Справа № 5477/09/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 січня 2011 року м.Одеса
Одеський окружний адміні стративний суд складі:
головуючого су дді Корой С.М.
секретар судового засід ання Дудка С.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом де ржавної податкової інспекці ї у Біляївському районі Одес ької області до товариства з обмеженою відповідальністю «Колізей-ГГ»про стягнення з аборгованості, суд -
встановив:
До Одеського окружног о адміністративного суду над ійшла позовна заява державно ї податкової інспекції у Біл яївському районі Одеської об ласті до товариства з обмеже ною відповідальністю «Коліз ей-ГГ»в якій позивач просить стягнути з товариства з обме женою відповідальністю «Кол ізей-ГГ»заборгованість пере д бюджетом по штрафним (фінан совим) санкціям на користь де ржави в сумі 35 985 гривень.
У своїй позовній заяві, по зивач вказує, що заборговані сть відповідача в сумі 35 985 гри вень утворилась в результаті несплати ним сум штрафних (фі нансових) санкцій, визначени х відповідачу рішеннями про застосування штрафних (фінан сових) санкцій №0002162305 від 30.12.2008 рок у, №0002172305 від 30.12.2008 року та №0000062305 від 1 5.01.2009 року. Зазначені рішення пр о застосування штрафних санк цій були вручені відповідачу в день їх винесення, про що св ідчать підписи на корінцях з азначених рішень. Станом на ч ас звернення з даним позовом до суду ТОВ «Колізей-ГГ»зазн ачену вище заборгованість до бюджету не сплатило.
Представник позивача в су довому засіданні підтримав п озов у повному обсязі та прос ив його задовольнити.
На адресу відповідача зазн ачену у позові та за якою він з ареєстрований в ЄДРПОУ: 67600, Оде ська область, м.Біляївка, вул. Костіна, 68, судом неодноразово надсилались повістки про ви клик до суду та інша судова к ореспонденція, яка повернула ся на адресу суду з відміткою відповідальної особи відділ ення зв' язку про закінчення терміну зберігання, також в м атеріалах справи наявна розп иска представника відповіда ча про отримання судової пов істки (а.с.69, 75, 76). Представник від повідача у судові засідання 14.12.2010р. 19.01.2011р. не з'явився. Суд із вр ахуванням зазначених обстав ин, вважає, що відповідач нал ежним чином повідомлений про дату, час і місце судового зас ідання.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали, з'ясувавши ф актичні обставини, на яких ґр унтуються позовні вимоги, оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, суд приходить до наступни х висновків.
Судом встановлено, що 12.12.2008 р оку та 26.12.2008 року, працівниками державної податкової адміні страції Одеської області, а с аме: головними державними по датковими ревізорами - інсп екторами Завертаним В.В., Осмо ловою Л.Л.,Тодоровим М.Р., старш ими державними податковими р евізорами - інспекторами Ко рнієнко Ю.І., Погребняк А.М. та Х удик В.Р. на підставі направле нь №20481/23-7017, №20482/23-7017 №20484, №20483, №20486/23-7017 та №2 0485/23-7017 від 05.12.2008 року та згідно пла ну - графіку проведення пере вірок відділом контролю за р озрахунковими операціями уп равління податкового контро лю юридичних осіб ДПА в Одесь кій області на грудень 2008 року (а.с.77) здійснено планові перев ірки відповідача.
За результатами перевірок зазначеними вище податковим и інспекторами складено акти перевірок щодо контролю за д отриманням суб' єктами госп одарювання порядку ведення р озрахунків за товари (послуг и), вимог з регулювання обігу г отівки, наявності торгових п атентів і ліцензій: №1238/15/32/23/33952408 ві д 15.12.2008 року, №1239/15/32/23/33952408 від 15.12.2008 року та №1505/15/32/23/33952401 від 29.12.2008р. (копії а.с.5- 6, 11-12, 17-18).
Перевірки здійснювались в присутності операторів грал ьного залу - ОСОБА_1, ОСО БА_2 та ОСОБА_3
На підставі зазначених акт ів перевірок державною подат ковою адміністрацією Одеськ ої області були прийняті ріш ення від 30.12.2008 року №0002162305 та №0002172305, в ід 15.01.2009 року №0000062305, про застосува ння до товариства з обмежено ю відповідальністю «Колізей -ГГ»штрафних (фінансових) сан кцій у сумах 13400 гривень, 14855 грив ень та 7650 гривень за порушення п.1 ст.3 Закону України «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг», за що до позив ача було застосовано штрафні санкції згідно з п.1, 2 ст.17 вказа ного Закону (копія а.с. 4, 10, 16).
Суд вважає, що дії позивача щодо проведення перевірки зд ійсненні правомірно, та у меж ах повноважень, що передбаче ні законодавством України, в иходячи з наступного.
Згідно вимог ст.19 Конституц ії України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Відповідно до ст. 11-2 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні», посадов і особи органу державної под аткової служби вправі присту пити до проведення планової або позапланової виїзної пер евірки за наявності підстав для їх проведення, визначени х цим та іншими законами Укра їни, та за умови надання плат нику податків під розписку: - направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державн ої податкової служби, мета, ви д (планова або позапланова), пі дстави, дата початку та дата з акінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадови х осіб органу державної пода ткової служби, які проводити муть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умо ви наявності підпису керівни ка органу державної податков ої служби, скріпленого печат кою органу ДПС; - копії наказу керівника податкового орган у про проведення позапланово ї виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави прове дення позапланової виїзної п еревірки, дата її початку та д ата закінчення.
Статтею 15 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»передб ачено, що контроль за додержа нням суб`єктами підприємниць кої діяльності порядку прове дення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього За кону здійснюють органи держа вної податкової служби Украї ни шляхом проведення планови х або позапланових перевірок згідно із законодавством Ук раїни.
Відповідно до ч.1 ст. 16 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг»контролюючі органи мають право відповідно до законод авства здійснювати планові а бо позапланові перевірки осі б, які підпадають під дію цьог о Закону.
Планова перевірка здійсню ється органами, уповноважени ми Законом нараховувати або стягувати податки і збори (об ов`язкові платежі) з осіб, що в икористовують спрощену сист ему оподаткування згідно з п унктами 5-9 ст.9 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Така п еревірка здійснюється не час тіше одного разу за наслідка ми звітного календарного рок у, але не раніше строків, визна чених законодавством для под ання річного податкового зві ту (декларації) такими особам и з такого податку.
З матеріалів справи вбачає ться, що проведені державною податковою адміністрацією О деської області перевірки ві дповідача передбачені плано м - графіком проведення пере вірок відділом контролю за р озрахунковими операціями уп равління податкового контро лю юридичних осіб ДПА в Одесь кій області на грудень 2008 року (копія а.с. 77) та були проведені відповідно до Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг»тощ о.
Виходячи з викладеного та враховуючи те, що плановою пе ревіркою відповідно до вищен аведених положень законодав ства вважається перевірка, я ка передбачена у плані (графі ку) роботи податкового орган у, суд приходить до висновку, щ о податковими органами було проведено планові перевірки позивача.
Вказаними перевірками вс тановлено порушення п.1 ст.3 За кону України «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг», а саме: проведення ро зрахункової операції без зас тосування РРО та невидача че ку. Розрахункова операція бе з застосування реєстратора р озрахункових операцій та над ання розрахункового докумен ту була здійснена на загальн у суму 1268 гривень в залі гральн их автоматів за адресою м.Оде са, Фонтанська дорога, 43, на сум у 1407 гривень в залі гральних ав томатів за адресою м.Одеса, ву л. Жукова, 15-а, та на 170 гривень в з алі гральних автоматів за ад ресою м.Одеса, вул. 25 Чапаївськ ої дивізії, 2.
Згідно ч.1 ст.17 Закону Укра їни «Про реєстратори розраху нкових операцій»у разі непро ведення розрахункових опера цій через реєстратори розра хункових операцій та у разі н ероздрукування відповідног о розрахункового документа, що підтверджує виконання роз рахункової операції до суб' єкта підприємницької діяльн ості застосовується фінансо ва санкція у п' ятикратному розмірі вартості проданих то варів (1268 грн. х 5 = 6340 грн., 1407 грн. х 5 = 70 35 грн., 170 грн. х 5 = 850 грн.).
Поряд із цим вказаними пер евірками встановлено поруше ння позивачем п.1 ст.3 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» , а саме, в акті перевірок зазн ачено, що в залі гральних авто матів проведена операція з н адання послуг через не зареє стровані, не опломбовані у вс тановленому порядку та не пе реведені у фіскальний режим роботи автомати з продажу по слуг, тобто нефіскалізовані.
Відповідно до п.2 ст.17 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг», передбачено, що за п орушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції за това ри (послуги), за рішенням відп овідних органів державної по даткової служби України заст осовуються фінансові санкці ї у таких розмірах: двадцять н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі заст осування при здійсненні розр ахункових операцій непереве деного у фіскальний режим ро боти, незареєстрованого, нео пломбованого або опломбован ого з порушенням встановлено го порядку реєстратора розра хункових операцій, а саме: згі дно з рішеннями від 30.12.2008 року № 0002162305 та №0002172305, від 15.01.2009 року №0000062305 за стосовано суми штрафних (фін ансових) санкцій в розмірі 6680 г ривень тобто 21 не приведений у фіскальний режим роботи гра льний автомат (РРО) х 340 грн. (20 не оподаткованих мінімумів дох одів громадян), 7820 гривень тобт о 23 не приведених у фіскальний режим роботи гральних автом ати (РРО) х 340 грн. (20 неоподаткова них мінімумів доходів громад ян) та 6800 гривень тобто 20 не прив едений у фіскальний режим ро боти гральних автомати (РРО) х 340 грн. (20 неоподаткованих міні мумів доходів громадян).
Суд частково не погоджуєть ся зі вказаними рішеннями де ржавної податкової адмініст рації в Одеській області, вих одячи з наступного.
Статтею 17 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06 ли пня 1995 року №265/95 (далі по тексту З акон №265/95) встановлено відпові дальність суб' єктів господ арювання за недотримання пор ядку використання РРО.
Відповідно до ст. 3 Закон №265/95 суб' єкти підприємницької д іяльності, які здійснюють ро зрахункові операції в готівк овій та/або безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів, тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг, зобов' язані п роводити розрахункові опера ції на повну суму покупки (над ання послуги) через зареєстр овані, опломбовані, у встанов леному порядку та переведені у фіскальний режим роботи ре єстратори розрахункових опе рацій.
Згідно зі ст. 12 Цього Закону, на території України дозволя ється реалізовувати та засто совувати лише ті реєстратори розрахункових операції вітч изняного та іноземного вироб ництва, які включені до Держа вного реєстру реєстраторів р озрахункових операцій, та ко нструкція і програмне забезп ечення яких відповідає конст рукторсько-технологічній та програмній документації вир обника.
Пунктом 2 Постанови Кабінет у Міністрів від 07 лютого 2001 рок у № 121 «Про переведення суб' є ктів підприємницької діяльн ості на облік розрахункових операцій у готівковій та без готівковій формі із застосув анням реєстраторів розрахун кових операцій»на Міністерс тво промислової політики бул о покладено обов' язок забез печити організацію розробле ння автоматів з продажу това рів (послуг), які відповідатим уть необхідним вимогам, а так ож запам' ятовуючих пристро їв (фіскальної пам' яті) для о снащення автоматів, що вже ді ють.
Пунктом 1 ч.2 додатка до Поста нови №121 встановлено, що до 31 гр удня 2006 року всі гральні автом ати повинні бути переведені в режим застосування РРО.
Опрацювання зазначеного т ехнічного рішення було завер шено прийняттям наказу Держа вної податкової адміністрац ії України від 01 липня 2008 року № 430 «Про затвердження Державно го реєстру реєстраторів розр ахункових операцій у новій р едакції»та наказу Державної податкової адміністрації Ук раїни від 10 вересня 2008 року №581, я кими до Державного реєстру р еєстраторів розрахункових о перацій було включено комп' ютерно-касову систему «Фіска л», яка призначена для фіскал ізації гральних автоматів.
Отже, із моменту включення д о Державного реєстру реєстра торів розрахункових операці й комп' ютерно-касової систе ми «Фіскал»суб' єкти господ арювання зобов' язані викор истовувати зазначену систем у.
Невиконання цього обов' я зку може бути підставою для н акладення на суб' єкта госпо дарювання штрафу, передбачен ого статтею 17 Закону України № 265/95.
Частиною 2 ст.17 Закону Україн и №265/95-ВР передбачена відповід альність у разі застосування при здійсненні розрахункови х операцій не переведеного у фіскальний режим роботи, нез ареєстрованого, неопломбова ного або опломбованого з пор ушенням встановленого поряд ку реєстратору розрахункови х операцій
Таким чином, державна подат кова адміністрація Одеської області правомірно застосув ала штрафні санкції щодо зді йснення позивачем розрахунк ових операцій на одному грал ьному автоматі із застосуван ням незареєстрованого, неопл омбованого реєстратора розр ахункових операцій.
Стосовно інших гральних ав томатів, які знаходились у то й час в залах гральних автома тів, суд вказує на відсутніст ь встановленого факту наданн я послуг цими автоматами, а то му застосування штрафних сан кцій відповідачем є вірним л ише щодо одного грального ав томата. Таким чином штрафна (ф інансова) санкція, що застосо вана до позивача у зв' язку і з не фіскалізацією гральних автоматів має складати 340 грив ень по кожному з прийнятих по даткових повідомлень - ріше нь: від 30.12.2008 року №0002162305 та №0002172305, від 15.01.2009 року №0000062305.
Згідно ч.1 ст.71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.
Враховуючи вищевикла дене та оцінюючи наявні у мат еріалах справи докази в суку пності, суд дійшов висновку, щ о позовні вимоги державної п одаткової інспекції у Біляїв ському районі Одеської облас ті до товариства з обмеженою відповідальністю «Колізей-Г Г»про стягнення заборговано сті підлягають частковому за доволенню.
Керуючись: Законом Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», Законом Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг», с т.ст. 2, 4, 9, 69-72, 86, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов державної податкової інспек ції у Біляївському районі Од еської області до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Колізей-ГГ»про стягнення заборгованості - задовол ьнити частково.
Стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Колізей-ГГ» (67600, Одеська об ласть, м.Біляївка, вул. Костіна , 68, код ЄДРПОУ 33952408) суму заборгов аності по штрафним санкціям в розмірі 20735 (двадцять тисяч сі мсот тридцять п' ять) гривен ь на користь держави на рахун ок №31118104700111, код отримувача 23214723, от римувач відділення державно го казначейства України у Бі ляївскому районі, код платеж у 3021080900 в ГУДКУ в Одеській об ласті, МФО 828011.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, якщо апеляційну скаргу н е було подано.
У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після пове рнення апеляційної скарги, в ідмови у відкритті апеляційн ого провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез Одеський окружний адмініс тративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з д ня її проголошення. У разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 КАС України, а так ож прийняття постанови у пис ьмовому провадженні апеляці йна скарга подається протяго м десяти днів з дня отри мання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Повний текст постанови ви готовлений та підписаний суд дею 24.01.2011року.
Суддя С.М.Корой
24 січня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 27.01.2011 |
Номер документу | 13509417 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні