Рішення
від 19.01.2011 по справі 14/172-10-5130
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/172-10-5130

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" січня 2011 р.Справа  № 14/172-10-5130

За позовом  Закритого акціонерного товариства "Макіївкокс";      

до відповідача  Державного підприємства "Одеська залізниця";      

про стягнення 11385,36грн.

Суддя Горячук Н.О.

Представники:

Від позивача: не з'явився;

Від відповідача: за дов. Гордієнко М.В.;

Суть спору: Закрите акціонерне товариство "Макіївкокс" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з відповідача вартості нестачі вантажу у сумі 11385,36грн. Відповідач проти позову заперечує посилаючись на відповідальність вантажовідправника, та недоведеність позивачем вартості відправленого вантажу в порядку ст. 114, ст. 115 Статуту залізниць України. Позивач звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи без його участі.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

27.08.2010р. по залізничній накладній №52792961 на групу вагонів ЗАТ "Макіївкокс" зі станції Макіївка Донецької залізниці відправило на адресу ТОВ „ТИС” (станція призначення Чорноморська Одеської залізниці) кокс доменний навалом у кількості 130250кг. У залізничній накладній відправником зазначено, що вантаж розміщений і закріплений згідно розд. п. 4.1, 4.3, 4.11., п. 7.1., 7.3, п. 8.2,  ТУ Р2 1-3,5,6,8,9 прил. к СМГС вірно. Крім того, у залізничній накладній відправником зазначено: декларування в порту. Вантаж на експорт, Отримувач у порту ТОВ „ТИС” для ЗАТ „Донецьксталь” –металургійний завод. Відвантаження по контракту DE-1467 від 05.05.09р. додаткова угода №15 від 16.06.2010р. Експедитор у порту –ТОВ „ТИС” Вантаж маркований. ТУ У322-00190443-114-96. Для вивозу водним транспортом до Ірану.

Згідно переуступного напису у залізничній накладній №52792961 право на пред'явлення претензій та позовів по вагону №56739816 одержувачем вантажу ТОВ „ТИС” (ТОВ „Трансінвестсервіс”) передане вантажовідправнику ЗАТ "Макіївкокс".

Актами загальної форми ст. Нижньодніпровськ - Вузол Придніпровської залізниці №1130/Ваги від 29.08.2010р., №3225/Г від 29.08.2010р., встановлено, що у вагоні №56739816 у накладній зазначено нетто 46500кг., тара 19950кг., фактично виявлено брутто 63320кг., тара по накладній 19950кг., нетто 43370кг, що менш накладної на 3130кг., завантаження вище ботів на 30см., вантаж маркований вапном, крім поглиблень ліворуч по ходу потягу над 4-5, 6-7 люками довжиною 2м., шириною 1,2м., глибиною 0,3м. Люки, двері замкнені. Течі вантажу не має.

На підставі актів загальної форми на станції Нижньодніпровськ - Вузол Придніпровської залізниці було проведено комісійне переважування вагону №56739816 та складений комерційний акт № АА 036835/271 від 29.08.2010р., яким встановлено, що у накладній зазначено: вантаж „кокс доменний”, навал, вага брутто не вказано, тара 19950кг., нетто 46500кг., фактично виявлено вага брутто 63320кг., тара з накладної 19950кг., нетто 43370кг., що менш накладної на 3130кг. Завантаження вантажу вище бортів на 30см., марковано вапном. Ліворуч по ходу потягу є поглиблення над 4-5, 6-7 люками довжиною 2м., шириною 1,2м., глибиною 0,3м. У місцях поглиблень маркування відсутнє. Течі вантажу не має. Двері цільнометалеві, люки з обох сторін замкнені. Переважування проводилось двічі. Недостача підтвердилась. Відсутній вантаж у вагоні вміститися міг. Вагон технічно справний.

27.08.2010р. по залізничній накладній №52792962 на групу вагонів ЗАТ "Макіївкокс" зі станції Макіївка Донецької залізниці відправило на адресу ТОВ „ТИС” (станція призначення Чорноморська Одеської залізниці) кокс доменний навалом у кількості 192800кг. У залізничній накладній відправником зазначено, що вантаж розміщений і закріплений згідно розд. п. 4.1, 4.3, 4.11., п. 7.1., 7.3, п. 8.2,  ТУ Р2 1-3,5,6,8,9 прил. к СМГС вірно. Крім того, у залізничній  накладній відправником зазначено: декларування в порту. Вантаж на експорт, Отримувач у порту ТОВ „ТИС” для ЗАТ „Донецьксталь” –металургійний завод. Відвантаження по контракту DE-1467 від 05.05.09р. додаткова угода №15 від 16.06.2010р. Експедитор у порту –ТОВ „ТИС” Вантаж маркований. ТУ У322-00190443-114-96. Для вивозу водним транспортом до Ірану.

Згідно переуступного напису у залізничній накладній №52792962 право на пред'явлення претензій та позовів по вагону №56162118 одержувачем вантажу ТОВ „ТИС” (ТОВ „Трансінвестсервіс”) передане вантажовідправнику ЗАТ "Макіївкокс".

Актами загальної форми ст. Нижньодніпровськ - Вузол Придніпровської залізниці №1129/Ваги від 29.08.2010р., №3226/Г від 29.08.2010р., встановлено, що у вагоні №56162118 у накладній зазначено нетто 40700кг., тара 21200кг., фактично виявлено брутто 59640кг., тара по накладній 21200кг., нетто 38440кг, що менш накладної на 2260кг., завантаження вище ботів на 30см., вантаж маркований вапном, крім поглиблень по ходу потягу над 2-4 люками довжиною 3,5м., на усю ширину вагону, глибиною 0,3м. Течі вантажу не має.

На підставі актів загальної форми на станції Нижньодніпровськ - Вузол Придніпровської залізниці було проведено комісійне переважування вагону №56162118 та складений комерційний акт № АА 036836/272 від 29.08.2010р., яким встановлено, що у накладній зазначено: вантаж „кокс доменний”, навал, вага брутто не вказано, тара 21200кг., нетто 40700кг., фактично виявлено вага брутто 59640кг., тара з накладної 21200кг., нетто 38440кг., що менш накладної на 2260кг. Завантаження вантажу вище бортів на 30см., марковано вапном. По ходу потягу є поглиблення над 2-4 люками довжиною 3,5м., шириною на усю ширину вагону., глибиною 0,3м. У місцях поглиблень маркування відсутнє. Течі вантажу не має. Двері та люки з обох сторін замкнені. Переважування проводилось двічі. Недостача підтвердилась. Відсутній вантаж у вагоні вміститися міг. Вагон технічно справний.

Встановлене актами свідчить про незбереження частини вантажу при перевезенні.

Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 314 Господарського кодексу України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України, встановлено, що перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.

          За незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди. (Ст. 113 Статуту залізниць України)

          Згідно п. 27 Правил видачі вантажів (розділ 8 Правил перевезень), затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, - Вантаж вважається доставленим без втрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та  масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.

          При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить:

- 2% маси, зазначеної в перевізних документах:

вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані; руда марганцева і хромова; кварцити у подрібненому стані (фракції 0-6 мм); мідний купорос; хімічна сировина навалом; солі; фрукти свіжі; овочі свіжі; шкіра оброблена і мокросолона; тютюн; м'ясо свіже;

-  1,5% маси, зазначеної в перевізних документах:

вугілля деревне;  будівельні матеріали; кварцити в кусках; жири; риба солона; мінеральні добрива;

           - 1% маси, зазначеної в перевізних документах:

мінеральне паливо; кокс; руда залізна; вовна немита; мило; м'ясо морожене; птиця бита всяка;  копченості м'ясні всякі;

- 0,5% маси всіх інших  вантажів.

Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:

          а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;

Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення. Розрахунок боргу відповідачем не оскаржений.

Відповідач заперечує проти позовних вимог посилаючись на те, що позивач не довів вартість вантажу в порядку ст. 115 Статуту залізниць України.

Статтею 115 Статуту залізниць України, встановлено, що вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу.

          Позивач (вантажовідправник) в підтвердження вартості відправленого вантажу представив рахунок –фактуру ЗАТ „ Донецьксталь” - металургійний завод” №3373ф від 27.08.2010р. Відповідно до цього рахунку платником коштів є ЗАТ „ Донецьксталь” - металургійний завод”, а отримувачем цих коштів - ЗАТ „Макіївкокс”, як безпосередній відправник вантажу у спірних вагонах №56739816, №56152118. На другий сторінці рахунку проставлено особистий підпис посадової особи та печатка ЗАТ „Макіївкокс”, що додатково свідчить, що це рахунок вантажовідправника - ЗАТ „Макіївкокс”, який був пред'явлений для оплати на адресу ЗАТ „ Донецьксталь” - металургійний завод”. При таких обставинах відправник ЗАТ „Макіївкокс” довів вартість вантажу з урахуванням ст. 115 Статуту залізниць України.

Враховуючи викладене, відповідальність за нестачу вантажу покладається на перевізника. Судові витрати покладаються на відповідача згідно зі ст. ст. 44, 49 ГПК України

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

          1. Позов задовольнити.

          2. Стягнути з Одеської залізниці (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експрес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, код ЄДРПОУ 01071315) на користь Закритого акціонерного товариства "Макіївкокс” (86106, м. Макіївка, Донецька область, вул. Горького, 1, р/р 26004198061891 в Донбаській філії ПАТ „Кредитпромбанк”, м. Донецька, МФО 335593, код ЄДРПОУ 32598706) 11385 /одинадцять тисяч триста вісімдесят п'ять /грн. 36коп. вартості нестачі вантажу, 113 /сто тринадцять/ грн. 85 коп. держмита та 236 /двісті тридцять шість/ грн. 00коп. витрат на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу.

Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

                    

Суддя                                                                            Горячук Н.О.

Повний текст рішення складений та підписаний 20.01.2011р.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.01.2011
Оприлюднено26.01.2011
Номер документу13498475
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/172-10-5130

Рішення від 19.01.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні