Постанова
від 08.09.2006 по справі 9/153-2639
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/153-2639

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" вересня 2006 р.Справа № 9/153-2639

 14:45 год.

 м. Тернопіль

Господарський суд Тернопільської області

у складі   судді Кропивної Л.В.             

при секретарі судового засідання  Суховій Р.М.

Розглянув справу

за позовом  Прокурора Чортківського району вул. Горбачевського, 2, м.Чортків,Тернопільська область,48500    в особі Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м.Київ 1,01001   в особі Тернопільського територіального управління державної комісії з ціннихпаперів та фондового ринку вул. Шпитальна, 7, м.Тернопіль,46000      

до  Відкритого акціонерного товариства "Чортківський агропостач" вул. Копичинецька, 103, м.Чортків,Тернопільська область,48500            

За участю представників сторін:

позивача:  Сампара Г.М., доручення № 10-ТЕ від 14.07.2006 р.

відповідача:   не з'явився.

прокурора: Свачій М.І., посвідчення  № 58  

          Учасникам судового процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки згідно ст.ст. 49, 51, 130 Кодексу  адміністративного судочинства України.

За відсутністю клопотання сторін технічна фіксація судового процесу не здійснювалася.

Суть справи:  

Прокурор Чортківського району звернувся до господарського суду Тернопільської області з позовом в інтересах держави в особі Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Тернопільського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, м. Тернопіль, про  примусове   стягнення з Відкритого акціонерного товариства “Чортківський агропостач”, м. Чортків, Тернопільської області, 2 720,00 грн. штрафу в доход Державного бюджету, застосованого  до Відповідача   за  вчинені ним    правопорушення на ринку  цінних паперів.

Суд  розглядає спір  відповідно до п. 5,6 Розділу  VІІ Прикінцеві та перехідні  положення Кодексу  адміністративного судочинства України  за правилами вказаного Кодексу, враховуючи наступне.

У відповідності до Положення “Про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку”, затвердженого Указом Президента України 14.02.1997 р. за № 142/97, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку  є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом,  підпорядкованим  Президентові  України   і   підзвітним  Верховній Раді України.  Комісія щорічно   доповідає  Президентові  України  про  стан  розвитку фондового ринку.

          Основними завданнями Комісії є  формування та  забезпечення  реалізації  єдиної  державної політики щодо розвитку і функціонування ринку цінних паперів та їх  похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних  паперів до міжнародних стандартів,  координація   діяльності   державних   органів   з  питань  функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних,  здійснення державного регулювання та контролю за  випуском  і  обігом  цінних  паперів  та  їх  похідних на території України, додержання вимог законодавства у цій сфері;         здійснення  заходів  щодо  запобігання  і  припинення  порушень законодавства на ринку цінних  паперів,  застосування санкцій за порушення законодавства у  межах  своїх повноважень,  сприяння розвитку ринку цінних паперів.

З наведеного випливає, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку в особі Тернопільського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку  у прийнятті рішення про стягнення штрафних санкцій за порушення на ринку цінних паперів діє як орган державної влади у здійсненні ним владних управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.

Ухвалою від 22.06.2006 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання на 10:30 год. 03.07.2006 р.

У  попередньому судовому засіданні 03.07.2006 р.  представник позивача підтримав позов та подав клопотання про зміну рахунків для зарахування  коштів до державного бюджету. В зв'язку з неявкою відповідача, оголошувалась перерва в попередньому судовому засіданні до 11:20 год. 23.08.2006 р.

У попереднє судове засідання 23.08.2006 р. прокурор та представники сторін не з'явились, тому, суд на підставі ст. 150 КАС України відклав розгляд справи до 14:30 год. 08.09.2006 р.

У попередньому судовому засіданні 08.09.2006 р. прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач не скористався своїм правом на участь у розгляді справи, заперечень на позов не представив.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи прокурора і позивача, оцінивши представлені докази в їх сукупності,  господарський суд  встановив:

Обов'язок  емітента  подавати    річний звіт  щодо   свого  господарсько-фінансового    становища    і результатів  діяльності     щорічно,  з даними, які   відображають інформацію   про результати господарювання за попередній рік;   підтверджені аудитором (аудиторською фірмою) річний баланс та довідку про фінансовий стан;      основні відомості про додатково випущені цінні папери;      обґрунтування змін у персональному складі службових осіб, встановлено   нормами ст. 24 Закону України від 18 червня 1991 року     N 1201-XII (  з наступними   змінами та доповненнями) „ Про  цінні папери та фондовий ринок” .

Закон N 1201-XII втратив чинність   на підставі  закону України  N 5241 ( v5241486-06 ) від 23.02.2006.

Проте,  як вбачається  з поданих прокурором матеріалів ,  правопорушення , вчинене Відповідачем,  на ринку цінних паперів, було встановлено та відображене  у   акті  № 78/ТЕ від 10.11.2005 р.    підчас  дії Закону   N 1201-XII .

Так , Тернопільським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку  в межах  здійснення  ним  контрольних функцій  дотримання законодавства , регулюючого  діяльність на ринку цінних паперів, було   встановлено , що Відповідачем –Відкритим акціонерним товариством “Чортківський агропостач” станом на 01.10.2005 р. не надано  Територіальному управлінню регулярної  інформації  (звіт) за 2004 рік.   Крім того, вказане правопорушення   Відповідач допускав  і раніше , за що  притягався до відповідальності.

Відповідно до  п. 1.2 Положення про надання регулярної інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами - емітентами облігацій, затвердженого  рішенням ДКЦП ФР від 17.01.2000 р, № 3, зареєстрованого у Міністерстві юстиції  України 03.02.2000 р. № 63/4284 ,   емітенти -  професійні  учасники  ринку  цінних  паперів (юридичні особи, які здійснюють професійну діяльність з торгівлі цінними паперами, депозитарну діяльність, розрахунково-клірингову діяльність, діяльність з управління цінними паперами, діяльність з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, діяльність з організації торгівлі на ринку цінних паперів), комерційні банки, страхові компанії та підприємства - емітенти облігацій подають звіти до центрального апарату Комісії.

Пунктом  1.3 Положення   передбачено   подання   емітентами, які не визначені в п.1.2,   звітів до територіального управління Комісії згідно з їх місцезнаходженням.

Звітним періодом для складання звіту, як  передбачено  п. 1.4 вказаного Положення ,  є календарний рік. Перший звітний рік новоствореного емітента може бути меншим за 12 місяців, він ураховується з дати державної реєстрації емітента до 31  грудня звітного року включно. Емітент подає звіт до 30 квітня року, наступного за звітним.

   Стаття 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” передбачає накладення на юридичних осіб штрафних санкцій у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів в громадян за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації.

   18.11.2005 року Тернопільським територіальним управлінням Комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову № 78-ТЕ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до Відповідача застосовано публічно –правову санкцію  у розмірі 160 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 2720,00 грн., які підлягають сплаті  в доход Державного бюджету України.

    Як свідчать  матеріали справи,  постанова Тернопільського територіального управління від 18.11.2006 року № 78 - ТЕ на час розгляду справи чинна,  але Відповідачем  у добровільному порядку не виконана, адже  штрафні санкції  ним  до державного бюджету не сплачено . Зазначена  обставина   є підставою    виникнення   адміністративного  спору.  

    Враховуючи викладене , господарський суд визнає обгрнутованими та такими , що підлягають до задоволення,  позовні вимоги Прокурора Чортківського району,   заявлені в інтересах держави в особі Тернопільського територіального Управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, м. Тернопіль,  про стягнення з Відкритого акціонерного товариства  “Чортківський агропостач”, м. Чортків, Тернопільська область, 2 720,00 грн. штрафу в доход Державного бюджету .

          Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАСУ, та зважаючи на  пільги,  якими користується прокурор щодо сплати державного мита при поданні позову до суду, судові витрати  з відповідача стягненню не підлягають.

За згодою прокурора та представника позивача відповідно до ч.  4 ст. 167 КАС України    у судовому засіданні 08.09.2006 р. оголошено лише вступну та резолютивну частини постанови господарського суду України та повідомлено про виготовлення  та оголошення повного тексту постанови  о 12-00 год. 13.09.2006 р.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 17,69,76,77,79,86 94, 158, 162, 163, 164, 167 , п. 6 розділу УП Прикінцеві та перехідні положення  Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд Тернопільської області

                                        П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути  з  Відкритого акціонерного товариства “Чортківський агропостач”,                         ( вул. Копичинецька, 103, м. Чортків, Тернопільської області, ід код 00907183)  2 720,00 грн. штрафу в доход Державного бюджету України  на рахунок відділення Державного казначейства в Чортківському районі в управлінні Державного казначейства у Тернопільській області № 31119106600554, код бюджетної класифікації 23030300, символ звітності 106, ідентифікаційний код одержувача коштів 23588160, МФО 838012.

На постанову суду сторонни, а прокурор –подання, мають право подати через місцевий суд заяву про апеляційне оскарження постанови   протягом десяти днів з дня її складення   в повному обсязі до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом 20 днів після подання заяви - апеляційну скаргу.

 

Суддя                                                                                Л.В. Кропивна

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення08.09.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу135091
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/153-2639

Постанова від 08.09.2006

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Кропивна Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні