ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
09.11.10 Справа №2а-8262/10/5/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секр етарі Мородецькій Ю.В.,
розглянувши у судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом Прокурора м. Сімф ерополя, діючого в інтересах держави в особі Державної по даткової інспекції в м. Сімфе рополі АР Крим
до Приватного підприємств а «СВ-Плюс-Інвест»
про стягнення заборговано сті в сумі 49523,96 грн.,
Обставини справи: Про курор м. Сімферополя, діючий в інтересах держави в особі Де ржавної податкової інспекці ї в м. Сімферополі АР Крим (дал і позивач) звернувся до Окруж ного адміністративного суду АР Крим з адміністративним п озовом про стягнення з Прива тного підприємства «СВ-Плюс- Інвест» (далі відповідач) заб оргованості в сумі 49727,63 грн., у т ому числі 113,57 грн. з податку на д одану вартість та 39523,96 грн. пені за порушення строків розрах унків в сфері ЗЕД.
Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 29.06.2010 року відкрито провад ження в адміністративній спр аві, закінчено підготовче пр овадження та справу призначе но до судового розгляду.
Позивачем 19.10.2010 року до суду було надано заяву про ут очнення позовних вимог, в які й він просив суд стягнути з ві дповідача 39637,53 грн. заборгован ості, у тому числі 113,57 грн. з пода тку на додану вартість та 39523,96 г рн. пені за порушення строків розрахунків в сфері ЗЕД.
Прокурор у судове зас ідання не з' явився, про час, д ату та місце його проведення повідомлений належним чином .
Позивач явку свого пр едставника у судове засіданн я не забезпечив, про час, дату та місце його проведення пов ідомлений належним чином, на дав суду клопотання про розг ляд справи за відсутності йо го представника.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про час, дату та місце його проведення пов ідомлений належним чином чер ез засоби масової інформації - шляхом надання оголошення з зазначенням дати, часу та міс ця судового засідання в газе ті «Все для всех» (випуск № 43, 28.10 .-03.11.2010 року). Заперечення на позо вну заяву, а також клопотання про відкладення розгляду сп рави відповідач суду не нада в, про причини неявки не повід омив.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності визначає Закон Украї ни «Про державну податкову с лужбу в України», відповідно до ст.4 якого Державна податко ва адміністрація України є ц ентральним органом виконавч ої влади, якому підпорядкову ються зокрема Державна пода ткова інспекція в АРК .
Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекці я в м. Сімферополі АР Крим у ві дносинах з фізичними та юрид ичними особами є суб' єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у п орядку, передбаченому Кодекс ом адміністративного судочи нства України.
Судом встановлено, що Прива тне підприємство «СВ-Плюс-Ін вест» 28.08.2008 року зареєстроване Виконавчим комітетом Сімфер опольської міської ради АР К рим як юридична особа, що підт верджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію серії А01 № 145208 від 28.08.200808 року.
Згідно з довідкою № 1235/29-0 від 07. 04.2010 року відповідач з 29.08.2008 року п еребуває на обліку в ДПІ в м. С імферополі АР Крим за № 40275 як п латник податків і зборів, пер едбачених Законом України «П ро систему оподаткування».
Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів Укра їни покладений обов' язок сп лачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» в становлено, що платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку вказує у податковій декл арації. Податкове зобов' яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації (п.5.1. ст. 5 Закону).
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» платник податків зобо в'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язан ня, зазначену у поданій ним податковій декларації, про тягом десяти календарних д нів, наступних за останнім дн ем відповідного граничног о строку для подання податк ової декларації.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» вст ановлено, що платники податк ів зобов' язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.
Відповідно до пункту 10.2 стат ті 10 Закону України «Про подат ок на додану вартість» платн ики податку, відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до зак ону.
Відповідачем в порядку под аткової звітності до ДПІ в м. С імферополі АР Крим 20.01.2009 року бу ло надано податкову декларац ію № 266314 з податку на додану вар тість за грудень 2008 року на сум у 95,00 грн., 20.03.2009 року було надано п одаткову декларацію № 23423 з под атку на додану вартість за лю тий 2009 року на суму 89,00 грн.
Як вбачається з даних облік ової картки платка, відповід ачем заборгованість з самост ійно визначених зобов' язан ь з податку на додану вартіст ь за грудень 2008 року та лютий 2009 року у повному обсязі сплаче но не було. Станом на день розг ляду справи податковий борг відповідача за грудень 2008 рок у та лютий 2009 року, з урахування м часткової сплати у розмірі 90,10 грн., становить, 93,90 грн.
Позивачем 11.06.2009 року було про ведено невиїзну документаль ну перевірку своєчасності сп лати відповідачем податку на додану вартість до бюджету.
За результатами перевірки складено акт № 5387/15/36115233 від 12.06.2009 ро ку, в якому зафіксовано поруш ення відповідачем п.п.5.3.1 п.5.3. ст . 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» в частині несвоєчасн ої сплати податку на додану в артість за грудень 2008 року, гра ничний строк сплати якого на став 02.02.2009 року, фактично сплаче но 20.03.2009 року.
На підставі акту перевірки позивачем 23.06.2009 року прийнято п одаткове повідомлення - ріш ення № 0010401502/0 про застосування д о відповідача штрафних (фіна нсових) санкцій у розмірі 18,00 гр н. на підставі п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами».
Зазначене податкове повід омлення - рішення було напр авлене відповідачу, однак, не було ним отримано, у зв' язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою.
Згідно з підпунктом 6.2.4. пунк ту 6.2. статті 6 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III встановлено, що у р азі, коли податковий орган а бо пошта не може вручити пл атнику податків податкове повідомлення або податкові в имоги у зв'язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відмов ою прийняти податкове повідо млення або податкову вимогу , незнаходженням фактичного місця розташування (місцезна ходження) платника податків, податковий орган розміщує п одаткове повідомлення або по даткові вимоги на дошці пода ткових оголошень, встановлен ій на вільному для огляду міс ці біля входу до приміщення п одаткового органу. При цьому день розміщення такої подат кової вимоги або повідомленн я вважається днем їх врученн я.
Оскільки в такому випадку ю ридично день розміщення вваж ається днем вручення, то підл ягає застосуванню підпункт 5 .2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами», яки й наголошує, що податкове зоб ов'язання платника податків , нараховане контролюючим о рганом відповідно до пункт ів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у ден ь отримання платником подат ків податкового повідомле ння, за винятком випадків , визначених підпунктом 5.2.2 цьо го пункту. Оскільки, податков е зобов' язання було визначе но на підставі пункту 4.2. Закон у № 2181-III, суд дійшов висновку, що в даному випадку день розміщ ення такого податкового пов ідомлення-рішення на дошці податкових оголошень (повід омлень) вважатиметься не тіл ьки днем його вручення, а й дне м його узгодження.
На підставі зазначено вище та акту № 2413/15-2 від 11.06.2009 року подат кове повідомлення - рішення № 0010401502/0 від 23.06.2009 року розміщено н а дошці податкових оголошень (повідомлень) з 11.06.2009 року.
Сума штрафних санкцій відп овідачем у визначений законо давством десятиденний строк з дня отримання податкового повідомлення-рішення сплаче на не була.
У зв' язку з несвоєчасною с платою суми узгоджених подат кових зобов' язань, позиваче м на підставі ст. 16 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» була нарахована пеня у розмірі 1,67 г рн.
Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги.
У зв' язку з чим позивачем н а адресу відповідача була на правлені перша податкова вим ога № 1/569 від 04.02.2009 року та друга по даткова вимога № 2/1401 від 27.04.2009 рок у, які однак, не були отримані останнім у зв' язку з відсут ністю підприємства за юридич ною адресою.
Перша податкова вимога № 1/569 від 04.02.2009 року згідно з актом № 820 /24-1 від 27.03.2009 року розміщена на до шці податкових оголошень з 27.0 3.2009 року. Друга податкова вимог а № 2/1401 від 27.04.2009 року згідно з акт ом № 2004/24-1 від 12.05.2009 року розміщена на дошці податкових оголоше нь з 12.05.2009 року
Згідно з довідкою про стан р озрахунків з бюджетом станом на 09.11.2010 року, загальна сума заб оргованості відповідача з по датку на додану вартість ста новить 113,57 грн., у тому числі 93,90 г рн. за основним платежем, 18,00 гр н. за штрафними (фінансовими) с анкціями та 1,67 грн. пені.
В порядку, передбаченому ст . 71 КАС України, відповідачем н е надано доказів погашення з аборгованості з податку на д одану вартість у розмірі 113,57 гр н.
Посадовими особами ДПІ в м. Сімферополі АР Крим в період з 29.01.2010 року по 02.02.2010 року було про ведено виїзну позапланову пе ревірку відповідача з питанн я дотримання вимог валютного законодавства України при п роведенні взаєморозрахункі в за контрактом від 13.06.2006 року № 12/06, укладеним з «Pt.Tulus Tri Tonggal» (Indonesia), за договором № 1/2009 від 23.03.2009 року, ук ладеним з Хубулури Важа (Груз ія).
За результатами проведено ї перевірки складено акт № 1040/22 -0/36115233 від 02.02.2010 року, в якому зазна чено, що відповідно до контра кту № 1/2009 від 23.03.2009 року передбаче на поставка продавцем ПП «СВ -Плюс-Інвест» покупцю Хубулу ри Важа (Грузія) товару: овочів , фруктів та іншої сільського сподарської продукції. Загал ьна сума контракту складає 20 0000,00 доларів США. Термін дії кон тракту до 31.12.2009 року.
На виконання вимог вказано го контракту на адресу нерез идента було експортовано тов ар - цибулю свіжу ріпчасту п о ВМД (ЕК10) на загальну суму 24782,92 д оларів США, у тому числі:
- по ВМД № 600000001/9/000717 від 27.03.2009 року на суму 5069,62 доларів США;
- по ВМД № 600000001/9/000719 від 30.03.2009 року на суму 2585,30 доларів США;
- по ВМД № 600000001/9/000757 від 03.04.2009 року на суму 2760,25 доларів США;
- по ВМД № 600000001/9/000759 від 04.04.2009 року на суму 2852,60 доларів США;
- по ВМД № 600000001/9/000760 від 04.04.2009 року на суму 2882,55 доларів США;
- по ВМД № 600000001/9/000800 від 10.04.2009 року на суму 8632,60 доларів США.
В порушення ст. 1 Закону Укра їни «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валю ті» відповідачем не було заб езпечено надходження виручк и в іноземній валюті за експо ртний товар по договору № 1/2009 в ід 23.03.2009 року, укладеним з Хубул ури Важа (Грузія) у визначені с троки:
- 5069,62 доларів США на 91 ден ь прострочення з 24.09.2009 року по 23.1 2.2009 року;
- 2585,30 доларів США на 88 дні в прострочення з 27.09.2009 року по 23.1 2.2009 року;
- 2760,25 доларів США на 84 дні прострочення з 01.10.2009 року по 23.12.20 09 року;
- 2852,60 доларів США на 83 дні прострочення з 02.10.2009 року по 23.12.20 09 року;
- 2882,55 доларів США на 83 дні прострочення з 02.10.2009 року по 23.12.20 09 року;
- 8632,60 доларів США на 77 дні в прострочення з 08.10.2009 року по 23.1 2.2009 року.
На підставі даних акту пере вірки позивачем було зроблен о розрахунок пені за порушен ня термінів розрахунків при виконанні зовнішньоекономі чних угод.
Позивачем 11.02.2010 року на підст аві ст. 4 Закону України «Про п орядок здійснення розрахунк ів в іноземній валюті» прийн ято рішення про застосування до відповідача штрафних (фін ансових) санкцій від 11.02.2010 року № 0000132200 у розмірі 49523,00 грн.
Вказане рішення отримане в ідповідачем 11.02.2010 року, про що с відчить відмітка на корінці цього рішення.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про порядок здійсненн я розрахунків в іноземній ва люті» (далі - Закон виручка р езидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх в алютні рахунки в уповноважен их банках у строки виплати за боргованостей, зазначені в к онтрактах, але не пізніше 180 ка лендарних днів з дати митног о оформлення (виписки вивізн ої вантажної митної декларац ії) продукції, що експортуєть ся, а в разі експорту робіт (по слуг), прав інтелектуальної в ласності - з моменту підписан ня акта або іншого документа , що засвідчує виконання робі т, надання послуг, експорт пра в інтелектуальної власності . Перевищення зазначеного ст року потребує висновку центр ального органу виконавчої вл ади з питань економічної пол ітики.
Відповідальність за поруш ення строків, передбачених с т. ст. 1, 2 Закону України «Про по рядок здійснення розрахункі в в іноземній валюті» передб ачена ст. 4 вказаного Закону: п орушення резидентами строкі в тягне за собою стягнення пе ні за кожний день прострочен ня у розмірі 0,3 відсотка від су ми неодержаної виручки (варт ості недопоставленого товар у) в іноземній валюті, перерах ованої у грошову одиницю Укр аїни за валютним курсом Наці онального банку України на д ень виникнення заборгованос ті. Загальний розмір нарахов аної пені не може перевищува ти суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого т овару).
Державні податкові інспек ції вправі за наслідками док ументальних перевірок безпо середньо стягувати з резиден тів пеню, передбачену цією ст аттею.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій від 11.02.2010 року № 0000132200 ві дповідачем у встановленому з аконом порядку оскаржене не було.
Крім того, матеріалами спра ви підтверджується факт част кової сплати відповідачем шт рафних (фінансових) санкцій у розмірі 10000,00 грн.
Таким чином, несплаченою за лишилась сума заборгованос ті у розмірі 39523,96 грн. зі штрафни х санкцій за порушення закон одавства в сфері здійснення розрахунків в іноземній валю ті.
Згідно статті 2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.
Пунктом 11 статті 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» передбаче но, що органи державної подат кової служби мають право зас тосовувати до платників пода тків фінансові (штрафні) санк ції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми недоїмки, пені у випадках , порядку та розмірі, встановл ених законодавством.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» дер жавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об`єднані державн і податкові інспекції подают ь до судів позови до підприєм ств, установ, організацій та г ромадян про визнання угод не дійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ни ми за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержани х без установлених законом п ідстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджет ом і державними цільовими фо ндами.
Приймаючи до уваги те , що відповідач не надав у поря дку, передбаченому ст. 71 КАС Ук раїни, доказів сплати заборг ованості в сумі 39637,53 грн., у тому числі 113,57 грн. з податку на дода ну вартість та 39523,96 грн. пені за порушення строків розрахунк ів в сфері ВЕД, суд дійшов висн овку, що позовні вимоги належ ить задовольнити в повному о бсязі.
У судовому засіданні , яке відбулось 09.11.2010 року оголо шено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до вимог с т 163 КАС України постанову офо рмлено та підписано 15.11.2010 року.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Приватног о підприємства «СВ-Плюс-Інве ст» (95006, АР Крим, м. Сімферопол ь, вул. Толстого,6, кв. 30; ЄДРПОУ 36115233; р/р № 26159000923890, № 26057054908617, № 2600706012 6369, №26006054906281, № 26000054906194 в КРУ ПАТ «Прива тбанк», м. Сімферополь) на кори сть державного бюджету м. Сім ферополь АР Крим заборговані сть з:
- податку на додану вар тість, штрафних санкцій та пе ні в сумі 113,57 грн. (код платежу 3014010100, р/р № 31114029700002 в ГУ ДКУ в АР Кри м, МФО 824026; ЄДРПОУ 3740405);
- пені за порушення тер мінів розрахунків в сфері ЗЕ Д, невиконання зобов' язання та штрафних санкцій за поруш ення вимог валютного законод авства у розмірі 39523,96 грн. (код п латежу 3021080100, р/р № 31113105700002 в ГУ ДК У в АР Крим, МФО 824026; ЄДРПОУ 3740405).
Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови або справ у розглянуто у порядку письм ового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2010 |
Оприлюднено | 27.01.2011 |
Номер документу | 13509073 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні