Постанова
від 25.01.2011 по справі 2а-16696/10/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

25.01.11 Справа №2а-16696/10/1/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючої судд і Трещової О.Р., при секретар і Дубініній А.В.,

за участю представника поз ивача Шиліна В.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної пода ткової інспекції у м. Сімферо полі АРК

до Підприємства "Кор остень"

про припинення юрид ичної особи,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим звернулася з позовом Державна податкова і нспекція в м. Сімферополі АР К рим про припинення юридичної особи Підприємства "Коросте нь", зареєстрованого виконав чим комітетом Київської рай онної ради м. Сімферополя АР К рим 28.10.1996 року, ідентифікаційни й код 24497399.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зов у повному обсязі.

У судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я, про місце, дату та час розгл яду справи повідомлений нале жним чином, клопотання про ро згляд справи за його відсутн ості, заперечень на позов, буд ь - яких доказів до суду не на дав.

В зв'язку з тим, що необхідни х для вирішення спору доказі в, наявних в матеріалах справ и достатньо, суд вважає можли вим на підставі статті 128 КАС У країни розглядати справу за відсутністю представника ві дповідача за наявними в ній м атеріалами.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и в судовому засіданні всі ма теріали справи, оцінив наявн і доказі в їх сукупності, суд в важає, що позовні вимоги пози вача підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. С таттею 58 ГК України передбаче но, що суб' єкт господарюван ня підлягає державній реєстр ації як юридична особа у поря дку, визначеному законом. Згі дно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК Ук раїни юридичні особи, створе ні відповідно до Цивільного кодексу України, підприємств а, створені відповідно до Гос подарського кодексу України та зареєстровані в установл ено законом порядку визнають ся суб' єктами господарюван ня.

Порядок та підстави реєстр ації, припинення реєстрації визначаються Законом Україн и від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців".

Відповідно до частини 1 стат ті 4 даного Закону державна ре єстрація юридичних осіб - це з асвідчення факту створення а бо припинення юридичної особ и, а також вчинення інших реєс траційних дій, які передбаче ні цим Законом, шляхом внесен ня відповідних записів до Єд иного державного реєстру.

Судом встановлено, що Підпр иємство "Коростень" виконавч им комітетом Київської райо нної ради м. Сімферополя АР Кр им 28.10.1996 року включено до ЄДР юр идичних осіб, місцезнаходжен ня фірми: 95022, АР Крим, м. Сімфероп оль, вул.. Лазо, 1, що підтверджує ться свідоцтвом про державн у реєстрацію (перереєстрацію ) суб' єкта підприємницької діяльності - юридичної особ и, довідкою Державного коміт ету статистики № 05.3 - 8.1/1858 від 11. 06.2009 року.

Відповідно до довідки Держ авного комітету статистики № 05.3 - 8.1/1858 від 11.06.2009 року Підприєм ство "Коростень" є юридичною о собою, включеною до ЄДРПОУ 28.10.1 996 року, ідентифікаційний код 24497399.

Таким чином, судом встановл ено, що відповідач є суб' єкт ом господарювання, юридичною особою, зобов' язаний викон увати обов' язки, покладені на нього законами у зв' язку зі здійсненням господарсько ї діяльності та на нього розп овсюджується дія Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003, № 75 5-IV, у тому числі в частині перер еєстрації та припинення реєс трації.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Вивчивши наявні у справі ма теріали, проаналізувавши зак онодавство, що діяло на час не подання відповідачем податк ової звітності до податковог о органу та на момент винесен ня судового рішення, суд вста новив наступне.

Здійснюючі господарську діяльність юридичні особи - платники податків відповідн о до пунктів 2, 3 частини 1 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування”№ 1251-ХІІ від 25.06.1 991 року (який діяв на час непода ння відповідачем податкової звітності до податкового ор гану та втратив чинність з 1 с ічня 2011 року згідно з Податков им кодексом України від 2 груд ня 2010 року N 2755-VI) платники податк ів зобов'язані подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов'язкових платежів); сплачув ати належні суми податків і з борів (обов' язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.

Відповідно до пп. «а», «б», « в» п. 4.1.4. статті 4 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000, № 21 81- III (що діяв на час неподання ві дповідачем податкової звітн ості до податкового органу т а втратив чинність з 1 січня 2011 року згідно з Податковим код ексом України від 2 грудня 2010 р оку N 2755-VI) податкові декларації подаються за базовий податк овий (звітний) період, що дорів нює календарному місяцю - пр отягом 20 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного місяця; кале ндарному кварталу або календ арному півріччю - протягом 4 0 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного кварталу (піврічч я), календарному року, крім ви падків, передбачених підпунк том "г" підпункту 4.1.4 цього пунк ту, - протягом 60 календарних дн ів за останнім календарним д нем звітного (податкового) ро ку та ін.

Суд підкреслює, що на час пр ийняття судового рішення по справі Закон України "Про пор ядок погашення зобов'язань п латників перед бюджетами та державними цільовими фондам и" від 21.12.2000 № 2181-III втратив чинніст ь. Правові норми, що регулюють спірні правовідносини, знай шли своє відображення у Пода тковому кодексі України № 2755 в ід 02.12.2010 року, що набрав законно ї сили з 01.01.2011 року.

Таким чином, відповідач, яв ляючись суб' єктом господар ювання, зареєстрованим в уст ановленому законом порядку у якості платника податків, зо бов' язаний подавати деклар ації з податків щомісячно, що квартально та щорічно.

Судом встановлено, що Підпр иємство "Коростень" з 25.04.2008 року не здійснює підприємницьку діяльність та не надає до под аткових органів декларації п ро доходи. Цей факт підтвердж ується наступними доказами, дослідженими у судовому зас іданні.

Відповідно до довідки Держ авної податкової інспекції у м. Сімферополі АРК АР Крим "Коростень" надало останню по даткову звітність до органів державної податкової інспек ції за 1 квартал 2008 року.

Відповідно до довідки Держ авної податкової інспекції у м. Сімферополі АРК Підприєм ство "Коростень" станом на 30.07.2010 року не має заборгованості п еред бюджетом. Станом на 06.08.2010 р оку згідно довідки ДПІ у м. Сі мферополі Підприємство "Коро стень" має відкриті рахунки в КРФ АКБ «УСБ»:

- р/р 2531771123001 /840 МФО 324010;

- р/р 2570471123001 /980 МФО 324010;

- р/р 1040161400807 /980 ГУ НБУ в АРК;

- р/р 25714440011230 /980 МФО 324010.

Таким чином, судом установл ено, що відповідач під час зді йснення господарської діяль ності не виконав вимог ст. 67 Ко нституції України, п. 16.4 статті 16 Закону України “Про оподатк ування прибутку підприємств ” від 22.05.1997 року № 283/97, пунктів 2, 3 ча стини 1 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року, п.п. «а», «б », «в» п. 4.1.4. статті 4 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181- III (Закони України “Про сист ему оподаткування № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року, "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" в ід 21.12.2000, № 2181- III діяли на час непода ння відповідачем податкової звітності до податкового ор гану та втратили чинність з 1 с ічня 2011 року згідно з Податков им кодексом України від 2 груд ня 2010 року N 2755-VI).

Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. N 755-IV (далі - Закон) п ідставою для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством юридич ної особи, зокрема є неподанн я протягом року органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону.

Приймаючи до уваги, що Підпр иємство "Коростень" з I кварта лу 2008 року декларацій, докумен тів фінансової звітності до органів державної податково ї служби не надає, у суду є під стави для припинення юридичн ої особи та в цій частині позо в підлягає задоволенню.

Згідно п.17 ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" (яка діяла на мо мент звернення позивача з по зовом та виключена згідно із Законом України від 02.12.2010 р. N 2756-VI , який діє з 01.01.2011 року) органи дер жавної податкової служби в у становленому законом порядк у мають право звертатись до с уду з заявою (позовною заявою ) про скасування державної ре єстрації суб'єкта підприємни цької діяльності.

Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Порядку обліку платни ків податків, зборів (обов'язк ових платежів), затвердженом у наказом Державної податков ої адміністрації України від 19.02.98 року № 80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції Укра їни 14 грудня 1998 р. за N 791/3231(який дія в на момент звернення позива ча з позовом та втратив чинні сть згідно з наказом Державн ої податкової адміністрації України від 22 грудня 2010 року N 979 , який набрав чинності 14.01.2011 рок у), якщо платник податків не ма є заборгованості перед бюдже том, та у разі неподання протя гом одного року в органи держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в податкової звітності, то ке рівник органу державної пода ткової служби приймає рішенн я у вигляді розпорядження ві дносно платника податків - пр о звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості, постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи чи підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців” від 15.05.2003 року № 755-IV.

Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” від 04.12.1990 року № 509 -ХІІ відповідно до якого до фу нкцій податкових органів на лежить контролювання своєч асності подання платникам и податків бухгалтерських з вітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та і нших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірка д остовірність цих документів щодо правильності визначенн я об' єктів оподаткування і обчислення податків, інш их платежів. Застосуванн я наслідків, передбачених З аконом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб- підприємців ” від 15.05.2003 року № 755-ІV за неподанн я декларацій та фінансової з вітності можливо лише на під ставі рішення суду.

Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 1 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.

Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.

Відповідно до статті 104 Циві льного кодексу України прип инення юридичної особи можли во у випадку її ліквідації. П унктом 2 частини 1 статті 110 ЦК У країни юридична особа лікві дується за рішенням суду про визнання судом недійсною де ржавної реєстрації юридично ї особи через допущені при їх створені порушення, які не мо жна усунути, а також в інших ви падках, встановлених законом . Як вже зазначалося, підстави постановлення судового ріше ння про припинення юридичної особи визначені частиною 2 ст атті 38 Закону України “Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб підприє мців”від 15.05.2003 року № 755-IV - до яки х відноситься неподання прот ягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.

Підстави припинення підпр иємницької діяльності визна чені у статті 51 Господарськог о кодексу України, відповідн о до якої до таких підстав не н алежать неподання звітності .

Таким чином, суд вважає, що в судовому засіданні знайшли підтвердження всі підстави д ля припинення юридичної особ и Підприємства "Коростень" .

Частиною 2 статті 33 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб підприємців”від 15.05.2003 р оку № 755-IV встановлено, що юриди чна особа є такою, що припинил ася з дати внесення до Єдиног о державного реєстру запису про державну реєстрацію прип инення юридичної особи.

Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. № 435-IV учасники ю ридичної особи, суд або орган , що прийняв рішення про припи нення юридичної особи, зобов 'язані негайно письмово пові домити про це орган, що здійсн ює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державно го реєстру відомості про те, щ о юридична особа перебуває у процесі припинення.

Відповідно до частини 1 стат ті 38 Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб підприєм ців”від 15.05.2003 року № 755-IV суд, який постановив рішення про припи нення юридичної особи в день набрання таким рішенням зак онної сили направляє його ко пію державному реєстратору за місцем реєстрації юридичн ої особи для внесення до Єдин ого державного реєстру запис у про судове рішення щодо при пинення юридичної особи.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задов ольнити у повному обсязі.

2. Припинити юр идичну особу Підприємство "К оростень", зареєстрованого в иконавчим комітетом Київсь кої районної ради м. Сімфероп оля АР Крим 28.10.1996 року, за адресо ю: 95022, АР Крим, м. Сімферополь, ву л.. Лазо, 1, ідентифікаційний ко д 24497399.

3. Копію постанови в де нь набрання нею законної сил и направити державному реєст ратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про судове рішенн я щодо припинення підприємни цької діяльності юридичної о соби.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено28.01.2011
Номер документу13514509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16696/10/1/0170

Постанова від 25.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні