Постанова
від 19.01.2011 по справі 2а-9425/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.30

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 січня 2011 року Справа № 2а-9425/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді Смішливої Т.В.,

при секретарі Л юбімовій Г.Ю.

за участю представників ст орін:

від позивача: Авалян Є.В., за довіреністю в ід 15.12.2010.

Суслов О .Є. директор

від відповідача: Гу байдуліна Т.В. за довіреніс тю № 01/13-3/0/39-11 від 04.01.2011

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Алан плюс» до Держ авного реєстратора виконавч ого комітету Луганської місь кої ради про визнання дій нез аконними,-

В С Т А Н О В И В:

У грудні 2010 року товариство з обмеженою відповідальніст ю «Алан плюс» звернулося до Л уганського окружного адміні стративного суду з позовом п ро визнання дій Державного р еєстратора виконавчого комі тету Луганської міської ради стосовно внесення до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців запису № 138214300 10008455 від 06.09.2010 про відсутність юри дичної особи - ТОВ «Алан плюс» за її місцезнаходженням нез аконними.

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що 04 травн я 2006 року товариство з обмежен ою відповідальністю «Алан пл юс» (далі - ТОВ «Алан плюс») з ареєстровано як юридична осо ба за № 13821020000008455, 05 травня 2006 року вз ято на податковий облік Держ авною податковою інспекцією в Артемівському районі м. Луг анська за № 4570.

З 21 червня 2006 року ТОВ «Алан пл юс» зареєстроване як платник податку на додану вартість, п ро що свідчить свідоцтво № 1704940 6 про реєстрацію платником по датку на додану вартість, інд ивідуальний податковий номе р 343862012334.

З моменту державної реєстр ації ТОВ «Алан плюс», відпові дно до п. 11 ст.19 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб п ідприємців», подавало щорічн о державному реєстратору від омості про юридичну особу. Та к, 02 квітня 2010 року позивач наді слав державному реєстратору реєстраційну картку з тверд женням відомостей про місцез находження, що підтверджуєть ся листом б/н від 02 квітня 2010 рок у та журналом реєстрації вих ідної кореспонденції. Жодних листів від реєстратора не по ступало, у звязку з чим позива ч вважав, що реєстраційна кар тка отримана реєстратором та у реєстрі зроблений відпові дний запис. Однак, 06 вересня 2010 р оку державним реєстратором д о державного реєстру внесено запис про відсутність юриди чної особи ТОВ «Алан плюс» за місцезнаходженням.

17 вересня 2010 року запис від повідачем в реєстрі було пон овленно, однак внаслідок дій відповідача для позивача на стали негативні наслідки, ос кільки на підставі даних, вне сених реєстратором 06 вересня 2010 року, Державна податкова ін спекція Артемівського район у м. Луганська анулювала, вида не ТОВ «Алан плюс» свідоцтво платника податків.

Згідно зі ст. 1 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» та ст. 93 ЦК У країни місцезнаходженням юр идичної особи є адреса орган у або особи, яка відповідно до установчих документів юриди чної особи чи закону виступа ють від її імені. Органом упра вління (керівником), що виступ ає від імені ТОВ «Алан плюс», в ідповідно до статуту є Сусл ов Олександр Євгенович, яки й зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 (паспорт НОМЕР_ 1, виданий 19.01.2000 Артемівським Р В ЛМУ УМВС України в Луганськ ій області, ід. номер НОМЕР_ 2).

У судовому засіданні предс тавник позивача ТОВ «Алан пл юс» підтримав позовні вимоги , надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві .

Представник відповідача а дміністративний позов не виз нав, надав письмові заперече ння та пояснив, що державним р еєстратором 06.09.2010 внесено запи с № 13821430010008455 про внес ення інформації щодо відсутн ості юридичної особи за вказ аною адресою у Єдиному держа вному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців ТОВ «Алан плюс» на підста ві ненадіслання державному р еєстратору реєстраційної ка ртки з підтвердженням відомо стей про місцезнаходження юр идичної особи за місцем її де ржавної реєстрації: 91484, м. Луга нськ, м. Олександрівськ, вул. С оюзна, 11. Просив у задоволенні позову відмовити в повному о бсязі.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає , що позовні вимоги є необґрун тованими та задоволенню не п ідлягають з таких підстав.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Алан плюс» зареєстро вано виконавчим комітетом Лу ганської міської ради 04.05.2006 за № 13821020000008455, місцез находження товариства: м. Луг анськ, м. Олександрівськ, вул. Союзна, буд. 11, ідентифікаційн ий код 34386201. (а.с. 5-17, 28)

Як вбачається з Довідки з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців 06.09.2010 державним ре єстратором Луганської міськ ої ради вчинено запис № 13821430010008455 п ро внесення інформації щодо відсутності юридичної особи - ТОВ «Алан плюс» за адресою м ісцезнаходження: 91484, м. Лугансь к, м. Олександрівськ, вул. Союз на, 11. (а.с. 44-47).

Відповідно до ст.17 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» відом ості про юридичну особу вклю чаються до ЄДР шляхом внесен ня записів на підставі відом остей з відповідних реєстрац ійних карток та відомостей, щ о надаються юридичними особа ми державному реєстратору.

Частиною 11 статті 19 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» передба чено, що юридична особа зобов 'язана подавати (надсилати) що року протягом місяця, що наст ає за датою державної реєстр ації, починаючи з наступного року, державному реєстратор у для підтвердження відомост ей про юридичну особу реєстр аційну картку про підтвердже ння відомостей про юридичну особу.

У відповідності з положенн ями статті 19 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців» 22.07.2010 державний реє стратор направив керівнику Т ОВ «Алан плюс» Суслову О.Є. повідомлення № 01-13/1051 про необх ідність подання державному р еєстратору реєстраційної ка ртки (форма № 6) про підтвердже ння відомостей про юридичну особу до 22.08.2010 (а.с.37-38)

Не отримавши протягом міся ця, реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу Державний р еєстратором виконавчого ком ітету Луганської міської рад и 26.08.2010 вніс до ЄДР запис № 13821440009008455 п ро відсутність підтвердженн я відомостей про юридичну ос обу ТОВ «Алан плюс».

Відправлене державним реє стратором повідомлення № 01-13/105 1 від 22.07.2010 про необхідність під твердження місцезнаходженн я, направлене на адресу ТОВ «А лан плюс»: м. Луганськ, м. Оле ксандрівськ, вул. Союзна, 11, пов ернуто поштою 06.09.2010 з відміткою відділення зв'язку «за закін ченням терміну зберігання» з азначеного листа (а.с.39-41).

На підставі вказаної відмі тки на конверті 06.09.2010 державним реєстратором до ЄДР внесено запис № 13821430010008455 про відсутність юридичної особи ТОВ «Алан пл юс» за її місцезнаходженням.

При цьому, відповідно до ч. 14 ст. 19 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців», державний реєстратор м ає право вносити до Єдиного д ержавного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням лиш е у рази, якщо повернуто реком ендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсу тність юридичної особи за за значеною адресою.

Посилання відповідача на т е, що листом Державного коміт ету України з питань регулят орної політики та підприємни цтва від 01.12.2006 № 8701 надано роз' я снення, що у разі повернення д о державного реєстратора лис та з відміткою відділення зв 'язку про закінчення терміну зберігання листа, до ЄДР внос иться запис про відсутність юридичної особи за її місцез находженням суд вважає необґ рунтованим, так як зазначени й лист суперечить Закону та н е зареєстрований у Міністерс тві юстиції України.

Позивачем надано до суду су провідного листа на адресу д ержавного реєстратора та коп ію реєстраційної картки від 02 квітня 2010 року на підтверджен ня свого місця знаходження. (а .с. 19 - 20)

При цьому, факт надсилання з азначених документів на адре су державного реєстратора пі дтверджено журналом реєстра ції вихідної кореспонденції , копії сторінок з якого долуч ено до матеріалів справи. (а.с. 21-22)

Під час розгляду справи суд зобов' язував відповідача н адати для огляду у судовому з асіданні книгу реєстрації вх ідної кореспонденції Держав ного реєстратора виконавчог о комітету Луганської місько ї ради за період з 02.04.2010 (дата зап овнення реєстраційної картк и) до 06.09.2010 (дата внесення до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відс утність ТОВ «Алан плюс» за мі сцезнаходженням). Однак, відп овідачем книгу реєстрації вх ідної кореспонденції за вказ аний період так і не було нада но.

Довідку щодо відсутності у книзі реєстрації вхідної ко респонденції Державного реє стратора виконавчого коміте ту Луганської міської ради у період з 02.04.2010 по 06.09.2010 даних про н адходження реєстраційної ка ртки від ТОВ «Алан плюс» суд о цінює критично, так як її нада но зацікавленою особою.

Статтею 8 Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців» передбачено, що до кументи, які відповідно до ви мог цього Закону подаються (н адсилаються рекомендованим листом) державному реєстрат ору, повинні бути викладені д ержавною мовою. Реєстраційна картка заповнюється машинод руком або від руки друковани ми літерами. Якщо документи н адсилаються державному реєс тратору рекомендованим лист ом, справжність підпису заяв ника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена . Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної ос оби (виконавчого органу), на ре єстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документі в має бути засвідчений відпо відною посадовою особою та с кріплений печаткою цієї юрид ичної особи або нотаріально засвідчений.

Тобто, Законом передбачено подання реєстраційної картк и або безпосередньо державно му реєстратору, або шляхом на дсилання рекомендованим лис том.

Згідно ч. 6 ст. 19 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» державний р еєстратор має право залишити без розгляду реєстраційну к артку про внесення змін до ві домостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному держ авному реєстрі, якщо реєстра ційна картка оформлена з пор ушенням вимог, які встановле ні частинами першою та друго ю ст.8 цього Закону, або якщо до реєстраційної картки не дод ано документи, передбачені ч астиною першою цієї статті, а бо якщо до державного реєстр атора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні р еєстраційних дій.

При цьому, частиною 7 зазнач еної статті Закону передбаче но, що якщо документи про внес ення змін до відомостей про ю ридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстр і, залишені без розгляду, держ авний реєстратор видає (надс илає рекомендованим листом з описом вкладення) не пізніше наступного робочого дня з да ти їх надходження заявнику в ідповідне повідомлення із за значенням підстав залишення без розгляду та подані докум енти.

Таке повідомлення відпові дачем на адресу ТОВ «Алан плю с» не надсилалось, що визнано представником відповідача у судовому засіданні.

Ненадсилання повідомлення про залишення без розгляду н еналежним чином оформленої р еєстраційної картки позбави ло позивача права надати нео бхідні документи для підтвер дження свого місцезнаходжен ня повторно, що, у подальшому, спричинило до негативних для позивача наслідків, а саме до внесення до Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємц ів запису про відсутність ТО В «Алан плюс» за місцезнаход женням.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб' єктів владни х повноважень адміністратив ні суди перевіряють, чи прийн яті (вчинені) вони на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України;з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації;проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Виходячи з положень ст. 104 КАС України захисту у суді підля гає порушене або оспорювань право.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Суд враховує, що рішення, ді ї суб' єкта владних повноваж ень не можуть бути упереджен ими, тобто здійснюватися дис кримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корп оративний інтерес. Приймаючи рішення або вчинюючи дію, суб ' єкт владних повноважень зо бов' язаний діяти добросові сно, з щирим наміром щодо реал ізації владних повноважень т а досягнення поставлених ціл ей і справедливих результаті в.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що представн иком відповідача у судовому засіданні, відповідно до вим ог ч.2 ст.71 КАС України, не довед ено правомірність своїх дій та прийняття рішення щодо вн есення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців інфо рмації про відсутність юриди чної особи - ТОВ «Алан плюс» за місцезнаходженням після вик онання всіх. передбачених чи нним законодавством, дій, а то му позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Алан плюс» до Державного р еєстратора виконавчого комі тету Луганської міської ради про визнання дій незаконним и щодо внесення до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців запису № 13821430010008455 від 06.09.2010 с тосовно ТОВ «Алан плюс» про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням визна ються судом обґрунтованими т а підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 11, 17, 71, 72, 160-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Алан плюс» задовольн ити повністю.

Визнати протиправними дії Державного реєстратора вико навчого комітету Луганської міської ради щодо внесення д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців запису № 138 21430010008455 від 06.09.2010 стосовно ТОВ «Ала н плюс» про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після по вернення апеляційної скарги , відмови у відкритті апеляці йного провадження або набран ня законної сили рішенням за наслідками апеляційного про вадження

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 20 січня 2011 року.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2011
Оприлюднено24.01.2011
Номер документу13473130
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9425/10/1270

Постанова від 19.01.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні