Постанова
від 16.11.2010 по справі 2а-11844/10/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.11.10 Справа №2а-11844/10/5/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секр етарі Мородецькій Ю.В.,

розглянувши за участю пред ставників позивача - Гришин а Р.Ю., довіреність № 3 від 17.06.2010 року; Антілогова Н.В., дові реність № 78 від 01.11.2010 року,

у судовому засіданні адмін істративну справу

за позовом Феодосійської м іжрайонної державної податк ової інспекції в АР Крим

до Підприємства «Ширак»

про стягнення заборговано сті в сумі 123505,53 грн.,

Обставини справи: Фео досійська міжрайонна держав на податкова інспекція в АР К рим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративн ого суду АР Крим з адміністра тивним позовом про стягнення з Феодосійської міжрайонної державної податкової інспек ції в АР Крим (далі відповідач ) заборгованості в сумі 123505,53 грн ., мотивуючи свої вимоги тим, щ о відповідачем несплачена су ма узгодженого зобов' язанн я з орендної плати за земельн і ділянки.

Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 14.09.2010 року відкрито провад ження в адміністративній спр аві, закінчено підготовче пр овадження та справу призначе но до судового розгляду.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 16.11.2010 року, представник и позивача наполягали на зад оволенні позовних вимог у по вному обсязі з підстав, навед ених у адміністративному поз ові.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином - реко мендованою кореспонденцією , що підтверджується наявним в матеріалах справи повідом ленням про вручення поштовог о відправлення № 0006752.

Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності визначає Закон Украї ни «Про державну податкову с лужбу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податко ва адміністрація України є ц ентральним органом виконавч ої влади, якому підпорядкову ються зокрема Державна пода ткова інспекція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Феодосійська міжрайонна дер жавна податкова інспекція в АР Крим у відносинах з фізичн ими та юридичними особами є с уб' єктом владних повноваже нь та даний спір належить до р озгляду у порядку, передбаче ному Кодексом адміністратив ного судочинства України.

Судом встановлено, що Підпр иємство «Ширак» 01.04.1997 року заре єстровано Сімферопольською районною державною адмініст рацією АР Крим у якості юриди чної особи, що підтверджуєть ся свідоцтвом про державну р еєстрацію серії А00 № 690732 від 27.05.1999 року, довідкою Головного упр авління статистики в АР Крим № 56-59/49/150 від 07.06.2006 року.

Згідно з довідкою № 140 від 01.07.199 9 року відповідач з 08.04.1997 року вз ятий на облік як платник пода тків та зборів, передбачених Законом України «Про систем у оподаткування».

Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є, зокрема, юридичні особ и, на яких відповідно до Зако нів України покладений обов' язок сплачувати податки і зб ори.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» в становлено, що платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку вказує у податковій декл арації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» платник податків зобо в'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язан ня, зазначену у поданій ним податковій декларації, про тягом десяти календарних д нів, наступних за останнім дн ем відповідного граничног о строку для подання податк ової декларації.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» вст ановлено, що платники податк ів зобов' язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.

Порядок, підстави та строки сплати орендної плати за зем лю передбачені Законом Украї ни «Про плату за землю» від 03.07. 1992 року № 2535 - ХІІ (далі по текст у - Закон).

Відповідно до ст. 2 Зак ону використання землі в Укр аїні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земе льного податку чи орендної п лати, що визначаються в залеж ності від грошової оцінки зе мель. Власники земельних діл янок (паїв) і землекористувач і згідно з ч.2 ст. 2 Закону Україн и «Про плату за землю» сплачу ють земельний податок. Статт ею 15 даного нормативно-правов ого акту передбачено, що влас ники землі і землекористувач і платять земельний податок з дня виникнення права власн ості чи права користування з емельною ділянкою.

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про плату за землю» платни ки земельного податку, а тако ж орендної плати за земельні ділянки державної або комун альної власності (крім грома дян) самостійно обчислюють с уму земельного податку та ор ендної плати щороку за стано м на 1 січня і до 1 лютого поточн ого року подають відповідном у органу державної податково ї служби за місцезнаходження м земельної ділянки податков у декларацію на поточний рік за формою, встановленою цент ральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій Платник по датків має право подавати що місячно нову звітну податков у декларацію, що не звільняє й ого від обов'язку подання под аткової декларації до 1 лютог о поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від об ов'язку подання податкової д екларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.

Судом встановлено, що між по зивачем та Феодосійською міс ькою радою укладені договори оренди земельної ділянки з з емель комунальної власності від 29.11.2001 року, від 23.11.2006 року, від 29 .12.2006 року, від 29.11.2007 року.

У зв' язку з зазначен им, враховуючи вимоги чинног о податкового законодавства відповідачем до Феодосійськ ої МДПІ в АР Крим були надані п одаткові декларації орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості:

№ 2450 від 29.01.2009 року за 2009 рік, відп овідно до якої сума орендної плати, що підлягає сплаті у зв ітному році становить 119966,59 грн ., у тому числі 9997,22 грн. щомісячн о, починаючи з січня по листоп ад 2009 року та 9997,17 грн. - у грудні 2009 року.

№ 9700 від 26.03.2010 року, відповідно д о якого сума, що підлягає спла ті у звітному році становить 127044,50 грн., у тому числі 10587,06 грн. за січень 2009 року та 10587,04 грн. щоміс ячно, починаючи з лютого по гр удень 2010 року.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем сума уз годжених зобов' язань з орен дної плати за 2009-2010 роки у повном у обсязі сплачена не була, у зв ' язку з чим за ним утворилас ь заборгованість у розмірі 1235 05,53 грн., з них 59983,27 грн. за липень-г рудень 2009 року та 63522,26 грн. за січ ень-червень 2010 року.

Відповідачем в порядку ст. 7 1 КАС України не було надано до казів сплати у повному обсяз і заборгованості з орендної плати за 2009-2010 роки, у зв' язку з чим станом на день розгляду с прави сума заборгованість ві дповідача з орендної плати с тановить 123505,53 грн.

Пунктом 11 статті 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» передбаче но, що органи державної подат кової служби мають право зас тосовувати до платників пода тків фінансові (штрафні) санк ції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми недоїмки, пені у випадках , порядку та розмірі, встановл ених законодавством.

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» дер жавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об`єднані державн і податкові інспекції подают ь до судів позови до підприєм ств, установ, організацій та г ромадян про визнання угод не дійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ни ми за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержани х без установлених законом п ідстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджет ом і державними цільовими фо ндами.

Враховуючи зазначене вище , суд вважає за необхідне позо вні вимоги задовольнити та с тягнути з відповідача 123505,53 грн . заборгованості з орендної п лати за земельні ділянки дер жавної та комунальної власно сті.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 16.11.2010 року, оголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 22.11.2010 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Підприємс тва «Ширак» (97570, АР Крим, сімфер опольський район, с. Чистеньк е, вул. Севастопольське шосе, 4 ; ЄДРПОУ 24697613; відомості про відк риті рахунки в установах бан ків в матеріалах справи відс утні) на користь місцевого бю джету м. Феодосія АР Крим (р/р № 33211812700024 в ГУДКУ в АР Крим, ЄДРПОУ 3 4740709; код платежу 13050205) 123505,53 грн. забо ргованості з орендної плати за земельні ділянки державно ї і комунальної власності.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.11.2010
Оприлюднено27.01.2011
Номер документу13509065
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11844/10/5/0170

Постанова від 16.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні