Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 січня 2011 року Справа № 2а-10183/10/1270
Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Головуючого судді: Широкої К.Ю.,
при секретарі: Гапоновій І.В.,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за адмініст ративним позовом Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Діолік» пр о стягнення суми податкового боргу у розмірі 63 286,35 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
22 грудня 2010 року Ленінськ а міжрайонна державна податк ова інспекція у м. Луганську з вернулась до Луганського окр ужного адміністративного су ду з позовом, в обґрунтування якого вказала наступне Това риство з обмеженою відповіда льністю «Діолік» (далі - ТОВ «Діолік») перебуває на подат ковому обліку в Ленінській М ДПІ у м. Луганську. Станом на 15.1 2.2010 відповідач має заборгован ість перед бюджетом з ПДВ у ро змірі 62 565,11 грн. та з податку на п рибуток підприємств у розмір і 721,24 грн. Заборгованість перед бюджетом виникла внаслідок несплати узгоджених податко вих зобов' язань з указаних податків, що підтверджується податковими деклараціями та податковими повідомленнями -рішеннями. З метою погашення податкового боргу на адресу відповідача позивачем було направлено першу податкову в имогу від 04.08.2010 № 1/1825, другу податк ову вимогу від 08.10.2010 № 2/2249. Проте в житі позивачем заходи не при звели до погашення відповіда чем податкового боргу. Тому п озивач просить стягнути з ТО В «Діолік» суму податкового боргу з податку на додану вар тість у розмірі 62 565,11 грн. та з по датку на прибуток у розмірі 721 ,24 грн. разом на суму 63 286,35 грн. в до ход Державного бюджету Украї ни.
Представник позивача в судовому засіданні підтрима в позовні вимоги у повному об сязі, надав суду пояснення, ан алогічні викладеному в позов і.
Представник відповідач а у судове засідання не прибу в, про розгляд справи був пові домлений належним чином, про причини неприбуття не повід омив, заперечень проти позов у суду не надав.
Суд, вислухавши пояснен ня представника позивача, до слідивши матеріали справи, в важає, що позов підлягає задо воленню з наступних підстав.
Стаття 67 Конституції Укр аїни передбачає, що кожен зоб ов' язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розміра х, встановлених законом.
Законом України «Про си стему оподаткування» визнач ено, що під податком і збором ( обов' язковим платежем) до б юджетів та до державних ціль ових фондів слід розуміти об ов' язковий внесок до бюджет у відповідного рівня або дер жавного цільового фонду, зді йснюваний платниками у поряд ку і на умовах, що визначаютьс я законами України про опода ткування. Платниками податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів) є юридичні і фізичні ос оби, на яких згідно з законами України покладено обов' язо к сплачувати податки і збори (обов' язкові платежі). Платн ики податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні у числі іншого, сплачувати належні суми податків і збор ів (обов' язкових платежів) у встановлені законами термін и.
Право податкових орган ів на звернення до суду з позо вом про стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами перед бачене ст. 10 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні».
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподат кування» платники податків і зборів (обов' язкових плате жів) зобов' язані сплачувати належні суми податків і збор ів у встановлені законом тер міни.
Відповідно до п. 11 ст. 10 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» п ередбачена як одна з функцій податкового органу подання до судів позовів до підприєм ств, установ та організацій п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахуно к їх майна.
Законом України «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» № 2181 визначений порядок погашення податково го боргу платника податків т а порядок звернення стягненн я на активи платника податкі в, який відповідно до ввідної частини є спеціальним закон ом з питань оподаткування, та встановлює порядок погашенн я зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), нарах ування і сплати пені та штраф них санкцій, що застосовують ся до платників податків кон тролюючими органами.
Також цим Законом запро ваджене поняття податкового боргу, як податкового зобов' язання, узгодженого платнико м податків або встановленого судом, але не сплаченого у вст ановлений строк, а також пені , нарахованої на суму такого п одаткового зобов' язання.
Крім того, ним же визнач ено, що органами, уповноважен ими здійснювати заходи з пог ашення податкового боргу, є в иключно податкові органи.
Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» № 2181 (далі - Закон № 2181) пла тник податків зобов' язаний самостійно сплатити суму по даткового зобов' язання, заз начену у поданій ним податко вій декларації, протягом дес яти календарних днів, наступ них за останнім днем відпові дного граничного строку, пер едбаченого підпунктом 4.1.4 пун кту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларац ії.
Згідно положень 4.2.2. п. 4.2 ст . 4 Закону № 2181 контролюючий орг ан зобов' язаний самостійно визначити суму податкового зобов' язання платника пода тків у разі якщо:
а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;
б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов' язань, заявлених у податкови х деклараціях;
в) контролюючий орган внасл ідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметич ні або методологічні помилки у поданій платником податкі в податковій декларації, які призвели до заниження або за вищення суми податкового зоб ов' язання;
г) згідно з законами з питан ь оподаткування особою, відп овідальною за нарахування ок ремого податку або збору (обо в' язкового платежу), є контр олюючий орган.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.
Згідно п.п. 6.2.3. податкові вимо ги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого д ня після закінчення гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календ арного дня від дня направлен ня (вручення) першої податков ої вимоги, у разі непогашення платником податків суми под аткового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимо га додатково до відомостей, в икладених у першій податкові й вимозі, може містити повідо млення про дату та час провед ення опису активів платника податків, що перебувають у по датковій заставі, а також про дату та час проведення публі чних торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.
Відповідно до п. 17.3 ст. 17 Закон у № 2181 сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум.
У судовому засіданні встан овлено, що відповідач ТОВ «Ді олік» зареєстрований як юрид ична особа виконавчим коміте том Луганської міської ради 30.11.2006 № 1 382 107 0003 011669 (а.с. 5). Відповідач п еребуває на податковому облі ку в Ленінській МДПІ у м. Луган ську з 30.11.2006 (а.с. 4).
Станом на 15.12.2010 відповідач ма є заборгованість перед бюдже том з ПДВ у розмірі 62 565,11 грн. та з податку на прибуток підприє мств у розмірі 721,24 грн. Вказана заборгованість виникла внас лідок несплати узгоджених по даткових зобов' язань з указ аних податків, що підтверджу ється податковими деклараці ями.
З метою погашення податков ого боргу на адресу відповід ача позивачем було направлен о першу податкову вимогу від 04.08.2010 № 1/1825 та другу податкову вим огу від 08.10.2010 № 2/2249, які були повер нуті до податкового органу з відміткою „за закінченням т ерміну зберігання ”. Ленінсь кою МДПІ у м. Луганську були ск ладені акти від 08.09.10 та 10.11.10, про н еможливість вручення платни ку податкової вимоги. (а.с.7-8).
13.12.2010 Ленінською МДПІ у м. Луга нську прийнято рішення № 270 пр о стягнення коштів та продаж інших активів відповідача в рахунок погашення його пода ткового боргу (а.с. 10).
Відповідно до п. 1.7 ст. 1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » активи платника податку - це кошти, матеріальні та нема теріальні цінності, що належ ать юридичній або фізичній о собі за правом власності або повного господарського віда ння.
Відповідно до п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнуті в рахунок погашення й ого податкових зобов' язань виключно за рішенням суду.
З огляду на викладене суд ув ажає позовні вимоги обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись ст. ст. 161, 162, 163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м. Луганську до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Діолік» про стягнення су ми податкового боргу у розмі рі 63 286,35 грн. задовольнити в пов ному обсязі.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ді олік» (код ЄДРПОУ 34721178) в доход Д ержавного бюджету України су му податкового боргу з подат ку на додану вартість у розмі рі 62 565,11 грн. (р/р 31117029700006, код платежу 14010100, УДК у м. Луганську ГУДКУ у Л уганській області, код 24046582, бан к ГУДКУ в Луганській області , МФО 804013) та з податку на прибуто к у розмірі 721,24 грн. (р/р 31115009700006, код платежу 11021000, УДК у м. Луганську ГУДКУ у Луганській області, к од 24046582, банк - ГУДКУ в Луганськ ій області, МФО 804013), разом на сум у 63 286,35 грн. (шістдесят три тисяч і двісті вісімдесят шість гр ивень тридцять п' ять копійо к).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження. Якщо с трок апеляційного оскарженн я буде поновлено, то вважаєть ся, що постанова суду не набра ла законної сили.
Суддя К.Ю. Широка
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 28.01.2011 |
Номер документу | 13515028 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Ю. Широка
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні