Постанова
від 02.12.2010 по справі 2а-9035/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2010 року Справа № 2а-9035/10/0870

15 год. 10 хв.)

Запорізький окружний адмі ністративний суд в складі го ловуючого судді Щербака А.А., при секретарі Сандига В.М., роз глянувши у відкритому судово му засіданні справу за адмін істративним позовом товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Запорізьке регіональн е зовнішньоекономічне агент ство»» до Державної податков ої інспекції у Орджонікідзев ському районі м. Запоріжжя пр о скасування податкових пові домлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду наді йшов адміністративний позов товариства з обмеженою відп овідальністю «Запорізьке ре гіональне зовнішньоекономі чне агентство» до Державної податкової інспекції у Орджо нікідзевському районі м. Зап оріжжя про скасування податк ових повідомлень-рішень №000171230 5/0/26939 від 21.10.2010 та №0001722305/0/26940 від 21.10.2010.

Позивач в позовній заяві за значив, що вважає податкові п овідомлення-рішення №0001712305/0/26939 в ід 21.10.2010, яким визначене податко ве зобов' язання з податку н а прибуток у сумі 371 грн., та №00017223 05/0/26940 від 21.10.2010, яким зменшено бюдж етне відшкодування з податку на додану вартість на суму 2 218 грн. 00 коп., штрафні санкції 1 109 г рн. 00коп. неправомірними з дек ількох підстав. По-перше, зазн ачає, що податкові повідомле ння-рішення складені відносн о юридичної особи, ЗАТ «Запор ізьке регіональне зовнішньо економічне агентство», яка н а день складання акта та ріше нь є припиненою. ЗАТ «ЗРЗА» пр ипинилося 06.10.2010, тобто до склада ння акту перевірки. По-друге, в ідповідачем, при складанні п одаткового повідомлення-ріш ення, не враховано, що роботи з а договором №54 від 20 жовтня 2008 мі ж ЗАТ «ЗРЗА» та ТОВ «Компанія «Вітал» фактично викона ні, оформлені документи між Т ОВ «Компанія «Вітал» та З АТ «ЗРЗА» відповідають вимог ам Закону України «Про бухга лтерський облік та фінансову звітність» та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському о бліку, а також підтверджують здійснення господарських оп ерацій (роботи за договором б ули фактично виконані і варт ість робіт була фактично спл ачена). По-третє, зазначає, що в артість виконаних робіт відп овідно до податкового обліку з податку на прибуток була ві днесена на збільшення вартос ті основних засобів, що у пода льшому було враховано підпри ємством про здійсненні нарах ування амортизації на ці зас оби згідно ст.. 8 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» від 28.12.1994 №334/94-ВР. П о-четверте, позивачем правом ірно, відповідно до положень Закону України «Про податок на додану вартість» були вра ховані у податковому обліку отримані від ТОВ «Компанія « Вітал» податкові накладн і №246 від 20.10.2008 та №252 від 28.10.2008. Таким чином, зміст акту перевірки і порушення правових норм, про які зазначаються у ньому не з находять підтвердження з дан ними податкового обліку, пер винними документами ЗАТ «ЗРЗ А» та фактичними обставинами щодо наявності виконаної ро боти та здійснених платежів, у контексті застосування ЗУ «Про ПДВ» та ЗУ «про оподатку вання прибутку підприємств» . Просить скасувати податков і повідомлення - рішення ДП І у Орджонікідзевському райо ні м. Запоріжжя №0001712305/0/26939 від 21.10.2010 т а №0001722305/0/26940 від 21.10.2010.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я аналогічні викладеним у ад міністративному позові.

Представник відповідача п роти задоволення адміністра тивного позову заперечив, пр о що надав суду письмові запе речення. Свою позицію обґрун товує тим, що ЗАТ «ЗРЗА» у пору шення вимог чинного податков ого законодавства збільшено балансову вартість об' єкті в І групи основних засобів - Адмінбудівля, бульвар Центр альний 4 на 11 088 грн., на підставі чого неправомірно завищено розмір амортизаційних відра хувань на 806 грн. у порушення ви мог пп. 8.1.1, 8.1.2 п. 8.1 ст. 8 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств». А саме, нарах ування здійснені на підставі первинних документів щодо о перацій, що суперечать закон одавчим та нормативним актам , встановленому порядку прий мання, зберігання і витрачан ня грошових коштів, товарино -матеріальних цінностей та і ншого майна, порушують догов ірну та фінансову дисциплінц і, завдають шкоду державі, вла сникам, іншим юридичним та фі зичним особам. Зазначені вис новки податкового органу ґру нтуються на даних вироку Орд жонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 12.05.2010, яким встановлена вина ОСОБА_1 та ін..,що діяли через створенн я ТОВ «Компанія «Вітал» у фіктивному підприємництві, легалізації (відмиванні) дох одів,одержаних злочинним шля хом, підробленні документів та службовому підлозі. У зв' язку із вищенаведеним, подат ковим органом також зроблено висновок про невідповідніст ь податкових накладних №246 від 20.10.2008 та №252 від 28.10.2008, виписаних ТОВ «Компанія «Вітал», що ста ли підставою для нарахування податкового кредиту з ПДВ. Вк азує на нікчемність правочин у, укладеного між ЗАТ «ЗЗРЗА» та ТОВ «Компанія «Вітал» , відповідно до норм ст.. 207 Госп одарського кодексу України т а ст.. 228 Цивільного кодексу Укр аїни. Просить у задоволенні п озовних вимог відмовити у по вному обсязі.

Розглянувши наявні матері али та фактичні обставини сп рави, заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши і оцінивши надані докази в їх сукупності суд вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Запорізьке регіонал ьне зовнішньоекономічне аге нтство», є юридичною особою, і дентифікаційний код 05584023

Щодо закритого акціонерно го товариства «Запорізька ре гіональна зовнішньоекономі чна асоціація», ідентифікаці йний код 05584023, 04.10.2010 до Єдиного дер жавного реєстру внесений зап ис про припинення реєстрації юридичної особи з результат і злиття, приєднання, поділу а бо перетворення. ТОВ «Запорі зьке регіональне зовнішньое кономічне агентство» є право наступником ЗАТ «Запорізька регіональна зовнішньоеконо мічна асоціація»

Відповідно до положень п. 13.5 ст. 13 Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000, реор ганізацією платника податкі в з метою оподаткування є змі на його правового статусу, як а передбачає будь-яку з таких дій або їх поєднання: серед ін шого, зміну назви платника по датків, а для господарських т овариств - зміну організацій но-правового статусу підприє мства, що тягне за собою зміну їх ідентифікаційного та/або податкового номера;

Підпунктом 13.1.1 п. 13.1 ст. 13 Закону №2181, у разі коли власник платни ка податків або уповноважени й ним орган приймає рішення п ро реорганізацію такого плат ника податків, його податков а заборгованість або податко вий борг підлягає врегулюван ню в такому порядку:

якщо реорганізація здійсн юється шляхом зміни назви, ор ганізаційно-правового стату су або місця реєстрації плат ника податків, такий платник податків після реорганізаці ї набуває усіх прав і обов'язк ів щодо погашення податкових зобов'язань або податкового боргу, які виникли до його рео рганізації;

Таким чином, податковим орг аном правомірно направлено Т ОВ «Запорізьке регіональне з овнішньоекономічне агентст во», оскільки воно є правонас тупником ЗАТ «Запорізька рег іональна зовнішньоекономіч на асоціація». Зазначена обс тавина також підтверджена по ясненнями представника пози вача.

Згідно із п. 1 ст. 11 Закону Укра їни від 04.12.1990 №509-ХІІ «Про державн у податкову службу в Україні », наказу ДПІ у Орджонікідзев ському районі м. Запоріжжя ві д 27.09.2010 №767 фахівцями ДПІ у Орджон ікідзевському районі м. Запо ріжжя проведена документаль на невиїзна перевірка ЗАТ «З апорізька регіональна зовні шньоекономічна асоціація» з питань дотримання вимог Зак ону України « Про оподаткува ння прибутку підприємств» та Закону України «Про податок на додану вартість» при здій сненні фінансово-господарсь ких взаємовідносин з ТОВ «Ко мпанія «Вітал» (код ЄДРПО У 65064555) за період з 01.10.2008 по 30.06.2010.

Перевіркою встановлене по рушення пп.8.1.1, 8.1.2 п. 8.1, пп. 8.3.2 п. 8.3 ст. 8 Закону України «Про оподатку вання прибутку підприємств» №283/97-ВР від 22.05.1997, внаслідок чого ЗАТ «ЗРЗА» занижено податок на прибуток, що підлягав спла ті до бюджету за період, що пер евірявся на суму 201 грн.

Також встановлене порушен ня п. 1.7 ст. 1, пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.2.6 п. 7.2, пп. 7.4. 5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про по даток на додану вартість №168/97-В Р від 03.04.1997; п. 18 Наказу ДПУ Україн и від 30.05.1997 №165 «Про затвердження форми податкової наладної т а порядку її заповнення», вна слідок чого, ЗАТ «ЗРЗА» завищ ено розмір податкового креди ту за жовтень 2008 у сумі 2 218 грн., т а як наслідок завищено заявл ену до відшкодування з бюдже ту суму ПДВ на 2 218 грн. у листоп аді 2008 року.

Щодо порушення позивачем п орядку нарахування амортиза ційних витрат слід зазначити наступне.

Згідно наданих до перевірк и документів, встановлено, що 28.10.2008р. ЗАТ «ЗРЗА» збільшено ба лансову вартість об'єктів 1 гр упи основних засобів - Адмінб удівля. б. Центральний, 4 - на 11088 г рн. В подальшому, починаючи з І кварталу 2009 року на основний з асіб І групи - Адмінбудівля, бу львар Центральний, 4 (рахунок 1 03) - вартість якого станом на 31.10.2008 склала 1 951 388 грн. 72 коп. (у т.ч 11 088 грн. - вартість асфальтово го покриття) нараховувались амортизаційні нарахування з а нормою 1,25%

Крім того, Відповідно до над аних до перевірки документів , встановлено, що між ЗАТ «ЗРЗА » та ТОВ «Компанія «Вітал » (код за ЄДРПОУ 35064555) 20.10.2008р. уклад ений договір №54, відповідно до якого:

ЗАТ «ЗРЗА» (Замовник) доруча є, а ТОВ «Компанія «Вітал» (Виконавець) бере на себе обов 'язок надати послуги з асфаль тування прибудинкової терит орії. Роботи з асфальтування виконуються з матеріалу Вик онавця, площа укладки асфаль ту 100 кв.м. Загальна вартість на даних послуг становить 13305,6 грн . (з урахуванням ПДВ). Замовник виплачує Виконавцю аванс пе ред початком робіт у розмірі 9100 грн. Кінцевий розрахунок за послуги Замовник проводить після здачі робіт у термін до 30.11.2008р. '

28.10.2008р. між ЗАТ «ЗРЗА» та ТОВ «К омпанія «Вітал» складен ий акт №1 прийому виконаних пі дрядних робіт, загальна варт ість виконаних робіт згідно якого складає 13305,6 грн.. в т.ч. ПДВ 2217,60 грн.

Відповідно до пп. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств» пі д терпіном «амортизація» осн овних фондів і нематеріальни х активів слід розуміти пост упове віднесення витрат на ї х придбання, виготовлення аб о поліпшення, на зменшення ск оригованого прибутку платни ка податку у межах норм аморт изаційних відрахувань.

Пп. 8.1.2 п. 8 ст. 8 Закону України « Про оподаткування прибутку п ідприємств» визначено, що Ам ортизації підлягають витрат и на:

придбання основних фондів та нематеріальних активів д ля власного виробничого вико ристання, включаючи витрати на придбання племінної худоб и та придбання, закладення і в ирощування багаторічних нас аджень до початку плодоношен ня:

самостійне виготовлення о сновних фондів для власних в иробничих потреб, включаючи витрати на виплату заробітно ї плати працівникам, які були зайняті на виготовлені таки х основних фондів;

проведення всіх видів ремо нту, реконструкції, модерніз ації та інших видів поліпшен ня основних фондів.

Згідно з пп. 8.2.2 п. 8.2 ст. 8 основні фонди підлягають розподілу за такими групами:

група 1 - будівлі. споруди. їх структурні компоненти та пер едавальні пристрої, в тому чи слі жилі будинки та V: частини (квартири і місця загального користування), вартість капі тального поліпшення землі:

Порядок визначення та нара хування сум амортизаційних в ідрахувань визначений п. 8.3 ст .8 Закону: Пп. 8.3.1. Сума амортизаці йних відрахувань звітного пе ріоду визначається як сума а мортизаційних відрахувань, н арахованих для кожного із ка лендарних кварталів, що вход ять до такого звітного періо ду (далі - розрахункові кварта ли).

Сума амортизаційних відра хувань кварталу, щодо якого п роводяться розрахунки (розра хунковий квартал), визначают ься шляхом застосування норм амортизації, визначених пун ктом 8.6 цієї статті, до балансо вої вартості груп основних ф ондів на початок такого розр ахункового кварталу.

Суми амортизаційних відра хувань вилученню до бюджету не підлягають, а також не можу ть бути базою для нарахуванн я будь-яких податків, зборів (о бов'язкових платежів).

Відповідно до п.2.1 Положення про документальне забезпече ння записів у бухгалтерськом у обліку затвердженого Наказ ом Міністерства фінансів Укр аїни від 24.05.1995р. № 88, зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 05.06.1995р. за № 168/704, «первинні документи - це письмові свідо цтва, що фіксують та підтверд жують господарські операції ...»

Статтею 1 Закону України "Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні" від 16.07.1999р. № 996. із змінами та допо вненнями (далі по тексту Зако н України № 996) визначено:

господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов 'язань, власному капіталі під приємства;

первинний документ - докуме нт, який містить відомості пр о господарську операцію та п ідтверджує її здійснення.

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни № 996 підставою для бухга лтерського обліку господарс ьких операцій є первинні док ументи, які фіксують факти зд ійснення господарських опер ацій. Первинні документи пов инні бути складені під час зд ійснення господарських опер ацій, а якщо це неможливо безп осередньо після її закінченн я.

Закон України № 996, який визна чає правові засади регулюван ня, організації, ведення бухг алтерського обліку та склада ння фінансової звітності в У країні, у статті 1 (терміни: «го сподарська операція», «перви нний документ») встановлено, що підтвердженням здійсненн я господарської операції та переходу права власності на товар згідно ст. 128 ЦК України є первинний документ.

Первинні документи є підст авою для бухгалтерського обл іку господарських операцій ( п.1 ст.9 Закону України №996), на дан их якого, як зазначено в п.2 ст. 3 Закону України №996, ґрунтуєть ся податкова звітність.

Положенням про документал ьне забезпечення записів у б ухгалтерському обліку, затве рдженим Наказом Мінфіну Укра їни від 24.05.95р. № 88 та зареєстрова ного у Мінюсті України 05.06.95р. за № 168/704 встановлено:

п.п. 1.1 п.1 "Положення встановлю є порядок створення, прийнят тя і відображення у бухгалте рському обліку, а також збері гання первинних документів, облікових регістрів, бухгалт ерської звітності підприємс твами, їх об'єднаннями та госп розрахунковими організація ми (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підпр иємства), установ та організа цій, основна діяльність яких фінансується за рахунок кош тів бюджету (надалі установи )";

п.п. 1.2 п.1 «Господарські опера ції відображаються у бухгалт ерському обліку методом їх с уцільного і безперервного до кументування. Записи в облік ових регістрах проводяться н а підставі первинних докумен тів, створених відповідно до вимог цього Положення».

Згідно п.2.16 Положення про док ументальне забезпечення зап исів у бухгалтерському облік у, затвердженого Наказом Мін істерства фінансів України в ід 24.05.1995р. №88 та зареєстрованого у Мінюсті України 05.06.1995р. за №168/704 забороняється приймати до в иконання первинні документи на операції, що суперечать за конодавчим та нормативним ак там, встановленому порядку п риймання, зберігання і витра чання грошових коштів, товар но-матеріальних цінностей та іншого майна, порушують дого вірну та фінансову дисциплін у, завдають шкоду державі. вла сникам, іншим юридичним і фіз ичним особам.

Пунктом 2 ст. 9 Закону України № 996 передбачено: «Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на папе рових або машинних носіях і п овинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (ф орми); дату і місце складання;

назву підприємства, від іме ні якого складено документ;

зміст та обсяг господарськ ої операції, одиницю виміру г осподарської операції;

посади осіб, відповідальни х за здійснення господарсько ї операції і правильність її оформлення;

особистий підпис або інші д ані, що дають змогу ідентифік увати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції».

Матеріалами справи також в становлено що Вироком Орджон ікідзевського районного суд у від 12.05.2010 , справа №1-287/2010 визначен о, що 06.04.2007р. ОСОБА_2, діючи нав мисно, з корисливих спонукан ь, в складі організованої О СОБА_1 злочинної групи разо м з ОСОБА_3, з метою покритт я незаконної діяльності з ко нвертації безготівкових гро шових коштів в готівкові, з ме тою більш ретельної конспіра ції своєї незаконної діяльно сті, шляхом збільшення кільк ості фіктивних підприємств, створив суб'єкт підприємниць кої діяльності (юридичну осо бу) товариство з обмеженою ві дповідальністю (далі ТОВ) «Ко мпанія «Вітал» (код за ЄДР ПОУ 35064555)

При цьому ОСОБА_2. разом з ОСОБА_1 і ОСОБА_3, не маю чи наміру здійснювати господ арчу діяльність, підготував статут підприємства, 11.04.2007р., за реєстрував на своє ім'я ТОВ «К омпанія «Вітал» у викона вчому комітеті Запорізького міської Ради реєстраційний номер 11031020000018778, згідно свідоцтва про реєстрації юридичної ос оби №021662, вказав юридичну адрес у підприємства: АДРЕСА_1.

В наступному спільники від крили розрахунковий рахунок № 26001122429701 у Філії «Запорізьке РУ » ВАГ «Банк «Фінанси і кредит » в м. Запоріжжя, представили у становчі та реєстраційні док ументи підприємства у відпов ідні органі для взяття їх на о блік в державній податковій інспекції, управлінні статис тики і пенсійному фонді.

Засновниками і директором ТОВ «Компанія «Вітал» ви ступив ОСОБА_2, який в пері оді з 06.04.2007р.по 11.2009р у складі орга нізованої групи, спільно з ОСОБА_1 і ОСОБА_3, викорис тали печатку і реєстраційні документі підприємства для с кладання фіктивних договорі в і первинної бухгалтерської документації, що дають підст ави для перерахування грошов их коштів по розрахунковим р ахункам, які надалі переводи лись у готівкову форму в каса х банків.

Вироком ОСОБА_1, ОСОБА _2 та ОСОБА_3 визнані винн ими у злочинах, передбачених ч. 3 ст. 28. ч.2 ст. 205 КК України, а сам е фіктивне підприємництво ст ворення суб'єктів підприємни цької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття злочи нної діяльності, скоєне вдру ге, за попередньою групою осі б, ч. 3 ст.209 КК України, а саме лег алізації (відмивання) доході в, одержаних злочинним шляхо м, ч.3 ст. 28, ч.2 ст.358 КК України, а сам е підроблення документ і печ аток, штампів та бланків, а так ож збут чи використання підр облених документів, печаток, штампів складання чи видача працівником юридичної особи будь-якої форми власності, як ий не є службовою особою, прив атним підприємцем, аудитором , експертом, оцінювачем, адвок атом або іншою особою, яка зді йснює професійну діяльність , пов'язану з наданням публічн их послуг, завідомо підробле них офіційних документів, як і посвідчують певні факти, що мають юридичне значення або надають певні права чи звіль няють від обов'язків, підробл ення з метою використання аб о збуту посвідчень. інших офі ційних документів, які склад ені у визначеній законом фор мі та містять передбачені за коном реквізити, а також виго товлення підроблених офіцій них печаток, штампів чи бланк ів з метою їх збуту або їх збут чи збут завідомо підроблени х офіційних документів, у том у числі особистих документів особи та ч.3 ст.28, ч.2 ст. 366 КК Украї ни, як службовий підлог, тобто внесення посадовою особою в офіційні документ завідомо неправдивих відомостей, а та кож складання та видача заві домо неправдивих документів , що мали тяжкі наслідки, що ск оєні у складі організованої групи.

Зважаючи на висновки, визи к ладені у вироку Орджонікідзе вського районного суду м. Зап оріжжя, а також у світлі полож ень ч. 4 ст. 72 КАС України суд не м оже погодитися із твердження м позивача, що оформлені доку менти між ТОВ «Компанія «Ві тал» та ЗАТ «ЗРЗА» відповід ають вимогам чинного законод авства і підтверджують здійс нення господарських операці й.

Згідно ч. 4 ст. 72 КАС України, ви рок суду у кримінальній спра ві, який набрав законної сили є обов' язковим для адмініс тративного суду, що розгляда є справу про правові наслідк и дій чи бездіяльності особи , щодо якої ухвалений вирок.

При буквальному тлумаченн і положень Закону України «П ро бухгалтерський облік та ф інансову звітність», можна д ійти висновку, що підставою д ля встановлення фіктивності первинних документів є відс утність будь-яких повноважен ь у особи, яка їх видає. Це позб авляє таку особу права видав ати первинні документи , а отж е такий документ набуває ста тусу фіктивного і не може під тверджувати здійснення госп одарських операцій.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що податковим орг аном правомірною актом перев ірки встановлено завищення а мортизаційних відрахувань з а перевіряємий період, оскіл ьки підприємство не мало пра ва для збільшення балансової вартості основних фондів І г рупи, відповідно і не мало пра ва на амортизацію цього збіл ьшення. Крім того, ДПІ у Орджон ікідзевському районі подани й розрахунок штрафних санкці й щодо встановленого правопо рушення. Зазначений письмови й доказ підтверджує правомір ність розрахунку штрафних са нкцій.

Щодо правильності порядку нарахування податкового кре диту з ПДВ у жовтні 2008 року суд вважає за необхідне зазначит и наступне.

Відповідно до п. 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додан у вартість" від 03.04.1997 р. №168/97-ВР (із з мінами і доповненнями), "... пода тковий кредит - сума, на яку пл атник має право зменшити под аткове зобов'язання звітного періоду..."

Згідно пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" від 03.04.1997 р. №168/'97-ВР (із змі нами і доповненнями): «Не підл ягають включенню до складу п одаткового кредиту суми спла ченого (нарахованого) податк у у зв'язку з придбанням товар ів (послуг), не підтверджені по датковими накладними чи митн ими деклараціями (іншими под ібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними цим п ідпунктом документами, платн ик податку несе відповідальн ість у вигляді фінансових са нкцій, установлених законода вством, нарахованих на суму п одаткового кредиту, не підтв ерджену зазначеними цим підп унктом документами.» Відпові дно до пп. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 Закону Укра їни «Про ПДВ» №І68/97-ВР від 03.04.1997р. « Податкова накладна видаєтьс я платником податку, який пос тавляє товари (послуги), на вим огу їх отримувача, та є підста вою для нарахування податков ого кредиту».

Відповідно до вимог п. 2.16 ст. 2 «Положення про документальн е забезпечення записів у бух галтерському обліку», затвер дженого наказом Міністерств а фінансів України від 24.05.1995 рок у № 88 - забороняється приймати до виконання первинні докум енти на операції, що супереча ть законодавчим і нормативни м актам, встановленому поряд ку прийняття, зберігання і ви трачання грошових коштів, то варно-матеріальних цінносте й та іншого майна, порушують д оговірну фінансову дисциплі ну, завдають шкоди державі, вл асникам, іншим юридичним і фі зичним особам.

Первинні документи видані ТОВ «Компанія Вітал» (код за Є ДРПОУ 35064555) були підписані ОС ОБА_2, Відповідно до постано ви Орджонікідзевського РВ ЗГ У ГУМВС України у Запорізькі й області від 12.05.2010р.. при розгля ді матеріалів кримінальної с прави №1-287/2010, ОСОБА_2. було ви знано, що ним, з метою прикритт я злочинної діяльності, було складено та видано завідомо неправдиві документи.

Враховуючі висновки вирок у суду та з урахуванням вищез азначеного, податкові наклад ні та акти виконаних робіт, ви конавцями яких є ТОВ «Компан ія Вітал» (код за ЄДРПОУ 35064555) та на підставі яких ТОВ«ЗРЗА» с формовано податковий кредит за період в жовтні 2008р. не є під тверджуючими документами, ос кільки складені з порушенням діючого законодавства.

Податкові накладні Законо м України «Про податок на дод ану вартість» визначені як з вітний податковий і одночасн о розрахунковий документ. Та ким чином, йдеться про докуме нт, який фіксує, відповідно до податкового законодавства, наявність певних юридичних ф актів і надає платнику подат ків повноваження на вчинення певних дій (включення витрат на сплату ПДВ до складу подат кового кредиту з правом наст упного відшкодування)

У судових справах податков а накладна є також письмовим доказом.

Додаткові вимоги до податк ової накладної визначені Нак азом ДПУ України від 30.05.1997 №165 «Пр о затвердження форми податко вої накладної та порядку її з аповнення». Пунктом 5 Порядку фактично встановлюється адм іністративний (позасудовий) порядок визнання податкових накладних недійсними. Підст авою для встановлення фіктив ності є відсутність будь-яки х повноважень у особи,яка вид ає певні податкові документи .

Це позабавляє таку особу пр ава видавати податкові накла дні, а вже видані податкові на кладні набувають статусу фік тивних і позбавляють покупця права на податковий кредит. О тже, визнання особи, що підпис ала податкові накладні винно ю у скоєнні злочинів , передба чених ч. 2 ст. 205 КК України, а саме фіктивне підприємництво, ч. 2 ст. 366 КК України, а саме службов ий підлог, ч. 2 ст. 358 КК України, а саме, підроблення документі в, ч. 3 ст. 358 КК України використа ння завідомо підроблених док ументів, ч. 3 ст. 209 легалізація (в ідмивання) доходів вказує на нікчемність контрагента поз ивача, і таким чином на фіктив ність накладних, що стали під ставою для нарахування подат кового кредиту.

Крім того, умисел юридичної особи визначається як умисе л тієї посадової або іншої фі зичної особи, яка підписала в ідповідний договір від цієї юридичної особи.

Таким чином, в порушення вим ог п. 1.7 ст. 1, пп.7.2.1 п. 7.2, пп. 7.2.6 п. 7.2, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про под аток на додану вартість" від 03 .04.1997 р. №І68/97-ВР (із змінами і допов неннями): п. 18 Наказу ДПА Україн и від 30.05.1997р. № 165 «Про затверджен ня форми податкової накладно ї та порядку її заповнення», Т ОВ «ЗРЗА» неправомірно завищ ено податковий кредит на сум у 2 218 грн. Крім того, ДПІ у Орджон ікідзевському районі подани й розрахунок штрафних санкці й щодо встановленого правопо рушення. Зазначений письмови й доказ підтверджує правомір ність розрахунку штрафних са нкцій.

Суд також бере до уваги, що з гідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у сп равах щодо оскарження рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Крім того, відповідно до ч. 2 с т. 71 КАС України в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єкта владних повно важень обов' язок щодо доказ ування правомірності свого р ішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача , якщо він заперечує проти адм іністративного позову.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що податковим орг аном доведено правомірність винесення спірних податкови х повідомлень-рішень, а тому п озовні вимоги задоволенню не підлягають.

На підставі викладено, ст.ст . 94, 158, 161-163 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністрат ивного позову відмовити

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скасо вано, набирає законної сили п ісля повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляцій ної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Повне рішення виготовлене 10 грудня 2010 року.

Суддя (підпис) А.А . Щербак

Дата ухвалення рішення02.12.2010
Оприлюднено28.01.2011
Номер документу13514852
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9035/10/0870

Постанова від 02.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

Постанова від 02.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

Ухвала від 08.11.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні