Постанова
від 25.11.2010 по справі 2а-8946/10/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

25.11.10 Справа №2а-8946/10/5/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секр етарі Мородецькій Ю.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної подат кової інспекції в Ленінськом у районі АР Крим

до Акціонерного товариств а відкрито типу «Ітог»

про стягнення заборговано сті в сумі 15952,74 грн.,

Обставини справи: Дер жавна податкова інспекція в Ленінському районі АР Крим (д алі позивач) звернулась до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим з адміністративн им позовом про стягнення з Ак ціонерного товариства відкр ито типу «Ітог» (далі відпові дач) заборгованості в сумі 12644,7 4 грн., мотивуючи свої вимоги т им, що відповідачем несплаче на сума узгодженого податков ого зобов' язання з земельно го податку за 2009-2010 роки та нарах ованих за несвоєчасну сплату земельного податку штрафним санкціям.

Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 13.07.2010 року відкрито адміні стративне провадження, закін чено підготовче провадження та справу призначено до судо вого розгляду.

Позивачем 25.10.2010 року до суду було надано заяву про зм іну позовних вимог, в якій він просив суд стягнути з відпов ідача 15952,37 грн. заборгованості . Зава про збільшення позовни х вимог обґрунтована тим, що с ума позовних вимог була визн ачена з урахуванням суми заб оргованості відповідача з зе мельного податку станом на 09.0 6.2010 року, проте станом на 22.10.2010 рок у сума заборгованості зросла та становить 15952,37 грн.

У судове засідання, яке відб улось 25.11.2010 року, позивач явку с вого представника не забезпе чив, про час, дату та місце йог о проведення був повідомлени й належним чином, 25.11.2010 року від нього надійшло клопотання п ро розгляд справи за відсутн ості його представника, у зв' язку з неможливістю явки, та п ідтримання позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином.

Так, на адресу відповідача ( 98213, АР Крим, Ленінський район , м. Щолкіне, 60а, кв.56), зазначену у довідці з ЄДРПОУ, була напра влена рекомендованою коресп онденцією повістка з зазначе нням часу, дати та місця судов ого засідання. Проте, вказани й документ повернувся до суд у з відміткою Укрпошти: «за за значеною адресою не знаходит ься».

Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином.

Враховуючи зазначене вище , суд вважає, що відповідача на лежним чином повідомлено про дату, час та місце судового ро згляду.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності визначає Закон Украї ни «Про державну податкову с лужбу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податко ва адміністрація України є ц ентральним органом виконавч ої влади, якому підпорядкову ються зокрема Державна пода ткова інспекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекці я в Ленінському районі АР Кри м у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб' є ктом владних повноважень та даний спір належить до розгл яду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Судом встановлено, що Акціонерне товариство відкр ито типу «Ітог» 02.06.1993 року зареє строване Ленінською районно ю державною адміністрацією я к юридична особа, що підтверд жується довідкою Головного у правління статистики в АР Кр им № 178/2 від 27.04.2010 року.

Згідно з довідкою № 560 в ід 21.03.2000 року відповідач 02.06.1993 рок у взятий на облік як платник п одатків та зборів, передбаче них Законом України «Про сис тему оподаткування», ДПІ в Ле нінському районі АР Крим за № 20.

Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів Укра їни покладений обов' язок сп лачувати податки і збори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» в становлено, що платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку вказує у податковій декл арації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» платник податків зобо в'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язан ня, зазначену у поданій ним податковій декларації, про тягом десяти календарних д нів, наступних за останнім дн ем відповідного граничног о строку для подання податк ової декларації.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» вст ановлено, що платники податк ів зобов' язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.

Розміри та порядок плати за використання земельних ресу рсів, а також відповідальніс ть платників та контроль за п равильністю обчислення і спр авляння земельного податку п ередбачені Законом України « Про плату за землю» від 03.07.1992 ро ку № 2535 - ХІІ.

Відповідно до ст. 2 Зак ону використання землі в Укр аїні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земе льного податку чи орендної п лати, що визначаються в залеж ності від грошової оцінки зе мель. Власники земельних діл янок (паїв) і землекористувач і згідно з ч.2 ст. 2 Закону Україн и «Про плату за землю» сплачу ють земельний податок. Статт ею 15 даного нормативно-правов ого акту передбачено, що влас ники землі і землекористувач і платять земельний податок з дня виникнення права власн ості чи права користування з емельною ділянкою.

Відповідно до ст. 13 Закону пі дставою для нарахування земе льного податку є дані держав ного земельного кадастру, а о рендної плати за земельну ді лянку, яка перебуває у держав ній або комунальній власност і, - договір оренди такої земел ьної ділянки.

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про плату за землю» платни ки земельного податку, а тако ж орендної плати за земельні ділянки державної або комун альної власності (крім грома дян) самостійно обчислюють с уму земельного податку та ор ендної плати щороку за стано м на 1 січня і до 1 лютого поточн ого року подають відповідном у органу державної податково ї служби за місцезнаходження м земельної ділянки податков у декларацію на поточний рік за формою, встановленою цент ральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій Платник по датків має право подавати що місячно нову звітну податков у декларацію, що не звільняє й ого від обов'язку подання под аткової декларації до 1 лютог о поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від об ов'язку подання податкової д екларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.

Судом встановлено, що відпо відач має на праві постійног о користування земельну діля нку площею 0,98 га, що знаходитьс я в межах населеного пункту с . Азовське та належить Мисівс ькій сільській раді відповід но до державного акту на прав о постійного користування зе млею серії ІІ-к М № 001189 від 05.01.1995 ро ку.

Відповідачем в порядку под аткової звітності 23.01.2009 року до ДПІ в Ленінському районі бул о надано податковий рахунок земельного податку, який зар еєстровано за № 183.

Відповідно до вказаного ра хунку, сума, що підлягає сплат і у 2009 році становить 10025,40 грн., у т ому числі 835,45 грн. щомісячно.

Крім того, згідно з податков им розрахунком № 1096 від 28.01.2010 рок у, сума земельного податку, що підлягає сплаті відповідаче м у 2010 році становить 10025,40 грн., у т ому числі 835,45 грн. щомісячно.

Як вбачається з даних облік ової картки платника податкі в, відповідачем не було прове дено своєчасно та у повному о бсязі сплату самостійно узго джених податкових зобов' яз ань з земельного податку за 200 9-2010 роки, у зв' язку з чим стано м на 22.10.2010 року за ним утворилас ь заборгованість у розмірі 1418 4,22 грн.

Посадовими особами ДПІ в Ле нінському районі АР Крим бул о проведено невиїзну докумен тальну перевірку відповідач а з питань дотримання гранич них термінів сплати земельно го податку за січень-квітень 2009 року.

За результатами перевірки було складено акт № 3185/1503/20684012 від 15.09.2009 року, у висновку якого заз начено про порушення відпові дачем п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами», що виявилось у несвоєчасній сп латі узгоджених податкових з обов' язань з земельного под атку за період з січня по квіт ень 2009 року.

На підставі вказаного акту перевірки позивачем 15.09.2009 року були прийняті податкові пов ідомлення - рішення № 0003131503/0 про н арахування штрафних санкцій відповідно до п.п.17.1.7 п. 17.1 ст. 7 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» у розмірі 1567,23 грн. та № 0003141503/ 0 про нарахування штрафних са нкцій відповідно до п.п.17.1.7 п. 17.1 с т. 7 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» у розмірі 25,18 грн.

Зазначені податкові повід омлення-рішення отримані пре дставником відповідача 15.09.2009 р оку, що підтверджується його підписом на корінцях цих ріш ень.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів того, що податкові повідомле ння-рішення прийняті з поруш енням вимог діючого законода вства.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги. У зв' язку з чим позивачем на адрес у відповідача були направлен і перша податкова вимога № 1/30 в ід 04.02.2009 року та друга податкова вимога № 2/102 від 30.03.2009 року, які от римані останнім відповідно 2 7.02.2009 року та 13.05.2009 року, що підтвер джується підписом представн ика відповідача на корінцях цих вимог.

Підпунктом 16.4.1 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» передба чено, що пеня нараховується н а суму податкового боргу (вкл ючаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунк у 120 відсотків річних обліково ї ставки Національного банку України, діючої на день виник нення такого податкового бор гу або на день його (його части ни) погашення, залежно від тог о, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарн ий день прострочення у його с платі.

За несвоєчасну сплату відп овідачем сум узгодженого под аткового зобов' язання ДПІ в Ленінському районі АР Крим б ула нарахована пеня у розмір і 126,17 грн. та штрафні санкції у р озмірі 49,57 грн.

Таким чином, станом на день розгляду справи загальна сум а заборгованості відповідач а з земельного податку стано вить 15952,37 грн., у тому числі 14184,22 гр н. - за основним платежем, 1641,98 г рн. - штрафні санкції та 126,17 гр н. - пеня.

Згідно статті 2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.

Пунктом 11 статті 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» передбаче но, що органи державної подат кової служби мають право зас тосовувати до платників пода тків фінансові (штрафні) санк ції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми недоїмки, пені у випадках , порядку і розмірах, встановл ених законами України.

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» дер жавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об`єднані державн і податкові інспекції подают ь до судів позови до підприєм ств, установ, організацій та г ромадян про визнання угод не дійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ни ми за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержани х без установлених законом п ідстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджет ом і державними цільовими фо ндами за рахунок їх майна.

Приймаючи до уваги те, що ві дповідач у порядку, передбач еному ст. 71 КАС України, не нада в доказів сплати заборговано сті в сумі 15952,37 грн., суд вважає, що позовні вимоги належить з адовольнити у повному обсязі .

У судовому засіданні, яке ві дбулось 25.11.2010 року, оголошено в ступну та резолютивну частин и постанови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 30.11.2010 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Акціонерн ого товариства відкрито типу «Ітог» (98213, АР Крим, Ленінськ ий район, м. Щолкіне, 60А, кв.56; ЄД РПОУ 28684012; р/р № 26001301391828 в філії ПАТ П ІБ в м. Керч АР Крим, МФО 324548) на ко ристь місцевого бюджету Щолк інської міської ради Ленінсь кого району АР Крим (р/р 33212811700165 в ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 32722426, код бюджетної класифікац ії 13050100) 15952,37 грн. заборгованості з земельного податку.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.11.2010
Оприлюднено27.01.2011
Номер документу13509064
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8946/10/5/0170

Постанова від 25.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні