Рішення
від 13.01.2011 по справі 8/166-нм
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - * 10002, м. Житомир, май дан Путятинський, 3/65, '481-620

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "13" січня 2011 р. Справа № 8/166-НМ

Господарський суд Житом ирської області у складі:

Головуючого судді

судді Да видюк В.К.

судді

за участю представників ст орін

від позивача Гулько В .П., дов. № 3 від 29.11.2010.

від відповідача ОСОБ А_2 Фізична особа СПД.

прокурора Слівінський О.О., посв. 115

Розглянув у відкритому с удовому засіданні в м. Житом ирі справу за позовом Прокур ора Ружинського району в інт ересах держави в особі Ружин ської селищної ради (смт. Ру жин)

до Фізичної особи - суб'є кта підприємницької діяльно сті ОСОБА_2 (смт. Ружин)

про спонукання вчинити певні дії

Спір вирішується у більш тривалий строк за погоджен ням сторін на підставі ст. 69 Г ПК України.

Прокурор звернувся до го сподарського суду з позово м в інтересах держави в осо бі Ружинської селищної рад и про зобов'язання відпов ідача виготовити документ ацію із землеустрою на зем ельну ділянку, яка розташов ана в смт. Ружин по вул. Бірю кова, 69 орієнтовною площею 0,09 га. та зобов'язати відповіда ча укласти договір оренди с пірної земельної ділянки.

Представник позивача у с удовому засіданні позовні вимоги не підтримав, надав суду висновок комісії з р озгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, відповідно до якого проект землеустро ю щодо відведення земельно ї ділянки відповідачу не п огоджується.

Відповідач у судовому зас іданні позовні вимоги не в изнає, однак вимоги суду не виконав, письмового відзив у на позовну заяву не надав .

У відповідності до вимог ст. 75 ГПК України справа розгл ядається за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали спр ави, вислухавши представник ів сторін, позивача, відпові дача, прокурора, господарсь кий суд,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Ружинського ра йону звернувся до господа рського суду Житомирської області з позовом в інтере сах держави в особі Ружинс ької селищної ради про зоб ов'язання відповідача виг отовити документацію із зе млеустрою на земельну діля нку, яка розташована в смт. Р ужин по вул. Бірюкова, 69 орієн товною площею 0,09 га. та зобов 'язати відповідача укласти договір оренди спірної земе льної ділянки.

В обгрунтування заявлени х вимог прокурор зазначає, що відповідач для надання послуг по ремонту трактор ів та автомобілів використ овує земельну ділянку, оріє нтовною площею 0,09 га. Дана зем ельна ділянка відповідно до вимог ст. 19 Земельного код ексу України відноситься д о до категорії земель пром исловості. У відповідача ві дсутні документи на право к ористування земельною діля нкою, а тому прокурор у позо вній заяві просив суд задов ольнити позов.

За змістом ст.ст.13, 14 Конститу ції України земля є об'єктом п рава власності Українського народу та основним націонал ьним багатством, що перебува є під особливою охороною дер жави. Від імені Українського народу права власника здійс нюють органи державної влади та органи місцевого самовря дування в межах, визначених ц ією Конституцією.

У відповідності до ст.125 Земе льного кодексу України право власності на земельну ділян ку, а також право постійного к ористування та право оренди земельної ділянки виникаю ть з моменту державної реєст рації цих прав.

Громадяни та юридичні особ и набувають права власності та права користування земель ними ділянками із земель дер жавної або комунальної власн ості за рішенням органів вик онавчої влади або органів мі сцевого самоврядування в меж ах їх повноважень, визначени х цим Кодексом, або за результ атами аукціону (ст.116 Земельно го кодексу України).

Відповідно до ст.124 Земельно го кодексу України передача в оренду земельних ділянок, щ о перебувають у державній аб о комунальній власності, зді йснюється на підставі рішен ня відповідного органу вико навчої влади або органу міс цевого самоврядування шля хом укладення договору оренд и земельної ділянки.

Згідно ч.5 ст.126 Земельного ко дексу України право оренди з емельної ділянки посвідчуєт ься договором оренди землі, з ареєстрованим відповідно до закону.

Частиною 2 статті 16 Закону Ук раїни "Про оренду землі" також визначено, що укладення дого вору оренди земельної ділянк и із земель державної або ком унальної власності здійснює ться на підставі рішення від повідного органу виконавчої влади або органу місцевого с амоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передб аченому Земельним кодексом У країни, або за результатами а укціону.

При цьому, слід зазначити, щ о органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України (ст.19 Ко нституції України).

Згідно положень Закону Укр аїни "Про місцеве самоврядув ання в Україні" питання регул ювання земельних відносин ви рішується виключно на пленар них засіданнях сільської, се лищної, міської ради (п.34 ч.1 ст.26) .

З врахуванням вимог ст.59 Зак ону України "Про місцеве само врядування в Україні" відпов ідна рада в межах своїх повно важень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно п.12 Перехідних полож ень Земельного кодексу Украї ни до розмежування земель де ржавної і комунальної власно сті повноваження щодо розпор ядження землями (крім земель , переданих у приватну власні сть, та земель, зазначених в аб заці третьому цього пункту) в межах населених пунктів зді йснюють відповідні сільські , селищні, міські ради, а за меж ами населених пунктів - відпо відні органи виконавчої влад и.

Відповідно до положень ст.12 Земельного кодексу України та ст.60 Закону України "Про міс цеве самоврядування в Україн і" право комунальної власнос ті на землю належить територ іальним громадам сіл, селищ, м іст, районів у містах. Від імен і та в інтересах територіаль них громад відповідно до зак ону правомочності щодо волод іння, користування та розпор ядження об'єктами права кому нальної власності здійснюют ь органи місцевого самовряду вання.

За змістом ч.2 ст.4 Закону Укра їни "Про оренду землі" орендод авцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній в ласності, є сільські, селищні , міські ради в межах повноваж ень, визначених законом.

З аналізу вказаних норм вбачається, що підставою у кладення договору оренди зе мельної ділянки є рішення відповідної ради.

Разом з тим, в матеріалах справи відсутнє рішення Ру жинської селищної ради про передачу відповідачу в оре нду спірної земельної діля нки. В судовому засіданні п редставник позивача підтве рдив, що відповідні рішення не приймалися.

Загальне поняття договору визначене у ст.626 ЦК України як домовленість двох або більш е сторін, спрямована на встан овлення, зміну або припиненн я цивільних прав та обов'язкі в.

Поняття договору оренди зе млі визначено ст.13 Закону Укра їни "Про оренду землі", згідно з якою договір оренди землі - ц е договір, за яким орендодаве ць зобов'язаний за плату пере дати орендареві земельну діл янку у володіння і користува ння на певний строк, а орендар зобов'язаний використовуват и земельну ділянку відповідн о до умов договору та вимог зе мельного законодавства.

Договір оренди землі уклад ається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін мо же бути посвідчений нотаріал ьно (ст.14 Закону України "Про ор енду землі").

Відповідно до ст.627 ЦК Україн и сторони є вільними в укладе нні договору, виборі контраг ента та визначенні умов дого вору з урахуванням вимог цьо го Кодексу, інших актів цивіл ьного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розу мності та справедливості.

Тобто вказана норма надає к ожній особі право самостійно вирішувати, вступати чи не вс тупати в договірні відносини на відповідних умовах, які не суперечать вимогам закону.

Частина 3 ст.179 ГК України пер едбачає випадки, коли укладе ння господарського договору є обов'язковим для сторін, зок рема, якщо він заснований на д ержавному замовленні, викона ння якого є обов'язком для суб 'єкта господарювання у випад ках, передбачених законом, аб о існує пряма вказівка закон у щодо обов'язковості укладе ння договору для певних кате горій суб'єктів господарюван ня чи органів державної влад и або органів місцевого само врядування.

При цьому, в будь-якому випа дку, обов'язковим є дотриманн я процедури укладення догово ру, яка визначена ст.638 ЦК Украї ни, частина 2 якої встановлює, що договір укладається шляхо м пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і при йняття пропозиції (акцепту) д ругою стороною.

Також, ст.181 ГК України встано влено загальний порядок укла дання господарських договор ів.

Статтею 187 ГК України передб ачено випадки укладання госп одарських договорів за рішен ням суду, а саме визначено, що спори, які виникають при укла данні господарських договор ів за державним замовленням, або договорів, укладення яки х є обов'язковим на підставі з акону та в інших випадках, вст ановлених законом, розглядаю ться судом. Інші переддогові рні спори можуть бути предме том розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторі н або якщо сторони зобов'язан і укласти певний господарськ ий договір на підставі уклад еного між ними попереднього договору.

Слід зазначити, що рішення зазначених органів приймає ться на підставі проектів зе млеустрою щодо відведення зе мельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земел ьних ділянок відповідно до з акону; надання у користуванн я земельних ділянок, межі яки х не встановлені в натурі (на м ісцевості).

Особа, зацікавлена в одержа нні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності з а проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання доз волу на його розробку до відп овідної сільської, селищної, міської, районної, обласної р ади, Кабінету Міністрів Укра їни, Ради міністрів Автономн ої Республіки Крим, місцевої державної адміністрації (аб з.1 ч.2 ст.123 Земельного кодексу У країни).

Відповідний орган виконав чої влади або орган місцевог о самоврядування в межах їх п овноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає д озвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову в його на данні (ч.3 ст.123 Земельного кодек су України).

Згідно ст.20 Закону України "П ро землеустрій" землеустрій проводиться в обов'язковому порядку на землях усіх катег орій незалежно від форми вла сності, зокрема, в разі надан ня, вилучення (викупу), відчу ження земельних ділянок.

Проекти землеустрою щодо в ідведення земельних ділянок складаються у разі надання, п ередачі, вилучення (викупу), ві дчуження земельних ділянок. Порядок складання проектів з емлеустрою щодо відведення з емельних ділянок встановлює ться Кабінетом Міністрів Укр аїни (ст.50 Закону України "Про з емлеустрій").

Так, Порядком розроблення п роектів землеустрою щодо від ведення земельних ділянок, з атвердженим Постановою Кабі нету Міністрів України №677 від 26.05.04., передбачено, що проект ві дведення земельної ділянки п ідлягає державній експертиз і, яка проводиться органом зе мельних ресурсів, відповідно до законодавства.

Після одержання позитивно го висновку державної експер тизи проект відведення земел ьної ділянки розглядається с ільською, селищною, міською р адою, районною, Київською та С евастопольською міською дер жадміністрацією, затверджує ться ними або в установленом у порядку подається до інших органів, до повноважень яких належить надання у користув ання або передача у власніст ь земельних ділянок (п.11 Поряд ку розроблення проектів земл еустрою щодо відведення земе льних ділянок, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України №677 від 26.05.04.).

Відповідно до висновку ко місії з розгляду питань, по в'язаних з погодженням доку ментації із землеустрою від 31.12.2011 року № 110 / 25, Проект землеуст рою щодо відведення земель ної ділянки загальною площе ю 0,1000 га в оренду для комерці йного використання (для обс луговування гаража та здійс нення іншої комерційної ді яльності) фізичною особою ОСОБА_2 в АДРЕСА_1 н е п о г о д ж у є т ь с я.

За наведених обставин су д дійшов висновку, що позов прокурора про зобов'язанн я відповідача виготовити документацію із землеустр ою на земельну ділянку, яка розташована в смт. Ружин по вул. Бірюкова, 69 орієнтовною площею 0,09 га. та зобов'язати відповідача укласти догові р оренди спірної земельної ділянки не підлягає задово ленню.

Відповідно до вимог ст. 33 ГП К України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Прокурор не довів тих обс тавин, на які посилався у п озовній заяві.

Враховуючи вищевикладене , суд приходить до висновку , що позовні вимоги є безпі дставними та необгрунтован ими, тому в задоволенні поз ову відмовляє.

Керуючись ст. 44, 49, 75, 82-85 ГПК Укра їни, господарський суд,

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову відмовити.

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення десятиденного строку з дня його підписання та оформлення у відповідно сті з вимогами ст. 84 ГПК Укра їни.

Суддя Давидюк В.К.

Дата підписання рішення "17 "01"2011"

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу

3 - відповідачу.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення13.01.2011
Оприлюднено25.01.2011
Номер документу13489775
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/166-нм

Ухвала від 03.11.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Давидюк В.К.

Рішення від 13.01.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Давидюк В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні