в адміністративному (адміністративне оскарження) або судовому порядку - апеляційне оскарження.

Як вбачається з матеріалів справи, на час розгляду справи в суді заборгованість відповідача, незважаючи на вжиті податковим органом заходи,  не сплачено до бюджету, доказів, щодо погашення заборгованості відповідачем та вжиття усіх залежних від нього заходів, для недопущення порушень, суду не було надано.

Відтак, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги Державної податкової інспекції в м. Полтаві про стягнення з Багатопрофільного Приватного підприємства "Бастардо" боргу в сумі 360 грн. 76 коп. за рахунок активів обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись  статтями  7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-162, 183-2  Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Полтаві  до Багатопрофільного Приватного підприємства "Бастардо" про стягнення боргу за рахунок активів задовольнити.

Стягнути з  Багатопрофільного Приватного підприємства "Бастардо" (код ЄДРПОУ 13949881, вул. Шевченка, 62, м. Полтава, Полтавська область, 36039) на р/р 31115009700002,код бюджетної класифікації платежу 11021000, до Державного бюджету, одержувач УДК у місті Полтаві ЗКПО 34698804, банк одержувача: ГУДКУ у Полтавській області МФО 831019 заборгованість по податку на прибуток  в сумі 360 грн. 76 коп. (триста шістдесят гривень сімдесят шість копійок).

Постанова підлягає негайному виконанню.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням  її копії до суду апеляційної інстанції.

   

          Суддя                                                                                О.О. Кукоба

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2011
Оприлюднено20.01.2011
Номер документу13455978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6692/10/1670

Постанова від 17.01.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 21.12.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні