ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
16.11.10
Справа №2а-8998/10/5/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Мородецькій Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Джанкойської об’єднаної державної податкової інспекції в АР Крим
до Підприємства «Джанкойська районна організація Кримського республіканського товариства мисливців та рибалок»
про стягнення заборгованості в сумі 842,98 грн.,
Обставини справи: Джанкойська об’єднана державна податкова інспекція в АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Підприємства «Джанкойська районна організація Кримського республіканського товариства мисливців та рибалок» (далі відповідач) заборгованості в сумі 842,98 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем несплачена сума узгодженого податкового зобов’язання з земельного податку за 2009-2010 роки та нарахованих за несвоєчасну сплату земельного податку штрафним санкціям.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.03.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
У судове засідання, яке відбулось 16.11.2010 року, позивач явку свого представника не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином, 16.11.2010 року від нього надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, у зв’язку з неможливістю забезпечення його явки, та підтримання позовних вимог у повному обсязі.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
Так, на адресу відповідача (96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Інтернаціональна,98), зазначену у свідоцтві про державну реєстрацію серії А00 № 449981 від 28.02.1992 року, була направлена рекомендованою кореспонденцією повістка з зазначенням часу, дати та місця судового засідання. Проте, вказаний документ повернувся до суду з відміткою Укрпошти: «за закінченням терміну зберігання».
Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи зазначене вище, суд вважає, що відповідача належним чином повідомлено про дату, час та місце судового розгляду.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначає Закон України «Про державну податкову службу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова інспекція в АРК .
Відповідно до ст.8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Джанкойська об’єднана державна податкова інспекція в АР Крим у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб’єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Судом встановлено, що Підприємство «Джанкойська районна організація Кримського республіканського товариства мисливців та рибалок» 28.02.1992 року зареєстроване Джанкойською районною державною адміністрацією АР Крим як юридична особа, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 № 449981 від 28.02.1992 року.
Згідно з довідкою № 105 від 08.04.2010 року відповідач 06.03.1992 року взятий на облік як платник податків та зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування», Джанкойської ОДПІ в АР Крим за № П-0827.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку передбачені Законом України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року № 2535 – ХІІ.
Відповідно до ст. 2 Закону використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України «Про плату за землю» сплачують земельний податок. Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачено, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 13 Закону підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно зі ст. 14 Закону України «Про плату за землю» платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.
Нарахування громадянам сум земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 15 липня поточного року платіжне повідомлення про внесення платежу.
Судом встановлено, що відповідачем в порядку податкової звітності 02.02.2009 року до Джанкойської ОДПІ в АР Крим було надано податковий рахунок земельного податку, який зареєстровано за № 1556.
Відповідно до вказаного рахунку, сума, що підлягає сплаті у 2009 році, становить 1022,33 грн., у тому числі 85,19 грн. щомісячно, починаючи з січня по листопад 2009 року, та 85,24 грн. у грудні 2009 року.
Крім того, згідно з податковим розрахунком № 1844 від 30.01.2010 року, сума земельного податку, що підлягає сплаті відповідачем у 2010 році, становить 1377,07 грн., у тому числі 114,76 грн. щомісячно, починаючи з січня по листопад 2010 року, та 114,71 грн. у грудні 2010 року.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не було проведено своєчасно та у повному обсязі сплату самостійно узгоджених податкових зобов’язань з земельного податку за 2009-2010 роки, у зв’язку з чим за ним утворилась заборгованість у розмірі 835,41 грн. (605,89 грн. за період з травня по грудень 2009 року з урахуванням часткової сплати у розмірі 75,68 грн.
Посадовими особами Джанкойської ОДПІ в АР Крим було проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питання сплати земельного податку по терміну сплати 30.06.2009 року.
За результатами перевірки було складено акт № 1268/1503/16328346 від 20.08.2009 року, у висновку якого зазначено про порушення відповідачем ст. 17 Закону України «Про плату за землю», що виявилось у несвоєчасній сплаті узгоджених податкових зобов’язань з земельного податку по терміну сплати 30.06.2009 року.
На підставі вказаного акту перевірки позивачем 28.08.2009 року було прийнято податкові повідомлення - рішення № 0008941503/0 про нарахування штрафних санкцій відповідно до п.п.17.1.7 п. 17.1 ст. 7 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у розмірі 7,57 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення отримано представником відповідача 28.08.2009 року, що підтверджується його підписом на корінці цього рішення.
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів того, що податкове повідомлення-рішення прийнято з порушенням вимог діючого законодавства.
Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. У зв’язку з чим позивачем на адресу відповідача були направлені перша податкова вимога № 1/150 від 02.07.2009 року та друга податкова вимога № 2/216 від 10.09.2009 року.
Однак, у визначені законодавством строки, сума заборгованості з земельного податку відповідачем сплачена не була.
Таким чином, станом на день розгляду справи загальна сума заборгованості відповідача з земельного податку становить 842,98 грн., у тому числі 835,41 грн. – за основним платежем та 7,57 грн. – штрафні санкції.
Згідно статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.
Пунктом 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках — коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 842,98 грн., суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.
У судовому засіданні, яке відбулось 16.11.2010 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 22.11.2010 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Підприємства «Джанкойська районна організація Кримського республіканського товариства мисливців та рибалок» (96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Інтернаціональна, 98; ЄДРПОУ 16328346; р/р № 2600881102423 в Ф «Євпаторія-Грант» ПАТ «Банк «Грант», МФО 324690) на користь місцевого бюджету м. Джанкой АР Крим (р/р 33211811700014 в ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740824, код бюджетної класифікації 13050100) 842,98 грн. заборгованості з земельного податку.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2010 |
Оприлюднено | 27.01.2011 |
Номер документу | 13509066 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні