11/113-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
"11" січня 2011 р. Справа № 11/113-09
Господарський суд Херсонської області у складі судді Чернявського В.В. при секретарі Борхаленко О.А., за участю представників учасників процесу:
від позивача: Бондаренко Т.В.- юриста, дов. № 1 від 05.01.2011р.,
Чепурного В.А.- керівника, посвід. № 1 від 15.06.2006р.
від відповідача: не з'явився
у справі
за позовом: Комунального підприємства "Бериславтеплокомуненерго",
м. Берислав
до: Управління праці та соціального захисту населення Бериславської районної державної адміністрації, м. Берислав
про стягнення коштів
розглянув заяву відповідача про розстрочку виконання судового рішення
Про обставини справи зазначено в рішенні суду від 09.07.2009р., яким постановлено стягнути з відповідача на користь позивача 88557,59грн. боргу, 885,58грн. на відшкодування витрат зі сплати держмита, 287,53грн. на відшкодування витрат з інформаційно-технічного забезпечення судового процесу, а всього 89730,70грн.
До суду надійшла заява відповідача про розстрочку виконання рішення.
Відповідач зазначив, що у період часу з 18.02.2010р. по 27.10.2010р. частково виконав рішення суду в сумі 34705грн., решту має намір оплатити частинами у період з лютого по грудень 2011р.
Заява про розстрочку мотивована твердженням про недостатність бюджетного фінансування за кошторисом на 2010р., про вчинене повідомлення листом від 01.09.2010р. райдержадміністрацією на адресу облдержадміністрації про недостатність бюджетного фінансування в сумі 156114,84грн. для погашення заборгованості за послуги з теплопостачання.
Позивач не визнав заяву відповідача про розстрочку виконання судового рішення, навів письмові заперечення проти цієї заяви.
Зокрема позивач зазначив наступне.
Рішення суду винесено 09.07.2009р., але платежі щодо часткового погашення боргу вчинені, починаючи з лютого 2010р.
Лист-інформування 01.09.2009р. райдержадміністрацією облдержадміністрації про недостатність бюджетного фінансування, направлений більш ніж через рік після прийняття судового рішення не є достатнім для належного формування бюджетних призначень. Боржник не вчинив необхідних заходів для належного формування бюджетних призначень ні на 2010р., ні на 2011р.
Позивач повідомив про власний незадовільний фінансовий стан, збитковість діяльності у 2010р., наявність суттєвої заборгованості зі сплати податків перед бюджетом, наявність заборгованості бюджету з відшкодування різниці в тарифах на теплопостачання в сумі 1282902грн., підтвердженої погодженою з облдержадміністрацією довідкою.
С у д в с т а н о в и в:
09.09.2009р. судом видано КП "Бериславтеплокомуненерго" наказ про стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Бериславської райдержадміністрації 88557,59грн. боргу, 885,58грн. на відшкодування витрат зі сплати держмита, 287,53грн. на відшкодування витрат з інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.
В теперішній час цей наказ суду знаходиться на стадії виконання.
Заява боржника про надання розстрочки виконання судового рішення на період з лютого по грудень 2011р. задоволенню не підлягає у зв'язку з наступним.
Відповідно до ст.121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим суд у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може розстрочити виконання рішення.
У наведених боржником обставинах не вбачається виняткового випадку, який би з врахуванням обставин справи був складовою підстав для розстрочки виконання рішення. Таким винятковим випадком, за змістом закону, не може кваліфікуватися протиправна поведінка.
Дійсно, за кошторисом на 2010р. Управління праці та соціального захисту населення передбачено 39800грн. на оплату теплопостачання 2010р. та не передбачено коштів на виконання судового рішення у справі № 11/113-09 щодо оплати заборгованості за отримані послуги з теплопостачання у 2008р., 2009р.
Відповідно до ст.124 Конституції України судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України. За ст.115 ГПК України рішення господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
Оскільки судове рішення є обов'язковим до виконання, бюджетом має бути передбачено витрати на виконання судового рішення. Боржник не навів даних про ініціювання включення до бюджету таких витрат (ні на власне зобов'язання у 2008р., 2009р., ні на виконання судового рішення у 2009р., 2010р., 2011р.). Невключення таких витрат до бюджету не може кваліфікуватися правомірною поведінкою.
Лист-інформування 01.09.2009р. райдержадміністрацією облдержадміністрації про недостатність коштів на оплату теплопостачання не є достатньою обставиною оцінювати обставини виконання судового рішення як винятковий випадок, який би був складовою частиною підстав для розстрочки виконання судового рішення за ст.121 ГПК України.
Відмовляючи відповідачу у наданні розстрочки виконання рішення, суд приймає наведені позивачем дані про збитковість діяльності у 2010р., про наявність заборгованості бюджету перед ним в сумі 1282902грн. з різниці в тарифах на теплову енергію.
Керуючись ст.86 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в:
Відмовити в задоволенні заяви Управління праці та соціального захисту населення Бериславської районної державної адміністрації про розстрочку виконання судового рішення.
Суддя В.В. Чернявський
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2011 |
Оприлюднено | 27.01.2011 |
Номер документу | 13500579 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Чернявський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні