Справа № 6507/09/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 січня 2011 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Самойлюк Г.П.
за участю секретаря: Бжассо В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовної заявою Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до приватного підприємства «Торгівельний дім «Вікторія»про стягнення санкцій у розмірі 142 606,14 грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов позов Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до приватного підприємства «Торгівельний дім «Вікторія», в якому позивач зазначив, що в ході проведення планової перевірки відповідача, за результатами якої складено акт №000074 від 16.01.2009р., встановлено, що приватним підприємством «Торгівельний дім «Вікторія»необґрунтовано отримано за період червень-листопад 2008р. виручку у розмірі 47 535,38 грн., внаслідок чого до нього було застосовано штраф у розмірі 95070,76 грн., який так і не було сплачено в доход Державного бюджету.
У судовому засіданні представник позивача, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відповідача до судового засідання не з’явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно, про що свідчать наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення судових повісток.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне.
Приватне підприємство «Торгівельний Дім «Вікторія»було зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради 30.10.2007 року, номер запису в ЄДР № 1 556 102 0000 029 673 (а.с.16).
На підставі посвідчення №629 від 26 листопада 2008 року виданого Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області, головними державними інспекторами Костенко Наталією Дмитрівною та Семененко Наталією Леонідівною було проведено планову перевірку приватного підприємства «Торгівельний дім «Вікторія» з питань дотримання діючого порядку формування та застосування цін, що підлягають державному регулюванню.
За результатами перевірки складено акт №000074 від 16.01.2009р., відповідно до висновків якого відповідачем, в порушення вимог розпорядження Одеської облдержадміністрації № 790/А-2003р. від 02.10.2003р. «Про регулювання цін на основні продовольчі товари», внесеними розпорядженням облдержадміністрації від 21.12.2007р. №943/А-2007 «Про внесення змін до розпорядження Одеської обласної державної адміністрації від 02.10.2003 року №790/А-2003», а саме з червня по листопад 2008р. реалізовувалися свинина та м'ясо птиці за оптовими цінами із застосуванням надбавок в розмірах від 7 до 110 відсотків, замість встановленого граничного рівня оптової надбавки –5 відсотків до оптово-відпускних цін виробників (митної вартості) імпортера., внаслідок чого відповідачем необґрунтовано отримана виручка у сумі 47535,38 грн. (а.с.6-8).
На підставі вищезазначеного акту Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області 22.01.2009 року прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №12, яке разом з претензією №13-224 від 22.01.2009р. направлено ПП «Торгівельний Дім «Вікторія»з наданням десятиденного терміну для сплати в доход державного бюджету суми необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 47 535,38 грн. зі штрафом у подвійному розмірі 95 070,76 грн. Рішення разом з претензією було отримано відповідачем 26.01.2009р.
Зазначене рішення виконано не було, в зв’язку чим Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області звернулась до суду з вимогою про стягнення коштів в розмірі 142 606,14 грн.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 1 Закону України «Про ціни та ціноутворення»№ 507-XII від 03.12.1990р. зі змінами та доповненнями (далі Закон № 507-XII) та його преамбули законодавство в Україні про ціноутворення складається з цього закону та інших актів законодавства України, що видаються відповідно до нього, Закон визначає основні принципи встановлення і застосування цін і тарифів та організацію контролю за їх дотриманням на території України.
Відповідно до ст. 7 Закону №507-XII вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.
Згідно зі ст. 8 Закону, державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення: державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів; введення Урядом України інших методів державного регулювання.
Статтею 13 Закону №507-XII встановлено, що державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів, а в сфері дії вільних цін контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог антимонопольного законодавства. Державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України "Про державну податкову службу в Україні", крім повноважень, передбачених пунктами 6 - 9 статті 11 вказаного Закону.
Відповідно до вимог пункту 1 розділу 1 Постанови Кабінету Міністрів України № 373 від 17 квітня 2008 р. «Про затвердження порядку формування цін на продовольчі товари, щодо яких запроваджено державне регулювання» оптово-відпускна ціна - фактична ціна, що застосовується у розрахунках за товари, які поставляються (реалізуються) суб’єктами господарювання з метою їх використання у підприємницькій діяльності, з урахуванням податку на додану вартість і транспортних витрат.
У зазначеному пункті також дано визначення оптової ціни продовольчого товару, як економічно обґрунтованої кількості одиниці продовольчого товару, розрахованої на підставі повної планованої собівартості виробництва з урахуванням визначеного уповноваженим органом з регулювання цін нормативу рентабельності без податку на додану вартість або інших податків, зборів, що нараховуються суб’єкту господарювання –покупцеві товару.
Розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації №790/А-2003 від 02.10.2003р. зі змінами та доповненнями внесеними розпорядженням облдержадміністрації №943/А-2007 від 21.12.2007р. «Про внесення змін до розпорядження Одеської обласної державної адміністрації №790/А-2003 від 02.10.2003 року встановлені граничні торговельні надбавки оптово-відпускних цін виробників (митної вартості) на свинину та м'ясо птиці(а.с.17-18).
Представник позивача у судовому засіданні зазначив, що відповідачем здійснювалась реалізація м'яса свинини та птиці за оптовими цінами сформованими із застосуванням торгових надбавок у розмірах від 07, до 110 відсотків, замість встановленого граничного рівня - 5 відсотків до оптово-відпускних цін виробників (митної вартості).
Як вбачається з матеріалів справи, а саме видаткових накладних, у вересні 2008 року отримані від СПД ОСОБА_1 тушки птиці реалізовувались ПП «КХ «Політехнік»за оптовою ціною 18,00 замість 14,81 грн. на 1 кг із застосуванням оптової надбавки в розмірі 27,6 відсотка замість встановленого граничного рівня –5 відсотків до оптово-відпускної ціни виробника ТОВ «Агро-Овен»-14,10 грн. В липні 2009 року реалізовувалась свинина за оптовою ціною 44,16 грн. замість 24,17 грн. за 1 кг. із застосуванням торгівельної надбавки 87,2 відсотка замість 5 відсотків митної вартості імпортера ТОВ «Вознесенська продовольча компанія» -23,59 грн. Таким чином відповідачем необґрунтовано отримано виручку у сумі 47 535,38 грн.
Відповідно до приписів ст. 14 Закону України №507-XII, вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Станом на день розгляду справи відповідачем суму необгрунтовно отриманої виручки та штрафу до Державного бюджету не сплачено.
Як встановлено у судовому засіданні, ПП «Торгівельний Дім «Вікторія»03.03.2009 року оскаржено до суду рішення Державної інспекції з контролю за цінами № 12 від 22.01.2009р. Ухвалою Іванівського районного суду Одеської області від 22 вересня 2010 року вказаний позов залишено без розгляду, отже, рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області №12 від 22.01.2009р. є чинним та підлягає виконанню.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Суд вважає, що ДІ з КЦ в Одеській області довела суду правомірність дій в ході проведення перевірки та застосування штрафних санкцій.
Враховуючи, що відповідач в добровільному порядку суму необґрунтовано отриманої виручки та штрафу до Державного бюджету не сплатив, не довів суду відсутність порушень, встановлених позивачем, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 159-164,167 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до приватного підприємства «Торгівельний дім «Вікторія»про стягнення санкцій у розмірі 142606,14 грн.,- задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з приватного підприємства «Торгівельний дім «Вікторія» (код ЄДРПОУ: 35502613, м. Одеса, вул. 29-А Лінія):
суму необґрунтовано отриманої виручки 47535,38 (сорок сім тисяч п’ятсот тридцять п’ять гривень) грн. в доход державного бюджету, код 21081100 на р/р 31112106700007 ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23213460;
штраф у сумі 95070,76 (дев’яносто п’ять тисяч сімдесят гривень 76 копійок) грн. в доход державного бюджету, код 21081100 на р/р 31112106700007 ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23213460.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та в строки, встановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови виговлено та підписано суддею 21 січня 2011 року
Cуддя : Г.П. Самойлюк
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2011 |
Оприлюднено | 24.01.2011 |
Номер документу | 13477331 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Самойлюк Г. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні