Ухвала
від 13.01.2011 по справі 17/4-б-11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

17/4-Б-11

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


У Х В А Л А

"13" січня 2011 р.                                                                 Справа № 17/4-Б-11

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Сулімовської М. Б.,  при секретарі Шикаловій В.О., розглянувши справу  

за заявою:  Голови ліквідаційної комісії приватної виробничо-комерційної фірми "Схід", м.Херсон

про визнання банкрутом приватної виробничо-комерційної фірми "Схід", м.Херсон

за участю представників сторін:  

від  заявника: Доценко К. С., представник за довіреністю від 28.07.2010 р.

            Голова ліквідаційної комісії приватної виробничо-комерційної фірми "Схід" звернувся до суду з заявою про визнання банкрутом боржника, який перебуває в процесі припинення, майна якого не достатньо для задоволення вимог кредиторів в загально-цивільній процедурі ліквідації юридичної особи.

Ухвалою господарського суду Херсонської області від 16 грудня 2010 року порушено  провадження у справі про банкрутство приватної виробничо-комерційної фірми "Схід" в порядку статті 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», введено мораторій на задоволення вимог кредиторів;  а також витребувано додаткові докази.   

          В судовому засіданні 13.01.2011р. представник заявника підтримав вимоги, викладені в заяві про порушення справи про банкрутство, та просить винести постанову, якою визнати приватну виробничо-комерційну фірму "Схід" банкрутом та ввести ліквідаційну процедуру. При цьому представник посилається на  наявність кредиторської заборгованості, у тому числі строк  сплати якої наступив та неможливості її погасити у повному розмірі у  зв'язку з відсутністю грошових коштів і  майна для повного задоволення вимог кредиторів, оскільки погашення вимог одного або кількох кредиторів приведе до неможливості виконання грошових зобов'язань боржника в повному обсязі перед іншими кредиторами.

          Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника боржника, суд

в с т а н о в и в:

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Ліквідація юридичної особи здійснюється у порядку, визначеному цивільним та господарським законодавством.

Положеннями  статті  51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником

Так якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів,  така   юридична   особа   ліквідується   в   порядку, передбаченому  цим  Законом.  У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор  (ліквідаційна  комісія)   зобов'язані   звернутися   в

господарський  суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

              У разі виявлення обставин,  зазначених у абзаці першому  цієї частини,  після  прийняття  рішення  про  ліквідацію  до створення ліквідаційної  комісії   (призначення   ліквідатора)   заява   про порушення   справи   про  банкрутство  подається  власником  майна боржника (уповноваженою ним особою).

               За результатами розгляду заяви про  порушення  справи  про банкрутство   юридичної   особи,   майна   якої   недостатньо  для задоволення  вимог  кредиторів, господарський суд визнає боржника, який  ліквідується,  банкрутом,  відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на   голову  ліквідаційної  комісії  (ліквідатора)  незалежно  від наявності в нього ліцензії.

          Обов'язки особи, що прийняла рішення про припинення юридичної особи, встановлені у ст. 105 ЦК України, серед яких зазначено: негайне письмове повідомлення учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, органу, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення; призначення комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційна комісія, ліквідатор тощо), яка поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються  відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї.

Вказаний строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників.

Згідно приписів частини 3 цієї статті, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа  ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Крім загальних правил щодо порядку припинення юридичних осіб, передбачених ст. 105 ЦК України, цей Кодекс встановлює і спеціальні правила порядку ліквідації юридичної особи, які спрямовані на забезпечення прав та інтересів кредиторів. Комісія з припинення юридичної особи (ліквідаційна комісія), яка створюється і діє на попередніх етапах відповідно до ст.ст. 105, 110 ЦК України, обов'язково складає після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 111 ЦК України   проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Зазначені норми цивільного законодавства кореспондуються і з приписами ст. 60 ГК України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання. Зі змісту частини 5 цієї статті вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Якщо в процесі ліквідації буде виявлено недостатність коштів на погашення всіх зобов'язань перед кредиторами, застосовуються правила  ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Враховуючи викладене, суд вважає, що тільки після письмового повідомлення учасником юридичної особи, що прийняв рішення про її припинення, органу, що здійснює державну реєстрацію, органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства, а також оцінки вартості наявного майна боржника  у порядку ст. 60 ГК України, публікації оголошення в порядку ст. 105 ЦК України для виявлення кредиторів та складання проміжного ліквідаційного балансу, після закінчення строку, який передбачений ч. 4 ст. 105 ЦК України, можливо з'ясувати питання про повний обсяг кредиторської заборгованості та про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів.

Крім того, звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає спрощену процедуру банкрутства, можливе після закінчення строку, який передбачений ст. 105 ЦК України.

Вказане відповідає правовій позиції Верховного Суду України, викладеній у постанові від 10 червня 2008 року у справі № 15/682-б.

Із наданої заявником до матеріалів справи копії Бюлетеню державної реєстрації №162 вбачається, що оголошення про припинення юридичної особи опубліковано в Бюлетені лише 17 листопада 2010 року, в той час як із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство голова ліквідаційної комісії ПВКФ "Схід" звернувся до суду 16 грудня 2010 року, тобто до закінчення строку, передбаченого ст. 105 ЦК України.

Єдиним кредитором, заявленим в заяві про порушення справи про банкрутство є Державна податкова інспекція у м.Херсоні, однак в матеріалах справи відсутні докази повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію товариства у встановленому законодавством порядку.

Також суд звертає увагу на те, що заява про порушення справи про банкрутство підписана головою ліквідаційної комісії ПВКФ "Схід" Вовченком Денисом Станіславовичем. В матеріалах справи міститься рішення №4 засновника (власника) приватної виробничо-комерційної фірми "Схід" від 01.11.2010р. (а.с.15) про призначення Вовченка Д.С. головою ліквідаційної комісії фірми. В той же час, в судовому засіданні 13.01.2010р. представником заявника надано до суду додаткові докази по справі, серед яких є довідка про наявність кредиторської заборгованості, довідка про відсутність дебіторської заборгованості та довідка про відсутність заборгованості із заробітної плати, які підписані головою ліквідаційної комісії ПВКФ "Схід" Коломойченко А.В.

Враховуючи вище викладене, те, що заява про порушення справи про банкрутство ПВКФ "Схід" подана до господарського суду без дотримання строків, які передбачені ч. 4 ст. 105  цього Кодексу,  суд дійшов висновку про  відсутність правових підстав для продовження процедури банкрутства та визнання боржника банкрутом за спрощеною процедурою, яка передбачена ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

          У зв'язку з чим провадження у справі підлягає припиненню на підставі  п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України.

          Враховуючи вищезазначене, керуючись ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом",  п.1-1 ст.80, ст.86 ГПК України, суд –

у х в а л и в:

          1. Провадження у справі припинити.

          2. Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів та заборону щодо вчинення посадовими особами боржника будь-яких дій по реорганізації, ліквідації боржника або відчуження його основних засобів, введені ухвалою суд від 16.12.2010р.

          3. Ухвалу надіслати заявнику, Херсонському обласному сектору з питань банкрутства, ВДВС Комсомольського РУЮ у м.Херсоні, Державному реєстратору Херсонського міськвиконкому.

                           Суддя                                                               М.Б. Сулімовська

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення13.01.2011
Оприлюднено27.01.2011
Номер документу13500704
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/4-б-11

Ухвала від 13.01.2011

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 16.12.2010

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні