Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
18 січня 2011 р. № 2-а- 16256/10/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонов М.О. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом
Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області
до
Профспілкової організації Шевченківської нафтобази
про
стягнення податкового боргу ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Куп"янська ОДПІ у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з профспілкової організації на користь держави заборгованість в розмірі 2380,00 грн.
В обґрунтування позову вказано, що відповідно облікових даних Куп'янської ОДПІ, відповідач ( згідно даних особових Рахунків) станом на 14.12.2010 р. має суми податкових зобов'язань не сплачені у встановлений строк сплати, на загальну суму 2380,00 грн. з податку на прибуток підприємств.
Сума штрафних санкцій, визначена податковим повідомленням - рішенням від 28.05.2010 р. № 0000421505/0, в розмірі 2380,00 грн. в адміністративному та в судовому порядку встановленого Законом № 2181 - ІІІ. не оскаржувались.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу 22 грудня 2010 року за вихідним № 84868, та повернулася на адресу суду з відміткою про відсутність адресата за вказаною адресою 05 січня 2011 року.
Відповідно до ч. 8, 11 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідач у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження жодної заяви на адресу суду не надав.
Судом встановлено, що фахівцями Куп'янської ОДПІ проведена невиїзна документальна перевірка відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності. В ході перевірки було встановлено порушення підпункту п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181, зі змінами та доповненнями, п.2 ч.1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування " від 25.06.1991 р. № 1251-12 із змінами та доповненнями, п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»№ 534/94-ВР від 28.12.1984 р. зі змінами та доповненнями.
За результатами перевірки позивачем 21.05.2010 року складено акт за №63/15-25849624, на підставі якого, у відповідності до п.п. 17.1.1 п. 17.1 Закону № 2181, прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000421505/0 від 28.05.2010 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 2380,00 грн.
У зв'язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання у встановлені строки, Куп'янською ОДПІ, в порядку ст. 6 Закону № 2181, відповідачу направлено першу податкову вимогу № 1/19 від 30.06.2010 р. про сплату податкового боргу, яка, у зв'язку з неможливістю вручення, розміщена на дошці податкових оголошень 15.07.2010 р.
20 серпня 2010 р. відповідачу було направлено другу податкову вимогу № 2/32, яка, у зв"язку з неможливістю вручення, розміщена на дошці податкових оголошень 31.08.2010 р.
01 жовтня 2010 заступником начальника Куп'янської ОДПІ прийнято рішення № 11 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 4 грудня 1990 року N 509-XII до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів обов'язкових платежів). Крім того, податкові органи контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та інших платежів, а також, перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також, стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; проводять перевірки фактів приховування і зниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та Іншими законами України.
Відповідно до п. 1.1 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III в редакції від 04.12.2010 року платники податків - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.
Відповідно до п.4.1. ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III в редакції від 04.12.2010 року - платники податків зобов'язані своєчасно, у строк визначений вищевказаними законодавчими актами надавати до Державних податкових інспекцій податкові декларації, бухгалтерську звітність, інші документи та відомості, пов'язані із донарахуванням та сплатою податків та інших обов'язкових платежів до бюджету України та до державних цільових фондів.
У відповідності до п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу» від 4 грудня 1990 року N 509-XII зі змінами та доповненнями, Органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Відповідно до п. п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону України № 2181-III в редакції від 04.12.2010 року "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 вказаного Закону для подання податкової декларації. В п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 вказаного закону зазначає, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені ст. 5, визнається сумою податкового боргу платника податків.
У відповідності до п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державним цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-III в редакції від 04.12.2010 року узгоджена сума податкового зобов’язання, несплачена платником податків у визначені строки, вважається сумою податкового боргу платника податків. У разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги у відповідності до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону.
На час розгляду справи заборгованість відповідачем не було сплачено.
Суд, проаналізувавши положення ст. 71 КАС України прийшов до висновку, що відповідач доказів щодо спростування вимог позивача суду не надав.
Виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку, що відповідач прострочив виконання зобов’язання по сплаті заборгованості, тому зазначена заборгованість підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку.
Керуючись ст.ст. 4, 7, 86, ч.1 ст. 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Харківський окружний адміністративний суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області до Профспілкової організації Шевченківської нафтобази про стягнення податкового боргу - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Профспілкової організації Шевченківської нафтобази, код 25849624 на користь Державного бюджету України заборгованість в розмірі 2380,00 грн. (дві тисячі триста вісімдесят гривень нуль копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Якщо суб’єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя (підпис) Спірідонов М.О.
З оригіналом згідно. Оригінал знаходиться в матеріалах справи. Постанова не набрала законної сили.
Суддя
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2011 |
Оприлюднено | 21.01.2011 |
Номер документу | 13462244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні