35/370-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11.01.11р.
Справа № 35/370-10
За позовом Закритого акціонерного товариства «Макіївкокс»,
м. Макіївка Донецької області
до Державного підприємства "Придніпровська залізниця",
м. Дніпропетровськ
Третя особа Закрите акціонерне товариство «Донецьксталь-
металургійний завод», м. Донецьк
про стягнення 4561,20 грн
Суддя Широбокова Л.П.
Представники:
Від позивача - представник не з'явився
Від відповідача - Шляєв І.В., юрисконсульт, дов. №488 від 01.01.2011р., Ніфонтова С.В., нач. відділу, дов. №363 від 01.01.2011р.
Від третьої особи - представник не з'явився
СУТЬ СПОРУ :
Позивач звернувся до суду та просить стягнути з відповідача вартість недостачі вантажу – 4561,20 грн, посилаючись на залізничні накладні №52793045, №52793020 від 30,31.08.2010р. та комерційні акти АА № 038323/422/411 та АА № 038327/426/412 від 01.09.2010р.
Позивач в судове засідання не з'явився, надіслав клопотання про розгляд справи без участі його представника, позовні вимоги підтримав та просить їх задовольнити, вказав, що Статутом залізниць України не передбачено доведення збитків, спричинених вантажовідправнику внаслідок недостачі вантажу.
Відповідач заперечив проти задоволення позовних вимог, вважає, що позивачем не понесено збитків від недостачі вантажу, оскільки він є вантажовідправником, та ним не доведено, що покупець зменшив оплату за вантаж на суму нестачі вантажу.
Третя особа в судове засідання не з'явилася, надіслала до суду пояснення, в яких зазначає, що позивач надав йому корегуючі рахунки та ним була здійснена оплата лише за фактично отриману продукцію.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 85 Господарського процесуального кодексу України (в редакції Закону України «Про судоустрій і статус суддів»від 7 липня 2010 року N2453-VI) в судовому засіданні оголошено тільки вступну та резолютивну частину рішення.
Дослідивши у судовому засіданні матеріали справи, вислухавши пояснення представників відповідача, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ :
На адресу ДП «Бердянський морський торгівельний порт» 02.09.2010р. за залізничними накладними №52793045, №52793020 від 30,31.08.2010р. в вагонах №64960115 та №66473240 надійшов вантаж – кокс доменний, вантажовідправником якого є ЗАТ «Макіївкокс»(надалі позивач), право на пред'явлення позову якому передано шляхом учинення переуступного напису. Покупцем вантажу являється ЗАТ «Донецьксталь-металургійний завод»(надалі третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору).
Під час перевезення на станції Чаплино Придніпровської залізниці була встановлена вагова недостача вантажу коксу доменного у вагоні №64960115 в кількості 1500кг, про що складено комерційний акт АА № 038323/422/411 від 01.09.2010р. та у вагоні №66473240 в кількості 1150кг, про що складено комерційний акт АА № 038327/426/412 від 01.09.2010р. Вказане підтвердилося при видачі вантажу на станції призначення Бердянськ, про що наявні відмітки в комерційних актах.
В комерційному відношенні: виявлено заглиблення над 3,4 люками довжиною 4.5 м на ширину вагону, глибиною 0,3 м (вагон №64960115), заглиблення над 4,5,6-м люками довжиною 4.5 м на ширину вагону, глибиною 0,3 м (вагон №66473240). Вантаж марковано вапном, в місці заглиблення маркування відсутнє.
Статтею 307 Господарського кодексу України встановлено, що за договором перевезення вантажу, одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити ввірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі.
Згідно зі ст. 314 Господарського кодексу України перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, недостача, псування або пошкодження вантажу сталося не з його вини.
Відповідно до частини 2 статті 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
За приписами статті 105 Статуту залізниць України залізниці, вантажовідправники, вантажоодержувачі, пасажири, транспортні, експедиторські і посередницькі організації та особи, які виступають від імені вантажовідправника і вантажоодержувача, несуть матеріальну відповідальність за перевезення у межах і розмірах, передбачених Статутом та окремими договорами.
Згідно зі статтею 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення засвідчується комерційними актами або актами загальної форми, які складаються станціями залізниць.
Комерційний акт складається для засвідчення, в тому числі, невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
Відповідно до ст. 111 Статуту залізниць України залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу коли вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрат, псування або пошкодження вантажу під час перевезення.
З комерційних актів АА №038323/422/411 та АА № 038327/426/412 від 01.09.2010р. вбачається, що вантаж у вагонах прибув з ознаками втрати вантажу у вигляді поглиблень, які були встановлені під час перевезення, та відповідальною за несхоронне перевезення являється залізниця
Недостача з врахування норм похибки вагів та природної втрати становить 1810кг. Ціна коксу складає 2100,00 грн без ПДВ за 1 тонну, вартість нестачі вантажу становить 4561,20 грн.
Заперечення відповідача судом відхиляються, оскільки позивачем та третьою особою надано докази зменшення плати за вантаж на суму недостачі. Крім того, згідно зі статтями 924 Цивільного кодексу України, 314 Господарського кодексу України і статтями 114 і 115 Статуту залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи в розмірі тієї суми, на яку було знижено його вартість. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема, договору або контракту купівлі-продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером, копії податкової накладної.
Статут не передбачає обов'язкового додання до претензії або позову доказів сплати вантажоодержувачем або уповноваженою особою вартості вантажу. Вказана правова позиція також викладена в п.2.7 Роз'яснення Президії Вищого господарського суду України N04-5/601 від 29.05.2002р. «Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажів залізницею»(з подальшими змінами та доповненнями).
Таким чином, вимоги позивача обґрунтовані, доведені матеріалами справи та підлягають задоволенню в поному обсязі.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по справі відносяться на відповідача.
Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85, 116,117 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 525, 526, 908, 920 Цивільного кодексу України, ст.ст. 307, 311 Господарського кодексу України господарський суд, -
ВИРІШИВ :
Позов задовольнити повністю
Стягнути з Державного підприємства Придніпровська залізниця - 49000, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108, код ОКПО 01073828 (р/р 26036000002003 в Дніпропетровській філії АБ «Експрес-Банк», МФО 306964) на користь Закритого акціонерного товариства «Макіївкокс»- 86106, м. Макіївка Донецької області, вул. Горького, 1, код ЄДРПОУ 32598706 (р/р 26004198061891 в Донбаській філії ПАТ «Кредитпромбанк», МФО 335593) вартість недостачі вантажу –4561,20 грн (чотири тисячі п'ятсот шістдесят одну грн 20 коп), витрати по сплаті державного мита - 102,00 грн (сто дві грн 00 коп) та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу –236,00 грн (двісті тридцять шість грн 00 коп).
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дати його підписання та в цей термін може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Суддя Л.П. Широбокова
Повне рішення складено 14 січня 2011р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2011 |
Оприлюднено | 26.01.2011 |
Номер документу | 13489318 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні