ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
19.10.10
Справа №2а-7711.1/09/5/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренко Д.В., при секретарі Мородецькій Ю.В.,
розглянув у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Прокурора Київського району м. Сімферополь АР Крим, діючого в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Кримському регіоні»
до Приватного підприємства «Керчтехпромцентр»
про стягнення 5100,00 грн. заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Київського району м. Сімферополь АР Крим, діючий в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Кримському регіоні» звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства «Керчтехпромцентр» 5100,00 грн. заборгованості зі штрафних санкцій, нарахованих за порушення вимог законодавства про електроенергетику.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.06.2009 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.11.2009 року залишено без розгляду.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 14.07.2010 року апеляційна скарга Прокурора Київського району м. Сімферополя задоволена, ухвала Окружного адміністративного суду АР Крим у справі № 2а-7711/09/5/0170 скасована, справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Ухвалою від 31.08.2010 року адміністративну справу прийнято до провадження Окружного адміністративного суду АР Крим.
У судове засідання, яке відбулось 22.10.2010 року позивач не з’явився,надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності його представника та підтримання позовних вимог у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з`явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином шляхом направлення на його адресу судової повістки з зазначенням часу, дати та місця судового розгляду справи, яка отримана останнім 07.10.2010 року, що підтверджується відміткою на повідомленні про вручення поштового відправлення № 0011820. Заперечення на позовну заяву, а також клопотання про відкладення розгляду справи відповідач не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Прокурор у судове засідання не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належить задовольнити, враховуючи наступне.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 121 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Згідно зі ст. 361 Закону України про прокуратуру однією з форм представництва прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб.
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці та регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі передбачені Законом України «Про електроенергетику» (далі по тексту – Закон).
Одними з головних засад державної політики в сфері електроенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики; додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії; забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Відповідно до ст. 9 Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.
Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Кримському регіоні» діє відповідно до Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Кримському регіоні» Державного підприємства НЕК «Укренерго», затвердженого наказом НЕК «Укренерго» від 21.03.2006 року.
Відповідно до Положення метою і завданням ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні» є сприяння забезпеченню сталого функціонування об’єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб’єктами електроенергетики, суб’єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, вимог нормативно – правових і нормативно – технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної та теплової енергії.
Таким чином, судом встановлено, що ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні», реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є суб’єктом владних повноважень.
Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами України «Про електроенергетику», «Про захист прав споживачів», «Про захист економічної конкуренції», «Про енергозбереження», іншими нормативно-правовими актами.
Обов’язки і відповідальність споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Закону України «Про електроенергетику».
Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.
Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Споживач забезпечує безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до електричних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.
Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність (ст. 27 Закону).
Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.
Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.
Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі по тексту – Положення).
Згідно з п. 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.
Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання.
Судом встановлено, що позивачем 25.07.2008 року винесено припис № 29/49, яким позивачу приписано в строк до 01.12.2008 року усунути порушення вимог чинного законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.
Посадовими особами позивача 16.12.2008 року було проведено позапланову перевірку відповідача щодо виконання вимог припису № 29/49 від 25.07.2008 року.
За результатами проведеної перевірки складено акт (протокол) № 04/06-0055 від 16.12.2008 року, в якому зафіксовано невиконання відповідачем вимог припису № 29/49 від 25.07.2008 року.
На підставі зазначеного акту перевірки 30.01.2009 року позивачем винесена постанова № 32кр про накладення на відповідача штрафу у розмірі 5100,00 грн. за порушення ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» та ст. 31 Закону України «Про теплопостачання» в частині невиконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Вказана постанова була направлена відповідачу поштою та отримана останнім 03.02.2009 року, що підтверджується відміткою на повідомленні про вручення поштового відправлення № 917196.
Згідно з п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
До матеріалів справи не додано доказів того, що постанова про накладення штрафу № 32кр від 30.01.2009 року була оскаржена відповідачем в адміністративному або судовому порядку, внаслідок чого штраф за порушення законодавства в сфері електроенергетики відповідач повинен був сплатити протягом 30 днів з дня прийняття постанови.
Однак, матеріали справи свідчать про те, що у встановлений законодавством строк постанова позивача виконана не була.
Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Приймаючи до уваги, що відповідачем у порядку ст. 71 КАС України не було надано жодного доказу на підтвердження того, що постанова про накладення штрафу винесена з порушенням вимог чинного законодавства, суд дійшов висновку, що прокурор правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 5100,00 грн. заборгованості.
Враховуючи викладене вище, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2.Стягнути з Приватного підприємства «Керчтехпромцентр» (98311, АР Крим, м. Керч, вул. Парахіна,36; р/р № 26009500389464 в КО АКБ УСБ м. Сімферополь, ЄДРПОУ 30085209; МФО 324010) на користь державного бюджету 5100,00 грн. заборгованості за порушення вимог законодавства в галузі електроенергетики та теплопостачання (код платежу 21081100 на р/р 31116106700019 в ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ОКПО 34740946).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2010 |
Оприлюднено | 21.01.2011 |
Номер документу | 13461705 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні