ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 грудня 2010 р. (15:28) Справа №2а-11308/10/17/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представників ст орін:
позивача - Манукян Г.В., з аконний представник, Кузне цова П.В., довіреність від 20.09. 10р. № б/н;
відповідача - Луханіної М .В., довіреність від 02.10.08р. № 4355/32- 410, розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Приватного підп риємства "Таронік"
до Регіонального управлін ня Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирт у, алкогольних напоїв і тютюн ових виробів України в АР Кри м
про визнання незаконним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 01.09.10р. надійшла по зовна заява Приватного підпр иємства "Таронік" до Регіонал ьного управління Департамен ту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміні страції Автономної Республі ки Крим про визнання незакон ним та скасування рішення №0105 91 від 21.05.2010р. про застосування фі нансових санкцій у розмірі 13 6 00грн.
В обгрунтування заявлених вимог, позивач посилається н а те, що перевірка, за результа тами якої прийнято спірне рі шення про застосування фінан сових санкцій, проведена з по рушенням встановленого поря дку, а самі фінансові санкції застосовані за відсутності належним чином підтверджено го факту порушення.
Ухвалою від 02.09.2010р. відкрито п ровадження в адміністративн ій справі та у справі розпоча то підготовче провадження.
З' ясувавши питання про ск лад осіб, які братимуть участ ь у розгляді справи, визначив ши факти, які необхідно встан овити для вирішення спору, ви вчивши документи, надані суд у позивачем, постановлено ух валу про закінчення підготов чого провадження та справу п ризначено до судового розгля ду в судовому засіданні 20.09.10р.
Відповідач у справі - Регі ональне управління Департам енту контролю за виробництво м та обігом спирту, алкогольн их напоїв і тютюнових виробі в Державної податкової адмін істрації Автономної Республ іки Крим у запереченні на поз ов заявлені вимоги відхиляє, посилаючись на те, що спірне р ішення прийнято за фактом по рушення позивачем ст.15-3 Закон у України "Про державне регул ювання виробництва і обігу с пирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів" та в м ежах його компетенції, визна ченої Порядком застосування фінансових санкцій, передба чених ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв і тютюнових виробів", затвердженим поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 02.06.2003р. №790.
У судовому засіданні повно важний представник позивача заявлені вимоги підтримав; п овноважний представник відп овідача заявлені вимоги відх илив з підстав, викладених у п исьмовому запереченні.
Заслухавши представників сторін, та дослідивши зібран і по справі матеріали в їх сук упності, які сторони визнали достатніми для підтвердженн я своїх вимог та доводів, судо м з' ясовано, що позивач звер нувся до окружного адміністр ативного суду з підстав, пере дбачених п.1 ч. 2 ст. 17 КАС України , з позовними вимогами до відп овідача - суб' єкта владних повноважень, яким просить ви знати незаконним та скасуват и рішення відповідача від 21.05. 2010р. №010591 про застосування фінан сових санкцій.
Позивач - суб' єкт господ арювання, юридична особа; іде нтифікаційний код 23432050; зареєс трований 17.05.95р. виконавчим ком ітетом Ялтинської міської ра ди АР Крим.
Відповідач у справі - суб' єкт владних повноважень, вхо дить до системи органів держ авної податкової служби і ді є на підставі Положення про Р егіональне управління Депар таменту контролю за виробниц твом та обігом спирту, алкого льних напоїв і тютюнових вир обів Державної податкової ад міністрації України в Автоно мній Республіці Крим, яке зат верджено директором Департа менту контролю за виробництв ом та обігом алкогольних нап оїв тютюнових виробів Держав ної податкової адміністраці ї України 14.03.2007р.
Відповідно до п.1.1, 1.2, 1.3 Положен ня, Регіональне управління є територіальним органом вказ аного Департаменту і функціо нує у складі Державної подат кової адміністрації АР Крим; підпорядковується Департам енту; є юридичною особою.
Під час вирішення спору у да ній справі, судом встановлен і наступні обставини.
Регіональним управлінням Департаменту контролю за вир обництвом та обігом спирту, а лкогольних напоїв і тютюнови х виробів Державної податков ої адміністрації України в А Р Крим позивачу видано ліцен зії на роздрібну торгівлю ал когольними напоями та роздрі бну торгівлю тютюновими виро бами від 28.02.2010р. з терміном дії з 28.02.2010р. по 28.02.2011р.
Рішенням Регіонального уп равління Департаменту контр олю за виробництвом та обіго м спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державн ої податкової адміністрації України в Автономній Респуб ліці Крим 3010591/01101-32 від 21.05.2010р., відпо відно до абзацу дев' ятого ч .2 ст.17 Закону України "Про держа вне регулювання виробництва та обігу сирту етилового, кон ьячного, плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів", вирішено застосувати до позивача фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 6 800г рн. за продаж алкогольних нап оїв особі, яка не досягла 18 рок ів та штрафу у розмірі 6 800грн. з а продаж тютюнових виробів о собі, яка не досягла 18 років.
Предметом спору у даній спр аві є законність дій відпові дача щодо застосування до ві дповідача фінансових санкці й відповідним рішенням.
Основним нормативним акто м, який визначає основні заса ди державної політики щодо р егулювання виробництва, експ орту, імпорту, оптової і роздр ібної торгівлі спиртом етило вим, коньячним і плодовим, спи ртом етиловим ректифіковани м виноградним, спиртом етило вим ректифікованим плодовим , спиртом-сирцем виноградним , спиртом-сирцем плодовим, алк огольними напоями та тютюнов ими виробами, забезпечення ї х високої якості та захисту з доров' я громадян, а також по силення боротьби з незаконни м виробництвом та обігом алк огольних напоїв і тютюнових виробів на території України є Закон України "Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів".
В силу ст.16 вказаного Закону , контроль за дотриманням нор м вказаного Закону здійснюют ь органи, які видають ліцензі ї, а також інші органи в межах компетенції, визначеної зако нами України.
Таким органом у сфері ліцен зування діяльності, пов' яза ної з виробництвом спирту ет илового, коньячного і плодов ого, оптовою торгівлею спирт ом етіловим, коньячним і плод овим, тютюновими виробами, ві дповідо до п.27 Переліку органі в ліцензування, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 14.11.2000р. №1698, є Депа ртамент контролю за виробниц твом та обігом сирту, алкогол ьних напоїів та тютюнових ви робів, територіальним органо м якого є Регіональне управл іння Департаменту онтролю за виробництвом та обігом спир ту, алкогольних напоїв і тютю нових виробів ДПА України.
Згідно ч.7 ст.11-1 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу" визначно, що перевірки в м ежах повноважень органів под аткової служби, визначених, з окрема, Законом України "Про д ержавне регулювання виробни цтва і обігу спирту етиловог о, коньячного і плодового, алк огольних напоїв та тютюнових виробів”, вважаються позапл ановими.
Судом встановлено, що на під ставі наказу №32-03/346/63 від 07.05.2010р. та відповідно до направлення № 63/32-03 від 07.05.2010р., виданого відпові дачем в особі начальника Рег іонального управління Депар таменту контролю за виробниц твом та обігом спирту, алкого льних напоїв і тютюнових вир обів ДПА в АР Крим, проведено п озапланову виїзну перевірку у належному позивачу магази ні "Нептун", розташованому у см т. Кореїз м. Ялта, з питань дотр имання вимог, встановлених з аконодавством України, які є обов' язковими до виконання при здійснення оптової і роз дрібної торгівлі алкогольни ми та/або тютюновими виробам и. Про перевірку зроблено зап ис у журналі обліку перевіро к.
Отже, посилання позивача на те, що перевірку проведено з п орушенням встановленого пор ядку, а саме без прийняття від повідного наказу щодо її про ведення та направлення на та ку перевірку, спростовуються наданими доказами. При цьому , посилання позивача на те, що відповідний наказ та направл ення не пред' явлені йому, сп ростовуються вказівкою у акт і про відсутність зауважень.
За результатами вказаної п еревірки складено акт №73/03123432050, я ким зафіксовані порушення по зивачем ст.15-3 Закону України "П ро державне регулювання виро бництва і обігу спирту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв і тютюно вих виробів", а саме реалізаці я особі, яка не досягла 18 років , алкогольних напоїв - 1 пляшк и вина "Портвейн" та тютюнових виробів - 1 пачки сигарет "Че стерфілд".
Звертаючись до суду з даним позовом, позивач оспорює фак т відповідного порушення.
Між тим, факт реалізації тют юнових виробів та алкогольни х напоїв особі, яка не досягла 18 років, був підтверджений пі д час розгляду даної справи п о суті.
Так, за клопотанням позивач а в якості свідків були допит ані продавець ОСОБА_4 та з авідуюча магазином ОСОБА_5 , які підтвердили факт прода жу відповідного товару - ал когольного напою та тютюнови х виробів.
При цьому, свідок ОСОБА_4 пояснила, що особа, яка придб ала відповідні вироби зовні була схожа на повнолітню; пас порта вказаної особи вона не бачила.
Допитана в якості свідка ОСОБА_5 суду пояснила, що осо бі, яка придбала відповідні в ироби на вигляд було більше н іж 18 років; паспорт особи, яка п ридбала відповідні виробі їй не надано.
Таким чином, вказані особи н е підтвердили того, що ними пе ревірявся вік особи, яка купу вала відповідні алкогольні т а тютюнові вироби.
Однак, в силу ч.4 ст.15-3 Закону, п родавець алкогольних напої в або тютюнових виробів, зобо в' язаний отримати у покупця , який купує відповідні вироб и паспорт або інші документи , які підтверджують вік таког о покупця, якщо у продавця вин икли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку; у раз і відмови покупця надати так ий документ продаж пива (крім безалкогольного), алкогольн их, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових в иробів такій особі забороняє ться.
Поряд з цим, факт продажу ві дповідних виробів особі, яка не досягла 18 років, підтвердж ується зібраними у справі пи сьмовими доказами, зокрема, п оясненнями особи, яка купува ла відповідні вироби, - ОСОБ А_7, ІНФОРМАЦІЯ_1р.н., фіска льним чеком, які додані до акт а перевірки; копією паспорта ОСОБА_7 та іншими доказам и.
Порушення вимог ст.15-3 Закону , тягне за собою відповідальн істю, встановлену ч.2 ст.17 Закон у, - застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу у ро змірі 6800 гривень.
При цьому, ч.4 ст.17 Закону визн ачено, що рішення про стягнен ня штрафів, передбачених ч.2 ці єї норми, приймаються органо м, який видав ліцензію на прав о виробництва і торгівлі спи ртом етиловим, коньячним і пл одовим, спиртом етиловим рек тифікованим виноградним, спи ртом етиловим ректифіковани м плодовим, спиртом-сирцем ви ноградним, спиртом-сирцем пл одовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та інш ими органами виконавчої влад и у межах їх компетенції визн аченої законами України.
Крім того, відповідачу, як о ргану податкової служби, згі дно п.11 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу", н алежить право застосовувват и до платників податків фіна нсові (штрафні санкції).
Таким чином, спірне рішення прийнято відповідачем з ура хуванням наданих йому повнов ажень, а відповідні штрафні с анкції застосовані за наявно сті підтвреджених належним ч ином фактів правопорушень та у відповідності з їх розміро м, встановленим ч.2 ст.17 Закону У країни "Про державне регулюв ання виробництва і обігу спи рту етилового, коньячного і п лодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів".
За таких обставин, підстав д ля задоволення заявлених поз ивачем вимог не має.
В судовому засіданні 08.12.10р. ог олошено вступну та резолютив ну частини постанови, її повн ий текст виготовлено 13.12.10р.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 К АС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відм овити в повному обсязі.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ни постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови або р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів від дня отримання по станови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.
Суддя О.В. Па пуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2010 |
Оприлюднено | 26.01.2011 |
Номер документу | 13495947 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні