9/355-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
23.12.10р.
Справа № 9/355-10
про стягнення штрафу 149460,00 грн.
Суддя Подобєд І.М.
При секретарі судового засідання Синяговська Є.С.
Представники:
Від позивача - Лисаченко Д.М., ю/к., довіреність № 273 від 02.03.2010
Від відповідача - Заклецький В.В., ю/к., довіреність № 14/59 від 01.01.2010 р.
СУТЬ СПОРУ:
ДП „Донецька залізниця” звернулось у листопаді 2010 року із позовом до ВАТ „Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат”, в якому просить господарський суд стягнути з Відповідача на свою користь грошові кошти в сумі 149460,00 грн. штрафу за невірно вказану у залізничних накладних масу вантажу.
Відповідач позов не визнає, посилаючись на те, що складені залізницею комерційні акти свідчать про нестачу вантажу, яка відбулась внаслідок протікання частини вантажу; що Позивачем не враховані норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто; що комерційні акти не містять підписів осіб, які повинні їх підписувати, тому не можуть бути визнані належними доказами у цій справі. До того ж, вказує, що Позивачем не додано до позовної заяви доказів того, що ваги, на яких вимірювалася маса вантажу на станції призначення, були справними та відповідали вимогам законодавчих нормативних актів.
В судовому засіданні 23.12.2010р. оголошено вступну та резолютивну частину судового рішення, згідно ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши надані докази, господарський суд -
встановив:
У травні та червні 2010 року Відповідач - Відкрите акціонерне товариство «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат»відправляв зі ст. Інгулець Придніпровської залізниці на ст. Єнакієве Донецької залізниці групи вагонів з вантажем залізорудного концентрату, вантажоодержувачем якого був ВАТ «Єнакіївський металургійний завод».
На вимогу вантажоодержувача, відповідно до ст. 52 Статуту залізниць України та п. 12 розділу 8 Правил перевезень вантажів, на станції призначення вантаж був переважений на вагах ВАТ «Єнакіївський металургійний завод», які приписані до залізниці.
Під час переважування вантажу у вказаних вагонах було виявлено розбіжності між даними, вказаними в накладній, з фактичною масою вантажу, а результати переважування зафіксовані в Книзі переважування вантажів зі складенням відповідних комерційних актів №БМ 730695/101 від 01.06.2010р. –про нестачу 12560 кг вантажу за залізничною накладною №46707672, №730697/102 від 06.06.2010р. –про нестачу 19680 кг вантажу за залізничною накладною №46707785 та №730698/103 від 06.06.2010р. –про нестачу 4680 кг вантажу за залізничною накладною №46707784.
Статтею 6 Статуту залізниць України визначено, що накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача.
Згідно з положенням ст. 37 Статуту залізниць України, під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса; маса вантажів визначається відправником; накладна є основним перевізним документом, який надається залізниці відправником разом із вантажем, вона є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача.
Оформлення накладної має здійснюватися у відповідності до Правил оформлення перевізних документів (затверджені Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 року №644).
Згідно з п.2.1 Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України №644 від 21.11.2000р., вантажовідправник при заповненні комплекту перевізних документів повинен вказати масу вантажу у кілограмах.
Відповідно до ч.ч. 1 і 2 ст. 24 Статуту залізниць України, вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній; залізниця має право перевірити правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.
Така відповідальність встановлена, зокрема, ст. ст. 118, 122 Статуту залізниць України у вигляді обов'язку сплатити штраф у розмірі пятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.
За розрахунком Позивача з Відповідача підлягає стягненню штраф у сумі 149460,00 грн. за неправильно визначену масу вантажу у вказаних вище залізничних накладних, виходячи із розміру п'ятикратної провізної плати.
Відповідач зі своєї сторони вказує на порушення Позивачем порядку складення зазначених комерційних актів, зокрема на відсутність у Позивача належних доказів про зважування вантажів на справних вагах.
Так, згідно вимог ч.1 ст. 14 Статуту залізниць України, ваги і вагові прилади підлягають обов'язкові державній повірці і таруванню у встановленому порядку.
Як вбачається із Технічного паспорту ваг станції Єнакієве –це є відновлений паспорт, відмітки про повірку. Контроль та придатність ваг у якому розпочинаються з 20.07.2010р.
Згідно ч.1 ст. 129 Статуту залізниць України, обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.
Згідно ч. 3 п. 9 Правил складання актів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 29.05.2002р. №334, у комерційному акті зазначається, чи правильно навантажений, розміщений і закріплений вантаж, а також про наявність та стан захисного маркування для вантажів, що перевозяться у відкритих вагонах; у разі неправильного завантаження, розміщення, закріплення вантажу в акті зазначається, яке порушення було допущено.
Як видно із змісту вищевказаних комерційних актів саме у цих документах засвідчено факт нестачі вантажу та відсутність ознак його розкрадання або втрати під час перевезення.
Таким чином, в матеріалах цієї судової справи знайшли підтвердження доводи Відповідача щодо не надання Позивачем належних доказів про зважування вантажу на справних вагах, а відтак складені Позивачем комерційні акти не можуть бути прийняті у якості належних доказів на підтвердження факту порушення Відповідачем вимог Статуту залізниць України, а на Відповідача не може бути покладено відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладних.
На підставі викладеного суд вважає недоведеними належними доказами в матеріалах цієї судової справи позовні вимоги про стягнення з Відповідача суми 149460,00 грн. штрафу, тому задоволенню такі вимоги не підлягають.
Судові витрати у справі покладаються на Позивача, згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст. ст. 4, 32-34, 36, 43, 45, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
ВИРІШИВ:
В позові відмовити.
Судові витрати у справі покласти на Державне підприємство «Донецька залізниця».
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня складення його повного тексту і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Суддя
І.М. Подобєд
Повне рішення складено-28.12.2010р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2010 |
Оприлюднено | 26.01.2011 |
Номер документу | 13488524 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні